Kuinka kukaan voi uida Välimeressä?

PikkutuntienMiete

Luen uutisia verkkolehdistä. Kauhea tilanne, kun väki Afrikasta ja Lähi-Idästä yhä suuremmin joukoin lähtee pohjoisen suuntaan. Välissähän varsinkin afrikkalaisille on Välimeri, joka ylitettävä, ja laivoja ihmisineen hukkuu kauheat määrät, siitä hirveydestä tiedämme.

Miten hirveä määrä kuolleita on Välimeressä? Miten turistit ja ihmiset ylipäätään pystyvät henkisesti ja muutoin nauttimaan hiekkarannoista ja uimisesta noilla eri maiden rannoilla? Eikö se askarruta, että ruumiita ajautuisi myös rannoille eri ilmansuuntiin? Minua ahdistaisi, jos olisin siellä lomailemassa. Miten kuolleen ruumis käyttäytyy mereen joutuessaan? Meneekö suoraan pohjaan, vai, kuten käsitän, jää ajelehtimaan niin, että voi ajautua rannoille.

Tällaisesta aiheesta en ole koskaan mistään lukenut, että minne lopulta kuolleet joutuvat. Vaikuttaako esimerkiksi Välimeren-maiden turistivirtoihin jotenkin tämä pakolaiskriisi.

Minä itse en nyt tosiaankaan enää missään matkustele, mutta nuoremman polven kannalta tätä fundeeraan. En pystyisi kuuna päivänä menemään uiskentelemaan Välimereen, en edes Espanjan Aurinkorannikolla. Kuinka te?

20

710

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

Eiköhän ne kuolleet osaa käyttäytyä paremmin kuin elävät.

• Ibitzalle

Pitääki hankkia happilaitteet seuraavaa reisuu varten.

• ostakotimaista

kaloille ja muille mereneläville ruokaa, saadaan sitten syödä pulskaa laadukasta tuontimerenherkkua

• naminaminam

Saattaa simpukan sisältä löytyä ylläreitä esim. kynsiä.

• Rauhaa-päälle-maan

Olen uinut ja nainut Välimeren rannoilla. Uisin (ja naisin) edelleen ja työntäisin mustuneita kroppia syrjemmälle, jos sellainen osuisi uimareitilleni. Naimapuuhiin en raahaisi sellaista möykkyä.
      Mutta, eipä jaksa matkailla enää liemmin. On tullut asetettua viettämään enemmän mökkielämää ja talvella on talvilaiskuus, paljon huvita lähteä notkumaan lentokentille ja jonoihin ja turvatarkastuksiin ja odotuksiin.

• Viime-sotien jälkeen jäi Välimereen tuhat kertaa enemmän ihmisiä.
      Kuin on viime-aikoina jäänyt.
      Ja aina on joku elävä ruumiit syönyt.

Kuten täällä jo kerrottiin.
      Puhdistamaton jäte pilaa monin verroin enemmän.

Niin, Välimeri on jokaisen vapaa-ehtoinen valinta.
      Lainatakseni erästä tunnettua sanontaa:
      Kakka uima-altaansa valitsee.

H.

• Skunks.il.Punks

Hyvin kirjoitettu, hunksz!
        Sinne vain kaikki kakka Välimereen lillumaan. Turha sitä on maihin vetää muuten kuin Välimeren mustekaloina.

• napapohjaa

Ei kannata uida missään meressä tai järvessä. Kalat kusevat sinne.

• Jos lähtisit etsimään rantaan ajautunutta Eurooppaan tunkijan ruumista niin ikäsi loppuisi todennäköisesti kesken.
      Ripaus suhteellisuudentajua helpottaisi oloa.
      Aion syksyllä uida ko. meressä vaikka en olekaan rantailijatyyppiä.

• henrjii

senverran on pitkä matka etten mä ainakaan. Tuo länsimerikin on siinä ja siinä, että kehtaako. Merenkurkkuun voisi mennä, jos vesi ei olisi kylmää, ja samalla voisi vähän kalastellakkin

• Anonyymi00016

Antti Rinteen epätoivon säveltämä vaalipuhe vihervasemmiston äänien saamiseksi : välimeri ei saa enää olla kenenkään hauta ! Kai se antti siellä on päijät-soutuveneellä pelastustöissä

• Anonyymi00017

Välimeri ei olekaan mikään Itämeri, muutaman sadan metrin syvyinen, vaan kilometrien syvyinen! Sinne mahtuu laivat ja ihmiset.

• Anonyymi00018

Koska olet asialle omistaunut niin laske ihmeessä mikä osuus Välimeren veden kuutiokilometreistä, 1000m x 1000m x 1000m vaaditaan yhden hukkuneen hautavedeksi!

• Anonyymi00019

Matematiikalla se selviää.

• Anonyymi00020

Euroopan ja Afrikan välinen meri, valtava kulttuurin ja sivistyksen ero näillä mantereilla.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2195
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      64
      801
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      706
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      511
      698
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      630
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      595
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      570
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe