Mikä olisi sopivaa ?

kumpiko

Tarkoituksena maalata vanhahko peltikatto. Talossa puulämmitys . Olen ajatellut kahta vaihtoehtoa. Joko jokin bitumipohjainen maalaus tai sitten epoksimaalaus.
Hieman tuo epoksimaali arveluttaa että ruostuttaako se kattopeltiä. Bitumipohjainen maali ei ainakaan ruostuta peltiä vaikka katolla olisi pieniä ruosteen alkuja .

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksestaviisastunut

      laita uusi peltikatto ota paikalliset ammattilaiset töihin se on säästöä .eikä nämä ovelta ,ovelle katto remontteja myyvät remontti firmat pääse sinua rahastamaan.

    • remonttimies1

      Noihin ruosteisiin löytyy hyviä ohjeita/käsittelyjä, ÄLÄ laita kalliita erikoismaaleja käytä rahasi ennemmin sen pellin vaihtoon.

    • parasitevvaa

      Millä sitä työtön investoi ?Jos maalaamalla pääsee ja itte teköö nii eikö se ole järkevintä ?

      • remonttimies1

        Kyllä, erittäin kalliita maaleja myyvät älä niitä osta, löytyy hyviä/halpoja myöskin, tutki ruosteiset kohdat onko peltiä jäljellä niissä.


    • vsvsvsvsvs16

      Mistä päättelet, ettei bitymimaalin alla ruoste etene? Ruostuvathan autotkin, vaikka alusta on massattu.

    • BauHerr

      Kerron, mitä olen itse tehnyt 70-luvun alun peltikatolle.

      Huoltomaalaan katon noin 5 vuoden sykleissä.

      Katon pesen painepesurilla ja harjaan ne kohdet, joihin 160 Bar paine ei riitä.

      Ruosteet poistan porakoneeseen kiinnitetyllä harjalla (mikäli painepesu ei ole riittänyt). Pahimmat ruostekohdat käsittelen ruosteenestomaalilla (mikä ei peltikattomaalin valmistajan mukaan ole tarpeellista).

      Maalaan katon TIKKURILAN peltikattomaalilla (Teknoksen maaleilla ei tee mitään, vältän niitä).

      Se maalauksesta. Työhön menee 300 m2 katolla pari päivää.

      Lisäksi olen vaihtanut alkuperäiset naulat (ilmeisesti ankkurinauloja) kattoruuveiksi.

      Näin olen itse tehnyt,

      • mitäsehyvejää

        teko hengitystä koko homma aivan turhaa hommaa 70 luvun katolle en suositele kenellekään -kirjoittajalla on vain nytten maali kerros kattona.


      • BauHerr
        mitäsehyvejää kirjoitti:

        teko hengitystä koko homma aivan turhaa hommaa 70 luvun katolle en suositele kenellekään -kirjoittajalla on vain nytten maali kerros kattona.

        Ei pidä paikkaansa. Kattoni on yhtä hyvä kuin uusi.

        Ei se metalli mihinkää kulu, jos pinnalta poistetaan vain ne pienet ruostevauriot ja kattoa huoltomaalataan riittävän usein. Pelti ruostuu eiten reunoilta, joten kyllä sen näkee, mikälli alla olisi vain maalipinta.

        Onhan niitä 1800-luvunllakin tehtyjä konesaumattuja peltikattoja vielä käytössä. Riittää, että katon maalaa ja vauriot korjaa heti tarpeen niin vaatiessa.


    • välilänokoset

      Täytyy viejä sänky katolle. Ei kait muu auta.

      • tuohikatto

        viesie sänkky ne uppoo 70 luvun maalikerroksesta läpite.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe