eläkeläinen ja hammaslääkäri

apuahammasveressä

Mistä apua kun pieni eläke ei riitä hammaslääkärillä käyntiin. hampaat vuotavat jo verta :(

13

7580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnalliseen

      Kunnallinen hammashoito on olemassa. Ei paljon maksa, ja kiireelliset tapaukset hoidetaan nopeasti.

    • jonoonvaanheti

      hyvällä syyllä siirryn kunnalliseen hammashoitoon, olen kitkutellu pienellä eläkkeellä ja käyny yksityisellä. Kun korvaukset kelalta pienenee, ymmärtää hammaslääkärikin...siis yksityinen...

    • hampaatonna

      Minulla on vähän sama tilanne.Eläke on pieni ,mutta sossusta ,kun kysyin ,niin sain erittäin ynseän vastauksen.En siis sieltä oikein halua hakea rahaa ,kun oli sellainen vastaanotto.
      Minulla olisi jo aika iso hammasremontti,mutta tietääkö kukaan mitä se tulisi maksamaan ? Minullakin on verenvuotoa ja lohjenneita hampaita.Hampaitakin puuttuu.
      Saakohan kunnallisella maksaa erissä ?

      • sdfsdf

        Kunnallinen maksaa noin 10 kertaa vähemmän kuin yksityinen. Ei iso remontti maksa kunnallisella sulle 50-80 euroa enempää.


      • 534534

        meet kunnalliselle se ei maksa juuri mitään vaikka olisi ISO remontti.


      • kotimaaniompi

        Kyllä sekin pian loppuu, kunnallinen hammashoito omilta kansalaisilta nimittäin. Parisataatuhatta mamua tarvitsee hammashuoltoa kohta......
        Ja mitäpä eläkeläiset köyhät hampailla tekee kun ei ole varaa ruokaankaan!!


    • hölö pölö.ei se kunnallinenkaan ilmaista ole;lohjenneen kulmahampaan korjaaminen 80,- eli teetä siellä iso remontti....

    • Ettänäinsemenee

      Ehdotan että haet kunnan sosiaalitoimelta kertaluontoisen hampaiden täysremontin maksusitoumuksen.
      Jos tulot ovat pienet, sellaisen saa myös kunnalliseen hammashoitoon.

      Ensin tilaat ajan kunnalliseen hoitoon ja pyydät hoitoarviota. Hoitoarvio lähetetään kotikuntasi aikuistyön sosiaaliohjaajalle, joka tulotiedot saatuaan myöntää maksusitoumuksen joko yksityiselle tai kunnalliselle hammaslääkärille. Ei kun hakemaan vain reippaasti.

    • Rehtihallitus

      Rehdin keskustan rehti Sipilä ja kokoomuksen rehti Stubb ja Persujen rehti Soini, rehti sosiaalij a terveysministeri Hanna Mäntylä leikkaavat kela korvauksita, vaikka kuntapuolelle on puolen vuoden jono ja senkin jälkeen saa hampaisiin vain valohoitoa, myöskin rehti persujen työminsteri Jari Lindströn haluaa leikata työttömyysturvaa, vastapainona rehti porvarihallitus tuo maahan lisää mamuja ja Stubb ilmoitti, että isotuloisille ei veronkorotuksia vaan se otetaan köyhiltä eläkeläisiltä ja työttömiltä.
      Meillä on rehti porvarihallitus, Suomalaisten rikkaiden äänestämä?

    • Vertakohampaista

      En ole koskaan kuullut, että hampaat vuotaa verta. Yleensä se veri tulee ikenistä.

    • viisitoistakesää

      Ala somaliksi. Saat kultahampaat :)

    • yksityi

      Olen jo vuosia käynnyt yksityisellä , kun terveyskeskus hammaslääkäri löysi aina kymmenen paikattavaa. Tulee siten halvemmaksi. Lisäksi olen vielä kysynyt hampaiden putsaajalta hoidon jälkeen, miltä tilanne näyttää, ja saannut hoitoohjeita.

    • lankaakoloon

      ei se kunnallinenkaan halpa ole jos asiat on suussa mennyt kovin pahasti huonoiksi. pelkkä tarkastus maksaa jo 30e.... (2013), mutta kyllä se Dextra laskukin perustutkimuksesta on suolainen.... yli 200e vaikka siinä on jo kelan korvaus....

      Mut julkisellakin puolella voi saada hoitolaskun satasiin..... Asia on tietenkin eri vähä eri ikäisillä... joku 50-luvulla syntynyt ja vaikka 70-luvulla syntynyt on eri asemassa..... Ei 60-70 luvulla hampaiden kotihoito ollut sillä tasolla kuin 80-90 luvulla.... siitä se kaikki alkaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      236
      16771
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      29
      2168
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1950
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1730
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      122
      1461
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      972
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      214
      750
    10. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    Aihe