Kuinka kukaan voi uida Välimeressä?

PikkutuntienMiete

Luen uutisia verkkolehdistä. Kauhea tilanne, kun väki Afrikasta ja Lähi-Idästä yhä suuremmin joukoin lähtee pohjoisen suuntaan. Välissähän varsinkin afrikkalaisille on Välimeri, joka ylitettävä, ja laivoja ihmisineen hukkuu kauheat määrät, siitä hirveydestä tiedämme.

Miten hirveä määrä kuolleita on Välimeressä? Miten turistit ja ihmiset ylipäätään pystyvät henkisesti ja muutoin nauttimaan hiekkarannoista ja uimisesta noilla eri maiden rannoilla? Eikö se askarruta, että ruumiita ajautuisi myös rannoille eri ilmansuuntiin? Minua ahdistaisi, jos olisin siellä lomailemassa. Miten kuolleen ruumis käyttäytyy mereen joutuessaan? Meneekö suoraan pohjaan, vai, kuten käsitän, jää ajelehtimaan niin, että voi ajautua rannoille.

Tällaisesta aiheesta en ole koskaan mistään lukenut, että minne lopulta kuolleet joutuvat. Vaikuttaako esimerkiksi Välimeren-maiden turistivirtoihin jotenkin tämä pakolaiskriisi.

Minä itse en nyt tosiaankaan enää missään matkustele, mutta nuoremman polven kannalta tätä fundeeraan. En pystyisi kuuna päivänä menemään uiskentelemaan Välimereen, en edes Espanjan Aurinkorannikolla. Kuinka te?

20

683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

Eiköhän ne kuolleet osaa käyttäytyä paremmin kuin elävät.

• Ibitzalle

Pitääki hankkia happilaitteet seuraavaa reisuu varten.

• ostakotimaista

kaloille ja muille mereneläville ruokaa, saadaan sitten syödä pulskaa laadukasta tuontimerenherkkua

• naminaminam

Saattaa simpukan sisältä löytyä ylläreitä esim. kynsiä.

• Rauhaa-päälle-maan

Olen uinut ja nainut Välimeren rannoilla. Uisin (ja naisin) edelleen ja työntäisin mustuneita kroppia syrjemmälle, jos sellainen osuisi uimareitilleni. Naimapuuhiin en raahaisi sellaista möykkyä.
      Mutta, eipä jaksa matkailla enää liemmin. On tullut asetettua viettämään enemmän mökkielämää ja talvella on talvilaiskuus, paljon huvita lähteä notkumaan lentokentille ja jonoihin ja turvatarkastuksiin ja odotuksiin.

• Viime-sotien jälkeen jäi Välimereen tuhat kertaa enemmän ihmisiä.
      Kuin on viime-aikoina jäänyt.
      Ja aina on joku elävä ruumiit syönyt.

Kuten täällä jo kerrottiin.
      Puhdistamaton jäte pilaa monin verroin enemmän.

Niin, Välimeri on jokaisen vapaa-ehtoinen valinta.
      Lainatakseni erästä tunnettua sanontaa:
      Kakka uima-altaansa valitsee.

H.

• Skunks.il.Punks

Hyvin kirjoitettu, hunksz!
        Sinne vain kaikki kakka Välimereen lillumaan. Turha sitä on maihin vetää muuten kuin Välimeren mustekaloina.

• napapohjaa

Ei kannata uida missään meressä tai järvessä. Kalat kusevat sinne.

• Jos lähtisit etsimään rantaan ajautunutta Eurooppaan tunkijan ruumista niin ikäsi loppuisi todennäköisesti kesken.
      Ripaus suhteellisuudentajua helpottaisi oloa.
      Aion syksyllä uida ko. meressä vaikka en olekaan rantailijatyyppiä.

• henrjii

senverran on pitkä matka etten mä ainakaan. Tuo länsimerikin on siinä ja siinä, että kehtaako. Merenkurkkuun voisi mennä, jos vesi ei olisi kylmää, ja samalla voisi vähän kalastellakkin

• Anonyymi00016

Antti Rinteen epätoivon säveltämä vaalipuhe vihervasemmiston äänien saamiseksi : välimeri ei saa enää olla kenenkään hauta ! Kai se antti siellä on päijät-soutuveneellä pelastustöissä

• Anonyymi00017

Välimeri ei olekaan mikään Itämeri, muutaman sadan metrin syvyinen, vaan kilometrien syvyinen! Sinne mahtuu laivat ja ihmiset.

• Anonyymi00018

Koska olet asialle omistaunut niin laske ihmeessä mikä osuus Välimeren veden kuutiokilometreistä, 1000m x 1000m x 1000m vaaditaan yhden hukkuneen hautavedeksi!

• Anonyymi00019

Matematiikalla se selviää.

• Anonyymi00020

Euroopan ja Afrikan välinen meri, valtava kulttuurin ja sivistyksen ero näillä mantereilla.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      38
      2254
    2. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      16
      2163
    3. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      165
      1818
    4. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      229
      1307
    5. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      124
      1261
    6. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1134
    7. Vauvat syntyvöät vihan lapsina?

Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O
      Luterilaisuus
      66
      1065
    8. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      934
    9. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
      Ikävä
      70
      862
    10. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      80
      853
    Aihe