vain viikko?

pppx

Hei!

Kannattaako lähteä vain viikoksi Thaimaahan?

Kertokaa kokemuksianne.

Kyseessä tilanne, että lomaa on talvella vain viikko ja matkalle tekisi kuitenkin mieli. Kanaria on käynyt mielessä, mutta sää hirvittää. Thaimaassa olisi varma lämpö. Mutta onko mitään järkeä lähteä vain viikoksi?

Kiitos kommentoijille!

30

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinnevaan

      Viikko lomaa on kokonainen viikko lomaa, matkapäivät on matkapäiviä ihan välimerellekkin siirtymien kanssa.

      Hyvää lomaa Thaimaassa, kyllä se viikkokin riittää, jos enempää ei voi käyttää.

    • santtu_1975

      Itse olen työkuvioiden takia kahdesti joutunut tyytymään vain viikon reissun (seitsemän yötä perillä) Thaimaassa ja kyllähän se viikko nopeasti menee, mutta voi miettiä että onko mielummin viikon lomalla Thaimaassa vaiko ei ole... Minä olen sitten sen viikon jos pidempää ei pysty olemaan.

    • jetlag

      En ole koskaan viikkoa ollut, mutta en kyllä lähtisi viikoksi. Mielestäni matka on jo niin väsyttävä ja aikaerot ja kaikki, että olisin varmaan tosi väsynyt viikon reissun jälkeen. Toki jos intoa riittää ja varsinkin jos on vielä nuori niin miksi ei . Mutta kun kerran kysytään niin vastaan : EI kannata!!

    • eikannatamennä

      Ota toinen viikko palkatonta lomaa.

    • Viikkovain

      Kannattaa valita kohde jossa on lyhyet matkat lentokentälle ja kaikki on lähellä . En lähtisi ensimmäistä kertaa kovin isoon paikkaan kun siellä aika menee pyöriessä kun ei löydä mitään. Hyvä valinta on esim krabi,

      • jakivaaonollut

        Tuo on totta. Krabilla käy paljon bileporukkaa viikon reissulla, jotka eivät edes yritä sopeutua aikaeroon, vaan pysyvät Suomen ajassa yöihmisinä.


      • ToinenKohde

        Krabille Finnair lentää Tiistaina vai keskiviikkona. Ja tuiFlyn lentoja ei kannata käyttää, tuppaavat myöhästymään liikaa. Eli se Krabista. Ellei lennä pomppulennolla.


    • Khong

      Viikko thaimaassa on minusta liian lyhyt aika, sillä matka on uuvuttava ja lennot välillä turhankin kalliita. Kyllä viikossa kuitenkin kerkeää shoppaila ja käydä nähtävyyksiä katsomassa jos niin haluaa. Itse olin kaksiviikkoa viime talvena ja silti tuntui liian lyhyeltä ajalta.

      • OtaPalkatontaViikko

        Kolmesta viikosta kuukauteen aina ja useina vuosina kaksi kertaa. Viikko aivan liian lyhyt aika.


      • mQOQ

        Ei kysytty sitä kauanko itse olet vaan kannattaako viikoksi.
        Jos itse joutuisin tyytymään viikkoon niin todennäköisesti ottaisin tasokkaan hotelli Bangkokista. Sinne on eniten lentovaihtoehtoja esim. Finnair joka päivä joten pelivaraa lähtö/paluupäivistä piisaa. Pisimmillään olen asunut siellä kuusi viikkoa Tosin sisälsi yhden ulkomaan matkan ja myös etelässä Krabilla tuli käytyä , mutta vähän turistitouhua toki maisemat hienoja.


      • Helena32
        mQOQ kirjoitti:

        Ei kysytty sitä kauanko itse olet vaan kannattaako viikoksi.
        Jos itse joutuisin tyytymään viikkoon niin todennäköisesti ottaisin tasokkaan hotelli Bangkokista. Sinne on eniten lentovaihtoehtoja esim. Finnair joka päivä joten pelivaraa lähtö/paluupäivistä piisaa. Pisimmillään olen asunut siellä kuusi viikkoa Tosin sisälsi yhden ulkomaan matkan ja myös etelässä Krabilla tuli käytyä , mutta vähän turistitouhua toki maisemat hienoja.

        Miksi sitten kerrot kauanko itse olet pisimpään ollut :)
        Paljon palstoilla syyttä parjattu Pattaya on vaivaisen 1½ tunnin taksimatkan päässä Bangkokista sinne voisi viikoksi suositella menemistä. Talvisin Finski lentää Bangkokiin kaksi kertaa päivässä.


    • malediiville

      Eipä kannata mennä viikoksi eikä kahdeksikaan, eli ei ollenkaan, koska on tuhat kertaa parempia paikkoja olemassa. Tympeä paikka, tai ainakin vastenmielinen kulttuuri. Tekoystävälliset ihmiset.

      • Since1978

        Niin metsä vastaa kuin sille huudetaan. Jos Thaimaassa saa tympeää palvelua on syytä katsoa peiliin. Thaimaalaista kulttuuria ei länsimaalainen helposti opi sen huomaa edellisen kirjoittajan räpellyksestä.


      • ckdmkvmdkvmkds

        Since1978 Ei osaa lukea nimimerkki malediiville sanoi: " tekoystävälliset ihmiset " eli ovat ystävällisiä , mutta se ei kuulu heidän luonteeseensa olla heidän mielestään alempiarvoisille länsimaalaisille ystäviä eli siis ei voi sanoa että niin metsä vastaa kun sille huudetaan , koska ihan sama oletko itse millainen tahansa , niin thaimaalainen on sinulle ystävällinen ja hymyilevä , vain rahan takia....


      • ThaimaaYstävä

        Mistä olet saanut päähäsi että Thaimaalaiset pitävät länsimaalaisia alempiarvoisena? Thaimaan kultturiin kuuluu Grayang Jai mikä tarkoittaa älä arvostele toisia, kaikilla on vapaus olla sellainen kun on.


      • nothanks

        Niin ovat tekoystävällisiä ja mielistelijöitä. Huijareita ja huoria joka kulmalla. Aitoja ihmisiä löytyy Brasiliasta. Sinne.


      • panenkunpanettaa

        Olin viime vuonna fudiksen mm kisoja katsomassa Brasiliassa. Siellä varoitettiin taskuvarkaista ym joka paikassa Belo Horizontessa ja Brazilissa jaRiosssa. Vähemmän Thaimassa huijareita ym on kuin siellä. Mukava maa silti ja uudelleen menen ensi vuoden kisoihin. Mutta ennen sitä talvella kuukaudeksi Pattikselle.


      • matkaanvaan
        ThaimaaYstävä kirjoitti:

        Mistä olet saanut päähäsi että Thaimaalaiset pitävät länsimaalaisia alempiarvoisena? Thaimaan kultturiin kuuluu Grayang Jai mikä tarkoittaa älä arvostele toisia, kaikilla on vapaus olla sellainen kun on.

        Ohhoh onpa kiva kun osaat muutaman thaimaalaisen sanan. Kyllä siellä vaan ja ainoastaan rahasta hymyillään. Olen niin monta kertaa siellä käynyt että tiedän mistä puhun, ja asunutkin aika kauan. Totta on että Brasilia vetää puoleensa, kuten monet muut maat, kuten Kenia, Meksiko, Intia, Kuubasta puhumattakaan, vain muutamia mainitakseni. Mutta jokainen matkustaa minne haluaa ja kuinka pitkäksi aikaa haluaa ja pakettimatkalla tai omatoimisesti, kaikki hyviä matkustuskeinoja. Matkustelu avartaa, kunpa vaan kaikilla ketkä haluais matkustella, olisi siihen mahdollisuus.


      • huohOletkoLkv
        matkaanvaan kirjoitti:

        Ohhoh onpa kiva kun osaat muutaman thaimaalaisen sanan. Kyllä siellä vaan ja ainoastaan rahasta hymyillään. Olen niin monta kertaa siellä käynyt että tiedän mistä puhun, ja asunutkin aika kauan. Totta on että Brasilia vetää puoleensa, kuten monet muut maat, kuten Kenia, Meksiko, Intia, Kuubasta puhumattakaan, vain muutamia mainitakseni. Mutta jokainen matkustaa minne haluaa ja kuinka pitkäksi aikaa haluaa ja pakettimatkalla tai omatoimisesti, kaikki hyviä matkustuskeinoja. Matkustelu avartaa, kunpa vaan kaikilla ketkä haluais matkustella, olisi siihen mahdollisuus.

        Intia ?????? Paskaisin maa missä olen käynyt.

        Hua Hinissä olet selvästi käynyt ja asunut. Siellähän hymyillään vain rahan vuoksi.
        Kyllä muutkin ovat Thaimaassa paljon käyneet ja viettäneet talvia, et vain sinä nimimerkki matkaanvaan.


    • ainaTaikkulaan

      Malediivit on umpitylsä paikka. Thaimaan 100 pistettä, Malediivit 4 (pelkät rannat, eikä nekään mitkään erikoiset).

    • olenkäynytjoo

      Joo, menkää Maleen vaan, suosittelen lämpimästi käyntiä islamilaisessa arabivaltiossa, jossa ääriliikkeet nostavat yhä enemmän päätään. Se on äärimmäisen opettavaista.

      Kannattaa muistaa, että turismista elävillä saarilla suljettiin vuoden 2012 alussa hotellien kylpyläosastot ja kauneushoitolat, koska islamistinen oppositiopuolue Adhaalath väitti niissä harjoitettavan prostituutiota. Myös alkoholin ja sianlihan myynnin vaikeutettu.

      Thaikkulaan voi mennä nauttimaan, mutta sika amalian ihmemaihin voi mennä katsomaan maailman ihmeellistä menoa.

    • iilmanmuuta

      tottakai kannattaa. kanarialle lentää 6 tuntia. tohon se on vaoin 4 lisää pari päivää bangkokissa ja 5 joko huassa tai pattiksella. saa lomasta silti paljon enemmän irti kuin kanarialla ja varmasti aurinkoista.

      • AnnaPalaa

        Miksi pitäisi kaksi päivää Bangkokissa tuhlata. Pattikselle taksilla puolitoista tuntia, Huaan yli kolme tuntia.


    • Tottakkai

      Viikkohan on jo pitkä aika verrattuna vaikka Bangkokin vkl-reissuun, jossa siinäkin jo ehtii monenmoista shoppailua, syödä hyvin ja ottaa hierontoja. Ja eikun virkeänä uuteen työviikkoon. Kaikenlaiset matkat virkistää :)

    • zaphodbx

      Ei kannata, pari kolme viikkoa minimi... Niin pitkät lennot

    • Lennäpois

      Vaikka matka on pitkä ja väsyttävä, voi siihen väliin jäävät 5 päivää kuitenkin olla sen verran kallisarvoista rentoutumista, että kannattaa lähteä. Muista kuitenkin valita kohteeksi sitten jokin erittäin rauhallinen alue, kuten Koh Samet tai Koh Lanta, paitsi jos olet menossa juhlimaan, jolloin Bangkok onkin se paras.

      Lue lisää eri Thaimaan kohteista, jotta valintasi helpottuu. Tässä yksi hyvä täysin suomalainen sivusto:

      http://thaimaahan.net/

      Kaikki suosituimmat kohteet löytyvät sieltä!

    • hyväämatkaa

      Hyvin riittää viikko. Kerran käynyt ja matkustan mieluummin muualle.

    • Turhaedeskysellä

      Jos/kun hyödyntää viikonloput matkustukseen niin perillä ehtii olla täyden viikon. Suorat lennot "biitsille" hkt/kbv. Tottakai kannattaa.

    • rtrtrtrtrty

      Kahtena talvena on käynyt niin etten pystynyt ottamaan kuin viikon reissun Thaimaahan.

      Tokihan siellä mieluummin aina pitempäänkin olisi, mutta viikko Thaimaassa on silti paljon parempi kuin viikko missään muualla.

    • viikonreissu

      Teimme viime talvena viikon reissun (lähtö pe ja paluu su) Thaimaahan lasten kanssa ja voisin mennä uudelleenkin niin lyhyeksi ajaksi. Olimme neljä yötä Pattayalla ja neljä yötä Bangkokissa. Noin lyhyt reissu ei edes sekottanut sisäistä kelloa, joten sopeutuminen aikaeroon kotiin tullessa kävi paljon nopeammin kuin pidemmältä reissulta palatessa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe