Onko prosessori pullonkaulana?

gerwgterhr

Mulla on prossuna toi:
http://www.mikromarket.fi/fi/boxed/4342-amd-a-series-a8-5600k-be-100w-fm2-3-6g-7301433018628.html

ja näytönohjamen linnki:
http://www.techpowerup.com/gpudb/b1687/xfx-double-d-hd-7770.html

Kun fsx pelaan toimii jonku aikaa hyvin ja prossu käy noin 50% ja 20min päästä näytönohjain menee perus GPU Clock 300 mhz ja mem clock 150mhz ja prossu käy 100% tarkoitaako tämä että prossu on pullonkaulana? ja jos näin on voiko tämä prossu olla pullonkaulana:http://www.mikromarket.fi/fi/boxed/41966-amd-fx-8350-8c-40g-16m-am3-125w-box.html
uudemmisakin peleissä ja FSX ässä? FSX pitäis pyörii sit ultra high asetuksilla

15

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsafdsa

Tuo kuullostaa siltä että koneessasi on jokin ongelma, ei siltä että jokin on pullonkaula. Jos jokin peli pyörii aluksi hyvin, mutta myöhemmin ei, jossain on vikaa.

Voi olla että joko näytönohjain tai prosessori kuumenee liikaa, eli jäähdytyksessä on jokin ongelma. Katso lämmät hwmonitor nimisellä ohjelmalla. Lukemat saa vain käyttämällä sitä järjestelmänvalvojan oikeuksin.

Entä riittääkö sinulla muisti, ettei se tule täyteen?

Mikä virtalähde? (wattimäärä ei kerro mitään, eli mikä merkki ja malli JA wattimäärä)

• fdsafdsa

• fdsafdsa

Vielä sellainen kaikille asiasta kiinnostuneille tiedoksi, että jos pitää selvittää onko näytönohjain tai prosessori pullonkaula, se onnistuu näin:

Peli käyntiin ja resoluutioksi jokin matala, vaikka 1024x768 - 1366x768 tms. Yksityiskohdat vaikka medium. Sitten pelaa peliä ja seuraa kuinka hyvin pyörii. Jos peli pyörii hyvin, prosessori on riittävän tehokas kyseiseen peliin

-> resoluution kasvattaminen rasittaa vain näytönohjainta, joten jos peli pyörii hyvin alhaisella resoluutiolla, vika ei ole prosessorissa.

Fysiikan mallinnus ja geometrian monimutkaisuus voivat pelistä riippuen rasittaa myös prosessoria, joten se asetus kannattaa testattaessa jättää samalle tasolle jos kokeilee peliä matalalla ja korkealla resoluutiolla.

• rehgterwhw

Eikö myös resoluution kasvattaminen syö prossun tehoja?

• fdsafdsa
        rehgterwhw kirjoitti:

Eikö myös resoluution kasvattaminen syö prossun tehoja?

Mitä minä juuri kirjoitin... EI

• erwvgrtnbhrye

lämmöt ovat kurissa eikä virran puutetta oo mutta 1440x900 resoluutiolla pelailen mutta pelaan myös Cod1 1440x900 high asetuksilla ja prossu käy vaan jotain 40 % tasasesti mutta fsx prossu heitelehtii vähän kaikissa lukemissa ja yhtäkii hypää katoon

• fdsafdsa

Olisiko bugi pelin koodissa tai ajurissa. Kokeile uusimpia referenssiajureita:

http://www.amd.com/en-gb (drivers & support)

• rebgtrwh

Joudunko prossun toho FX 8350 vaihtaa voisko homma sillä ratketa?

• fdsafdsa

• Kun nyt olet enemmänkin näitä aiheita tehnyt ja yhdessä ihmettelit että mitä väliä vaikka ei FX-8350 ei oliskaan paras tai järkevin vaihtoehto pelaamiseen vaan jokin Intelin prossuista, niin sitä väliä, että jos tuon prossun haluat sun emolevy menee joka tapauksessa uusiksi. Toi prossu menee AM3 kantaan ja sulla on FM2.

• e234g31

Uus emolevy on kuitenkin tähtäimessä hommata

• ketjun_aloittaja

Muistakaa nyt että heti kun prossu menee 100% näyttiksen tehot hävii ja rupee lagii eikö tämä tarkoita että prosessorissa on liian vähän tehoja sen grafiikan lähettämiseen näytönohjaimeen ja samnaikaisesti pelin pyörittämiseen.

• fdsafdsa

Mitä jos nyt lukisit, mitä olen tähän mennessä kirjoittanut...

• fdsafdsa

• tgrhjwrytwhjrwhw

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe