on nyt helppoa ja halpaa.
http://www.banggood.com/0-30V-2mA-3A-Adjustable-DC-Regulated-Power-Supply-DIY-Kit-p-958308.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=hazel&utm_campaign=Celc-ad-gsp-EU-td-SKU179821&gclid=CNuAybPHoMYCFcsAcwodq-IF-A
Säädettävän virtalähteen teko
24
1198
Vastaukset
- Ynnätään
- muuntaja
- kotelo
- liittimet
- mittarit
- muuta sälää
- ja harkitaan valmista: http://www.partco.biz/verkkokauppa/index.php?cPath=2062_1455 - kylläsesiitä
Juu, tuo trankku kannattaa kyllä jäähdyttää, jos 3 A on kuormaa.
- hienohobby
Näkyy olevan melko tarkat teko-ohjeet. Kyllä silti tuo rakennussarja tulee edullisemmaksi kuin että itse alkaisi osia haalia.
http://img.banggood.com/file/products/201505080459530-30Vinstall.pdf - kaikenkokenut2
hienohobby kirjoitti:
Näkyy olevan melko tarkat teko-ohjeet. Kyllä silti tuo rakennussarja tulee edullisemmaksi kuin että itse alkaisi osia haalia.
http://img.banggood.com/file/products/201505080459530-30Vinstall.pdfNiinpä näkyy. Itse kyllä taivuttaisin nuo tasasuuntausdiodin koivet kärkipihdeillä 90:n asteen kulmaan ja ehkä vähän irti piirilevystäkin. Ei tee hyvää muovikuoriselle diodille koipia ihan juuresta vääntää.
- HiVisti
Joo, mutta valmiista puuttuu tekemisen vaiva ja persoonallinen ulkoasu.
- 2x2N3055
Pisteet kotikutoiselle. Vielä kun sen väsää irtohiluista niin tietää tehneensä jotain.
- Kirvesvartta
Minä ostan _työkalut_ kaupasta.
- kaisesiitä
Kirvesvartta kirjoitti:
Minä ostan _työkalut_ kaupasta.
Juu, hyvät työkalut kannattaakin hankkia, että powerinteko helpottuu! Ainakin kunnon termostaattikolvi ja suurennuslasilamppu, jolla erottaa ne oikosulut. Lyijypitoinen tina on parasta aloittajalle.
- harrastajalle_sopii
Tuollaisen virtalähteen rakentelu itse parantaa huomattavasti ymmärrystä virtalähteistä. Siinä mielessä lähtisin todellakin itse rakentamaan virtalähteen ihan sieltä suunnittelusta asti. Sitten kun on valmista alkaa ymmärtämään myös, miksi asiat on tehty tietyllä tavalla - ja voi suunnitella sen virtalähteensä uudelleen ja toimivammin! ;)
- Kiinnostaa_
Mulla oliskin tuohon muuntaja sekä kotelo. On tuollainen 24V 5A korttivikainen akkulaturi. Ei haittaa vaikkei ihan 30V tulisikaan ulos. Onko joku tilannut tuolta?
- Vakes500W
Hyvä on tehdä juotoskolvikin itse, niin siitä sitä oppia saa jo kovasti.
- lato_ja_seinä
Mulla on sellainen hellalla lämmitettävä kolvi. Hyvin saa juotokset, kunhan ei ole liian pientä. Ja samalla vaivalla saa talon lämpiämään ja hien itselle pintaan. Mutta joo, itse en luottaisi elektroniikkasuunnittelijaan, joka ei virtalähdettä ole itselleen rakentanut. Eihän sitä silloin voi osata mitään!
- kaikkijärjestyy
Juu, mäkin tein kolvin ihan itse. Löysin mustavalkoisesta putkitv:n shassiksesta sellaisen onton sementtisen lieriönmuotoisen sementtivastuksen mikä lie 220-ohminen ollut. Sen sisään sulloin 6-milliä halkaisijaltaan olevan rautatapin, jonka teroitin kärjestä. Hyvin lämpiää.
- Sfcfccfcfd
Olisiko kukaan sattumalta menossa esim. kesälomareissulle Ruotsin Uumajan suuntaan? Saisi mielellään käydä nykäisemässä töpselit ulos tietokoneista erään hakkerin asunnosta. Mahdollisesti sama molopää hakkeroi seuraavaksi juuri sinun tietokoneesi, matkapuhelimen, television tai vaikka auton tällä saatanan nykypäivän tekniikalla.
Seuraavksi tulee lähiaikoina vielä muutamien toisten ilkivaltaa harrastavien hakkereiden nimet ja osoitteet tälle foorumille kuvien kera, ja ne ovat ihan kotimaassa joten saattaa reissut osua paremmin kohdalleen näille. Hyvää kesää!
Andreas Frost
1969-08-13-XXXX
TELEFONNUMMER
090-13 82 72
ADRESS
Mariehemsvägen 39 E
906 52 Umeå
http://i.imgur.com/OnOs1xD.jpg
https://se.linkedin.com/pub/andreas-frost/30/a35/250 - normisäätäjä
Saattaa olla ihan toimiva ratkaisu. Käänsinpä ajan säätämiseksi google-käännetyn google-käännetyksi:
Tämä piiri jännite voi olla välillä 0 vastaan, lähtövirta voi olla ma 2-3 portaattomasti säädettävä, aseta lähtövirta, jos kokeilu piiri ylittää nykyisen (mukaan lukien oikosulku), suojaus välittömästi, eikä aiheuta vaaraa kuten polttava laite, se on elektroninen valmistajan oikea käsi. Se ei koskaan pelkää ilotulitus! Kuten tekee kaikenlaisia äänipiiri ystävä, mikä johtuu usein erilaisten käyttöjännite ja piiri on päänsärkyä, tämä piiri voi myös kaksi sarjaa tulee kaksi virtalähdettä, voi tarpeisiin kaikenlaisia käytön.
Tilasin heti kaksi.- niinkai
Ei kannata kuukelin kääntäjällä pilata alkuperäistä hyvin ymmärrettävää englantia. Eihän tuosta saa tolkkua enää Erkkikään. Powerin kasaaminen lisää jopa kielitaitoa, jos ohjeista esim. löytyy jotain uusia sanoja, joita et vielä yo-pohjalta muuten tiedä.
- dollarconverter
Tämäkö hyvin ymmärrettävää englantia?
This circuit voltage can be from 0 v, output current can be ma from 2 to 3 a continuously adjustable, set the output current, if the experiment circuit exceeds the current (including short circuit), the circuit protection immediately, not cause danger such as burning device, it is electronic manufacture's right-hand man. It is never afraid of the fireworks! Like making all kinds of audio circuit friend, often due to the different working voltage and circuit have a headache, this circuit can also two series into a dual power supply, can meet the needs of all sorts of use.
Eipä mitään järkeä. Sen takia varmaan laittoivat linkin manuaaliin:
http://img.banggood.com/file/products/201505080459530-30Vinstall.pdf
- retropoweri
Varmaan ihan hyvä rak.sarja, mutta vaatii vanhanaikaisen rautamuuntajan (vaihtovirta sisäänmeno) teholähteeksi. Nykyaikaa olisi hakkuriteholähde.
- mikäettei_
Mikäs sen estää? Raapaisee jostain romukopasta 24V:n hakkurin ja vääntää trimmin kaakkoon. Sen 28V tarjoaa powerikortille tasasuuntauksen jälkeen. Ei siitä kylläkään 30V ulos saa mutta aivan riittävästi moneen puuhasteluun.
- eihakkurille
Kyllä 24-volttisia muuntajia saa melko edullisesti kierrätyspisteistä, joissa puretaan piirtoheijastimia.
- Haminaattori
Minkä ihmeentakia pitää väkisin yhdistää huonot ominaisuudet. Lineaaripoveri lämpiää kun tarvitaan virtaa palvon pienillä jännitteillä. Hakkureilla ei ole aina hiljaista radiohäiriöinä. Käytössä Wellerin TCP-juottimen virtalähteenä (keikkaversio) Maskotin tekemä puhelinkeskusvirtalähde (24V). Juottimen ottaessa virtaa on radio tukossa koko HF-alueen.
Harrastpöydällä on tehdasvalmisteinen säädettävä hakkuripohjainen virtalähde jonka häiriötasot on käytössä alhaiset. Muutama radionvirtalähde jotka myös ovat hakkuripohjaisia. Kaikki hakkurit eivät siis metelöi, mutta ylläreitä näytää löytyvän helposti.
Jos nyt jotain käyttöarvoa lähtisin rakentamaan kyseisestä sarjasta, Hankkisin niitä suoraan kolme sarjaa. Kalustaisin levyt tarvittavilla liitimillä, jolloin huoltotilanteessa vaihtaa vain ehjän levyn tilalle. Ostaisin rengassydänmuuntajan jossa on erilliset 24V toisiokäämit. Silloin on /- jännitteet helpposyöttää. Rengassydänmuutajaan on myös helppo tehdä lisäkäämejä mahdollista mittarikalustuksen käyttöjännitteiksi - dyykkaridoku
eihakkurille kirjoitti:
Kyllä 24-volttisia muuntajia saa melko edullisesti kierrätyspisteistä, joissa puretaan piirtoheijastimia.
Heh heh, eipä taida olla validi hankintapaikka yleismaailmallisesti.
- nälkäpalkkalainen
dyykkaridoku kirjoitti:
Heh heh, eipä taida olla validi hankintapaikka yleismaailmallisesti.
Yleismaailmallisuudesta ei niin väliä, mutta noita piirtoheijastimia tulee kierrätyspisteisiin nykyään kuormakaupalla kouluista, kun videotykit ovat vallanneet niiden tehtävän. Kaikissa niissä on 24-volttinen verkkomuuntaja halogeenilamppua varten. Esim. Trafon muuntajassa on 220VAC ja 240VAC kytkentämahdollisuus ensiöpuolella ja toisiossa se 24VAC. Muuntajien teho on 250VA, mutta niitä voi kytkeä vaikka kaksi rinnan, jolloinka saadaan lisää potkua. Olen ollut itsekin noita hyväkuntoisen näköisiä piirtoheijastimia purkamassa yhdeksän euron päiväpalkalla, joten tiedän tilanteen.
- niinkai
Eipä silti, kyllä yhdelläkin jo pärjää, kun siitä tulee kivasti 10A 24V ulos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1663121Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732101- 411891
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431886Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321441Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931231- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114983Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802