mikä näistä prosessoreista on parempi pelaamiseen?

efgrytghrw3

http://www.mikromarket.fi/fi/boxed/42575-amd-fx-8370-8c-4-3g-16m-am3-125w-box-0730143305211.html

http://www.mikromarket.fi/fi/boxed/28907-amd-a10-7850k-4c-95w-fm2-4m-4-0g-black-0730143304467.html

http://www.mikromarket.fi/fi/boxed/4351-amd-athlon-ii-x4-750k-be-fm2-100w-box-7301433028450.html

14

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noista ensimmäinen, mutta mitään en lähtis suosittelemaan vaan kääntyisin Intelin puoleen. Ensimmäisessä on käytännössä kuollut kanta, toinen on parhaimillaankin ylempää keskiluokkaa ja viimeinen on tehoton.

• dvfdeva

inteliä en haluu ku joudun sitten jo ostamaan uuden näytönohjaimen kun ei ole yhteensopiva intelin prossujen kanssa.

ps. mitä tarkoitat ns. kuoleella kannalla?

• dvfdeva kirjoitti:

inteliä en haluu ku joudun sitten jo ostamaan uuden näytönohjaimen kun ei ole yhteensopiva intelin prossujen kanssa.

ps. mitä tarkoitat ns. kuoleella kannalla?

Täh? Ei sellaista näyttistä olekaan, joka ei sopis Intelin kanssa tai AMD:n kanssa. Eli nyt olet jotain käsittänyt täysin väärin.

Kuolleella kannalla tarkoitan sitä, että AM3 kannalle ei tule enää mitään uusia prossuja ja noi on pari vuotta vanhaa tekniikkaa.

• trhrthjre

No näin olen jostain käsittänyt että Nividian näyttikset sopii vaan intelille ei amd:lle
        mut anyway
        sillä ei nyt varmaan oo niin välii et tuleeks tolle kannalle enää prossui vai ei kysyin vain tehoista onko hyvä pelaamiseen

• timekillerx kirjoitti:

Täh? Ei sellaista näyttistä olekaan, joka ei sopis Intelin kanssa tai AMD:n kanssa. Eli nyt olet jotain käsittänyt täysin väärin.

Kuolleella kannalla tarkoitan sitä, että AM3 kannalle ei tule enää mitään uusia prossuja ja noi on pari vuotta vanhaa tekniikkaa.

Intelin LGA1150 ihan yhtä kuollu. Mitään uusia prossuja ei tuu ja se kanta kuolee parissa kuukaudessa, sen tappaa LGA1151. AM3 :n tappaja AM4 tulee vuoden päästä.

• digest-hardware kirjoitti:

Intelin LGA1150 ihan yhtä kuollu. Mitään uusia prossuja ei tuu ja se kanta kuolee parissa kuukaudessa, sen tappaa LGA1151. AM3 :n tappaja AM4 tulee vuoden päästä.

Tolta kannalta ajatellen joo, mutta katsos kun ne viimeisimmät 1150 prossut ovat kuiteskin vielä suht tuoreita ja pelikäytössä paljon parempia kuin AM3 prossut. Samoin virrankulutukseltaan.

FX-8xxx sen sijaan on jo vuosia vanhoja, vie enemmän virtaa ja pelikäytössä huonompia.

1150 prossuja en ole missään kohtaa edes suositellutkaan vaan päin vastoin nimenomaan aina todennut, että kannattaa hetken odottaa.

• timekillerx kirjoitti:

Tolta kannalta ajatellen joo, mutta katsos kun ne viimeisimmät 1150 prossut ovat kuiteskin vielä suht tuoreita ja pelikäytössä paljon parempia kuin AM3 prossut. Samoin virrankulutukseltaan.

FX-8xxx sen sijaan on jo vuosia vanhoja, vie enemmän virtaa ja pelikäytössä huonompia.

1150 prossuja en ole missään kohtaa edes suositellutkaan vaan päin vastoin nimenomaan aina todennut, että kannattaa hetken odottaa.

Pelikäytössä parempia jos tuetaan max 3 tai 4 ydintä. 8 ytimellä AMD tarjoo hyvän vastuksen.

Jep, LGA1151 kantsii ootella jos Inteliä haluaa.

• wdwefweq
    • amd a10 on paras uusia pelejä pelattaessa pieni näytön ohjain lisäksi.

• intel on susi maksaa paljon eikä teho ole.

• fdsafdsa

Näytönohjainten ja prosessorien välillä ei ole mitään yhteensopivuus/epäyhteensopivuus -juttua. Kaikki toimii kaikkien kanssa.

Jos alle 200€ pelikäyttöön sopivaa prosessoria etsit, niin AMD 8350 on paras yleiskäyttöinen vaihtoehto erillisen näytönohjaimen kanssa. Yli 200€ luokassa Intel dominoi.

Alle satasen hintaluokassa paras vaihtoehto riippuu pitkälti siitä mitä pelaa. Esimerkiksi Intelin Anniversary -malli on varsin nopea ylikellotettuna.

• on molempia amd ja intel puolustavia mutta jos otetaan halpa kone joka ei vie vararikkoon niin se on amd jos on varaa laitaa pari tonnia koneseen niin se on intel. sillä amd on halvempi kuin intel .

• ettajuamitään

Vittu sä oot kujalla. Vai että parin tonnin kone ja vararikko.

AMD on OK max 800€ koneisiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      243
      1786
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      13
      1212
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      199
      1156
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1095
    5. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      883
    6. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      874
    7. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      806
    8. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      59
      796
    9. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      763
    10. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      757
    Aihe