Minkä hyönteisen hankkisin?

2spooky

Haluaisin hankkia jonkun eksoottisen hyönteisen/hämähäkin/skorpionin, koska ne ovat mielenkiintoisia. Kriteerit on ei liian kallis hinta itse eläimellä ja eläimen ylläpidolla, ja toinen on se että eläin on päivisin melko aktiivinen.

12

56

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiiän_tän_jutun

      Kaukaasialainen hyppysirkka tai torasarvijäärä.

    • hyppykeppiskorppari

      Kaikkia kiinnostaa

    • ötökkääpeliin

      Eksoottisia ötököitä voisi olla lutikka, russakka jne.. siinähän sitä on eksotiikkaa jopa liikaa.

      Jotenkin ihmetyttää ihmisten hinku hankkia itselleen eksoottisia otuksia kuten esim. käärmeitä - mikä on kasvattajan vastuu kun myrkkykäärme pääsee taloyhtiön hormistoon ja aiheuttaa vaaran ja jopa kuoleman puremallaan naapurille - "ai anteeks" nyrpeään sävyyn kuin purema olisi naapurin vika - mitä oli purettavissa ja paikalla.

      Jotenkin ihmisten ajatuksen köyhyys ja "lyhyys" vain häiritsee - "eihän tää pupu ketään häiritse" ja luontoon päästyä siitä ei enää eroon pääse.

      Entiset siti-kanit ovat nykyään sirkus-kaneja, koska ne näemmä voivat hyppiä yli 50 sentin korkuisten aitojen ja syödä mitä mieleen juolahtaa - kaikki nykyään käy tai ainakin maistelevat kaikkea tuhoten samalla kasvuston.

      Siti-kanit ovat mainio esimerkki ihmisten typeryydestä - kaikkea pitää muka kasvattaa ja kun kasvatettu pääsee holtittomasti vapaalle niin väitetään ettei se minä ollut vaan se oli koo-kauppaa mukaillen pirkka eli väinö, kuten intissä aina sanottiin - "väinö väijyy, kun ketään ei ollut asemissa.

      • sdfsfasdf

        Siti-kani ?:D


      • tuskin.törmäät

        Niitä myrkkykäärmeitä, joita muuten täytyy pitää visusti lukkojen takana, on tässä maassa vain kourallinen, joten tuskin niihin törmäämistä tarvitsee pelätä. Paitsi sinun tietenkin. Jos todennäköisyyksiä haluat laskea, niin on todennäköisempää tulla naapurin koiran tai sen naapurin itsensä tappamaksi. Jos minun koirat jonkun tappaisivat, niin se ei kasvattajan moka olisi, joten miksi se sitten käärmeenkään kasvattajan moka olisi? Haloo, ihminen. Jos pelkotiloja on liikaa, niin niihin kannattaa hakea apua.


      • enseminäollutvaan
        tuskin.törmäät kirjoitti:

        Niitä myrkkykäärmeitä, joita muuten täytyy pitää visusti lukkojen takana, on tässä maassa vain kourallinen, joten tuskin niihin törmäämistä tarvitsee pelätä. Paitsi sinun tietenkin. Jos todennäköisyyksiä haluat laskea, niin on todennäköisempää tulla naapurin koiran tai sen naapurin itsensä tappamaksi. Jos minun koirat jonkun tappaisivat, niin se ei kasvattajan moka olisi, joten miksi se sitten käärmeenkään kasvattajan moka olisi? Haloo, ihminen. Jos pelkotiloja on liikaa, niin niihin kannattaa hakea apua.

        Siis että, jos sinun koirasi tappaisivat jonkun ihmisen, niin se ei muka olisi sinun vastuullasi?

        No huh huh, mikä mielipide ja ajatus!

        Ei mulla mitään pelkotiloja ole - ei ainakaan sun koirista, mutta sun ajatukset kyllä mietityttää.


      • tuskin.törmäät
        enseminäollutvaan kirjoitti:

        Siis että, jos sinun koirasi tappaisivat jonkun ihmisen, niin se ei muka olisi sinun vastuullasi?

        No huh huh, mikä mielipide ja ajatus!

        Ei mulla mitään pelkotiloja ole - ei ainakaan sun koirista, mutta sun ajatukset kyllä mietityttää.

        No huh huh, mikä luetun ymmärtämisen taso sulla on! Varsin huolestuttavaa. Opettele ta-vaa-maan lukemasi niin, että ymmärrät sen ennen kuin vastaat ja osoitat tyhmyytesi.

        Sinä penäsit KASVATTAJAN vastuuta, jos myrkkykäärme puree jotakuta. Minä sitten siihen annoin esimerkin, ettei se olisi millään lailla KASVATTAJAN syy, jos esim. minun koirat jonkun tappaisivat. Menikö nyt perille, vai tavaanko koko jutun?


    • HErkkuaMyllaan

      No skorpionit ainakin sitten pois suljettu jos tarvisi olla aktiivinen päiväsaikaan, skorpionit on enemmän yöaktiivisia.

      miten ois torakka? halpoja ja eikä vääli kummempia ylläpito kustannuksia.
      esimerkiksi ARGENTIINAN TORAKKA

    • Hämähäkki ei ole hyönteinen, vaan niihin kuulumaton petoeläin. Hyönteiset ovat useimpien hämähäkkien ravintoa.

      • Alkuperäinen_postaaja

        No oonko missään vaiheessä väittänyt hämähäkkiä hyönteiseksi? Luetun ymmärtäminen sullakin ehkä pikkusen hakusessa.


    • Sairasaate

      Eläimen osa ei ole viihdyttää ihmistä , sairain ajatus on pitää elävää lelua oman kivan takia .

      • Alkuperäinen_postaaja

        No oikeesti kannattais miettiä mitä sanoo. Lemmikin omistaminen on vähän niinkuin symbioosi. Omistaja pitää lemmikistään, ja antaa sille hyvän elämän, ja samalla lemmikki pitää ihmiselle seuraa ja esimerkiksi terraarioeläin mielenkiintoista katseltavaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe