Moottoripyörällä jarruttaminen??

YYYYcht

Olen juuri ostanut ekan pyöräni 250cc yamahan. Miten nuo jarrutukset tehdään vauhdissa esim mutkaan tullessa asfaltilla. Pelkällä etujarrullako??


Kertokaa lisää jarrutuksista ja jarrutus tekniikoista.


Kiitos.

15

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eihelvettimies

      älä lähde edes yrittämään ajamista.

    • Eihelkkarikuule

      Älä lähde edes yrittämään ajamista!

    • trollihaisevitulle

      Autokoulussa nuo opetetaan.

    • baanalle

      eipä ole tarvinnut mutkissa jarruja käyttää kun voi ajaa ihan kaasulla säädellen,mutkan mukaan.etujarrua voi käyttää mutta varo soraa,lehtiä savea,pikipaikkoja,tiemaalauksia irtosoraa,tiemaalauksia sateella yms kun jarrutat etujarrulla.kokeilemalla oppii..

    • te1dentukko

      Haloo, jos mutkaan ei ole tarvinnut vielä jarruttaa niin sanoisin että melkosta sunnuntaiajelua..suorilla pitää olla kunnolla urku auki eikä mitään körökörökirkkoon meininkiä. Tai no vittuuko se mulle kuuluu, puksuttele sinä vaan!

      • teidenkukolle

        eikös sitä sanota että jarrut ovat vauhdin surma?et kait sinä jarruttele?


    • MASH250

      Takajarru on helpompi, mutta etujarru tehokkaampi. Takajarrulla yleensä pärjää. Asfaltilla voi käyttää etujarrua, mutta soralla pyörä helposti kaatuu.

    • Julfjau

      kun käyt autokoulun niin siellä kyllä kerrotaan.

    • tosiasiassa

      Älä aja kovaa, jarrut kuluu!

    • paljonajanut

      Jarruta suoralla tiellä kummallakin jarrulla. Kurviin ilman jarruja.

      Käy harjottelemassa jarruttamista isolla parkkipaikalla, pyöri hitaita ympyröitä ja harjottele hitaasti ajamista, niin saat tuntumaa pyörään. Näin teen itsekkin.

      Etujarru vastaa lähes koko pyörän pysähtymisestä.

    • bomberikeijo

      työnnä suohon se yamaha ja osta suoraan suzuki gixxeri 1100 ku tiiät jo noi perus asiat :)

    • SylvilläBandit

      Hei

      Asiattomia vastauksia täällä joka ketjussa. Aloita jarrutus takajarrulla ja sadaosasekunttia myöhemmin etujarru mukaan.

    • JuuriNiinSeMenee

      Tuo viimeinen meni oikein. Ja suosittelen menemään kesällä jollekin ennakoivan ajon kurssille tms. Siellä käskettiin tekemään aivan kuten ylhäällä mainitaan: ensin otetaan takiksella löysät pois ja heti perään pysäytät etujarrulla. Ei mielellään mutkassa, vaikkei sekään kiellettyä ole, vaikeaa vain. JOS pyörä on raskas ja pitkäkeulainen customi, haluat ehkä painaa enemmän takajarrua ja vähemmän etujarrua.

    • Olsmoss

      Tilanteen mukaan, kokemus tuo tietoa ja taitoa. Kuten täällä mainittukkin jo, että aloittelevan kannattaa ehdottomasti käydä jotain ajokursseja ja miksei keväisin kokeneempikin kuski. Ainakin hauskan yhdessä olon merkeissä

    • syntynytsarviin

      Toiset ramppaa kursseilla ja koulutuksissa missä opettaja yrittää vääntää rautalangasta miten pyörä kääntyy ja pysähtyy..huoh. Ajaminen pitää tulla selkärangasta ja ajamaan oppii ajamalla. Sitten ne vielä maksaa niistä kursseista eikä ikinä opi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe