Onko kokemusta collien kilpirauhasen vajaatoiminnasta? Miten ilmentynyt? Mulla on 2v uros joka on pidemmän aikaa ollut huono syömään, ruokahalun puutteen yhdistän ikään jolloin koira tuli ns. sukukypsään ikään. Pentuna ruokahalut oli valtavat. Olen kokeillut kaikenlaisia ruokia, mutta ei maistu... Se syö sen verran että pysyy hengissä. Sitten päätin ottaa verikokeet, jos niistä vaikka ilmentyisi jotain, kaikki muut arvot viitearvojen sisällä paitsi kolesteroli 12.8!!! Huolestuin korkeasta arvosta vaikkei paikallinen ell pitänyt sitä minään :( vaadin lisätutkimuksia, koska googlettamani tiedon mukaan se saattoi viitata kilpparin vajaatoimintaan. Sain onneksi uuden lähetteen ja tulokset jo samana päivänä. Sitten paljastui että arvot olikin ihan päin peetä. T4 alakanttiin ja THS yläkanttiin sekä niiden keskenäinen suhde tosi huono. Samantien aloitettiin lääkitys, 2tabl aamulla ja 2 tabl. illalla. Nyt kuuri kestänyt n.1½ vkoa. Ruokahalu ei ole parantunut, mutta yleinen vireystila ehkä aavistuksen parempi :) Onko muilla kokemuksia kyseisestä vaivasta ja miten nopeasti lääkitys vaikuttanut?
Collien kilpirauhasen vajaatoiminta
Kilpparikoira
1
105
Vastaukset
- tyroksia
colliesta ei ole kokemusta mutta kilpirauhasen vajaatoiminnasta kyllä. Lääke alkoi vaikuttaa noin 2 viikon kuluttua, koira piristyi ja turkkikin kävi takaisin kiiltäväksi. Tosin on vuosien myötä taas harvenutnut ja lähtenyt melkein kokonaan selästä ja rinnasta, siinyhä saattoi olla myös sieni-infektio jonka jälkeen karvat eivät kasvaneet takaisin. Thyroksiiniä on syöty nyt 5 vuotta.
Koko ainana ruokahalussa ei ole ollut moitteen sijaa, mutta yleinen voimattomuus ja nopea väsymys olivat ne hälytysmerkit joiden vuoksi vein koirani lääkäriin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000604987324h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92441Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2101795Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231573- 711010
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.42956Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?74862Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57852En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43822Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä77745