Olen muuttamassa toiselle paikkakunnalle opiskeluiden perässä. Muutan ensimmäiseen omaan asuntoon, joten mulle on epäselvää, onko näytössä täytetty hakemus millä tavalla sitova? Kun ajattelin laittaa hakemuksen kaikkiin sopiviin asuntoihin että edes yksi tärppäisi, näytössä kuitenkin on monia muita joten sen asunnon saaminen ei ole millään tavalla varmaa ja näin olisi parempi mahdollisuus saada edes joku asunnoista. Mutta siitä vasta soppa syntyisi jos saisin myöntävän vastauksen useammasta kuin yhdestä asunnosta.
Tämä kysymys siis siksi kun kaveri sanoi että ainakin jotkut vuokrahakemukset on sitovia sopimussakon ohella.. Mutta onko tuossa muka syntynyt jo se sopimus?
Vuokrahakemus, onko sitova?
2
3450
Vastaukset
- tabou
Riippunee minkä firman kautta hakemuksia laitat. Joillakin varmasti on myös sitovia hakemuksia, mutta aika karua olisi jos joutuisi vuokraamaan vaikka kaikki 20 haettua asuntoa :D Yleensä sopimuskysymys.
Onko vuokranantaja yksityinen henkilö vai yritys, onko yrityksen hakemuksissa maininta "sitova"? Minä en ole täyttänyt ainuttakaan hakemusta, yksityiseltä vuokratessa joskin välittäjän kautta löysin asuntoni. - EiLainVoimaa
Nuo "sitovat vuokra-asuntohakemukset" on kyllä arsesta, siksipä olenkin ottanut sen linjan, että täytän hakemuksen, allekirjoitan sen, mutta lisään tekstin "tämä hakemus on voimassa kolme arkipäivää" (tai jotain muuta vastaavaa). Jotkut välittäjät nimittäin panttaa ja vetkuttelee niiden vastaustensa kans viikkokausia ja useampaa asuntoa on tuollaisella "sitovalla hakemuksella" riskaapelia hakea... muistaakseni tuollaisella lapulla ei kuitenkaan ole lain voimaa, jos siitä lähdetään valittamaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686827
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes552235- 562108
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se601219- 551211
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521210Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141091Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384948Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947