Oon nukkunut kokeesta asti 3h unia kun pelkään pahinta kokoajan..... Mun pisteet 36,5 ja ekana stadi ja musta tuntuu et kaikki on saanu sen verran tai enemmän?? Jos toi on se the raja, niin sieltä tulee kyllä jäämään niin paljon porukkaa pois rajalta..
En saa unta
29
100
Vastaukset
- Huoletp
Ei hätää, pisteesi riittävät.
- oooveli
Ota iha rennosti voivat riittää tai sit eivät sellast se on
- Analaattori
Muista, että asiantuntijat ovat arvioineet pisterajan olevan maksimissaan 36,5p. Ja pisteesi riittävät siinäkin tapauksessa, jos pisteraja olisi juuri tuo. Ajatteleppa asiaa näin: oliko koe mielestäsi niin helppo että liki 300 olisi saanut enemmän kuin 36,5 pistettä? Aivan. Tämä keskustelupalsta on aina yhtä uhoava ja pisterajat arvioidaan aina yläkanttiin.
- Stadiky
Eikös siitä rajaltakin osa karsiudu.....
- Dhjkll
Juu voi olla, että yksi pääsee sisään 36,5 pisteellä ja 30 jää ulos samoilla pisteillä.
- Olettepanaiveja
Miten todennäköistä on että 36,5pisteessä on 50 opiskelijaa?
- Rajallejäänyt
Onhan se...
- kckxjx
Ja eikös tässä etusijassa ole ne, jotka on arvaillut paljon eli on ollut virheitä. Esim. Kaikkiin vastannut on vastannut enemmän oikein. Viimesimmäksi jää ne, jotka on vastannut just ton pistemäärän verran ja heillä on siis vähiten oikeita vastauksia. Eli tästä voit päätellä jäätkö pois vai et.
- Hämmentynythakija1
En ihan tajunnut tätä. Vastasin oikein 33,5p. edestä ja 2x0,5 kysymystä väärin. Ehkä 4-5 tyhjää kohtaa. Onko siis heikoilla vai vahvoilla?
- Sdhj
Vahvemmilla kuin ne joilla yli 5 jätetty tyhjäksi.
- kxkzkzk
Hämmentynythakija1 kirjoitti:
En ihan tajunnut tätä. Vastasin oikein 33,5p. edestä ja 2x0,5 kysymystä väärin. Ehkä 4-5 tyhjää kohtaa. Onko siis heikoilla vai vahvoilla?
Sulla siis 30p oikein. Mulla melkeen samat pisteet, mutta 33 p oikein. Tosin sulla on se 0,25 p todellisissa pisteissä, joten voitat.
- Aikaisempikommentoija
kxkzkzk kirjoitti:
Sulla siis 30p oikein. Mulla melkeen samat pisteet, mutta 33 p oikein. Tosin sulla on se 0,25 p todellisissa pisteissä, joten voitat.
Siis minulla oli 33,5p edestä oikeita vastauksia 3 ensisijaisuus.
- höhhöhäää
Noin hermoheikosta ei taida olla kauppaopiskelijaksi. Mikä se pahin muuten olisi? Että et pääse opiskelemaan, niinkö? Siinäkin tapauksessa Maa jatkaa pyörimistään.
Voisit saada lääkäriltä reseptin unilääkettä varten. Valvominen on tarpeetonta ja vahingoittaa terveyttä.- Yhyyyyyyy
Pahin olisi sitten Vaasa.
- kovaaduunia
Viina ja huumeet auttaa hermoiluun.
- hoitooo
mee hoitoo..
- Kfkdkk
Okei :)
- TurkuMursu2015
Te jotka haukutte aloittajaa heikkohermoiseksi: miettikää itse jos teillä on suuria tavoitteita jotka aivan ehdottomasti haluatte toteuttaa elämässä. En voi sanoin kuvailla sitä ÄÄRETÖNTÄ tuskaa mikä minulla oli viime syksynä kun näin uusien kauppislaisten aloittavan opiskelut Turussa (asun 200 metrin päässä). Itse jäin 0.5 pistettä Turusta eikä todellakaan kiinnostunut lähteä kakkosvaihtoehtoon Ouluun.
Tein tyhmästi kun menin syksyllä "sinne mukaan katsomaan touhua", sen jälkeen olikin viikkokaupalla unettomia öitä ja jatkuvaa ryyppäämistä, ajattelin että ei helv. mitä hittoa teen täällä kotona yksin kun minun pitäisi olla tuolla muiden mukana kauppakorkeakoulussa. Olin kun jossain "masentuneessa koomassa" koko syksyn, tuli melkein jotain harhanäkyjä, niin koville se rannallejäänti otti.
Olin tähdännyt alusta alkaen nimenomaan Turun kauppakorkeakouluun koska kaikki sukulaiset, ystävät, harrastukset, kämppä sun muut ovat Turussa, täällä haluan asua koko elämäni, niin se vain on, siksi oli HIRVEÄ pettymys jäädä niukasti rannalle. Onneksi ryhdistäydyin samana päivänä kun valintakoekirjat tuli julki, sen jälkeen painoinkin horkkatautisesti sata lasissa aamusta iltaan, sain yhteensä 36 pistettä, en voi mitenkään ajatella että se ei riittäisi Turkuun tänä vuonna, silloin tapahtuu kyllä jo peruttamattomasti hirveitä asioita jos se jostain syystä ei riittäisi.- TurkuMursu2015
Piti vielä lisätä yksi asia. Luulen että aika moni teki saman virheen kuin minä tänä vuonna, eli tuudittauduin sellaiseen "hyvänolontunteeseen" koska koe tuntui niin helpolta, siksi pelasin varman päälle ja jätin vastaamatta kahteen kysymykseen joista olin 99% (mutta en 100%) varma, molemmat olisivat menneet oikein.
Aaltoon pyrkineet varmasti harmittelevat nyt etteivät vastaanneet näihin "lähes-varmoihin-kysymyksiin" jos he ajattelivat että 35-36p kyllä jo riittää Aaltoon - dajokd
Jep, sama juttu. Pari 99% varmuutta kyssäriä ja etenkin se viimenen kun en tiennyt hakeeko ne siinä tarkkaa 60% vai about 60%. Toi ja muutama muu kyssäri jää kyllä pikkusen kaivertamaan jos en ykköstoiveeseeni pääse. Just se, että tietää että olis ollu tarpeeks tietoa vaikka mihin pisteisiin, mutta sitte alko epäröimään ja pelkään niitä miinuspisteitä. Arvata en uskaltanut mihinkään mistä ei 100% varma.
Tosin nyt kuumottelee jos oon mokannu jotain ja en pääsekkään mihinkään. Kuinka hirveetä, että ajattelee kokoajan että melko varma opiskelupaikka ykköstoiveesta tiedossa ja sitten ei pääsisikään minnekkään. Tiedä miten sen sitten kestäisi. - jxuxuxuuuuu
Mulle kävi niin, että menin paniikkiin lopussa ja vastasin pari oikein laittamaani väärin. Muut virheet ei haittaa, koska en olisi jälkikäteenkään vastannut oikein, mutta noi pari ärsyttää ja paljon. Asiantuntijatyön ensisijainen motivaation lähde palkka? Kokeessa vielä laitoin sen ensin vääräksi itsestäänselvänä, mutta aloin miettimään, mikä se motivaationlähde on ja miettimään, että kai se palkkakin asiantuntijaa motivoi, miksi ei. Asiantuntijatyön hankaluudeksi muistin vaan sen johtamisen. Ärsyttää niin paljon, kun harjotuskokeessa kysyttiin samaa ja sillon vastasin oikein. Ilman sitä olisin aika varmasto sisällä! Olisin edes jättänyt vastaamatta kun selvästi en ollut varma. Ei kai se ENSIJAINEN ole palkka, ihan maalaisjärjelläkin mietittynä. Prkl.
Menekinedistämisen pistin myös aluksi väärin ja sitten oikein, kun mietin että eiköhän se myös pitkäaikaisiin vaikuta. Muistin että ensisijaisesti lyhyen tähtäimen toimintaa. Selvä perus hämäyskysymys, jonka laitoin ensin oikein. Mihin hävisi kokeessa "muista kompakysymykset äläkä arvaa". Unohtui kokeessa täysin.
- Päähajoaatähän
Menetän järkeni, vielä viikko pisteisiin. Siitä luulis tietävän jo melkein että mihin pääsee.
- hhhggghh
Ei ne pisteet kerro mitään, jos saat vaikka 36p ni mitä se sulle kertoo? Pääset johonkin mut et tiiä riittääkö aaltoon
- hohhoijjaka
hhhggghh kirjoitti:
Ei ne pisteet kerro mitään, jos saat vaikka 36p ni mitä se sulle kertoo? Pääset johonkin mut et tiiä riittääkö aaltoon
Hakeeko kaikki sinne Aaltoon? Ei. 36p riittää aika varmasti Turkuun ja Tampereellekkin puhumattakaan pienemmistä paikkakunnista. Kun kaikki eivät yhä ja edelleenkään täällä tähtää sinne Aaltoon.
- hojjoijaaeitavotteita
hohhoijjaka kirjoitti:
Hakeeko kaikki sinne Aaltoon? Ei. 36p riittää aika varmasti Turkuun ja Tampereellekkin puhumattakaan pienemmistä paikkakunnista. Kun kaikki eivät yhä ja edelleenkään täällä tähtää sinne Aaltoon.
Niin no jos tyytyy noihin huonoihin kouluihin ni sitten asia on eri
- hohhoieiseaaltooleelämä
XDDDDD voin päästä vaikka 40p Ouluun jos koko elämäni on siellä eikä pk-seudun kalliit vuokrat yms miellytä. Tosin taisit hieman tahallaan provosoida, mutta järki nyt vihdoin käteen.
- saanähdä
Juuri tämä. Itsellä 3 kohtaa jäi tyhjäksi koska en ollut 100% vastauksestani. Nämä kaikki olisi olleet oikein. Nyt v*tuttaa. Toisaalta niin sillä ei ole väliä pääsenkö ykkös vai kakkosvaihtoehtooni koska tärkeintä on se että pääsen koulunpenkille parin vuoden tauon jälkeen! T. 33 3
- heiheiaalto
Samat pisteet ja tuntemukset. Veikkaan että siellä on porukka mennyt ilman paineita vastaamaan kaikkiin, ja eihän noita nyt väärinkään olisi voinut "veikata". Itsehän idioottina jätin vastaamatta pariin 1p kysymykseen. En muistanut neuvoa että ei noissa kysymyksissä yleensä ole mitään mörköjä piilotettuna. Tässsä sitä sitten ollaan.
- jxkfif
Jomassa oli ainakin paljon hämäävää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019