Yulin Festivaali>koiran syönti

Milliä

Minusta tämä on ihan sairasta että 10 tuhansia koiria tapetaan tätä varten! Ja nyt jotkut tulevat että entä lehmät yms. Mutta kun niillä koirilla ei ole hyvä olla häkit pienet ja lyöminen. MIKSEI TUOLLAISTA SAIRASTA KÄYTÖSTÄ VOISI LOPETTAA!?!? kyllä minusta on todella kuvottaca ajatus syldä koiraa koska tuntuisi että söisi oman lemmikin :(

52

2500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopettakaa_yulin

      Se on sairasta ja kamalaa että tollasta tehään

    • stopyulin2015

      Koirien elävältä polttaminen, keittäminen, nylkeminen yms. on kidutusta. Koirat viedään niiden perheiltä ja pidetään sairaalloisissa tiloissa, ja tätä mm. kiinalaiset pitävät suurena festivaalinaan. Yulin Festival täytyy saada lopetetuksi! Jakakaa Instagramissa kuva ja merkitkää se myös hashtagilla #stopyulin2015

      Kun tuolla hashtagilla merkittyjä kuvia on 300 000, Yulin Festival kielletään ja asiat oikeasti muuttuvat. Ihmisillä on 7 päivää aikaa osoittaa olevansa ihmisiä, eivätkä samanlaisia hirviöitä kuin kyseiset koiranpuputtajat.

    • vegaani

      toi on totta, oon ihan samaa mieltä MUTTA luuletteko että muillakaan eläimillä on hyvät oltavat teurastamoissa? että ne kiltisti kävelee sinne sisälle teurastettavaksi? ei. Ne haistaa sen veren ja kuulee kaiken mitä siellä tapahtuu. Ne tajuaa jo siellä rekoissa kun niitä kuljetetaan että kaikki ei oo kohillaan. ne ajetaan niistä rekoista pois mm. sähkötainnuttimilla koska luuletteko että ne sinne vapaaehtoisesti menee? ei ne eläimet ole tyhmiä. käyttäkää teki järkeenne. siis en nyt todellakaan sano et tätä yulunia pitää tukea ja että tää ei olis järkevää, mutta se että tästä nostetaan niin hirveä haloo kun maailmassa tapahtuu tuota joka ikinen tunti mm. just niissä teurastamoissa ja maitotiloilla. on ne kanatki häkissä elelly ja niitä on hakattu ja niskat murrettu ja nokat katkottu ett ne ei voisi puolustautua. just sayin
      Ja joo karkas vähä aiheesta mut miettikää mistä teiän muu ruoka tulee. ei se koiran liha ole mitenkään eri asia vaikka koira onki lemmikki. onhan possutkin lemmikeitä?
      en siis kannata tätä festarijuttua vaan oon 100% sitä vastaan mutta miettikää. kattokaa ympärillenne. herätkää. ottakaa ne laput pois silmiltä älkääkä jumalauta uskoko kaikkea.
      #stopyulin

      • juuuuuuuuu

        Suomessa eläin pitää teurastaa niin että eläin menehtyy välittömästi. Että se ei ole samanlaista kuin tuo koirinen kiduttaminen.


      • koiranomstajaxc

        Esim suomessa eläimet ei kidu toisinko yulin tapahtumassa.. Ne koirat _kidutetaan_ hengiltä käy tsekkaa google kuva haust! Älyyt ehkä sit en haluu sanoo pahal.. Mul on oma koira ja en haluis kuvitella et se kidutetaa hengilt.. Mielummi lopetetaa sillee ettei kidu. Suomes niit EI paisteta, keitetä, kuristeta hengilt (on sellasiiki tyhmiä olemassa en tiiä onko suomessa et en yleistä) .. Sillee et ne kituis.. Yulin juhlaa varten ne pidetään niin huonoissa oloissa ei anneta ruokaa varmaa juotavaakaan ne on liia pienis häkeis.. Kato googlest.. EI PAHALLA enkä yleistä mitään. Mut #stopyulin2015 ni koirat pelastuu! Ja lapset saa pitää lemmikinsä!


      • Koirarakazzzzzz

        Tää festivaali on kyllä aivan hirveä! Jos ne Kiinalaiset nyt niin kovasti haluaa niin koiria syödä niin mieluiten lopettaisivat ne jollain lopetuspiikillä jansitten vasta paistaisivat kun sillon ei ole enää mitään tuskaa koirilla. Mutta Ihmiset ovat niin julmia etä on vaan pakko kiduttaa


      • Koirarakazzzzzz kirjoitti:

        Tää festivaali on kyllä aivan hirveä! Jos ne Kiinalaiset nyt niin kovasti haluaa niin koiria syödä niin mieluiten lopettaisivat ne jollain lopetuspiikillä jansitten vasta paistaisivat kun sillon ei ole enää mitään tuskaa koirilla. Mutta Ihmiset ovat niin julmia etä on vaan pakko kiduttaa

        Anteeks ihan pakko sanoo et jos ne lopettais sen sillä piikillä ja sit söis sen lihan nii ne ihmiset sais ruokamyrkytyksen. (No mielummi kyl vittu mielummi ruokamyrkytys toisinku joka vuos 10,000 koiraa kuolis kidutuksee ://)


    • Stopyulin2015

      Yulin on varmasti yksi maailman sairaimmista festivaaleista ja olen 100% sitä vastaan!!

    • jullnggjf

      Mää sanon nyt suoraan oon vastaan yulin festivaalia100%. Ja toivon et kaikille kiinalaisille tehtäis samalla tavalla mitä koirille tehtiin. Kiinalaiset ja ne ketkä kannattavat tätä tapahtumaa ovat täysin paskapäitä.

      • Mä oon niin samaa mieltä! Kun kuulin täst festivaalist ja googlasin sen (paha virhe) ja menin kuvahakuun.. Itkin silmät päästäni. Ja sitten kun yritin saada itseni paremmalle mielelle niin menin Vine sovellukseen ja sitten sieltä löyty semmone video...... Siis sain varmaanki traumat siitä videosta.. Näkyy kasa koirien ruumiita ja taustalle äänitetty ''As you can see here.. The process isn't quick'' ja sen jälkee kuuluu vinguntaa jostai oven takaa ja koira kävelee jonkun tyypin ohi ja se.... se SAATANAN PASKAPÄÄ LÖI SITÄ VITTU PAMPULLA!!!? LÖI VITTU NII KOVAA ET KOIRA KAATU MAHALLEE! ARVAA MITES SIITÄ ALOIN ITKEMÄÄ!? Mulla on koira tosi nuori (3v.) ja jos jotkut tyypit tulis meijä oven taa ja yrittäis ottaa meijän koiran niihi pikkuruisii häkkeihi nii oikeest..... Ampuisin ne, tai uhkaisin aseel. Ain't nobody touching my dog L:. (Kunno rage viesti)


      • Eiyulinia20

        Ampusin kaikki jotka sitä festivaalii oikeest kannustaa.


    • joni9890

      Joo tästä asiasta on ilmoitettava koira niinku laitetaan suoraan pannulle ja paistetaan eikä välitetä kitumuksesta

      • teaaa

        just näin... ne kiduttaa ne hengiltä ajatellen että se kärsimys vaikuttaa makuun positiivisella tavalla...


    • Olen itsekkin koiran omistaja ja itkisin jos kuulisin että koirani on kidutettu hengiltä. Tuo on todella sairasta! ~koira ei osaa puhua, ihminen on sen ääni! #stopyulin2015

      • zarzukka

        Onneksi se on nyt peruttu<3


      • zarzukka kirjoitti:

        Onneksi se on nyt peruttu<3

        Mitä! peruttiinko se? Mistä luit?


      • On se kyllä peruttu mielestäni jopa ikuisesti kun surkuttelin kaverille siitä ja yhtäkkii laitto et se festivaali perutaan :))


      • Paitsi...... Jos se peruttiin? Niin mitä sille lihalle tehdään????? Sithän ne kuoli vähä niiku 'turhaa'. Kyl se siis on turhaa et on haloo tämmöne festivaali (mitä sydämmetömii hirviöitä D'''X) keksitty. Mut jos se liha siis suunniteltii syötäväks... Ja sit sitä ei ehk syödä ö.ö! No kyl se oikeestaa varmaa jossai markkinoil myydää xddd


    • oikeuskaikille

      Sama juttu on lehmillä ja possuilla joten älä valita ku kuitenki syöt lihaa

    • Settfugylhjlbk

      Mikään ei ole niin oksettavaa kuin että joku, joka surutta syö suursikalassa kasvanutta sikaa, parressa ikänsä seissyttä nautaa, liukuhihnabroileria tms. kauhistelee kiinalaisten koirien syömistä. omat nurkat ensin kuntoon edes. Vaikka Aasian kissoille ja kourille toisaalta tervetullutta jokaisen viitsivän apu, kirjeet päättäjille, addressiallekirjoitukset yms. Tekoja tarvitaan.

    • ffzzxx

      Lehmät possut... Jne ne tapetaan kivuttomasti nämä koirat kidutetaan kuoliaaksi JA SUURIN OSA ON VARASTETTU OMISTAJILTA onneksi lopetetaan!

    • Dogowner

      Nii, oon siis 11.v corgin omistaja. Älkää siis kattoko googlest mitään Yuliniin liittyvää

    • hotdog

      Kun täällä moni haluaa yleistää Kiinalaiset koiriensyöjiksi niin kysyisin voiko 1,5 miljardia ihmistä olla väärässä?

    • puppelipuu

      Ja Suomalaiset kiduttavat lemmikkinsä kuoliaaksi kuumassa autossa...

      ja hämmästelevät sitten kuinka puppelle näin kävi kun minä vain piipahdin parintunnin manikyyrissä ja nää rakennekynnet ja uus paita on ihan ihkut.

      Pönttöjä maailma täynnä.

    • Toniwe

      Vitun sairaat vinosilmät maailma olis parempi paikka ilman tollasia paskoja

    • Babba

      Jos oon oikein ymmärtänyt, ni yulin festareilla myös kissoja kidutetaan ja syödään... Ettei siel ainoostaa kourat kärsi!!

      • STOPYULIN2015

        Joo kissoja myös koirien lisäksi!


    • STOPYULIN2015
    • SARPPAA

      Mun mielestä o ihan fine, että ne syö koiraa. Onhan se osa niiden kulttuuria. Joillain tiloillakin eläimet laitetaan syötäväksi vasta luonnollisen kuolemansa jälkeen. Miksei näin myös Kiinassa? NÄin youtubessa videon missä koiria hakattiin elävältä, vuodatettiin kuiviin ja heiteltiin. Eikö niillä ihmisillä ole minkäänlaista sielua, syökööt koiria, mutta vasta luonnollisen kuolemansa jälkeen! Täm on saatava muuttumaan!!! Tarvitaan iso iso porukka ihmisiä tämän taakse. Onko ehdotuksia miten ihmisten huomion saisi?

      • Anonyymi

        Niillä ei ole mitään moraalia. Ne on läpimätiä ihmisen kuvotuksia. Oksettaa kun ajattelenkin.


    • Kyyninen_ihminen

      Koira on ihan yhtä hyvää kuin lehmä tai kana niiden mukaan, jotka ovat sitä maistaneet.

    • 358235t

      Kiinassahan on koirat kielletty nykyään että mistä ne muka saisi niitä koiria sinne?

    • Stop_yulin

      Aivan sairasta!!! Miettikää nyt, kun pieneltä lapselta viedään sen koira väkisin ja keitetään elävältä. Kissojakin kuulemma syödään ja kidutetaaan, eikö noilla ihmisillä oo minkäänlaista moraalia?! Ja ei tätä voi verrata lehmien yms. syömiseen, ne on KASVATETTU ravinnoksi (ei sillä olen itsekin vegaani) ja vaikka en lihaa syökään, niin koirat ovat kuitenkin lemmikkejä, rakkaita sellaisia. Miettikää, sun koira pöllitään ja sit näät sen grillattuna jossain kojussa, sairasta!!!!!#stopyulin

      • Stopyulin

        Ihan kamalaa! Miten tätä yulin tapahtumaa voi edes pitää laillisena kun suurin osa niistä koirista on varastettuja. Itku silmässä aina kun ajattelen koko asiaa, koska tässä nähdään että jotkut ihmiset ovat oikeesti sairaita. Ei yhtään ajattele miltä niistä tuntuu ja siis ei ees oo sanoja kuvailemaan tätä käsittämätöntä asiaa. Muutenkaan en ymmärrä miksi koiria syödään, mutta se, että ne kidutetaan ja teurastetaan elävältä on sairasta toimintaa!


    • mitenosterihuutaa
    • KOiraaNam

      Kiinan reissu edessä ja ehdottomasti haluan syödä koiran lihaa, vaikka sitä onkin vaikea löytää ainakaan pohjoisesta.

    • säikähtänyt

      Olen 9.v ja vahingossa googletin tän ja näin ne kuvat😭😭

    • Juulia12

      Vihaan niitä ihmisiä, jotka saattavat tehdä tuollaista kamalaa ja sairasta juttua! Se on kidutusta! Ajatelkaa niitä koiria, joita pidetään häkeissä, ja lopulta joku tulee miekan kanssa ja työntää sen koiran kaulasta läpi ja nostaa ilmaan! Tai sitten keitetään elävältä yms...! Minusta tuollaista tekevät ihmiset saisivat saman kohtalon!

    • Aasi_a

      Tämähän on vanha juttu jo, mutta kommentoin kuitenkin. Väheksymättä noiden koirien kärsimystä täytyy sanoa, että varmaan aloittaja ei ole koskaan käynyt parsinavetassa, jossa lehmät viettävät talvensa. Tuli vain mieleen kun hän mainitsi häkeistä ja lehmistä. Koiran liha on ihan hyvää, kannattaa maistaa.

