Haluisin hamsterin :)

surutyttö

Hei. Olen 13 vuotias hyvin eläinrakas tyttö. Minulla on ollut elämäni aikana useita lemmikkejä ja tälläkin hetkellä löytyy 4. Tällä hetkellä minulla on pari achatina reticulata albino kotiloa ja sukarapu sekä monni. Haluaisin ''ihan oikean'' lemmikin, sillä mielestäni lemmikkien päätarkoitus (ainakin minulle) on, että voin puuhata sen kanssa jotain, mutta esim. ''katkaravun'' kanssa on aika vaikea tehdä mitään... Minulla on ollut joskus 2 gerbiiliä. Äiti on sanonut, että hamstereissa ym on liian paljon hommaa emmekä ota sellaista, mutta minä tosissani haluaisin. Olen aina maksanut itse lemmikkini (paitsi niitä gerbuja ja liskot sain synttärilahjaksi) ja äiti on sanonut, että olen aina hoitanut lemmikkini niin kuin olen luvannutkin, mutta miten todistan äidille, että ei se niin vaikeaa ole hoitaa hamsua ja minä sen hoidan. Olen lukenut useamman hamsteri kirjan ja erilaisten kasvattajien sivuja. Haluan nimenomaan syyrialaisen hamsterin. Minulla olisi paljon aikaa sille. Ja koulukiusattuna en paljoa edes liiku ''kavereiden'' kanssa ja olen aina koulun jälkeen kotona.... yksin (pikkusiskoni kanssa :D) ja olisi mukava jos minulla olisi seuraa vaikka ymmärrän tietysti sen, että hamsterit nukkuvat päivisin. Minulla on duna (noin 60 litraa) ja se olisi sopiva syrkille sillä se saisi joka ilta juosta lattialla. Kantaisin kyllä vastuuni yhden hamsterin onnellisesta eläimestä. Mutta en usko, että äiti suostuu, en kyllä uskalla edes kysyä...

Kommentoikaa mitä mieltä te olette ja mitä minun kuuluisi tehdä ja kertokaa toki mahdollisista omista hamstereistanne ja miten saitte ne jne..
Kiitos kaikille jotka vastaa! ♥

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surutyttö

      elämästä* anteeksi jos oli muitakin k-virheitä. :/

    • sipesyrkki

      Hei. Kerro äidillesi miten helppohoitoisia hamsterit ovat ja että pitäisit huolen siitä ja siivoaisit itse sen häkin. Oikein hoidettuna hamsun häkki ei edes haise. Voit myös näyttää äitillesi kuvia hamstereista ja kertoa juurikin tuosta vähäisestä hajusta. Itse sain aikanaan oman hamsun joululahjaksi, kun lupasin hoitaa itse ja ostaa ruoat, purut tms. Varmaan paras tapa on järkevästi puhumalla vakuuttaa äiti lupauksilla ja faktoilla hamsujen hoidosta ja siitä että olisit sitoutunut hamsuun täysin. Älä kinua, kiukuttele tai ruinaa hamsteria ainakaan omalla kohdalla se ei auttanut. Onnea yritykseen :D Ps. Kasvattajien sivuilla on söpöjä syrkkikuvia

      • hamsteri-tietäjä

        Hamsterit eivät ole helppo hoitoisia ne ovat kaikkea muuta niitten on tärkeä saada kaikki mitä ne tarvii jotta ne elävät pitkään.Itselläni oli syyrialainen jonka ruuan laskin tarkkaan ja tein listan mitä hamsuni tarvitsee syödä viikon sisällä(hamsuni eli ilosen ja pitkän elämän hamsuni kuoli 3.7vuotiaana) :)


      • surutyttö

        Kiitos sipesyrkki, niin aion tehdä... kunhan uskallan..
        Ja sinä ''hamsteri-tietäjä'' ei nyt hamsterin hoito kovin vaikeaa ole / edes voi olla. Olen merkinnyt ylös kuinka paljon rasvaa, proteiinia, viljoja jne. ruuissa pitää olla mitkä/minkä merkkiset ruuat sisältää niitä oikean määrän. :)


    • Kokemustaan

      Oon 12 ja mulla on kolme marsua. On kokemusta myös hamstereista. Jos haluat lemmikin jonka kanssa voi tehdä paljon ja juttelee niin hanki kaksi marsua. Hamsterit elää vähän aikaa ja ne on yöeläimiä. Marsut on ainakin seurallisia. Ps. Marsuja ei voi laittaa dunaan

      • surutyttö

        Olen lukenut marsuista aika paljonkin. Ihastuin joskus skinny marsuihin, mutta ei tulisi kuulonkaan, että voisin sellaisen ottaa tai, että meille voisi sellaisen hankkia. o.O


    • hamsuni

      Minä sain hamsterin niin, että sanoin äidilleni että maksan kaikki kulut hamsterista ja vein äidin eläinkauppaan ihan vain katselemaan. Äiti ihastui hamsuihin ja päätti ottaa meille yhden yhteisen. Jälkeenpäin sain oman hamsterin. Toivottavasti saat hamsterin:)

      • surutyttö

        Oi, tosi kiva. :) Niin minäkin toivon! Oliko hamsteri sellainen kuin odotit?


    • Sedä

      Litramitasta on paha arvioida minkä kokoinen dunasi on, mutta syrkin asumuksen olisi hyvä olla ainakin 70x50cm pohjamotoiltaan. Kannattaa pitää mielessä, että vaikka moni hamsu herää aikaisemmin, omasi saattaa herätä vasta kahdeltatoista, ja sen jälkeen se pitäisi vielä jaksaa juoksuttaa... Kannattaa katsella läpi myös muita pikkujyrsijöitä, esim hiiret on seurallisia pikkukavereita.

      • surutyttö

        Hamsteriyhdistyksen suositukset asumuksen kokoon 85 litraa ja eläinsuojelulain minimi koko jotn 25-30 litraa ja toi on noin 60 litraa No suurimmalla osalla kasvattajien sivuista lukee et jos hamsu ei oo yheksän maihin hereillä nii sitä voi herätellä. Oikeestihan hamsu pärjäisi ilman juoksutusta, ihmiset on vain nykypäivinä tehneet niistä melkeen ku kaneja.. Kiitos vastauksestasi!


    • surutyttö

      Puhuin äitini kanssa asiasta ja hän sanoi, että voihan sellaisia ruveta kattelemaan kun rupean keräämään siihen rahaa. :) Saatan siis saada jossain vaiheessa hamsterin. Jee! Kiitos rohkaisevista vastauksista! :)

    • jyrsijäfani123

      Tässä itekkin haluaisin hamsua mutku "ei kun se kissanpentu tulee heinäkuussa" "meiän kissathan syö sen" "katotaa sit joskus" murh. Pitää kai vaan oottaa ja lukee tietoo monta vuotta ni eiköhän suostu. Muuten, mun naapureil on dunassa 3 marsua. Osti eläinkaupasta ja yks oli paksuna kaupasta asti nii kolmas on vahinkolapsi

    • hamsuni

      Kiva jos saat hamsun! Pidän peukkuja et saat! Ja hamsteri oli sellainen kuin odotin;);):)

    • surutyttö

      Hei. Sain hamsterini jo Torstaina (tänään lauantai). Syrkki, tyttö, 2 kk ja väriltään creme valkonauhainen. Todella kesy ja ihana! ♥

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe