Onks' tietoon? Mikä eurooppalainen verkkokauppa olisi edullisin kiinteän vhf DSC hankintaan?
vhf verkkokaupasta
7
189
Vastaukset
- Santtu31
Jos haluat myös AISin mukaan etkä tarvitse radioon itseensä GPS-vastaanotinta olet samoissa asetelmissa kuin allekirjoittanut pari vuotta sitten. Silloin valintana oli Lowrance Link-8.
http://www.force4.co.uk/lowrance-link-8-dsc-vhf-with-ais-receiver.html#.VYfPR_ntlBc- veehooäff
mites noissa ulkomailta tilatuissa vehkeissä MMSI:n ohjelmointi, joutuuko teettämään liikkeessä ?
meneekö siihen se ulkomaanhinnan etu ?
Trafin sivuilta:
"Jos laitteessa on muussa maassa ohjelmoitu MMSI-numero, laite täytyy ohjelmoida uudestaan. Useimmissa laitteissa meriradionumeron uudelleen ohjelmointi käyttäjän toimesta ei ole mahdollista, vaan sen pystyy tekemään vain laitteen maahantuoja tai valtuutettu huoltoliike" - Joakim1
Ensimmäinen ohjelmointi tehdään aina vasta asennettaessa laite veneeseen. Jos MMSI-numero muuttuu (vene viedään toiseen maahan tai laite toiseen veneeseen). voi tarvita huollon apua MMSI-numeron nollaamiseen vaihtoa varten. Ulkomailta uutta ostettaessa ongelmana on lähinnä lisäkanavat (L ja F), jotka vaihtelevat alueittain. Joissain laitteissa käyttäjä voi määrittää nuo.
- näin.oli
Muutama vuosi katselin myös uutta VHF:ää. Lopputuloksena sain Suomesta hieman tinkimällä Radio Oceanin samaan hintaan kuin ulkomaisesta verkkokaupasta. Varmaan poikkeuksia löytyy, mutta hintaerot ovat aika pienet.
...ja noista ulkomailta tuoduista puuttuu muuten sitten yleensä aina L ja F kanavat.
- Santtu31
Joo ei ollut L eikä F-kanavia saarivaltakunnasta tilatussa laitteessa. MMSI oli helppo ohjelmoida ekan käynnistyksen yhteydessä.
- ICOMVHF
UK:sta tilattuun ICOMiin koodasivat maksutta L-kanavat. MMSI ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311364
- 102881
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13521ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417- 26389
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384