Että voi olla nautinnollista käydä pitkiä keskusteluja vannoutuneen vanhan-piian kanssa, joka on niin lähi-sukulainen, kuin olla voi?
Eikä ole lespo tms.
Toivoisin että mummot ja papat tekisivät parhaansa vakuutellessaan/valehdellessaan :)
Minä kun olen "vain" isä.
Sain innoituksen aloitukseeni, huomatessani aloituksista, kuinka Juhannuksen läheisyys näyttää yhdistävän ihmisiä.
H.
Uskooko kukaan
57
66
Vastaukset
- Heikunkeikku
Vastaan vain lyhyesti, ettei kirjoitukseni muutu mädäksi ja ällöksi.
Vastaus:
Kyllä uskon.
Mielenkiintoisia keskusteluja keskustelen nuorimman poikani kanssa.
Aaltopituisuutemme on hämmästyttävää."Heikunkeikku"
Arvoisa nimi-merkki.
Kiitän teitä huomiostanne.
Toivoisin teidän kuitenkin unohtavan erään onnettomasti harkitun huomautuksen, jonka oletan/huomaan painavan mieltänne.
Jos asia edelleen koskee minua, muistutan että minulle on aina rakkainta täysin kypsynyt hedelmä.
Kuten ehkä olette kokeneetkin, ei kypsä aina ihan kaunis ole.
Saanen samalla kertoa teille että olen ilahtunut lapsenne valinnasta äidikseen.
Isiähän kun lapsella tulee ja menee.
yst.
H.- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Arvoisa nimi-merkki.
Kiitän teitä huomiostanne.
Toivoisin teidän kuitenkin unohtavan erään onnettomasti harkitun huomautuksen, jonka oletan/huomaan painavan mieltänne.
Jos asia edelleen koskee minua, muistutan että minulle on aina rakkainta täysin kypsynyt hedelmä.
Kuten ehkä olette kokeneetkin, ei kypsä aina ihan kaunis ole.
Saanen samalla kertoa teille että olen ilahtunut lapsenne valinnasta äidikseen.
Isiähän kun lapsella tulee ja menee.
yst.
H.Hyvä nimimerkki "hunksz", älkää loukatko kykyäni ajatella omalla tavallani, väittämällä minua painavan jonkun asian, mikä ei suinkaan pidä paikkaansa.
Arvostan nimimerkkejä, jotka julkituovat Oman mielipiteensä ja näinollen arvostan myös Teitä, hyvä nimimerkki "hunksz", joka toitte esiin mielipiteenne suhtautumisestanne minun kirjoitustapaani ja ajatuksiini.
Olisin toki kehittymätön, mikäli suuttuisin jonkun mielipiteestä, tahi pahoittaisin mieleni siinä määrin, että se painaisi mieltäni joko suuresti tai edes pienesti.
Pyrin omassa viisaudessani ottamaan huomioon toisen osapuolen mielipiteet ja toimimaan sen mukaisesti, minkä katson muuttuneessa tilanteessa sopivaksi ja tarpeelliseksi.
En tahdo vasiten mädän ällöjä hömppiä Teille kirjoittaa, vaan pyrin välttämään tuon kaltaiset ällötykset, ettei Teille, hyvä nimimerkki "hunksz" tulisi tunne, että vähättelisin mielipidettänne.
Aloitus on näköjään kuin läpi-vettynyt Juhannus-kokko.
Ei ota tulta, ei sitten millään.
Ajattelinkin auttaa aloittajaa hiukan.
Minähän siis en ole aloittaja, olen sala-peräinen "papukaurakex" :)
Olen katsellut kavereitani lapsen-lapsineen.
Kauhean herttaista näyttää olevan.
Ihailevat kuinka pienokaiset kehittyvät päivä-päivältä.
Minusta on ihan yhtä herttaista huomata, kuinka omat lapseni luulevat olevansa kehittyineitä, kun ovat lapsettomia 30
H.- ent.siivoojaparka
No eikö vain?
Nyt osannet kuvitella, miten nautinnollisia keskusteluja tässä käydään itsensä kanssa.- siilimuori
EI saa kiusata heitä :).
- ent.siivoojaparka
siilimuori kirjoitti:
EI saa kiusata heitä :).
Kiusata ketä? Yksinpuhuvia vanhojapiikojako?
- siilimuori
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kiusata ketä? Yksinpuhuvia vanhojapiikojako?
Eikun heitä jotka keskustelevat itsebdä Kansas.
- siilimuori
Joo, jos saa suunvuoron.
- siilimuori
Mietin just että lähipiirissäni EI OLE yhtää vanhapiikaa.
- ent.siivoojaparka
Minun lähipiirissäni on. Meitä on kolme ihan lähisukulaista, jotka hellästi hymyillään miehille heidän selkänsä takana. Ettei vaan ole oma vikani, ettei minulla ole lastenlapsia ja vävykokelaat tulee ja menee.
- siilimuori
Minun lähipiirissäni on. Meitä on kolme ihan lähisukulaista, jotka hellästi hymyillään miehille heidän selkänsä takana. Ettei vaan ole oma vikani, ettei minulla ole lastenlapsia ja vävykokelaat tulee ja menee.
EI mullakaa vielä OLE. Vanhempi oottaa et nuorempi ensin ja sitä toivottavasti saa odottaa :).
"papukaurakex"
Saa olla poikakin.
Ja sit, siilimömmö ei kiusaa.
Aloitus on kuoleman-vakava.
Ei tietenkään kauhean pikaista kuolemaa :)
Kaikilla ei ole niitä LL:ä on vain L.
Aatteles nyt vanhempi.
Melkein 40 aloittaa keskustelun:
Niin kuin minä olen elämän nähnyt, niin....
Olen siis katsonut parhaaksi että...
Uskon vakaasti että en ole pahemmin väärä....
Useatkin ystäväni arvostavat mielipi....
On minulle sanottu että en ihan pahan näkö...
On se niin suloista.
H.- vuorotellen
Sulla on kaksi nikkiä?
vuorotellen kirjoitti:
Sulla on kaksi nikkiä?
"vuorotellen"
Kauheeta! Ei kai! Minulla!
Toivottavasti minä vain näyttelen oman itseni alla.
Et sä faija oo tosissas?
Surullista, tuota lausetta en ole kuullut enää vuosiin.
Onnellista ehkä, minun on usein yritetty antaa ymmärtää.
Parhaimmillaan lapsen elämä on yhtä tuskaa.
H.Sinä jo aloitit, et malttanut odottaa muita.
Minä en piilottele, sen mitä kirjoitan, kirjoitan nikillä tällä.
Muita ei ole, ollutta mikä mennyttä.
Mutta jatka toki, mahtuuhan tänne tekstiä niin monenlaista.
Kenen "kynästä" mitäkin milloinkin irtoaa.Paapurix kirjoitti:
Sinä jo aloitit, et malttanut odottaa muita.
Minä en piilottele, sen mitä kirjoitan, kirjoitan nikillä tällä.
Muita ei ole, ollutta mikä mennyttä.
Mutta jatka toki, mahtuuhan tänne tekstiä niin monenlaista.
Kenen "kynästä" mitäkin milloinkin irtoaa.Tämä siis itse aloittaja hunkszille.
- sanonta
Omena ei putoa kauaksi puusta.
- Varma.Koskitar.SE
Ei omenapuusta kauas putoa.
Ei oppineet ojaa kaiva.
Rehelliset maa perii.
- bessie-
Haluatko oikeasti keskustella asiasta, vai otatko kaikki vastaukset "vakuutteluina/valehteluna"? Vähän tarpeettomasti mainitsen, etten pidä sinua vakuuttelun/valehtelun väärtinä.
Vaikka minulla ei enää olekaan lapsettomia lapsia, ja vaikka lapseni ei koskaan ole ollut vannoutunut lapsettomuuden kannattaja, niin olen käynyt hänen kanssaan pitkiä "nautinnollisia" keskusteluja silloin kun hän oli vielä lapseton 30 sinkku. Itse asiassa olen käynyt hänen kanssaan hyvin antoisia, pitkiäkin keskusteluja aina, ja tulen jatkossakin käymään.
Vastaus on, että kyllä uskon. Uskon siis myös sinun pystyvän käymään "pitkiä ja nautinnollisia" keskusteluja vanha-piika lapsesi kanssa. Ilmeisesti et kuitenkaan yhtä luontevasti ja spontaanisti kuin esimerkiksi minä ja lapseni, koska asian otit esille."bessie-"
Minä olen isä.
Ties vaikka montakin kertaa.
Eikä ole montaakaan aikaa siitä kun vietin naiseni kanssa hetkiä.
Eilen tunti-tolkulla autoillessamme ja tänä aamunakin pienen hetken.
Lapsi-raukan känny meni rikki, ja uusi piti saada.
Kyllä hänellä rahaa on, mutta minulla oli yksi tarpeeton känny.
Kyllä minä tosissani haluaisin vaihtaa mielipiteitä lapsista.
En kylläkään pahastu vaikka minua pidetäänkin vasten-mielisenä.
Ja jätetään kommentoimatta.
Lapsen-lapsia kun ei minulla ole.
H.hunksz kirjoitti:
"bessie-"
Minä olen isä.
H.Niin ja tota...
Ei sitten kauheen pitkiä blogeja tekosistaan.
Yhteisistä ruokailuista, saunomisista jne.
Vaan ajatus-maailmoistaan.
H.- bessie-
hunksz kirjoitti:
"bessie-"
Minä olen isä.
H.Ihan kuin olisit jotenkin pahoittanut mielesi siitä, että jotkut "vaihtavat mielipiteitä" lapsenlapsista?
Kun aikoinani tälle palstalle rupesin kirjoittamaan, lapsenlapset olivat enemmän tai vähemmän 'kielletty' aihe, YKSI NIISTÄ. Kuitenkin 60 ikäisten palstalle ihan luontevasti kuuluva aihe, joten nyt kun heistäkin voi kirjoittaa saamatta ylen määrin kuraa, ivaa ja syyttelyä osakseen, niin eikö olisi syytä olla vain mielissään tästä kehityksestä?
Oma kännykkäni on aika vanha poikani minulle ostama, ja aina silloin tällöin hän ehdottaa että josko jo vaihdettaisiin uudempaan. Pidän tästä (Nokia C6), joten en halua uutta ennen kuin on pakko. Sitten kun on, niin ilomielin annan hänen ostaa minulle uuden. Tai vielä mieluummin niin, että lapsenlapsille uudet ja minulle heidän vanhat välttää oikein hyvin. Meillä siis näin päin.
Olen saanut sellaisen vaikutelman, että sinä kyllä pahastut, aika lailla. - siilimuori
hunksz kirjoitti:
"bessie-"
Minä olen isä.
H.Tie s vaikka montakin kertaa? Niin siinä käy kun alkaa luovuttajaksi, ettei tiedä et montako.
- Mimmimum-mi
En kommentoi....muistan viimeisen vilpittömän kannanottoni ...lapsista ja rakkaudesta....jonka tyrmäsit...
"Mimmimum-mi"
Niinpä ystäväiseni.
Kuinka monta kertaa pitää ihmisen väärin lausua, ennen-kuin hänen kyyneleensä kuivuvat?
Kuinka vanhaksi pitää lapsen kasvaa, ennen kuin hän ymmärtää että omat kyyneleet eivät ole maailman-kaikkeus.
Kuinka vanhaksi pitää vanhemman elää, kunnes hän osaa kertoa nuo erot
lapselleen?
H.hunksz kirjoitti:
"Mimmimum-mi"
Niinpä ystäväiseni.
Kuinka monta kertaa pitää ihmisen väärin lausua, ennen-kuin hänen kyyneleensä kuivuvat?
Kuinka vanhaksi pitää lapsen kasvaa, ennen kuin hän ymmärtää että omat kyyneleet eivät ole maailman-kaikkeus.
Kuinka vanhaksi pitää vanhemman elää, kunnes hän osaa kertoa nuo erot
lapselleen?
H.ja tota...
Aloitukseni on iloinen aloitus.
H.
- eppu2
Miksipä en uskoisi.
Sisareni oli vanhapiika ja veljeni on vanhapoika, joten kokemusta on pitkienkin keskustelujen saralta.
Sitä minä vaan, että keskusteletko Sinä ihan selvällä suomenkielellä, vai käytätkö tuota kiemurakieltä. - eräsjokuvaan
Ei vanhoja piikoja enää ole. On vain sinkkuja. Piiatkin ovat nuoria ja tykkäävät merkata yhdellä iillä.
Uskon toki sinua Hunksi. Viime yönä pidimme esikoisen kanssa turpakäräjiä aina kello kolmeen asti. En siis patistellut lasta nukkumaan lomallakin kun on.
Naimisissakin ja vielä lapseton.
Hänen kaltaisia juhannusvieraita ei taida kaikilla tullakkaan. Tänään näet kävimme ostamassa juhannusruoat. Minä lappasin ruokaa ostoskärryyn ja esikoinen maksoi. Osti vielä tikapuutkin saunamökkiin vaikka ilmoitin, että voisin itse naputella ne puusta.
Hyvä lahja, poika pääsee saunamökin katolle räystäitä puhdistamaan ja äiskä ylettyy katkomaan lepän oksia rannalta."korppis"
Koko aamun on tullut postia "uudesta" kännykästään.
Ei muka osaa sitä.
Onhan se eri-merkkinen, kun mihin olen hänet aikoinaan kouluttanut.
Mutta kohta 40 !
Ikänsä melkein kännyjä näpötellyt toisten pentujen kanssa.
Hakeekohan hän läheisyyttä jotenkin mutkien kautta?
H.- Korppis1
hunksz kirjoitti:
"korppis"
Koko aamun on tullut postia "uudesta" kännykästään.
Ei muka osaa sitä.
Onhan se eri-merkkinen, kun mihin olen hänet aikoinaan kouluttanut.
Mutta kohta 40 !
Ikänsä melkein kännyjä näpötellyt toisten pentujen kanssa.
Hakeekohan hän läheisyyttä jotenkin mutkien kautta?
H.Niin, tyttö kaipaa isukkia ; ) Esikoinen on opettanut minua näiden vempaimien saloihin. On tietty hyvä syy ottaa hänen yhdeyttä jos joku jutska ei onnistu ;) vain kuullakseni hänen äänensä. Hän on kova mamin kouluttaja muutoinkin. Ei lämpene minun Afrikka-jutuilleni ; ) Mun pojat soittaa ekana mulle jos esim. edessä on joku ongelma tai ilosanoma.
Korppis1 kirjoitti:
Niin, tyttö kaipaa isukkia ; ) Esikoinen on opettanut minua näiden vempaimien saloihin. On tietty hyvä syy ottaa hänen yhdeyttä jos joku jutska ei onnistu ;) vain kuullakseni hänen äänensä. Hän on kova mamin kouluttaja muutoinkin. Ei lämpene minun Afrikka-jutuilleni ; ) Mun pojat soittaa ekana mulle jos esim. edessä on joku ongelma tai ilosanoma.
"Korppis1"
Niin no...sillee sitten.
On se vaan niin noloa :)
Ihan kuin ei olisikaan hyvä vanhempi.
Syntynyt synnyttääkseen vain, jotta joutuisi/pääsisi lapsensa tuki-henkilöksi.
En minä ainakaan niin ajatellut yhdelläkään yrittämällä.
Sulla on ehkä enemmän noloa.
Pojat kun soittelevat.
H.- korppis1
hunksz kirjoitti:
"Korppis1"
Niin no...sillee sitten.
On se vaan niin noloa :)
Ihan kuin ei olisikaan hyvä vanhempi.
Syntynyt synnyttääkseen vain, jotta joutuisi/pääsisi lapsensa tuki-henkilöksi.
En minä ainakaan niin ajatellut yhdelläkään yrittämällä.
Sulla on ehkä enemmän noloa.
Pojat kun soittelevat.
H.En minä ymmärrä mitä noloa luottamuksessa on?
korppis1 kirjoitti:
En minä ymmärrä mitä noloa luottamuksessa on?
"Korppis1"
No kun poikien pitäisi isä-ikäisenä osata kaikki.
Tai ainakin olla olevinaan.
Tyttöjen kanssahan asiat saavat(ja menevät) mennä miten sattuu.
Miksi ei isin tyttö vieläkään ole hankkinut itselleen fiksua miestä?
Aina pitää vaivata läheisintä vanhustaan :)
Kyllä minusta minulle riittäisi pienempikin rakkaus.
H.- ent.siivoojaparka
hunksz kirjoitti:
"Korppis1"
No kun poikien pitäisi isä-ikäisenä osata kaikki.
Tai ainakin olla olevinaan.
Tyttöjen kanssahan asiat saavat(ja menevät) mennä miten sattuu.
Miksi ei isin tyttö vieläkään ole hankkinut itselleen fiksua miestä?
Aina pitää vaivata läheisintä vanhustaan :)
Kyllä minusta minulle riittäisi pienempikin rakkaus.
H.Erästä aikaisempaa sammakkoasi lainatakseni
hunksz:""" Lapsista ja vaimoista minulla on varma mieli-pide. Isin säännöillä pitää mennä kaikessa.""""
ymmärrän velvollisuutesi isinä olevan etsiä isin tytölle fiksu mies (jos mistä sellaisen kuvittelet löytäväsi). Niinhän muissaki kulttuureissa tehdään, missä eletään isin säännöillä.
Uskon, uskon ja uskon...
Viisitoista vuotta vanhempi vanhapiikatätini rupattelee terävästi. Joka vuosi keväisin ja syksyisin piipahdetaan yhdessä kahdeksaksi päiväksi Tallinnaan kylpylään. Ensin puidaan terveysasiat sitten miehet, matkat ja muut viimeisen puolen vuoden aikana sattuneet jutut.
Ei meillä mitään hienoja keskustelunaiheita ole. Parannetaan maailmaa ja höpistään jonnin joutavia. Yhdessä olo hoitaa ja virkistää kummasti kumpaakin. Laivalta mennessä jo ostetaan siiderilaatikot ja sitten pidetään hauskaa. Päivisin käydään kaupungilla kahvilla ja vanhalla tallinnalla, on meille tarpeeksi halpaa nääs.
Nyt on jo suunniteltu kylpylä ja ajankohta...ootellaaan vaan syksyä...Pyydän joitakin nykyisiä ja tulevia kommentoijia huomioimaan että aloituksessa
aiheena ovat omat, lapsettomat lapset :)
Vanhat-piiat ja pojat saavat puolustella itseään ja haukkua vanhempiaan, kunhan
selvästi kertovat kumpaan luokkaan kuuluvat.
H.- siilimuori
Noniinniin.
"Tie s vaikka montakin kertaa?"
Niin siinä käy kun alkaa luovuttajaksi, ettei tiedä et montako lapsetonta lasta pakasteesta on sikissy :D. - siilimuori
siilimuori kirjoitti:
Noniinniin.
"Tie s vaikka montakin kertaa?"
Niin siinä käy kun alkaa luovuttajaksi, ettei tiedä et montako lapsetonta lasta pakasteesta on sikissy :D.Siis. Onko sinut kenties palkittu ahkerimpana luovuttajana esmes väestöliiton taholta ?
- luovuttaisiko
siilimuori kirjoitti:
Siis. Onko sinut kenties palkittu ahkerimpana luovuttajana esmes väestöliiton taholta ?
Paljonko mahtaa olla litra hinta ?
- kukatietäissen
siilimuori kirjoitti:
Siis. Onko sinut kenties palkittu ahkerimpana luovuttajana esmes väestöliiton taholta ?
Liekö jo moninkertainen vaarikin ;))
- ent.siivoojaparka
Ok, jätetään sitten vanhat vanhatpiiat herran haltuun ja jorutaan nuorista vanhoistapiioista.
Nuorempi likkani näki mielestään karmeaa painajaisunta ja heräsi aamulla kylmänhikisenä. Oli nähnyt unta, että oli tilannut koiranpennun ja kun meni hakemaan sitä, niin hänen syliinsä oli työnnetty pikkuvauva.
Onko niin, että he muistavat itsensä niin kauhukakaroina, etteivät halua itselleen riesaksi samanlaisia? Vai onko niin, että minä olisin antanut heille heidän lapsuudessaan sellaisen kuvan, että lapsista on vain riesaa?
Kuinka paljon muuten on tilillä rahaa silloin kun tili on täynnä? Minulla ei ole koskaan ollut täynnä (melkein tyhjänä on kyllä joskus käynyt), mutta likka ilmoitti hukanneensa Visakorttinsa Kyproksella ja kirjoiti perään: "mutta ei huolta, tarkistin että tili on täynnä". Jippiii!!! Se on köyhyys nähtävästi ohi nyt. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ok, jätetään sitten vanhat vanhatpiiat herran haltuun ja jorutaan nuorista vanhoistapiioista.
Nuorempi likkani näki mielestään karmeaa painajaisunta ja heräsi aamulla kylmänhikisenä. Oli nähnyt unta, että oli tilannut koiranpennun ja kun meni hakemaan sitä, niin hänen syliinsä oli työnnetty pikkuvauva.
Onko niin, että he muistavat itsensä niin kauhukakaroina, etteivät halua itselleen riesaksi samanlaisia? Vai onko niin, että minä olisin antanut heille heidän lapsuudessaan sellaisen kuvan, että lapsista on vain riesaa?
Kuinka paljon muuten on tilillä rahaa silloin kun tili on täynnä? Minulla ei ole koskaan ollut täynnä (melkein tyhjänä on kyllä joskus käynyt), mutta likka ilmoitti hukanneensa Visakorttinsa Kyproksella ja kirjoiti perään: "mutta ei huolta, tarkistin että tili on täynnä". Jippiii!!! Se on köyhyys nähtävästi ohi nyt."ent.siivoojaparka"
Minun vuokseni on jo yksi kökkö-runoilija päättänyt hiljentyä.
Älä saata itseäsi kiusaukseen.
H.- eppu2
Minä taas huomioin sen, että aloituksessa oli kysymysmerkki ensimmäisen lauseen perässä.
- siilimuori
luovuttaisiko kirjoitti:
Paljonko mahtaa olla litra hinta ?
Riippunee laadusta :), siis montako elävää per ml.
- siilimuori
kukatietäissen kirjoitti:
Liekö jo moninkertainen vaarikin ;))
Nii, onkohan siinä toiminnassa sellainen nettisovellus että voi seurata lähetysnumerolla missä tavara liikkuu ja kertaantuu?
- siilimuori
Kuinka paljon muuten on tilillä rahaa silloin kun tili on täynnä? Minulla ei ole koskaan ollut täynnä (melkein tyhjänä on kyllä joskus käynyt), mutta likka ilmoitti hukanneensa Visakorttinsa Kyproksella ja kirjoiti perään: "mutta ei huolta, tarkistin että tili on täynnä". Jippiii!!! Se on köyhyys nähtävästi ohi nyt.Tili on täynnä tietenkin silloin kun se on ylitetty.
- ent.siivoojaparka
siilimuori kirjoitti:
Tili on täynnä tietenkin silloin kun se on ylitetty.
No niinhä tietenkin!!! Herranpieksut!!!! Olisihan minun pitänyt se hänet tuntien ymmärtää itsekin, eikä alkaa näkemään unta oxfileestä.
- bessie-
No niinhä tietenkin!!! Herranpieksut!!!! Olisihan minun pitänyt se hänet tuntien ymmärtää itsekin, eikä alkaa näkemään unta oxfileestä.
Jos credit puoli on täynnä ja debit puoli tyhjä niin silloin voi olla vähän huonolla tolalla raha-asiat.
Debit puoli tosiaan ei ainakaan ihan heti voi olla täynnä. Jos niin pääsee käymään, niin kyllä pankin sijoitusneuvoja varmastikin rupeaa esittämään tilanteeseen erilaisia ratkaisuja. - Aamukusi
Kuinka paljon muuten on tilillä rahaa silloin kun tili on täynnä? Minulla ei ole koskaan ollut täynnä (melkein tyhjänä on kyllä joskus käynyt), mutta likka ilmoitti hukanneensa Visakorttinsa Kyproksella ja kirjoiti perään: "mutta ei huolta, tarkistin että tili on täynnä". Jippiii!!! Se on köyhyys nähtävästi ohi nyt.Minä näin painajaisunta, että söin paistettua sikiötä jonka piti olla oikeasti yli 60 v pikkusiskoni. Se oli sellaista broilerin selkärankaa ja maistuikin siltä. Sitten aloin käärimään sitä vilttiin kun sen piti olla sitä sisartani. Vaikka oli pieni sikiönjäänne, niin iso nyytti siitä tuli.
Unenselittäjät asialle!
- Viatonsivullinen
Se on se raha, jokapaikassa riesana....
https://m.youtube.com/watch?v=XcGNGroM78w# - Uusio-vanhapoika
Vähäiset kokemukseni keskusteluista vanhojenpiikojen kanssa saavat minut kaipaamaan lisää samanlaista. Valitettavasti ainut tuntemani vanhapiika sai uskonlahkoltaan kehotuksen välttää yhteydenpitoa uskonnottomien kanssa ja tässä onnistuttuaan löysi moihen kyseisestä lahkosta eikä välitä lahkon ulkopuolisista senkään vertaa.
- Uusio-vanhapoika
...löysi miehen kyseisestä...
- Käsnääköjoku
Aika pitkä ketju. Ymmärtääkö joku muka oikeasti mistä aloituksessa on kyse. Niin ympäripyöreä sisällöltään tyhjä juttu ettei mistään kohrasta saa kiinni, keksi asian aihetta.
- sekasotku
Ei lie tarkotuskaan ymmärtää. Salaperäistä nii akat tykkää.
- Suorajaselkeä
Mutku ma olen "akka"puolinen enkä ymmärtänyt joten en tykännytkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815