Sähkösavustin parvekkeella on sallittu / Loordi

Ok-Loordi

Motonetissa myydään melko edullisesti sähkösavustinta, jota saa käyttää kerrostaloasunnon parvekkeella. Ei tarvitse siis tulia välttämättä tehdä parvekkeella savustimeen, koska sähkösavustimessa lepänlastut alkavat kuumentuessaan sähkövastuksen ansiosta savuttaa ilman tultakin. Samalla kun norjanlohifileet ovat savustumassa voi nauttia esim. Pirkka-olutta ja poltella tupakkia siinä parvekkeella, kunhan ei aiheuta häiriötä mahdollisesti humaltuessaan. Savustuksen jälkeen käytetyt lepänlastut voi heittää roskikseen. Sähkösavustimella kalan savustus onnistuu hyvin siinä missä koivuhaloillakin. Myös monet ok-asukkaat käyttävät sähkösavustimia pihoillaan savustellessa kalojaan. Juomana tosin ok-asukkailla on usein konjakki (X.O.) ja polttelevat monesti sikareita tupakkien sijaan siinä savustellessaan, mutta itse savustuksen kohteena on kala molemmissa asuinmuodoissa useimmiten. Ok-asukkailla tosin saattaa olla esim. kokonaista nieriää tai jopa itse saatuja jalokaloja joissain tapauksissa, kerrostaloasukkailla on useimmiten viljelty kassilohi Lidlistä haettuna ja joskus Grafenwalder-olut pirkka-oluen sijaan.

9

10324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10-8

Laissa kielletä tulen tekemistä kerrostalon parvekkeella sijaitsevaan grilliin tai savustimeen.

Taloyhtiön omissa säännöissä se voidaan kieltää, mutta kielto on vain suositus jonka perusteella asukasta tai osakasta ei voida mitenkään rankaista.

Vain avotulen teko on kielletty. Esim kertakäyttögrilli luokitellaan avotuleksi.

Kerrostalossa ei voida kieltää normaalia elämää.

• 10-8

Laissa ei kielletä..

• Ok-Loordi

Loordi kuitenkin grillaa omalla pihallaan ja savustaa myös, juomana on paras XO ja Karhu nelosolut, myöskin Heinekeniä löytyy(5,2%).
      Huomena on se suven suurin juhla ja parhaita upseereita sekä Ok-talollisia tulossa Loordin saunaan, mukana myös naisia, mutta heillä on omat juttunsa ja Ok-miehillä omat miesten väliset kisat, tiedätte mitä tarkoitan..
      Loordi onkin koko viikon jo grillanut kun vapaita on ja ilmat kohtalaisen hyvät, yliluutnantti toi suuren hauen, jota savustamme, torilta myös ostettu nieriää, tietenkin grillihat ovat myös parasta laatua.
      Kyllä kelpaa, ai, jai omalla pihalla saa virtsata ja ottaa vaikka suonikasta saunan jälkeen, miten kassulla Eino ja Reino ja se tavallinen tarina.
      Loordin saunaan saapuvat Ok-isännät kuten Suurmufti ja iso Porho ja Joskus isäntä, joka nimestään huolimatta on jo isäntä ja omistaa keskikokoisen meisselin.

• stadilainen2

Siellä vesisateessa teidän ok-homojen onkin hyvä pyllistellä, isännät jonossa..

• Pera-Reiska

Juuri näin. Niin minäkin teen, savustelen ja grillaan omalla parvekkeellani kavereiden kanssa, poltellaan siinä tupakkaa ja otetaan olutta kuunnellen samalla ämyreistä räppiä.

Mikä on nauttiessa kesäillasta, kun on oma asunto ja siinä parveke, tätä ei meiltä voida kieltää, näin se vaan on.

• ok-asukas

Äläpäs nyt sekoita asioita, asunto ei ole sinun, vaan taloyhtiön.
        Sinulla on hallintaoikeus ja lupa majailla kopissasi.
        OK-asukkaat omistavat kiinteistönsä.

• Savustajat

Omalla patiolla saa kyllä sähkögrillillä savustaa lohta. Olen lukenut tästä.
      Sehän kestää vain 20-30 min.
      Kireitä paria ihmistä kuuntelematta, jotka valittaa kaikesta koko talossa.
      Osakkeen ostaessa lupa kerrottiinkin jo luvasta , ei tule liikoja käryjä kaiketi se vain ruokahalua kiihottaa ja siksi suututtaa joitakin.

• nähty-homma

Ne on varmaan näitä samoja joiden on pakko ahmia heti kokonainen suklaakakku jos haistavat, että joku lämmittää maksalaatikkoa työpaikan taukotilassa.

• Ylin.kerros

Samaa minäkin ajattelen. Minä ainakin parvekegrillaan enkä välitä, vaikka joku tiputtelee harva se päivä järjestyssääntöjä postilaatikosta. Miten se viitsiikin vai onko niitä useita.

Tupakki palaa myös ja norttia vedetään myös poikien kanssa parvekkeella, se luo mukavaa tunnelmaa. Tiukkapipot muuttakoot maalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2963
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1195
    Aihe