    • Stop_yulin

      Ihan hirveää tämä touhu mun mielestä. Vaikka oonki vähän myöhässä. Koiraraukat :( Koirat on tarkoitettu ihmisten uskollisiksi ystäviksi eikä kidutettavaksi, tulee jo ihan hirveä mieli kun ajattelee koirien omistajia joilta vietäisiin rakas lemmikki ja kiduttamalla tapettaisiin ja syötäisiin ://

    • stopyulinforever

      Minä itse en ole koirien syöntiä vastaan, mutta sitä, että ne koirat kidutetaan hengiltä. Aivan sairasta, miten voi näinkin sivistyneessä maailmassa olla vielä noin vajaaälyisiä ihmisiä, että ajatellaan koirien kiduttamisen kohottavan omaa mieskuntoa ynm. Ei hyvää päivää. Vielä nauraavat videoilla, miten eläimet kituu, kun niitä poltetaan eläviltä tai pistetään kiehuvaan kattilaan. Sairasta.

    • Kssksksbd

      Vitun kiinan paska homot vittu kun täytän 18nii Tuun ja perkele katotaa kuka on kuka saatana

    • Oikeessa

      Ei tässä oo mitää sairasta ihmiset tarttee ruokaa elääkseen mutta kun tätä samaa tehää ihmisillekin täällä ihmiset puhuu miksei tätä festaria kielletä eikä sitte hetkauta yhtään se että pohjois koreassa vanki leireillä tehdään paljon pahempaa. Ja mitä niin pahaa on siinä jos syödään koiria ihan samallaisesti niitä joulukinkkuja kohdellaan ja te viä syötte niitä Intialaiset pitää sitä sairaana että täälä meilla syödään nautaa. Älkää valittako jonkun toisen maan kulttuurista

      • Maakutsuu

        Melkein jo ihan söpöä, kuinka tyhmiä argumentteja päästelet, suorastaan aivopieruja. Hitaasti kiduttamisessa ei ole "mitään sairasta" vai... Ahah... Menisitkö tsekkaamaan mielentilasi. "Ihminen tarttee ruokaa elääkseen"... Ahah, ihanko totta, miten ruuan tarvitseminen ylipäänsä tähän liittyy, ruokaa voi saada monilla tavoilla. "Eikä sitten hetkauta yhtään Pohjois-Korean (näin maa kirjoitetaan) vankileirit" Ööh, kuka on sanonut, ettie hetkauttaisi, mutta krhm, nyt puhumme eri aiheesta - omasta erillisestä aiheesta, tajuatko? Eli vankileirit ei liity nyt tähän, tiedätkös. Huh, ja sitten vielä "joulukinkut"... Voih, no meillä nyt laki sentään kieltää kiduttamisen, että ei ne joulukinkut ihan hupikidutusta tällaisisa määrissä ja mittakaavoissa saa ja ylipäänsä se on ainakin kiellettyä! Kulttuurisatuilut voit myös tunkea jonnekin... kyse on kiduttamisesta eikä koko maan hyväksymästä kulttuurista ja vaikka olisikin, sadismia ei ikinä voi puolustella kulttuurilla. Liha kuin liha tulee tapaa mahdollisimmam humaanisti, jos sitä pitää syödä.


    • joomoi
    • Mamutkyrpii

      Alan tappaa Aasialaisia huvikseni

      • veeddoo

        Niin, sinä se olet joka tuossa kärsii. Piehtaroi vaan, se on sun elämääsi joka jo lienee pilalla. Tavallisella suomalaisella menee hyvin. Lapsellista märmätystä.


    • 243423532

      Itse söin koiraa Korean reissulla ja hyvää oli! Hieman turisteilta piilossa vaan paikat mutta onneksi oli paikallinen kaveri siellä. En hyväksy kiduttamista ja huonoja oloja, mutta tekopyhäähän se on vastustaa koiransyöntiä jos itse syö muuta lihaa. Eläin se on kuten siat ja lehmätkin.

    • Anonyymi

      Jumalauta! EIKÖ NOITA VINKUSILMIÄ SAADA NY 2000LUVULLA KURIIN! Tänne päästetään niitä paskakäsiä keräämään marjat ja sitte ne ohi mennessään popsii poskeensa toisten koiria että päästäkää ny ihmeessä tänne onhan ne nyt niin ystävällisiä ja ahkeria! Minä kerään marjani itse ja suosittelen muillekkin! Ellet halua saada koira tai kissa bakteeria! Saatana! Vittuun koko kiina! Mun eteen ei yksikään vinkusilmä tuu iniseen toivon että joku isompi koira puree niiltä kaulan katki! Saatana!

    • Anonyymi

      sikaan en syö se on sorkkaelän mutta koira ei ole.

    • Anonyymi

      Vihaan noita vitun kusi pä i tä näin kamalan videon missä joku kidutti koiraa hengiltä kiinassa ja toivottavasti tuo ihmisen kuvotus ja ällöttävä ihmispaska saa saman kohtelun joskus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6286
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      30
      2130
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1641
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1347
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe