Talvikko vai Syyrialainen?

Nalleza

Olen siis 12-v. ja olen uusi hamsteri asioissa. Että kumpaa suosittelisitte? Ja syrkit kun on niin hellyyttävän näkösiä pikku nallekarhuja mitä on kiva syleillä, mutta sitten talvikkoa on kiva katsella kun se puuhailee häkissään ja niin ihanan näköisiä. Meillä ei ole mikään parhain rahatilanne että hankkisimme hamsterin jossain syksyllä/talvella ehkä, kun meillä on nimittäin rotta ja 2 kania ja ne kaikki ovat ikävä kyllä niin vanhoja että onnekkaita on jos edes ehtii elää 2016 vuoteen asti :((. Niin siis kumpi tulisi teistä halvemmaksi? Ja pitääkö paikkansa että kääpiöhamstereilla pitää leikata kynnet vai riittääkö se jos vain laittaa esim. jonkun karhean kukkaruukun? Ja kun talvikoille riittää pienempi tila ja menee vähemmän ruokaa mutta täytyisi ostaa vielä kylpyhiekkaa. Ja sitten syrkeille isompi tila ja enemmän ruokaa mutta monet on sanoneet että syrkki on hyvä valinta alottelijoille. Että kertokaas teidän kokemukset, vinkit, faktat jne. Ja sitten kun rotu olisi varma niin sitä mietin että mikä sukupuoli? Onko niillä paljon eroa? Olen kuullut että naaras syrkit ovat isompia kuin urokset ja joidenkin mielestä haisevat joka neljäs päivä. Mutta sitten talvikoiden sukupuoli eroista en tiedä mitään.. Kiitos avusta :))!!

7

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppaaja0

      Hauska kuulla että olet hankkimassa tätä suloista ja ihanaa eläintä.Hamsteri edellyttää huolenpitoa josta sinä olet ryhtymässä huolehtimaan.

      Syyrialainen hamsteri on todellakin hyvä aloittelijoille mutta miksei talvikkokin?Taĺvikko on on ruuminrakenneeltaan pienenpi kuin syyrialainen.Se on vikkelämpi ja eläväisempi kuin syrkki.Syrkit taas ovat rauhallisempia ja suurempia kuin talvikot.Valinta on sinun.Jos rahatilanne on vähän huonolla mallilla silloin voit katsella tori.fi stä käytettyjä ja edullisia hamsterin terraarioita,dunia tai häkkejä.Joskus mukana tulee hamsterin tavarasetti jolloin sinun tarvitsee vain ostaa hamsteri ja joskus purut ja ruoka.Etsi tarjouksia,sillä aina ei tarvitse ostaa uutena eläinliikkeestä.Yhtä halvaksi tulee jos ostat käytetyn hamsterisetin ,mutta jos päädyt ostamaan uutena niin syyrialainen tarvitsee isomman asumuksen toisin kuin talvikko.Naarat ovat melkeimpä kaikissa lemmikkihamstereista se touhukkaampi.Uroksetkin ovat myös touhukkaita mutta leppoisempia.Naarat voivat haiskahtaa joka neljäs päivä jolloin niillä on kiima.Hajua ei aina voi ihmisnenään haistaa mutta kyllä sen voi joskus havaita.Haju loppuu seuraavaan päivään mennessä joten ei mitään vaarallista.Talvikoilla sama juttu sukupuolierojen kanssa.Talvikoilla on hajurauhanen mahansa kohdalla joka on vähä niin kuin navan kohta.Sillä ne merkkaavat reviiriän hajulla.Syyrialaisilla ne hajurauhaset ovat kyljissä.Talvikko uroksilla pitää hajurauhanen pestä tietyn väliajoin ylimääräisestä talesta jottei se tulehdu tai muuta vastaavaa.Se pestään pumpulipuikolla joka on kasteltu vedellä.Hamsteri kannattaa totuttaa toimenpiteesen pienestä pitäen.Onnea jos saat hamsterin!

      • 11oooo

        Käytetyjä hamatereita


    • Nanastasia

      Molemmat lajit ovat ihania, mutta itse olen mieltynyt enemmän Syyrialaiseen.
      Kokemuksieni mukaan ne kiintyvät omistajaansa paremmin ja niitä on helpompi käsitellä. Talvikot ovat jonkin verran pienempiä, toisten mielestä paljon suloisempia juurikin tuon pienen kokonsa takia. Melkolailla mielipide kysymys.
      Kannattaa siis vain lukea paljon ja miettiä sitten kumpi sopii paremmin.
      Onnea hamsterin hankintaan! :)

    • hankitietoa

      Ei syyrialaisiakaan saa sen kummemmin syleillä. Katseltavia eläimiä nekin niin kuin kääpiöhamsteritkin.

      • Helppaaja0

        Kyllä syyrialaisissa on se luonne vähän erilainen.Kyllä ne sylissä tykkäävät olla.Myöskin kääpiöhamsterit.Kaikki eivät tykkää


    • samaamieltä

      Minulla on syyrianhamsteri uros, sekin on vikkelä eikä todellakaan mikään sysilöllykkä. Todella kiltti se on ja helposti käsiteltävä, mutta enemmän se viihtyy isossa Ikean Detolfissaan touhuamassa, kuin sylissä olosta. Kyllä sekin mielestäni haluaa aina käteen, mutta sylissäkin hän kävelee kädeltä kädelle. :) Olen samaa mieltä "hankitietoa" kanssa siitä, ettei hamsterit ole mitään pehmoleluja joita voi pidellä kädessä mielin määrin.

    • hamstre

      Kannattaa hankkia syyrialainen uros hamsteri koska naaraat elävät hieman vähemmän kun urokset ja naaraat ovat myös useimmiten ärtyisempiä kun urokset talvikoista on huonoja kokemuksia mutta tietysti valinta on sun mutta onnea hankintaan jos et ole vielä hamsua saanut :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe