Pakkomatkat..

mitäkä.mies

Matkat lämpimään,sen ymmärrän mutta työyhteisön ja ystävien esimerkin seuraamista en ymmärrä.Toisetkin käy pari kertaa vuodessa ulkomailla niin miksei mekin käytäisi.
On tullut pari reissua tehtyä ja kiinnostus loppui.Hankala selittää kavereille kun pyytävät mukaan..Olen kummallinen kun en halua.Thaimaan olen käynyt ja kanarian saaret.Milloin nää taulapäät uskoo että kaikille ei vaan tule pakottavaa tarvetta matkustaa kerran tai kahdesti vuodessa..Tänä kesänä käväisi sentään mielessä kun paleli lisää lomalla mutta kohtaus meni ohi pian.
Onko määrätyissä piireissä saatava sanoa että käytiin oikeen ulkomailla ja uusi matka on jo varattu..

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heinäzirkka

Täällä on Thaimaa ja kanaria käymättä.. Jotkut kait oikeesti haluaa kokonaan pois tutummista ympyröistä. Yllättävästi niitä maita kuitenkin kertyy, kun alkoi muistella, vaikkakin eka etelän matka kolmekymppisenä vasta, siis kunnon lomamatka.
      Lähtisin mielellään, yleensä vaan ei ole kavereita pyytämässä, jos hyvää seuraa tiedossa.. ja matkat muutaman vuoden välein, kivoja muistoja niistä jäänyt. Pari vuoden välein on lyhyt aika, enimmäkseen Välimeren suunnalle, yleensä syyskesällä olleet.
      Itseä ärsyttää enempi lomanjälkeinen "mitäs teit" tyylinen keskustelu :) Ei niihin yleensä tarvii vastailla, mökkeily, joku kesäteatteri, muu tapahtuma on kuitenkin hyvä olla "olemassa", onko sitte omien korvein välissä. Muttei minnekään lähdetä, että ois muille kerrottavaa. Niin, onhan Virokin ulkomaa, Tallinnaa ei pidetä kuin viinanhakupaikkana, vaikka hyvä paikka onkin.

• mitäkä.mies

Niin ja vielä suoremmin kysytään loman jäkkeen,kävitkö matkoilla?Varmaankin mun päässä vikaa kun tahallaan pistän joko vartin mittaisen esitelmän käyntiin mökkielämästä tai kesäteatterista ja festareista vaikka olisin ollut mökillä kuukauden..Itse en halua ylistää kui mahtavaa on ollut jos jossain käy,eikä tahdo olla kiinnostusta kuulla kavereiden matkoista..Joskus on jopa tunne että milloin se kysyy?kävitkö missään?Ei se kysy :) Uskon että joillain työpaikoilla on sellainen ""kulttuuri""on hienoa käydä kun toisetkin käy ulkomailla ja kysytään ihan varmasti nuo ko.kysymykset.On virokin ulkomaa...Ehkä ei kannata kaveri porukalla noin miesten kesken ehkä mennä kuten nuorempana..Nättiä siellä on ja viina halpaa,mut ei niin halpaa että sen vuoksi kannattaa tällaisen raittiusliiton jäsenen lähteä ;)

• Heinäzirkka

Niin joo, olihan se täälläkin nyt jo eläkkeelle jäänyt kaveri "urospuolinen ;), jos kertoi jonkin reissun, saatto tulla että no kävitkös muualla.
      Ennen lomaa saattoit olla suunnitelmakyselyjä, just se että pitäis koko lomalle olla jokin himskutin lukujärjestys, kun vuoden saa kulkea kellon ja vapaapäivien mukaan.
      On siinä toki sekin puoli, jos sen menon haluaa, pakko vähä suunnitella ja varailla. Etenkin heinäkuu.. miten nyt osuukin.. että edessä vielä ! :)

• Tästäsejohtuu

Uusi tutkimus väiitää, että ihmisten älylliset ominaisuudet ovat heikkenemässä, koska älyä ei enää tarvita hengissä pysymiseen.

http://www.talouselama.fi/uutiset/nyt se on tutkittu ihmiset tyhmenevat koska alya ei enaa tarvita hengissa pysymiseen/a2155111

Mitä tyhmempi ihminen sitä suuremmalla äänellä mainostaa reissujaan vaikkei siinä ole mitään ihmeellistä eikä erikoista. Joilla on jotain älyä vielä tallella niin ei tee siitä mitään numeroa ja ylikorosta reissuillaan itseään.

Olen huomannu saman että monilla on kamalaa pullistelua kun on jossain käyty ja minne mennään seuraavaksi. Minua ei kiinnostaa pätkääkään kuunnella kenenkään matkakokemuksia ja lähden seurasta pois kun alkaa kamala selvitys jostain reissusta. Jos olisikin jotain oikeasti mielenkiintoista kerrottavaa mutta kun heillä hyvin harvoin on.

• Minä en ole koskaan perustanut ulkomaanmatkoista.Tietysti sitä joskus mieli halajaa lämpöstä paikkaa,mutta peitto on vielä ainakin riittänyt.:) Olenkin aikamoinen outolintu,kun en halua mihinkään lähteä.Kesäloma kun alkaa,niin alkaa myös kyselyt siitä,mitä aion tehdä..Vastaan siihen aina,että minähän aloitan loman,eihän silloin mitään tehdä. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      127
      2392
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      41
      1975
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      52
      1913
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      30
      1907
    5. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      102
      1897
    6. Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)

Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la
      Sysmä
      58
      1199
    7. Onko sulla jotain

Suunnitelmia?
      Ikävä
      117
      1095
    8. Poistettuun aloitukseen

Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei
      Suhteet
      20
      953
    9. Vaikeneminen

Tylsää kun nainen meni kuoreen 🫤
      Ikävä
      54
      900
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      110
      857
    Aihe