Millaisen lomamatkan haluaisit tehdä?
Missä viettäisit sen ja kenen kanssa?
Itse voisin lähteä reppureissulle Eurooppaan. Haluaisin tutustua paikallisiin ihmisiin ja erilaisiin ympäristöihin sekä maalla että kaupungissa. Mietin juuri, mihin lähtisin seuraavaksi.
Millainen olisi unelmiesi limamatka?
49
<50
Vastaukset
Mulle ihanin limatka olis joku Digi.
Sellanen jota kehuis mua paljon nuoremmat.
H.Ninku työttömien kakaroiden yhistys, joka tienais mulla rahaa, kun ne itse on opiskelleet vääriä juttuja.
Sellasten ku hengailee pöllyssä Stadin keskustassa.
Ilman omaa autoa.
H.
Toteuta ennen kuin on myöhäistä!
Olimme vaimoni kanssa suunnitelleet rinkkareisua ajan kanssa pallon ympäri.
Mannerten välit lentäen mutta muuten paikallisilla kulkuneuvoilla ja karusti majoittuen.
Olimme 57 / 52v ja hyväkuntoisia, työelämästä vetäytyneitä.
Alkaessamme valmistelemaan reisua päätti vaimoni geenimuunnos toisin.
Labrakokeet 2:n viikon välein ja ensimmäisenä vuotena sytopiikit muutaman kerran viikossa.
Senkin jälkeen labrat 4 - 6:n viikon välein.
Peli oli selvä vaikka eksoottisia estolääkityksiäkään ei olisi kielletty.
Pallon kierto vaihtui kiertomatkoihin, risteilyihin, kaupunkilomiin Euroopassa ja Espanjassa luumuiluun.
Olen sanonut lapsillemme, etteivät eläisi sitku-elämää. Ainakin tämä viesti on mennyt perille.
Ps. Eurooppalaiset tuttavamme, lähinnä Unkarissa, Itävallassa ja Englannissa, ovat hiljalleen viime vuosina kuolleet. Elossa on enää yhden unkarilaisen tuttavaperheen jälkikasvu perheineen mutta yhteydenpito ei ole samaa luokkaa kuin oli vanhusten kanssa.Niinku teevee tossa ylempänä kertookin.
Kotona ei kannata kuolla kun geenit vähenevät ja posket menevät verettömiksi.
Kannattaa alkaa kansain-väliseksi ja mennä katsomaan kuinka muualla kuollaan.
Unkariin laittavat aitoja, Italiassa ampuvat laivoja.
Noin on mielestäni hyvä.
Pää-asia on että Suomi maksaa kansalaistensa lääkityksen.
Ja että putki on avoinna muillekin.
H.- Viatonsivullinen
Mihin vaan, oman rakkaan kanssa...
- Heikunkeikku
Jaa, vai Limamatka:)
Aloittajaa varmaankin harmittaa toi ii ku se ei oo oo, mut ei haittaa.
Tämän tästä minäkin knapsautan väärän kirjaimen.
Ja nyt alan vastaamaan aloitukseen:
Riippuu siitä kuka maksaa. Hah ha ha haa.
Jos joku "joku" maksais, niin valitsisin tietysti erimoisesti, ku jos mä itte joutusin rahaa lennättämään.
Reppureissu ei kiinnostaisi minua laisinkaan.
Mutta joku pirun syrjäänen paikka, vaikkapa Kreikassa tai jossakin muualla syrjän takana, niin semmonen olis ihan kiva.
Minä en piittaa uima-altaan reunalla mojumisesta, mutta kiven nokassa istumisesta kyllä.
Laivaristeily tai laivalla tehdyt retket syrjän reunalta toiseen syrjään, luonnon keskelle, niin kyllä kyllä, ei paha ollenkaan.
Ostoskeskukset ei, isot kerrostalohotellit ei, suurkaupungit ei, ihmismassa ei.
Hmmm... mitäs nyt jäikään jäljelle, ku mikään ei näköjään muhun kolahda.
No se kivennokka, meri, palmupuiden huojunta, hyvä ruoka, vähän viiniä keskustelun lomassa ja siinä se sitten taitaa ollakin.Itse maksaen, vähällä rahalla. Kun perhetuttavamme ovat poistuneet vahvuudesta niin vakio kyläilypaikat mm. Ketskemetissä, Diosjönössä, Langenloisissa, Matlockissa eivät enää nykyasukkaiden taholta tarjoa yösijaa joten on täytynyt ryhtyä aktiiviseksi ja tuhlariksi.
Em. paikkakunnat eivät ole mitään metropoleja. Suurin on Ketskemet. Siltäkin se edustuspainija on oikaissut koipensa.
Tuhaltessakin voi säästää. Atlantin risteilyn kylkiäisenä lisäviikko Funchalissa, Katedral hoskussa, aamiaisineen 87,50€/hkö.
Albanian kiertomatkan jatkeena viikko Korfulla huoneistohotskussa 60€/hlö.
Karibian risteilyn AI-viikkoa Playa Platassa enkä Kuuban kiertomatkan jatkoa Holgunissa ole eritellyt.
Mm. nuo olivat riittäviä houkutteita pieneläkeläisille.
Rantakivet ja palmut löytyvät loma-asuntomme ulko-oven edestä.- Heikunkeikku
laiska-lasse kirjoitti:
Itse maksaen, vähällä rahalla. Kun perhetuttavamme ovat poistuneet vahvuudesta niin vakio kyläilypaikat mm. Ketskemetissä, Diosjönössä, Langenloisissa, Matlockissa eivät enää nykyasukkaiden taholta tarjoa yösijaa joten on täytynyt ryhtyä aktiiviseksi ja tuhlariksi.
Em. paikkakunnat eivät ole mitään metropoleja. Suurin on Ketskemet. Siltäkin se edustuspainija on oikaissut koipensa.
Tuhaltessakin voi säästää. Atlantin risteilyn kylkiäisenä lisäviikko Funchalissa, Katedral hoskussa, aamiaisineen 87,50€/hkö.
Karibian risteilyn AI-viikkoa Playa Platassa enkä Kuuban kiertomatkan jatkoa Holgunissa ole eritellyt.
Rantakivet ja palmut löytyvät loma-asuntomme ulko-oven edestä.Sinä ja vaimosi olette reissanneet jos joissakin paikoissa. Näin olen aikaisemmistakin kirjoituksistasi ymmärtänyt. Olette varsinaisia himoreissaajia.
Onhan se kivaa kuleksia oman tutun kultansa kanssa. Molemmat tuntee toisensa Niin hyvin, että kaikki sujuu mutkattomasti. Heikunkeikku kirjoitti:
Sinä ja vaimosi olette reissanneet jos joissakin paikoissa. Näin olen aikaisemmistakin kirjoituksistasi ymmärtänyt. Olette varsinaisia himoreissaajia.
Onhan se kivaa kuleksia oman tutun kultansa kanssa. Molemmat tuntee toisensa Niin hyvin, että kaikki sujuu mutkattomasti.Eipä ole iltaruskoni aurinko ollut riippana matkassa. Yhteisten reisujen lisäksi hän tekee, parin päivän pk-seudun ja Tallinan käyntien lisäksi, tyttöjen matkoja Keski- ja Etelä-Eurooppaan. Minä en siihen porukkaan sotkeennu.
Tänään ajalemme Seutulaan. Hotskuyö aamiaisineen kahdelle 10€.
Aamulla Saksaan. Kotiin jo sunnuntaina. Syksyn lennot Espanjaan on maksettu. Samoin lokakuun risteily välimerellä.
Ainoa kivi kengässä on pukeutuminen risteilyille. Minä en viitsi pingottaa. Kompromissina on Thomson varustamo. Kohtuullisen kokoiset laivat eikä turhaa tärkeilyä.
Olen ihmetellyt juttuja, että avoparit riitelevät enemmän loman aikana! Olemme pisimmillään olleet kahdestaan 3kk vieraassa kieliympäristössä jolloin on ollut vain satunnaisia yhteyksia suomalaisiin. Emme silti ole leikanneet mattoja halki. Edes saksia ei ole kaivettu esille. Huomattava osa ansiosta kuuluu joustavalle vaimolleni.- TahtooMyösMatkaan
laiska-lasse kirjoitti:
Itse maksaen, vähällä rahalla. Kun perhetuttavamme ovat poistuneet vahvuudesta niin vakio kyläilypaikat mm. Ketskemetissä, Diosjönössä, Langenloisissa, Matlockissa eivät enää nykyasukkaiden taholta tarjoa yösijaa joten on täytynyt ryhtyä aktiiviseksi ja tuhlariksi.
Rantakivet ja palmut löytyvät loma-asuntomme ulko-oven edestä.Mistä kummasta löydät noin edullisia matkoja ja lisäviikkoja?
Kevyt kukkaro estää lähtemästä kalliille matkoille. Ylelliset hotellit, altaat ja rannoilla lojuminen ei tosin muutenkaan ole minun juttuni.
Luxushotellit on testattu työmatkoilla, enää ei kiinnosta. - Älkää-langetko-uskomaan
""Tänään ajalemme Seutulaan. Hotskuyö aamiaisineen kahdelle 10€.""
Jauhaa paskaa niin paljon että palstalta ulos tursuaa.
Nuo samat tarinat ilmestyy muutaman kerran vuodessa eri palstoilla.
- kesivä
Kuules aloittaja,
Minä todellakin tahtoisin limamatkalle, siis limanirroitusmatkalle. Se voisi olla ihan lähellä, siis Suomessa, mieluummin Etelä-Suomessa.
Siellä voisi olla eucalyptys-sauna, savusauna. Kylvettäjä, pesijä, nenähuuhtelukannun käyttäjä, yrttihierontaa. Ilmassa pitäisi olla mietoa höyryä ja välillä kylvettäjä viilentäisi kylmillä kääreillä. Minttu-lime-basilika-jäämurskajuomaa pillillä suoraan suuhun.
Pyöräsängyllä vietäisiin sitten huoneeseen makoilemaan ja syötettäisiin raikkaita ruokia.
Hitto vie, niin on limaa päässä, että naurattaa palstan top-ten.- Heikunkeikku
"kesivä"
Vieläkö lenssa vaivaa. Limanuljaskana ei ole kiva olla.
Olisihan se tosiaan mukavaa, jos kotoa pyöräsängyllä haettaisiin, kuljetettaisiin saunaan, hierottais, saunavastalla läpsyteltäisiin, yrttejä tukittais nenänreikiin ja annettaisiin saunan lämmön työntää yrttituoksut syvemmälle reikiin, kohti limojen syntypaikkoihin. Sopivia löylynheittoja ja tarvittaessa työntää pyöräsängyn ulos leyhytyspaikkaan, jossa ihohuokoset saisivat tuulettua. - kesivä
Heikunkeikku kirjoitti:
"kesivä"
Vieläkö lenssa vaivaa. Limanuljaskana ei ole kiva olla.
Olisihan se tosiaan mukavaa, jos kotoa pyöräsängyllä haettaisiin, kuljetettaisiin saunaan, hierottais, saunavastalla läpsyteltäisiin, yrttejä tukittais nenänreikiin ja annettaisiin saunan lämmön työntää yrttituoksut syvemmälle reikiin, kohti limojen syntypaikkoihin. Sopivia löylynheittoja ja tarvittaessa työntää pyöräsängyn ulos leyhytyspaikkaan, jossa ihohuokoset saisivat tuulettua.Kuules Heikunkeikku,
Kyllä vaivaa lenssu. Kylkiäisenä on saanut näärännäppyä, yskärokkoa, ontelosyylää ja ties mitä.
Sinä se ymmärrät hyvän päälle. Taidat useinkin lillua siellä saaren ammeessa ja samalla leyhytellä, molemmat yhtaikaa, hikoilu ja viilennys. Vot!
Nyt mä ottaisin sellaisia voimaannuttavia eli yleiskunnon vahvistamisvinkkejä, mieluummin jo toimiviksi koettuja vastaan. Saa laittaa kuka vaan. - ei.kelpaa.kuitenkaan
Hörppy Möllerin kalanmaksaöljyä joka aamu. Siitä vaan suoraan pullon suusta. Siinä sinulle koeteltu konsti. Loppui flunssat, angiinat, poskiontelon tulehdukset kuin seinään kun tämän kuurin 30 vuotta sitten aloitin.
Vaan ethän sinä halua edes kokeilla. On paljon mukavampi sairastaa ja ruikuttaa. Niin ne muutkin tekee, joille olen tämän neuvonut. - kesivä
ei.kelpaa.kuitenkaan kirjoitti:
Hörppy Möllerin kalanmaksaöljyä joka aamu. Siitä vaan suoraan pullon suusta. Siinä sinulle koeteltu konsti. Loppui flunssat, angiinat, poskiontelon tulehdukset kuin seinään kun tämän kuurin 30 vuotta sitten aloitin.
Vaan ethän sinä halua edes kokeilla. On paljon mukavampi sairastaa ja ruikuttaa. Niin ne muutkin tekee, joille olen tämän neuvonut.Älähän nuolase, ennen kuin tipahtaa. Mulla on noit kalaöljykapseleita, mutta aina ne unohtuu. Nyt näyttää olevan viimeistä ennen aika mennyt umpeen kuukausi sitten, onneksi pohja jo häämöttää.
Huomenna menen ostamaan tuota Mölleriä, usko pois. (Kyllä kipeenä saa vähän ruikuttaa, kun en ääneen kuitenkaan.) Anteeksi nyt kuitenkin! - bessie-
Vaan ethän sinä halua edes kokeilla. On paljon mukavampi sairastaa ja ruikuttaa. Niin ne muutkin tekee, joille olen tämän neuvonut.Angiinat tai mitkä olivatkaan kurkkukivut loppuivat nuoruuden nielurisaleikkauksen myötä, sen koommin ei ole kurkku ollut kipeä.
Korkeintaan vähän karhea joskus ja todella harvoin sitäkin. Poskiontelon tulehdusta ei ole ollut koskaan. Flunssaa ei ole tainnut yli viittä kertaa elämäni aikana olla. Joskus, ja tätäkään ei tapahdu likikään vuosittain, voi päivän verran tuntua että olisiko tulossa, mutta siihen se yleensä jääkin.
Ja olen sentään liikkunut ihmisten ilmoilla, ollut paljon tekemisissä flunssaistenkin työkavereiden, asiakkaiden ja lastenkin kanssa.
Käsihygieniasta huolehtiminen on minun konstini, kalanmaksaöljyä en käytä. Kalaöljyä kyllä tulee, sillä syön aika paljon kalaa.
Luulen, että tämän ikäinen on jo saanut jonkinlaisen immuniteetin aika monia flunssaviruksia vastaan, ja vielä ei vanhuus ole heikentänyt vastustuskykyä.
En muuten ikinä sairastu vatsatauteihinkaan, en matkoilla, en Suomessa. Käsihygienian ja terveen järjen käytön piikkiin laitan tämänkin. - kesivä
Nielurisat ja kitarisa leikattiin kun olin 15 v. Pitkään oli flunssat pois, mutta sitten tapahtui jotain ja kevään aikana on vastustuskyky alentunut. Sain tämän lenssu-kammotuksen joka on kestänyt kohta viikon. Todellakin näärännäppy, yskärokko ja finni tai syylä on tullut tässä viikon aikana. Monenmoiset keitot ja smoothiet olen viikon aikana litkinyt. Kait mä sitten vahvistun jos tää ei kuolemaks ole.
- kesivä
Vaan ethän sinä halua edes kokeilla. On paljon mukavampi sairastaa ja ruikuttaa. Niin ne muutkin tekee, joille olen tämän neuvonut.Heips,
Kävin ostamassa Möllerin kalanmaksaöljyä, otin ensimmäisen annoksen mittalasista, että saan tuntuman mikä määrä siitä pullosta sitten hörpätään. Otankin velvollisuudekseni raportoida Sinulle aika ajoin kalanmaksaöljyn vaikutuksista, niin olen ikäänkuin pakotettu nauttimaan sitä säännöllisesti. :)
- bessie-
Vaihtelee, mitään yhtä unelmaa yli muiden ei minulla ole.
Lauantaina vein lentokentälle jälkeläiseni perheineen. Olisin myös voinut lähteä reissuun, mutta valitsin mieluummin yhteisen loman heidän koiransa kanssa täällä kotimaassa.
Tiedän, että lomastamme tulee oikein antoisa, lomaseura ainakin on taatusti hyvällä tuulella säällä kuin säällä, eikä ihan heti väsähdä tai kyllästy missään.
Pieniä reppureissuja tulemme koirakaverin kanssa tekemään, mutta noin yleensä en ole kovinkaan innostunut reppureissaamisesta maailmalla, se ei tarjoa ihan niin paljon vapautta ja kepeyttä kuin mitä tiedän tarvitsevani.- Heikunkeikku
Minulla oli kans hoitokoira saaressa juhannuksena.
Semmmonen samanlainen, kuin Frasier-sarjan veljesten isällä. Valko-ruskea pieni höperyys. Mainio koira. Mainio seuralainen. Mainio perässäjuoksija. - bessie-
Heikunkeikku kirjoitti:
Minulla oli kans hoitokoira saaressa juhannuksena.
Semmmonen samanlainen, kuin Frasier-sarjan veljesten isällä. Valko-ruskea pieni höperyys. Mainio koira. Mainio seuralainen. Mainio perässäjuoksija.Onkohan se jackrusselin terrieri siinä sarjassa, en muista tarkkaan. Meillä oli kerran veneessä vieraana sellainen. Sehän oli aivan mahdoton touhottaja, hyppäsi suin päin mereen jos näki (tai oli näkevinään), että nyt on kala kiinni. Kyllä oli niin energinen pakkaus, että meni paikoin jo rasittavan puolelle.
Suorastaan ylitti itsensä kerran kun leikittiin esineen piilottamista. Mieheni tarkoitus oli laittaa se esine sellaiseen piiloon, ettei se enää löytäisi sitä ja toisi loputtomiin takaisin uudelleen piilotettavaksi. Minä pidin käteni visusti koiran silmillä ja yritin vähän korviakin käsivarsilla puristaa, ettei niin hyvin kuulisi. Mies teki käveli ja teki erilaisia hämäyksiä ennen ja jälkeen piilottamisen. Piilotti purulelun todella painavan ja ison emaloidun rautapadan alle ja painoi vielä padan reunat muutaman sentin verran hiekkaan.
Hieman normaalia pidempään koiralla meni vainun saamisessa, mutta kun sai niin suoraan ja määrätietoisesti padan luokse, kotvan aprikoi miten edetä ja eiku tehokkaasti kaivamaan. Olisi luultavasti hetkessä kaivanut lelunsa esiin, mutta katsoimme parhaaksi itse nostaa padan pois.
Sitä koiraa ei kyllä voinut irralleen päästää oikeastaan ollenkaan, ja oli tosiaan veneessäkin suljettava johonkin tai kiinni pideltävä. Jos se näki vaikka 100 metrin päässä pienellä luodolla yhden lokin, niin olihan se muka kiinni otettava, uimalla.
Vaikka välillä vähän rasittava olikin, niin ehdottomasti lomaseuralainen parhaasta päästä. - Heikunkeikku
bessie- kirjoitti:
Onkohan se jackrusselin terrieri siinä sarjassa, en muista tarkkaan. Meillä oli kerran veneessä vieraana sellainen. Sehän oli aivan mahdoton touhottaja, hyppäsi suin päin mereen jos näki (tai oli näkevinään), että nyt on kala kiinni. Kyllä oli niin energinen pakkaus, että meni paikoin jo rasittavan puolelle.
Suorastaan ylitti itsensä kerran kun leikittiin esineen piilottamista. Mieheni tarkoitus oli laittaa se esine sellaiseen piiloon, ettei se enää löytäisi sitä ja toisi loputtomiin takaisin uudelleen piilotettavaksi. Minä pidin käteni visusti koiran silmillä ja yritin vähän korviakin käsivarsilla puristaa, ettei niin hyvin kuulisi. Mies teki käveli ja teki erilaisia hämäyksiä ennen ja jälkeen piilottamisen. Piilotti purulelun todella painavan ja ison emaloidun rautapadan alle ja painoi vielä padan reunat muutaman sentin verran hiekkaan.
Hieman normaalia pidempään koiralla meni vainun saamisessa, mutta kun sai niin suoraan ja määrätietoisesti padan luokse, kotvan aprikoi miten edetä ja eiku tehokkaasti kaivamaan. Olisi luultavasti hetkessä kaivanut lelunsa esiin, mutta katsoimme parhaaksi itse nostaa padan pois.
Sitä koiraa ei kyllä voinut irralleen päästää oikeastaan ollenkaan, ja oli tosiaan veneessäkin suljettava johonkin tai kiinni pideltävä. Jos se näki vaikka 100 metrin päässä pienellä luodolla yhden lokin, niin olihan se muka kiinni otettava, uimalla.
Vaikka välillä vähän rasittava olikin, niin ehdottomasti lomaseuralainen parhaasta päästä.Piti oikein googlata tuon antamasi rodun nimen ja joo, juuri tuosta rodusta on kyse. Hoitokoirani ei ollut noin energinen, kuin itse kerroit. Se istua kökötti mun sylissä vaikka kuinka pitkään. Siinä me terassilla molemmat istuttiin ja vahdattiin merelle. Joutsenpariskunta tuli rannan tuntumaan kolmen pienen poikasen kanssa ja sen kun koira huomasi ponkas ylös ku vietereillä ja lähti juoksemaan lintujen luo. Pelkäsin joutsenten hyökkäävän koiran kimppuun poikasia puolustaakseen. Onneksi ei niin tapahtunut, vaan ne uivat hissukseen kauemmas. Koira haukkui hulluna, mutta ei lähtenyt uimaan perään. Tuo koira kahlaa vain vatsaan asti, ei uskalla lähteä uimaan.
Koskahan palstan ylläpito armeliaasti antaisi meille mahdollisuuden korjata kirjoitusvirheitämme ja editoida, vaikka vain muutaman minuutin ajalla, että pahimmat mokat saataisi pois esim. juuri otsikoista?
Toisaalta, hauskahan tollanen limamatka voisi olla. Voitais mennä kimpassa käymään esim. Limassa.
Asiallisesti: niin paljon on vielä paikkoja näkemättä, niin vähän rahaa ja niin laiska matkakumppani, että kunhan edes jotain. Polynesia on kokonaan näkemättä vielä....- espanjaan-
-- lähtisin espanjaan nauttisin vaan ihanasta ilmasta, valmiista hyvästä ruuasta
uisin ottaisin aurinkoa sen mitä iho kestäis,
tekisin pieniä retkiä naapurikaupunkiin, soppailisin kaupoissa,
siis nauttisin vaan kaikseta ympärilläni olevasta, myös ihmisistä, - 1eero
Talvella ehkä, ei missään nimessä kesällä, meillä on muutama kuukausi hyviä tai kohtalaisia ilmoja.
Talvisaikaan vois tällänen tavis olla kuukausi tolkulla jossai en kyllä missää turistirysässä jossa rannalla maataan kuin sillit purkissa kylki kyljessä.- KerroItseIhan
Siis millainen on unelmalomasi?
- 1eero
KerroItseIhan kirjoitti:
Siis millainen on unelmalomasi?
Tavallista olemista joku alkuperäinen pikkupaikka, lepposaa oloa lämpöä ilmanmuuta erillaista ko kotona talvella.
- HallootaVuan
Miksi ihmiset kertovat usein vain sen mitä eivät halua?
Liittyykö se toisten ihmisten arvostelemiseen vai vain yksilön omaan negatiivisuuteen?
Kun joku kysyy, mitä haluat, miksi kerrotaan, mitä ei haluta? Aina ja yhä edelleen Lappi, sinne jälleen suuntautuu seuraava lomareissu.
Muutama päivä menee ihan mukavasti Helsingissäkin.- siilimuori
Minusta tuntuu et en edelleenkään päästä irti napanuorastani joka ei yllä Suomen rajojen ulopuolelle. Ei kiinnosta yhtään mitkään vaivalloiset reppureissut ei kesällä eikä talvella. Siin on reissua kun junalla päräyttää kuusisataa kilometria pohjoiseen tai etelään, ihan riittävästi reisua mulle. Siis voisin vannoa että kinä en enää lähe. Korkeintaan Haparandan ikeaan :). Sielläkin tulen Suomen puolelle syömään makkata ja lihapullat rajalla pÅ gränsen.
- 1eero
Kotiin on kiva palailla, kaupunki lomat ei kiinnosta, lähteä toisesta kaupuntista toiseen sisko likka ukkoinee vietää 3-4 kuukautta Espanjassa aurinkorannikolla yhtä asutus keskustaa, jollekkin jotain, Täytynee myöntää talvella turhatuu laiskistuu.
- siilimuori
1eero kirjoitti:
Kotiin on kiva palailla, kaupunki lomat ei kiinnosta, lähteä toisesta kaupuntista toiseen sisko likka ukkoinee vietää 3-4 kuukautta Espanjassa aurinkorannikolla yhtä asutus keskustaa, jollekkin jotain, Täytynee myöntää talvella turhatuu laiskistuu.
Minä taas jos johonki lähtisin, voisin käydä jonkun pidennetyn viikonloppulomasen jossain vaikka Pariisissa tai muualla. Mutta toisaalta niin lyhyellä lomalla ei ehdi juurikaan näkemään mitään erityistä, vain pintanaarmun. Mulla on Suomessakin vielä paaaaaljon näkemättömiä paikkoja.
- siilimuori
siilimuori kirjoitti:
Minä taas jos johonki lähtisin, voisin käydä jonkun pidennetyn viikonloppulomasen jossain vaikka Pariisissa tai muualla. Mutta toisaalta niin lyhyellä lomalla ei ehdi juurikaan näkemään mitään erityistä, vain pintanaarmun. Mulla on Suomessakin vielä paaaaaljon näkemättömiä paikkoja.
.nii ja jotenkin koen et se interreillajan reppulomaiu on jo mennyt ohitse. Mukavuudenhalu astunut tilalle. Sullahan on mahollisuus lähteä vaikka safarireisulle talvella, johonki viidakkoon. Ois ainaki erilaista kuin Puumalassa tai Mikkelissä.
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
.nii ja jotenkin koen et se interreillajan reppulomaiu on jo mennyt ohitse. Mukavuudenhalu astunut tilalle. Sullahan on mahollisuus lähteä vaikka safarireisulle talvella, johonki viidakkoon. Ois ainaki erilaista kuin Puumalassa tai Mikkelissä.
Älä höpsi nuorena reippaana lapissa rinkka selässä hikisenä kieli vyönalla hytysiä mäkäräisiä ampumassa piikeillään, aina sinne mieli halaji vissiin lapin kuumetta se ei parane matkaan vain vaiko hulluutta.
Jossai Amatzoonilla elä, siellä sais kuoleman sairauen verenimijöistä raatelioista ihissyöjien ateriana padassa, hyi mitä ehottelet. - siilimuori
1eero kirjoitti:
Älä höpsi nuorena reippaana lapissa rinkka selässä hikisenä kieli vyönalla hytysiä mäkäräisiä ampumassa piikeillään, aina sinne mieli halaji vissiin lapin kuumetta se ei parane matkaan vain vaiko hulluutta.
Jossai Amatzoonilla elä, siellä sais kuoleman sairauen verenimijöistä raatelioista ihissyöjien ateriana padassa, hyi mitä ehottelet.Minä en oo koskaan käyny edes päälaella, sekin vielä näkemätä. Lapissa on rauha ja poissa kouhotus mitä on eteläsuomessa esimerkiksi.
No siehän kaipasit extremeä ja erilaista, siellä hymmyilet suu messingillä kannibaalien padassa :D. - 1eero
siilimuori kirjoitti:
Minä en oo koskaan käyny edes päälaella, sekin vielä näkemätä. Lapissa on rauha ja poissa kouhotus mitä on eteläsuomessa esimerkiksi.
No siehän kaipasit extremeä ja erilaista, siellä hymmyilet suu messingillä kannibaalien padassa :D.Lapissa löytyy vouhotusta ihan varmaa mutta isoja eräämaa-aluita jänkhiä pornon kuseman matkoja ei asutusta ainoastaan suden ulvotaa ja aslakki pää valkeana joikhaamassa tunturissa, tiettömiä teitä jonne vaivaiskoivu viitoittaa.
- siilimuori
1eero kirjoitti:
Lapissa löytyy vouhotusta ihan varmaa mutta isoja eräämaa-aluita jänkhiä pornon kuseman matkoja ei asutusta ainoastaan suden ulvotaa ja aslakki pää valkeana joikhaamassa tunturissa, tiettömiä teitä jonne vaivaiskoivu viitoittaa.
Ei siellä lapissa mitä mie tarkoitin. En tarkoittanut näitä eteläsuomalaisten valtaamia turistirysiä vaan sitä lappia missä aidot lappalaiset soikhiapäät nunnukkana elävät aidossa elinympäristössään. Net tiettömät vaivaiskoivutaipaleet ois pitäny kayä nuorempana, ennää ei jaksa ja eksyypi pian. Pittää pysytellä kutakuinni ihmisten ilimoilla.
- siilimuori
siilimuori kirjoitti:
Ei siellä lapissa mitä mie tarkoitin. En tarkoittanut näitä eteläsuomalaisten valtaamia turistirysiä vaan sitä lappia missä aidot lappalaiset soikhiapäät nunnukkana elävät aidossa elinympäristössään. Net tiettömät vaivaiskoivutaipaleet ois pitäny kayä nuorempana, ennää ei jaksa ja eksyypi pian. Pittää pysytellä kutakuinni ihmisten ilimoilla.
Nii ja kun tuo aloittaja kysyi et kenen kanssa ni tietenhi semmosen joka ossaa suunnistaa, mie en ossaa :).
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
Lankomiehen kanssa asuttiin viikko hänen lappilais sukulaisen porotilalla kauan sitten, oli vapun aikaa ja vielä hiihtokelit, rennosti otettiin Yylläksellä humuttiin.
Siinä näki läheltä talon tavat se mikä pisti silmään aamuyölle valvoivat puolilta päivin ylös nousu. - siilimuori
1eero kirjoitti:
Lankomiehen kanssa asuttiin viikko hänen lappilais sukulaisen porotilalla kauan sitten, oli vapun aikaa ja vielä hiihtokelit, rennosti otettiin Yylläksellä humuttiin.
Siinä näki läheltä talon tavat se mikä pisti silmään aamuyölle valvoivat puolilta päivin ylös nousu.Aivan, siel on ihan ikioma kulttuuri :).
Mikähän silloin on vialla kun yhtään ei halua enää kurkistaa kulman taakse?
Kotimaas on ihan hyvä olla.
Kun oikein pinnistää ulkomaita niin ehkä Japani ja sielkin joku paja mis vois seurata samurai miekan taontaa.
Kotimaas toi raatteen tie jäi torsoksi viime kerralla muutama tovi sielkin vois nojailla juoksuhaudan seinään ja kuvitella .- Limamatkaaja
Tahtoisin tehdä lomamatkoja omalle mökille, jonka ympäristössä olisi jylhät ulkoilumaastot ja paljon koskematonta luontoa. Kun se ei voi toteutua, kierrän näitä samoja tuttuja polkuja loppuelämäni.
- staka
Matkat jollain ei-ollenkaan-isolla laivalla tyyliin Kyllikki Villa olisi kiva juttu.
Risteilyillä on kivaa se että uusi maa > uusi kaupunki/kylä on tarjolla parhaassa tapauksessa päivän parin välein.
Toinen mihin vielä voisin suunnistaa on alue Meksikosta etelään, Väli-Amerikka (?), Peru, Chile ja Argentiina esimerkiksi, ja Tulimaakin olisi kiva nähdä.
Kivan kaverin kanssa lähtisin, entisen ylkän parahiten. Rinkka ja makuupussi ovat taakse jäänyttä elämää,
paremmalta tuntuvat reppu ja laavu.
Parhaimmalta maistuisi nyt kuitenkin seikkailu akselilla Sveitsi-Itävalta-Unkari-Italia ja siellä varsinkin Firenze.
Matkakumppani parhain on yhtä hupsu ja hassu, joka tykkäisi museoista ja vanhoista rakennuksista, ja olisi utelias luonnoltaan.- Limamatka
Bumsterien kanssa vietetty matka vois olla aikas limainen...
- Viatonsivullinen
Miten olisi kirjekuriiri, juur sellainen tullut Suomeen polkupyörällä Unkarista.
Vie joulupukille kirjettä unkarin lapsilta. Lahdessa viettänyt viimeyön.
Jatkaa matkaa Korvatunturille. Siinäpä hieno idea, arvokasta olisi saada
kirje polkupyöräkirjekuriirilta, vastapainoksi tälle hattumaisen nopealle
sähköpostille. Se tekisi vaikutuksen kirjeen saajaan:) - kesivä
Kuinkas ollakaan, näin viime yönä unta, että etsin passiani enkä löytänyt. Unessa tuskailin, että käykö henkilökortti, totesin ettei ole sitä, mietin, että kävisikö Kelakortti. Joku itänaapurimaa oli kyseessä, en muista tarkkaan. Täytynee etsiä joku terveysmatka, viikkokin riittää ja yksin menen.
- Korppis1
Olen matkustellut niin paljon, että unelmien matkaa ei ole.
Seuraava lie syksyllä Italia ja siellä Rooma, mutta se ei ole ns. unelmien matka, se on matka maahan, jossa en vielä ole käynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815