Miten loppuva avaimen paristo oireilee?

helppp

Miten kauko-ohjaimesta loppuva paristo oireilee? Lyheneekö toimintasäde vai lakkaako välillä avaamasta ovia? Ei äsken toiminut kauko-ohjaimesta, manuaalisesti ovesta avaamalla keskuslukitus toimi. Ajoin, kävin kaupassa ja palasin, ja nyt toimi taas kaukosäätimellä. Vielä tämän jälkeenkin on toiminut, olen rämpännyt lukkoon, auki, lukkoon, auki... toimii. Onko paristo menossa jos alkaa tällä tavoin temppuilla?

Paljonkohan pariston vaihdattaminen maksaa? Ohjekirjassa on toki ohjeet tähän, mutta en uskalla lähteä itse tuota avaamaan! Ohjekirjassa ei lue, täytyykö avain jotenkin aktivoida tms pariston vaihdon jälkeen?

8

5400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettänuin

Mikähän kulkine kyseessä? Ainakin itse vaihdoin -13 vuosimallin C-Maxin kauko-ohjaimeen patterin ilman ongelmia. Kuori varovasti auki, patteri pois ja uusi tilalle. Turhaan ei kannata vain lääppiä rasvaisilla sormilla tuon uuden pariston kosketuspintoja eli reinoilta ote patterista (littanasta nappiparistosta kyse). Vanhan
      teho van heikkeni ja lopetti toimimasta. Ei tosiaankaan mikään ihmeellinen homma. Jokin ohut muovi käikäle vain hyvä olla millä raottaa tuon avaimen kuoret erilleen.

• Focus 04 ajoittainen toimimattomuus saattaa johtua liasta jota on pariston kontakteista. Vanupuikolla kun puhdistaa niin toimii taas. Pariston voi mitata, jännite pitää olla 3volttia.
      Uudessa focuksessa ajotietokone ilmoittaa pariston vaihtotarpeesta.
      Ilmoitus tulee kun jännite on pudonnut 2,5 volttiin.
      paristoksi suositellaan panasonic cr2032 paristoa.

• Kyllä, toimintasäteen lyheneminen on merkki pariston vaihtotarpeesta. Helppo vaihtaa itsekkin, mutta esim. pikasuutarissa homma hoituu n. 14€. Sekä tietysti oman automerkin huollossa.

• C180Kompressor

14€.... huh

Paristo maksaa noin euron, todella helppo vaihtaa itsekin.

• suitsaitsaippualla

Toimintasäde lyhenee, ei toimi ensi painalluksella, saa napsutella useita kertoja, välillä ei toimi ollenkaan - siinä niitä oireita.

Helppo vaihtaa itsekin. Olen varmaankin 4-5 kertaa vaihtanut nappeja eri foordeihin.

• Minulla_ainakin

tulee Lexun kojetaulun näyttöön ilmoitus että paristo täytyy vaihtaa. Menin merkkiliikkeeseen jossa varaosamies pyysi heti maksutiskille. Ennen kuin ehdin maksaa (2.50) oli paristo jo vaihdettu. Operaatio kesti pari minuuttia ja oli äärimmäisen kohteliasta. Tosin niinhän se näkyy olevan Suomessakin.

• Radiohäiriöitä

Joku lähetin samalla taajuudella häiritsee kauko-ohjainta.

• batteryvolt

patteri loppumassa,kannattaa vaihtaa äkkiä,silloin ei tarvitse koodailla muistin loputtua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      93
      1738
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1159
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1158
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      813
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      34
      773
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      5
      716
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      696
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      670
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      666
    Aihe