ApuaNopeasti!!!!

EnTajuu23

Eli oon ite kerännyt rahaa uuteen puhelimeen kauan ja nyt olisi rahaa ostaa se mutta vanhemmat ei anna ostaa! Eikö sen rahan saa käyttää mihin haluaa jos se kerran on omaa rahaa.

8

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NH73

      Miksei ne anna ostaa? Onko vanha puhelin vielä ihan priima ja sun tekee vaan mieli saada uudempi malli? Paljon ikää sulla onkaan?

      • Entajuu23

        Onhan tässä sellaisia mistä en tykkää esim. Liian painava kädessä ja kuumenee todella nopeastinopeasti. Ikää on 14v


      • Huoltoon

        Painavuus ei itsessään kata uuden kalliin luurin ostoa. Suurin osa älypuhelimista painaa jonkin verran... mutta ei onneksi niin paljon kuin jotkut vanhat nokian luurit. Esim. itselläni on ollut 3 puhelinta, ekan sain ala-asteella (mustavalkoinen vanha nokia), tokan kasilla (värinäyttöinen vanha nokia), ja uusimman kolmannen lukion kolmannella (samsung galaxy s3). Ei nykyajan kalliita luureja kannata hirveän usein vaihtaa.

        Kuumentumisesta kannattaa sen sijaan kertoa vanhemmille, sillä jos puhelin kuumenee paljon ja nopeasti, se pitää viedä huoltoon.
        Kuumentumisongelman kun hoidat pois niin kaikki ok, säästä rahasi johonkin muuhun mielummin.


      • Aloittaja23

        Joo mutta kyse on siitä että haluan ostaa uuden ja varsinkin koska nyt olisi tarjouksessa hyvä luuri. On tämäkin ollut käytössä nyt jo yli 1v


      • hyväsevanhaon

        itse ostin juuri uuden puhelimen, koska tarvitsen puhelimen, joka pyörittää opiskelukäyttöön tarkoitetut sovellukset moitteettomasti ja sitä ennen oli 3,5 vuotta käytössä ollut LG. Olisi vielä toiminut, mutta ei pyörittänyt tarvittavaa ohjelmaa, joten annoin puhelimen isälle työpuhelimeksi. Hyvin toimii. Ei puhelinta kannata vaihtaa ilman painavaa syytä. Itse mietin puoli vuotta olisiko uusi järkevää ostaa.


      • Äläosta
        Aloittaja23 kirjoitti:

        Joo mutta kyse on siitä että haluan ostaa uuden ja varsinkin koska nyt olisi tarjouksessa hyvä luuri. On tämäkin ollut käytössä nyt jo yli 1v

        "Jo yli vuoden" ...ihan tosissaan nuoret tuhlaa vähiä pennejään ostamalla usean kalliin puhelimen vuodessa? Vanhempasi ovat täysin oikeassa kun eivät anna sinun ostaa uutta puhelinta.
        Itse päivitin ensimmäisen luurini 8 vuoden käytön jälkeen (mustavalko -> värinäyttö huono kamera) ja kolmanteen 6 vuoden käytön jälkeen (värinäyttö -> älypuhelin). Ja vanhat puhelimeni toimivat edelleen. Toki ne oli tehty kestämään, toisin kuin nykyajan teknologia.


    • Tällainvaan

      Mun mielestä samalla puhelimella pitäis pärjätä pari kolme vuotta. Reilu vuoden jälkeen ei ole syytä vaihtaa puhelinta ellei se oo käyttökelvoton.

    • ulpuse3

      Mulla oli 1,5 s4 mini nii vaihoin koska pikkuveli menee kouluu ja tarvi puhelimen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6223
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3788
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1470
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe