Mulla on Yaris TS. 18 Dual 2007.
Kumpaankin takaoveen on tönäisty lommo parkkipaikalla.
Pystyisikö niitä itse painamaan takaisin, jos purkaisi takaoven verhoilut ja vaikkapa pyöreällä puupalikalla pyörittelisi lommot pois.
Onnistuisiko se?
Ja mikä se juttu youtubessa, että suihkutetaan vaan kylmäsprayta lommoon ja lämmitetään hiustenkuivaajalla lommon ympätystää, ja lomma oikenee...
Ja miten se takaoven verhoilu on kiinni?
Eihän vaan niiteillä?
Saako oven takaisin.
Vai vienkö suoraan ammattimiehen käsittelyyn?
Ja ei kiitos mitään vastauksia: "vie tero romusi paalaamoon"
Takaovien lommojen korjaus
6
453
Vastaukset 6
- harrastelija-harrastaa
Jos se lommu on kolhastu terävä reunaiseksi eipä siinä muuta kuin peltiseppää. Ovi maalattava. Jos lommu loivareunainen voi se oijeta painamalla sisältä. Oviverhoilu kiinni yleensä semmoisilla nastoilla jotka levenee reikään painettaessa. Varovasti verhoilun ja pellin väliin ruuvimeisseli ja sillä kammeta ulospäin. Jos siinä veto kahvoja tai muita ikuna kahvija ne yleensä ruuvilla kiinni.i
- kuinrahaapolttelis
Kannattaako tuota peltisepälle viedä. Korjaukselle tulee melkein auton arvon verran hintaa, jota et saa koskaan takaisin. Näyttää vielä isommaltakin kolarikorjaukselta. Eikä ne pienet lommot edes juuri vaikuta vanhan auton arvoon.
- harrastaja-harrastaa
Kysyjä kysyi korjaus mahdollisuuksia ei sen kannattavuudesta tai järkevyydestä, ettäs pysytään asiassa eikä höpistä vaikkapa päivän säästä.
Lommot ovat kummatkin loivareunaisia, ja kooltaan noin euron kolikon kokoisia.
Voishan tuota kokeilla, hiustenkuivaajalla ja kylmäspraylla niinkuin youtubessa.
ja varovasti painelee sisältä ulos.
Oven kahva lähtee yhdellä ristipääruuvilla, ja sitten varmaan kampeamalla kuten yllä neuvottiin.
Tuloksena voi olla kyllä lievä maalin lohkeaminen :O)
Ja tuossa spray-kikka
https://www.youtube.com/watch?v=y9OGa9vB42Q- autosklinikka
Ammatti sedän käsiin jättäisin kolhujen oikomisen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa912086Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391353Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1371015Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.218965- 82846
- 95833
- 78730
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215724Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53707On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 74635
- 35611
- 44598
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25477Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28462Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14460- 35454
- 33433
- 40427