Ruotsi aikuislukio

Tiedonjano0000

Jos haluaa ruotsiin aikuislukioon, voiko sinne hakea suomesta? Mistä löytyy täydennyshaku tähän?

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulemma

Jos haluat aikuislukioon Ruotsissa, asut tietysti Ruotsissa ja käyt töissä siellä. Ruotsissa aikuisopintomahdollisuudet ovat huomattavasti heikommat kuin Suomessa.

• Hitsinpimpulat

No voihan p***a! Töitä kun siellä näyttäisi olevan paremmin, ja ostovoimaakin enemmän, niin olisin sinne ajatellut muuttavani. Noh liekkö opinnot niin merkitseviä, jos töitä saa. Suomessa sitten saakin opiskella aikansa. Suomessahan peliala on kovassa nousussa, itse olen musiikkiin suuntautuva, ja mielestäni suomen musiikkiteollisuus ei oikein sano juuta eikä jaata tällähetkellä. Ruotsi vaikuttaisi suuremman markkina-alueensa puolesta paremmalta vaihtoehdolta.

• ensiavuksi

Miksi haluat Ruotsiin aikuislukioon? Ruotsissa lukiokoulutus on aika toisenlaista kuin Suomessa. Jokseenkin kaikki käyvät lukion heti peruskoulun jälkeen. Otapa selvää Ruotsin koulujärjestelmästä. Onnistuu googlaamalla. Ruotsiahan tietysti osaat sujuvasti, jos siellä mielit opiskella.

Aikuislukioita toki on, mutta se on hieman eri asia kuin Suomessa. Siis mitä haluat aikuislukiolta?

Kunkin aikuislukion pääsyvaatimuksista pääset selville googlaamalla. Jos ei onnistu, ehkä ne sitten ei ole sinun paikkojakaan.

• toisavuksi

Miksi ei? Miksen haluaisi haastaa itseäni? Mitä enemmän tulen kohtaamaan näitä kysymyksiä, sitä enemmän ne vahvistavat haluani haastaa itseäni asioissa.

Miksi joku haluaa lukea tuhatsivuisen romaanin tai kasata 10 000 palasen palapelin? Miksi ei saisi kysyä?

Mitä jos aion opiskella kyseisen kielen. Mitä jos opiskelen sitä tälläkin hetkellä kysymisen ohessa. Mitä jos olenkin erittäin motivoitunut ihminen?

Töitä haluan ensisijaisesti, ja niitä tuskin tulen täältä suomesta saamaan.

• saakaikysyäsiis

Niin, miksipä et haastaisi itseäsi. Aikuislukio Ruotsissa on hyvä haaste. Erinomainen ajatus on tosiaan ensin hakeutua töihin Ruotsiin. Se jo vie rutkasti eteen päin.

Mutta ihan mielenkiinnosta herää kyllä kysymys, miksi Ruotsiin aikuislukioon. Se ei ole tavallista. Saa kai kysyä? En nimittäin tunne enkä tiedä ketään, joka olisi lähtenyt Ruotsiin käydäkseen siellä aikuislukion.

• Uteliasopiskelija

Olen alkanut myös punnitsemaan toisena mahdollisuutena hollantia, sillä kieli vaikuttaa hyvin helposti omaksuttavalta, kunhan vain näkee hieman vaivaa...
      Onko hollannissa aikuiskoulutusmahdollisuuksia? Norjaa olen myös harkinnut. Jos joku haluaa tietää lisää syitä, niin mainittakoon mm. se että olen lopen väsynyt tähän suomen työttömyyteen ym. Suomen kulttuuri ei ole ikinä vaikuttanut mielestäni yhtä mielenkiintoiselta, kuin muiden euroopan maiden. Koen, etten kykene nauttimaan elämästäni täällä. Ainoana rajoitteena on nuoruudessani ollut uusien asioiden pelko, joka joskin itsetuntoni parannuttua on alkanut hälvenemään. Palan halusta päästä näkemään maailmaa.

• heipäheisitt

Lähdepä sitten katsomaan maailmaa. Vai pidätteleekö sinua joku?

• mietippäkahesti
    • palle_runqwist

Kannattaisko vaan oikeesti tsemppaa se aikuislukio Suomessa vaikapa hippasen reilu vuoteen ja sit hakea esim korkeakouluihin Ruotsiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe