Kateus ja lesbous

ihmettelenvain

Käsi sydämelle, kuinka moni teistä tunnustaa ja tunnistaa olevansa kateellinen toisille lesboille esim. opiskelupaikasta, akateemisesta tutkinnosta, paremmasta palkasta, paremmasta työpaikasta, ahkeruudesta, älykkyydestä, kauniimmasta kumppanista, paremmasta asunnosta paremmalla sijainnilla, hyvästä perheestä, lesbotuttavapiiristä tai jopa ulkonäöstä? Käsi sydämelle, kuinka moni haluaisi olla kateellisen ja katkeran ystävä tai jopa kumppani ja jos ei, niin miksi ei? Jos tunnistat kateuden itsessäsi, niin mikä sinusta tekee sitten hyvän kumppanin tai ystävän? Olisiko mitään mitä voisit tehdä asioita itse, jotta saavuttaisit sen mistä olet kateellinen? Vai oletko vain kateellinen asioista, joita et oikeasti sitten haluaisikaan saavuttaa ja näin ollen et näe mitään vaivaa niiden asioiden eteen itse? Vai onko sinut kasvatettu luulemaan, että vapaamatkustajana kaikki sataa syliisi, vaikka itse et tee asioille mitään? Vai ajatteletko, että hyvä palkka, hyvä ulkonäkö, hyvä tuttavapiiri, hyvä koulutus ja hyvä asunto loistavalla paikalla tulevat sinulle kuin hopeatarjottimella kannettuna eteesi ilman, että sinun tarvitsee nähdä asioiden eteen mitään vaivaa? Treenatut vatsalihakset ja akateeminen tutkinto satavat siis taivaasta syliisi tekemättä itse mitään? Entäs parisuhde, eikö senkään eteen tarvitse nähdä vaivaa, sehän kuin tulee automaattisesti itselle näkemättä itse mitään vaivaa?

22

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsikultapossulle

en ole kateellinen kenellekään mistään, mutta ihmettelen mitä halusit tällä aloituksellasi oikeastaan sanoa? tunnistatko uusliberalistin itsessäsi?

• "Käsi sydämelle, kuinka moni teistä tunnustaa ja tunnistaa olevansa kateellinen toisille lesboille esim. opiskelupaikasta, akateemisesta tutkinnosta, paremmasta palkasta, paremmasta työpaikasta, ahkeruudesta, älykkyydestä, kauniimmasta kumppanista, paremmasta asunnosta paremmalla sijainnilla, hyvästä perheestä, lesbotuttavapiiristä tai jopa ulkonäöstä? "

Tunnustan olevani kateellinen.

"Käsi sydämelle, kuinka moni haluaisi olla kateellisen ja katkeran ystävä tai jopa kumppani ja jos ei, niin miksi ei? Jos tunnistat kateuden itsessäsi, niin mikä sinusta tekee sitten hyvän kumppanin tai ystävän? "

Mä en yleensä ilmaise kateuttani, se on pikemminkin häpeää. Kateus on tunnetila, mä taas tiedän, että maailmassa on paljon ihmisiä, lesbojakin, jotka ovat kateellisia vuorostaan minulle.

"Olisiko mitään mitä voisit tehdä asioita itse, jotta saavuttaisit sen mistä olet kateellinen? Vai oletko vain kateellinen asioista, joita et oikeasti sitten haluaisikaan saavuttaa ja näin ollen et näe mitään vaivaa niiden asioiden eteen itse? Vai onko sinut kasvatettu luulemaan, että vapaamatkustajana kaikki sataa syliisi, vaikka itse et tee asioille mitään? Vai ajatteletko, että hyvä palkka, hyvä ulkonäkö, hyvä tuttavapiiri, hyvä koulutus ja hyvä asunto loistavalla paikalla tulevat sinulle kuin hopeatarjottimella kannettuna eteesi ilman, että sinun tarvitsee nähdä asioiden eteen mitään vaivaa? "

Kaikki ne, joille on tullut hyvä työpaikka se on tullut kuin hopeatarjottimella, olkoonkin, että sitten tilaisuuden tullen ne ovat joutuneet repimään persettä ihan sikana sen työn eteen, mutta siis aina on ollut se onnen kantamoinen takana, kuten se, että pääsee suoraan opinnoista harjoittelemaan duuniin, jonne sitten työllistyy ja ura on nousujohtoinen eikä koko ajan yhtä kamppailua niin kuin itselläni.

Joillakin on vain hyvä mäihä. Sanotaan aina, että "ole oma itsesi", no, joidenkuiden "oma itse" hyväksytään, joidenkuiden ei. Miten mä voin mennä itsevarmana jollekulle ventovieraalle esittelemään mun erinomaisuuttani, kun mun oma sukuni ei hyväksy mua? Amerikassa on tehty tutkimus sateenkaariväen keskuudessa ja siellä ne, joiden oma perhe ei hyväksy, niillä menee todella huonosti, miksei Suomessakin.

Tiedätkö, että Suomessa on kokonainen ammattikunta, joka syö sellaisia ihmisiä, joille käy kerran huono mäihä? Niitä kutsutaan pankkiireiksi. Ne ulosmittasivat pilkkahintaan laman aikaan huono-onnisten yrittäjien omaisuutta. Ahkeruudella ei ollut mitään tekemistä minkään kanssa.

Sitten se kateus ja onni. Mun exän ympärillä pyöri jengiä, joka käytti huumeita, siitä porukasta elossa olen mä. Ei kysymys ollut lainkaan mistään paremmuudesta, vaan pikemminkin tuurista. Mä olen slevinnyt monessa asiassa kuin koira veräjästä. Uskonlahkosta selvisin, kun kaksi tuttavaa meni kaulakiikkuun. Ei sekään johtunut mun taitavuudestani eikä ahkeruudestani.

"Entäs parisuhde, eikö senkään eteen tarvitse nähdä vaivaa, sehän kuin tulee automaattisesti itselle näkemättä itse mitään vaivaa?"

Mua pidetään epätoivoisena, kun mä yritän koko ajan, mut mä ainakin yritän. Näkis sen päivän, et joku yrittää iskeä mua. Tai no, kehnoja viritelmiä siihen suuntaan olen nähnytkin. Mut periaatteessa on niin, että mä menen ja isken, koska sillä tavalla mä saan itselleni suhteen. Ai että mä oon lirkutellut naisille, jotka eivät ymmärrä omaa parastaan!

Mä oon yrittänyt myös politiikkaan. Mun mielestä kun on väärin, että ihmiset arvostelevat, että eduskunta tekee väärin, hallitus tekee väärin ja kaikilla on mielipide siitä, miten pitää tehdä oikein, mutta v i t t u silloin pitää olla itse valmis menemään sinne ja tekemään asiat oikein! Lähtee vaaleissa ehdolle ja katsoo, mikä se touhu on! Sit jos on pistänyt kaikkensa vaaleihin, eikä tuu valituksi, niin on antanut kaikkensa ja ainakin yrittänyt.

• Smultronställe

Naiset ovat pääsääntöisesti kateellisia toisille naisille eli ei ole mikään vain lesboja koskeva ominaisuus.
      En oikein ymmärtänyt aloittajan avautumista tällä tavalla. Kertoiko omasta kateudestaan vai toisten?

• Tsirppale

Ei mitään syytä olla kateellinen, eikä kyllä toisille lesboille mitenkään erityisemmin. Life is good.

• Kateus ja ahneus on sukulaissieluja ja kaikkihan sen tietää, että ahneel on paskane loppu. Joten ei kannata nähdä vaivaa olemalla kateellinen sen enempää kuin ahnekaan. Siks toiseks jollain on toista ja toisel taas jotain muuta :)

• Näin on. Ehkä se syntyy siitä tunteesta, että ansaitsee elämässä jotain ja sit kun jää siitä paitsi, niin syntyy kateus ja katkeruus. Elämässä ei oo mitään varmaa kuin kuolema, ketään ei oo koskaan jätetty henkiin. Kun ei odota mitään, ei voi pettyä.

• 5646456

KAIKKI on kateellisia. EI se pelkkä naisten ominaisuus ole. Miehet on kateellisia naapureilleen ja haluaa esim. kalliimman auton, paremman talon ja kauniimman palkintovaimon kuin naapuri. :D

• Foxxy

Tää sun aloituksesi on naurettavan provo. Kaikki ovat jossain vaiheessa elämää kateellisia, mutta se on itsestään kiinni kuinka tunteen ottaa vastaan. Joko itse tekee asialle jotain (hankkii absit, paremman koulutuksen jne.) tai sitten rypee itsesäälissä ja kateudessa. Itse pyrin tekemään tunteelleni jotain.

• ihmettelenvain

Itseasiassa tämä aloitus ei ole provo.

Itse olen sitten jotenkin erityisen poikkeava, että en ole oikeastaan koskaan ollut kateellinen kenellekään. Jos olen jotain halunnut oli asia mikä tahansa niin olen sitten lähtenyt tavoittelemaan sitä asiaa itse enkä jäänyt paikalle katkerana itkemään ja kadehtimaan muita. Mustasukkainen olen suhteessa ollut, mutta ainoastaan ihan oikeasta syystä jos siihen koskaan on ollut aihetta, toisinaan ei koskaan, mutta kateellinen, ehei, en koskaan. Koskaan en ole ollut kateellinen kenenkään lesbon kumppanista tai mistään muusta asiasta. Väite, että kaikki naiset ovat kateellisia on minusta jotenkin erittäin outo, sillä tunnen kyllä naisia, jotka eivät ole kateellisia. Tunnen myös tosin niitäkin, jotka ovat lähes joka asiasta kateellisia, mutta eivät kuitenkaan itse viitsi mitään vaivaa nähdä minkään asian eteen eli syy on lähinnä omassa laiskuudessa ja vinoutuneessa asenteessa. Toki kateus on kytkeytyväinen myös heikkoon itsetuntoon sekä, kyllä vain, myös jossain määrin ahneuteenkin.

Jos olisin itse kateellinen pyrkisin myös tekemän tunteilleni jotain ja omalla käytökselläni voisin saavuuttaa sellaisia asioita, joista muuten vain haaveilisin kateellisena. Jos olisin vaikkapa kateellinen paremmasta asunnosta paremmalla sijainnilla, tekisin asialle jotain konkreettisesti eli itse lähtisin tavoittelemaan sitä asuntoa paremmalta paikalta enkä jäisi jyrnyttämään kateellisena ja katkerana paikoilleni ja alkaisi mustamaalaamaan muita. Kateuden voi kääntää omaksi voimavaraksi. Jos haaveilisin maalle muutosta, en haukkuisi kateellisena kaikkia maalla asuvia enkä syyttäisi muita ihmisiä ja yhteiskuntaa siitä, että en asu maalla vaan aivan ensiksi hankkisin omatoimisesti tietoa miten voisin muuttaa maalle, hankkisin tietoa erilaisista asunnoista, hinnoista, sijainneista jne. ts. tekisin itse kaikkeni sen eteen, että saavuttaisin sen mistä unelmoin enkä jäisi kateellisena seuraamaan kuinka muut muuttaa maalle, mutta minä en itse. Onnellisuuden avaimet ovat omissa käsissä, miksi en tekisi itse asialle mitään?

• Foxxy

Onhan tämä yksilöstä kiinni miten ottaa kateuden tilan ottaa vastaan. Toiset surkuttelee vieressä, toiset taas tekevät asialle jotain.

Huomaan heti itsessäni, jos olen kateellinen. Kun tunnissta tämän tuntee pyrin ajattelemaan, että aina tulee vastaan joku jolla asiat ovat paljon paremmin. Parempi ulkonäkö, idyyli perhe, älykkäämpi. Teen asialle jotain, jos voin, kuten asuntoesimerkkisi kohdalla toimisin samoin. Säästäisin rahaa ja muuttaisin paremmalle seudulle tai sitten maalle.

Toisaalta jos kyse on jostain sellaisesta jota en voi muuttaa esim. älykkyyttä, totean itselleni, ettei minun tarvitse päihittää ketään toista tai todistaa olevani parempi. Voin vaan keskittyä päihittämään itseäni. Kehittämään itseni minua varten eikä muita.

Mutta se tosiaankin on yksilöstä kiinni miten reagoi kateuteen. Voisikohan se myös olla kasvatuskysymys tai ihan opittuakin?

• Smultronställe
        ihmettelenvain kirjoitti:

Itse olen sitten jotenkin erityisen poikkeava, että en ole oikeastaan koskaan ollut kateellinen kenellekään. Jos olen jotain halunnut oli asia mikä tahansa niin olen sitten lähtenyt tavoittelemaan sitä asiaa itse enkä jäänyt paikalle katkerana itkemään ja kadehtimaan muita. Mustasukkainen olen suhteessa ollut, mutta ainoastaan ihan oikeasta syystä jos siihen koskaan on ollut aihetta, toisinaan ei koskaan, mutta kateellinen, ehei, en koskaan. Koskaan en ole ollut kateellinen kenenkään lesbon kumppanista tai mistään muusta asiasta. Väite, että kaikki naiset ovat kateellisia on minusta jotenkin erittäin outo, sillä tunnen kyllä naisia, jotka eivät ole kateellisia. Tunnen myös tosin niitäkin, jotka ovat lähes joka asiasta kateellisia, mutta eivät kuitenkaan itse viitsi mitään vaivaa nähdä minkään asian eteen eli syy on lähinnä omassa laiskuudessa ja vinoutuneessa asenteessa. Toki kateus on kytkeytyväinen myös heikkoon itsetuntoon sekä, kyllä vain, myös jossain määrin ahneuteenkin.

Jos olisin itse kateellinen pyrkisin myös tekemän tunteilleni jotain ja omalla käytökselläni voisin saavuuttaa sellaisia asioita, joista muuten vain haaveilisin kateellisena. Jos olisin vaikkapa kateellinen paremmasta asunnosta paremmalla sijainnilla, tekisin asialle jotain konkreettisesti eli itse lähtisin tavoittelemaan sitä asuntoa paremmalta paikalta enkä jäisi jyrnyttämään kateellisena ja katkerana paikoilleni ja alkaisi mustamaalaamaan muita. Kateuden voi kääntää omaksi voimavaraksi. Jos haaveilisin maalle muutosta, en haukkuisi kateellisena kaikkia maalla asuvia enkä syyttäisi muita ihmisiä ja yhteiskuntaa siitä, että en asu maalla vaan aivan ensiksi hankkisin omatoimisesti tietoa miten voisin muuttaa maalle, hankkisin tietoa erilaisista asunnoista, hinnoista, sijainneista jne. ts. tekisin itse kaikkeni sen eteen, että saavuttaisin sen mistä unelmoin enkä jäisi kateellisena seuraamaan kuinka muut muuttaa maalle, mutta minä en itse. Onnellisuuden avaimet ovat omissa käsissä, miksi en tekisi itse asialle mitään?

ihmisen tietoisuus ja ei-tietoisuus itsestään on jaettu neljään lohkoon. 1) Asiat, jotka sekä hän että muut hänestä tiedostavat, 2) Asiat, jotka hän itsessään tiedostaa, mutta pystyy peittämään ne muilta, 3) Asiat, joita hän ei itsessään tiedosta, mutta muut hänestä tiedostavat ja 4) Asiat, joiden olemassaoloa hän tai muut eivät hänessä tiedosta.
        Nimimerkki 'ihmettelenvain' ei ehkä tunnista itsessään muuta kateutta kuin tuon mainisemansa mustasukkaisuuden. Hän ei myöskään tunnista mainitsemissaan ei-kateellisissa ihmisissä heidän kateellisia piurteitä, koska he ovat onnistunneet salaamaan ne muilta (nro 2) tai sitten he ja muut eivät tunnista tiettyjä kateuden piirteitä (nro 4).

Kateus, joka pysyy maltillisena, voi toimia voimavarana, jonka avulla voi saavuttaa päämääriä. Tällöin kateus kanavoidaan osaksi kunnianhimoa ja määrätietoisuutta. Väitän jopa, että kunnianhimossa ja määrätietoisuudessa on aina pieni ripaus kateellisuutta. Halutaan saavuttaa jotain oman itsensä takia, mutta myös siksi, että se saattaisi aiheuttaa joissakin toisissa kateutta. Tosin tätä jälkimmäistä ei usein kunnianhimo- ja päämäärämotivaattorina tunnista ja/tai tunnusteta.

Nimimerkki 'Foxxy' mainitsi, "on yksilöstä kiinni miten reagoi kateuteen". Olen tästä samaa mieltä, mutta jotta kateuteensa edes pystyy reagoimaan, niin on se tunnistettava itsessään.

Olen joskus jostain asiata hieman kateellinen. Tosin olen huomannut, että mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän kateellinen olen. Ehkä kateuden aiheet kohdallani ovat iän ja elämänkokemuksen myötä vähentyneet, tai sitten en vain jostain syystä niitä tiedosta.

• DigYou
        Smultronställe kirjoitti:

ihmisen tietoisuus ja ei-tietoisuus itsestään on jaettu neljään lohkoon. 1) Asiat, jotka sekä hän että muut hänestä tiedostavat, 2) Asiat, jotka hän itsessään tiedostaa, mutta pystyy peittämään ne muilta, 3) Asiat, joita hän ei itsessään tiedosta, mutta muut hänestä tiedostavat ja 4) Asiat, joiden olemassaoloa hän tai muut eivät hänessä tiedosta.
        Nimimerkki 'ihmettelenvain' ei ehkä tunnista itsessään muuta kateutta kuin tuon mainisemansa mustasukkaisuuden. Hän ei myöskään tunnista mainitsemissaan ei-kateellisissa ihmisissä heidän kateellisia piurteitä, koska he ovat onnistunneet salaamaan ne muilta (nro 2) tai sitten he ja muut eivät tunnista tiettyjä kateuden piirteitä (nro 4).

Kateus, joka pysyy maltillisena, voi toimia voimavarana, jonka avulla voi saavuttaa päämääriä. Tällöin kateus kanavoidaan osaksi kunnianhimoa ja määrätietoisuutta. Väitän jopa, että kunnianhimossa ja määrätietoisuudessa on aina pieni ripaus kateellisuutta. Halutaan saavuttaa jotain oman itsensä takia, mutta myös siksi, että se saattaisi aiheuttaa joissakin toisissa kateutta. Tosin tätä jälkimmäistä ei usein kunnianhimo- ja päämäärämotivaattorina tunnista ja/tai tunnusteta.

Nimimerkki 'Foxxy' mainitsi, "on yksilöstä kiinni miten reagoi kateuteen". Olen tästä samaa mieltä, mutta jotta kateuteensa edes pystyy reagoimaan, niin on se tunnistettava itsessään.

Olen joskus jostain asiata hieman kateellinen. Tosin olen huomannut, että mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän kateellinen olen. Ehkä kateuden aiheet kohdallani ovat iän ja elämänkokemuksen myötä vähentyneet, tai sitten en vain jostain syystä niitä tiedosta.

Tässäpä loistoreply.

• ihmettelenvain
        Smultronställe kirjoitti:

Ei. Kyse ei ole siitä, että en tunnistaisi kateutta itsessäni. Kyse on siitä, että en ole kateellinen. Sama pätee sinuunkin, jos tunnistat itsessäsi sen, että et ole kateuteen taipuvainen ihminen, se ei suinkaan tarkoita sitä, että et tunnista itsessäsi kateutta vaan yksinkertaisesti sitä, että sinä et vain ole kateellinen.

Olen sinut itseni, elämäni, valintojeni ja tekemisteni kanssa. Olen tasapainoinen enkä vertaa itseäni jatkuvasti muihin. En pyri olemaan jatkuvasti parempi kuin joku toinen, en kilpaile toisten kanssa sillä tavoin, vain itseni kanssa.

Miksi olla kateellinen vaikkapa älykkyydestä? Aina löytyy ihmisiä, jotka ovat toinen toistaan älykkäämpiä. Parhainta olisi vain lakata vertaamasta itseään muihin jatkuvasti ja olla sinut itsensä kanssa.

Miten menettelisitte jos oma kumppani olisi kamalan kateellinen lähes joka asiasta sinulle tai oma paras ystävä? Entä oma työkaveri? Itse näkisin asian niin, että seurustelusuhteella ei kovin hyvää ja lupaavaa tulevaisuutta ole, sama ystävyyssuhteen kohdalla. En yksinkertaisesti jaksaisi ystävää, joka kokisi jatkuvaa alemmuutta ja kateutta lähes jokaisesta asiastani. Kateellinen työkaveri myöskin olisi aika rasittava. Tässä mielessä kateus on melkoisen tuhoava ominaisuus ihmissuhteissa. Se myrkyttää koko ilmapiirin, saa ihmisen toimimaan tyhmästi ja piikittelevästi. Se johtaa jatkuvaan kilpailuun, toisen ihmisen mollaamiseen, kerskailuun ja toisten ihmisen alentamiseen ja itsensä ylentämiseen muiden kustannuksella puhumattakaan kiusaamisesta. Yksinkertaisesti kateellinen kumppani, ystävä tai työkaveri olisi täydellinen turn off. Työkaveriin ei oikein voi välejä laittaa poikki, mutta omaan kumppaniin tai ystävään voi. Terve itsetunto on kaiken toimivan suhteen edellytys. Alistaja-alistettu suhde oli se suhde sitten seurustelu/kaverisuhde on kovin kamala juttu.

• Kaikenyläpuolellako

Mielenkiintoista tuo sinun tapa käyttää käänteispsykologiaa, tosin puhut itsesi välillä pussiin. Ohjaa, moralisoi, opeta, neuvo ja ole aina oikessa.

• ihmettelenvain kirjoitti:

"Onnellisuuden avaimet ovat omissa käsissä, miksi en tekisi itse asialle mitään?"

No, sitten et oo koskaan elämässäsi ollut umpikujassa.

• punainenlepakko

Kateus on yleismaailmallinen ominaisuus. Suomalaiset porvarit ja wannabe porvarit omaavat kuitenkin ainutlaatuisen ominaisuuden eli kyvyn tuntea katkeruutta köyhän saamasta ruoka-apu kassitakin. Porvarille ei ole mikään niin arvokas kuin köyhän niukasta toimeentulosta riistetty kolikko.

• DigYou

Hyvä pointti.

• Oikeistolaisilla on kumma ajatusvääristymä: heille on eri säännöt kuin muille ihmisille. Tunnetuin tämän ajatustavan ilmentymä on Suomen tunnetuin natsi, joka on Akateemisen Karjala-Seuran fani olematta ylioppilas, sotilasvallankaappauksen kannattaja ilman että on käynyt armeijaa ja islam-vihaaja vaikka vaimo on muslimitaustainen.
        Niinpä oikeistolainen ei halua, että kukaan saa mitään tukia tai apua, paitsi hän itse. Porvareiden saamat runsaat tuet kannustavat heidän mielestä ahkeruuteen, kun taas köyhien saamat niukat tuet kannustavat laiskuuteen. Mikä sitten on se tuen määrä, jossa se muuttuu laiskuuteen kannustavasta ahkeruuteen kannustavaksi.

Ehkäpä joidenkin somalien, köyhien tai meikäläisten kadehtiminen pitää jonkun horjuvan mielenterveyden balanssissa, sikäli kiivaasti ne välttelevät tosiasioiden näkemistä.

• Ihminen6

Olen muutaman kerran törmännyt todella kateelliseen ja selkään puukottavaan naiseen, jotka ovat paljastuneet myöhemmin biseksuaaleiksi oltuaan sitä ennen heteroja. Yhteistä näille on ollut, että he ovat olleet kaapissa silloin. Tyypillistä on ollut eräänlainen "matkija" kateus, joka on ilmennyt eräänlaisena lapsellisena tarpeena tehdä kaikki asiat samoin kuin minä, ja ikäänkuin käyttää jopa minua tekemään asioita puolestaan. Yleistä on ollut myös toisen ulkonäön dissaaminen. Kaapista ulostulo on kovasti muuttanut asennetta, mutta eipä ole ns ystävyys jatkunut. Kateus on kaappikamaa.

• Mun mielestä kateellisuus jonka kans jokainen ainakin välillä joutuu painimaan! Itse olen onnellinen, mutta kateellinen ihmisille, joilla on jo perhe, kun itsellä ei ole ja suurimpia haaveita (: en silti haluu kieltää muiden onnea! Päin vastoin iloitsen muiden puolesta, vaikka kateuden piston tunnenkin ^^

• Lievä kateus tosiaan saattaa olla jopa hyväksi, ajaa ehkä itseäkin parempiin suorituksiin, jotta saisi tavoittelemansa. Itseäni ajaa kyllä muut motivaattorit, mutta tavallaan kateellisuus varmasti voi joillekin sitä fiksusti käsitteleville ihmisille olla jopa sellainen.

Mutta ei, en ole kateellista luonnetyyppiä, vaikka näenkin joskus, että jollain on jotain, mitä itsekin haluaisin. Ennemminkin sitä iloitsee toistenkin saavutuksista.

Kateellisen ihmisen kanssa on ikävää, katkeruutta ja pahansuopuutta ei kyllä kauaa jaksa vierestäkään katsella, se myrkyttää ympäristön.

• Loveisallaround

En ole kateellinen.
      Ajatellaan, että olis kauneutta, menestystä ja/tai rikkautta.
      Sen todellisen ja aidon rakauden löytäminen olisi melkosen vaikeeta.
      Minusta rakkaus on tärkein asia maailmassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      125
      6590
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      4142
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3389
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      2944
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      285
      1940
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1626
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      88
      1453
    8. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1433
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      174
      1409
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1386
    Aihe