Astrofyysikko Rudy Schild

Joku vuosi sitten sain tiedon että minut oli hyväksytty jäseneksi astronautti Edgar Mitchellin FREE-järjestöön ( Foundation for Research Into Extraterreatrial Encounters).

Ilmoitus oli hiukan yllättävä sen takia että tietääkseni en ollut milloinkaan hakenut jäsenyyttä tähän järjestöön.

Oli miten oli, niin sieltä on aina silloin tällöin tullut uutiskirjeita sähköpostissa ja tänään tuli uusi kije joka antoi aihetta tähän kirjoitukseen.

Viestissä kerrotaan että järjestö on nyt muuttanut nimeään ja uusi nimi on ” The dr. Edgar Mitchell Foundation for Research Into Extraterrestrial Encounters, FREE”.

Viestin varsinanen uutispommi piilee kuitenkin siinä että tämän uuden järjestön toimitusjohtajaksi on nimetty Harvard-Smithsonian Center for Astrophysicsin emeritusprofessori, tri. Rudy Schild.

Siis ihan oikea astrofyysikko.

Etsin omasta kirjastani ” Tähtitieteilijät ja ufot ” tietoja Schildistä ja näen että hän on suhtautunut positiivisesti ufoilmöön jo vuonna 1992 mutta nähtävästi hän on nyt tullut ” ulos ufokaapista ” ihan virallisesti.

Kirjoitan tämän viestin sen takia että varsin usein puhutaan ettei ” tähtitieteilijät ole ollenkaan kiinnostuneita ufoilmiöstä”.

B.Borg

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bannit-tollaselle

Toivottavasti bannaavat sinut pysyvästi ja lopullisesti sutin foorumilta kun et osaa siellä kuin narista ja haukkua muita.

• bannit-sullepa

Näin kirjoittaa aito kateellinen umpiepäilijä eli pseudoskeptikko.
        Tuntuuiko nyt kipeeltä?

• minä_minä_minä

• piughiug0pyu

"Kirjoitan tämän viestin sen takia että varsin usein puhutaan ettei ” tähtitieteilijät ole ollenkaan kiinnostuneita ufoilmiöstä”."

Tähtitieteilijät ovat pääsääntöisesti kiinnostuneita maan ulkoisen elämän mahdollisuudesta.
      UFO-"tutkimus" on vaan maalannut itsensä niin pahasti nurkkaan, että aika harva astrofyysikko haluaa olla aiheen kanssa missään tekemisissä. Aivan liikaa taikauskoa ja höttöä sinänsä ehkä kiinnostavan aiheen ympärillä. Mainitsemasi poikkeus vaan vahvistaa säännön. Proffa hakee eläkepäivilleen harrastusta. Mikä siinä sitten.

• dfdghkytjryth

Kyllä Suomessakin monet tähtitieteilijät ovat olleet kiinnostuneita ufoista ja ovat edelleen. Siitä ei vain puhuta, koska hörhöksi leimaantuminen vie työt alta. Tiedepiireissä on myös änkyräskeptikkoja ja narsisteja, jotka käyttävät mielellään mitä tahansa syytä saadakseen lyödä "kilpailijaa", joten mielipiteitään tietyistä asioista ei juuri voi kertoa kuin eläkkeellä. Enkä nyt tarkoita, että ufoista kiinnostuneet uskoisivat niiden olevan ETitä, vaan ihan yleinen kiinnostus on jo vaarallista ilmaista.

• Kirjaani " Tähtitieteilijät ja ufot " olen kerännyt tietoa tähtitieteilijöistä jotka ovat sanoneet jotain ufoista, puolesta tai vastaan.
      Nopeasti laskettuna niin löydän hakemistosta 14 suomalaista tähtitieteilijää, näiden joukossa muutama harrastelijatähtitieteilijä.

• tero.17wee

noh, mitens muutenkaan... kirjoja tulossa... tai ja livenä nähny... jotain, mitä kukaan muu ikuna? Ja, miten sais sun nimmarin?

• Perse-Erkki

Voi Börre mun pusipusi halinalleni! Miks et oo pitäny "yhteyksiä" pitkään aikaan ,sinä miehekäs ufokönsikäs? Mulla on vieläkin arkana paikat kun viimeksi sä annoit melkoista haipakkaa heti aamutuimaan siellä ufojahdillasi. Voi pistä privaa jo, ootan pakarat paljaana sua oi "Big-Stick Börre" !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      66
      5595
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      2942
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2601
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2449
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      22
      2191
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      261
      1754
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      58
      1329
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1203
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1165
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90