ApuaNopeasti!!!!

EnTajuu23

Eli oon ite kerännyt rahaa uuteen puhelimeen kauan ja nyt olisi rahaa ostaa se mutta vanhemmat ei anna ostaa! Eikö sen rahan saa käyttää mihin haluaa jos se kerran on omaa rahaa.

8

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NH73

Miksei ne anna ostaa? Onko vanha puhelin vielä ihan priima ja sun tekee vaan mieli saada uudempi malli? Paljon ikää sulla onkaan?

• Entajuu23

Onhan tässä sellaisia mistä en tykkää esim. Liian painava kädessä ja kuumenee todella nopeastinopeasti. Ikää on 14v

• Huoltoon

Painavuus ei itsessään kata uuden kalliin luurin ostoa. Suurin osa älypuhelimista painaa jonkin verran... mutta ei onneksi niin paljon kuin jotkut vanhat nokian luurit. Esim. itselläni on ollut 3 puhelinta, ekan sain ala-asteella (mustavalkoinen vanha nokia), tokan kasilla (värinäyttöinen vanha nokia), ja uusimman kolmannen lukion kolmannella (samsung galaxy s3). Ei nykyajan kalliita luureja kannata hirveän usein vaihtaa.

Kuumentumisesta kannattaa sen sijaan kertoa vanhemmille, sillä jos puhelin kuumenee paljon ja nopeasti, se pitää viedä huoltoon.
        Kuumentumisongelman kun hoidat pois niin kaikki ok, säästä rahasi johonkin muuhun mielummin.

• Aloittaja23

Joo mutta kyse on siitä että haluan ostaa uuden ja varsinkin koska nyt olisi tarjouksessa hyvä luuri. On tämäkin ollut käytössä nyt jo yli 1v

• hyväsevanhaon

itse ostin juuri uuden puhelimen, koska tarvitsen puhelimen, joka pyörittää opiskelukäyttöön tarkoitetut sovellukset moitteettomasti ja sitä ennen oli 3,5 vuotta käytössä ollut LG. Olisi vielä toiminut, mutta ei pyörittänyt tarvittavaa ohjelmaa, joten annoin puhelimen isälle työpuhelimeksi. Hyvin toimii. Ei puhelinta kannata vaihtaa ilman painavaa syytä. Itse mietin puoli vuotta olisiko uusi järkevää ostaa.

• Äläosta
        Aloittaja23 kirjoitti:

Joo mutta kyse on siitä että haluan ostaa uuden ja varsinkin koska nyt olisi tarjouksessa hyvä luuri. On tämäkin ollut käytössä nyt jo yli 1v

"Jo yli vuoden" ...ihan tosissaan nuoret tuhlaa vähiä pennejään ostamalla usean kalliin puhelimen vuodessa? Vanhempasi ovat täysin oikeassa kun eivät anna sinun ostaa uutta puhelinta.
        Itse päivitin ensimmäisen luurini 8 vuoden käytön jälkeen (mustavalko -> värinäyttö huono kamera) ja kolmanteen 6 vuoden käytön jälkeen (värinäyttö -> älypuhelin). Ja vanhat puhelimeni toimivat edelleen. Toki ne oli tehty kestämään, toisin kuin nykyajan teknologia.

• Tällainvaan

Mun mielestä samalla puhelimella pitäis pärjätä pari kolme vuotta. Reilu vuoden jälkeen ei ole syytä vaihtaa puhelinta ellei se oo käyttökelvoton.

• ulpuse3

Mulla oli 1,5 s4 mini nii vaihoin koska pikkuveli menee kouluu ja tarvi puhelimen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      88
      6033
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      308
      5357
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      51
      3374
    4. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      12
      3065
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      106
      2739
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      11
      1710
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      17
      1608
    8. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1600
    9. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      32
      1469
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      182
      1132
    Aihe