Hei!
Meille tuli juuri viisi viikkoa sitten koiranpentu. Pentu on oikein ihana persoona mutta, pentu puree lähes koko ajan. Olen lukenut netistä paljon tietoa että miten pennun saisi tajuamaan että ihmisiä ei saa purra edes leikillä, ja kokeillut olen monia keinoja. Mutta kuitenkaan mikään ei melkein auta mitä olen lukenut. Tätä ''ihmisen kättä ei saa purra'' harjoitusta on nyt jatkunut se vähän alle viisi viikkoa. Meillä on myös toinen koira, toinen koirani oppi että ihmisten käsiä ei saa purra sanan EI avulla. Mutta se EI sana ei toimi tällä pikku pennulla vaikka sitä on koitettu :/ Oisiko teillä mitään vinkkejä ?
Kiitoksia
Koiranpentu
7
97
Vastaukset
- tollo-vaan
Sehän leikkii vaan...leiki sen kanssa ja vietä aikaa ulkona. Ei sana on varmaan jo aika kulunu kun ei kerran tottele sitä...kyllä se siitä:)
- nukiota
Huomioimattomuus (katseen kääntäminen muualle tai kädet ylös selkä pois päin) koirasta kunnes rauhoittuu jolloin palkitaan huomiolla jälleen. Vaihtokauppa on myös hyvä kokeilla eli tarjotaan kehon pureskelun sijaan lelua tai luuta kutiaville ikenille helpotukseksi.
- possulainen
Tätä tulin itse sanomaan, lisäksi voisit kiljaista inhottavan korkealta kun koira puree, niin ymmärtää että se sattuu.
- Toinen_koiranomistaja
Kiljahduksen jälkeen voi sitten kääntyä pois ja jättää koira hetkeksi huomiotta. Pennulle ikään kuin esitetään, että nyt leikkikaveria sattui ja kaveri lopetti loukkaantuneena leikin. Kannattaa myös muistaa, että pentu voi oppia nopeampaa, jos sitä aina palkitaan ja kiitelllään purematta olemisesta. Tässä tosin suurin palkkio taitaa olla se, että leikki jatkuu.
- PossuakoPanna
Miks kiljuu?
- Purtavaksi
Ihmiselle elävä LELU ? Onks kaikki himas ?
- 8798
Pureskelu loppuu melko varmasti kun hampaat ovat vaihtuneet, sitä ennen kannattaa vaan kieltää mutta se ei välttämättä auta. Omilla koirillani käsien ym. pureskelu loppui kun hampaat olivat vaihtuneet. Sitä ennen söivät kaikenlaista kuten huonekaluja, vaatteita, mattoja ym. ellei oltu vahtimassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1186144Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631543956Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503315Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4772793Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2731795Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321463- 871416
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611310- 771278