ÄLÄ MATKUSTA MEKSIKOON !!!

olen_varoittanut

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1434682896433

Tapahtui eilen Meksikossa.

Asemiehet tappoivat kymmenen ihmistä perjantaina keskellä kirkasta päivää Monterreyn teollisuuskaupungissa Meksikossa.

Viranomaisten mukaan useampi aseistettu mies saapui autoilla paikalliseen baariin ja ampui ihmisiä. Seitsemän ihmistä kuoli välittömästi ja kolme vammoihinsa sairaalassa.

Hyökkääjät olivat riisuneet paikan päällä kuolleet henkilöt ja ryöstäneet baarista 10 000 pesoa eli noin 580 euroa.

Ammuskelun motiivia ei vielä tiedetä.

Tällainen on Meksikossa jokapäiväistä, vain törkeimmät jutut ylittävät uutiskynnyksen.
Itse paikanpäällä käyneenä, vaara on todellinen. Köyhyys ajaa ihmiset järjettömiin tekoihin. En matkusta enää koskaan Meksikoon.
Mieti sinäkin matkaa harkitessasi kahdesti, haluatko otsikoihin.
Myös ulkoministeriö varoittaa oheisesta vaarasta.

4

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CUN

      Paljonko on matkaa Monterreysta lähimpiin suomalaisiin turisteihin Meksikossa? Paljonko on matkaa Yukatanin lomakohteisiin? Kohoaako Hesan vaarallisuusaste kun piripää puukottaa luokkatoveriaan Utsjoella?

      • KotimaaniArmaani

        Minusta kannattaa vältellä Suomessa lomailua, eli otat aika riskin, jos suosit kotimaan lomailua :

        Juhannuksen aikana tapahtuneet onnettomuudet ja väkivallanteot vaativat ainakin yhdeksän kuolonuhria Suomessa.

        2008 Kauhajoella sai surmansa yksitoista ihmistä tekijä mukaan lukien, ja lisäksi yksi loukkaantui vakavasti ja kaksi lievästi.

        2007 Jokelassa sai surmansa yhdeksän henkilöä: yksi 16-vuotias, kaksi 17-vuotiasta ja kaksi 18-vuotiasta koulussa opiskellutta miespuolista henkilöä, lukion toisella luokalla opiskellut 25-vuotias naispuolinen aikuisoppilas,[3] koulun 43-vuotias naispuolinen terveydenhoitaja,[4] koulun 61-vuotias rehtori Helena Kalmi sekä ampuja itse.

        Vantaan Myyrmäessä 11. lokakuuta 2002. Kesken kauppakeskus Myyrmannin aulassa meneillään olevan lapsille suunnatun pelle-esityksen, aulassa räjähti hauleilla päällystetty kotitekoinen pommi, joka surmasi seitsemän ihmistä ja haavoitti 166:ta. Kuolonuhreista kolme oli alaikäisiä,


    • Holameksiko

      Olin juuri lomalla meksikossa Playa Del Carmenissa viikko, 4 päivää Cozumelin saarella ja viikko Cancunissa. Vuokrasin auton ja vierailin lähikylissä kuten esim Tulumissa. Oli ihan mahtava matka. Liikenne oli sujuvaa ja rauhallista. Paikalliset oli ystävällisiä ja avuliaita. Ihan mahtavia rantoja ja kivoja kauppoja. Vesi oli lämmintä ja aurinko paistoi. Missään vaiheessa en tuntenut oloa turvattomaksi. Suosittelen Jukatanin niemimaata ja Mayanrivieraa lomakohteeksi jos haluaa nähdä ihania rantoja, hyviä hotelleja ja iloisia ihmisiä.

    • JukataninNiemimaa

      Matkustin taannoin Meksikoon perheeni kanssa. Matka kesti pari viikkoa ja kaikki sujui hyvin. Lähtiessä lentokentällä kuulutettiin useita kertoja, että pitää matkatavaroita silmällä ja pysyä tutussa seurueessa. Liikuimme Meksikon sisällä jnkn verran, aseistettuja poliiseja oli kymmenittäin pääteiden varsilla ja em. asia pisti turistia silmään. Omakohtaisesti koimme, että turvallisten taksien joukossa on myös turvattomia taksinkuljettajia heitä, joiden yritykset jäävät ikuisesti hämärän peittoon. Koin upeita asioita ko. loman aikana ja majoituskeskus, jossa majoituin niin oli hyvin turvallinen. Lentomatka Meksikoon on pitkä, varuillaan pitää olla ja matka lentokentältä lomakohteeseen voi viedä melko kauan. Olen seurannut ahkerasti kaikkia uutisia ja ohjelmia, jotka liittyvät Meksikoon, niin pitkään. Mutta ketjun aloittajan uutinen on jäänyt huomiomatta. Palasin lennon jälkeen lentokenttähotelliin ja olin onneni kukkuloilla. Ajattelin, että ei ikinä minnekään muualla lomalle kuin Meksikoon ja olin onnellinen. Bussibysäkillä odotti myös huoliteltu, mutta nyrpeännäköinen pariskunta. Kevyt keskustelu alkoi. Ko. pari oli tyytymätön lomakokonaisuuteen. Hotellissa, nähtävyyksissä jne. ei ollut ollut vikaa. Mutta, vikaa kuitenkin löytyi. Nainen kertoi, että suomalaiset kanssamatkustajat olivat täpärästi välttyneet luodeilta, kun olivat yllättäen joutuneet aseellisen ryöstön äärelle päiväsaikaan Playa del Carmenissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe