Älä missään nimesssä luota Elisaan!

HuijattuYrittäjä

Firmaani kohdeltiin SURKEALLA tavalla: Elisa sulki kännykät kesken työpäivän yhden maksamattoman laskun takia, jota en edes koskaan saanut!

Kaikki alkoi siitä, kun firmani vokoteltiin vuoden pommitusten jälkeen saunalahdelta elisalle. Paparilaskut vaihtuivat yhdessä yössä email-laskuiksi, jotka menivät roskapostin puolelle. ELI EN VOI SILLOIN MAKSAA LASKUA, ymmärtääkö elisa?? Sain maksaa kalliisti muistutusmaksukorvauksineen..

Kun tämä episodi jäi taakse, sain vihdoin paperisen laskun, mutta kyseessä oli muistutuslasku maksamattomasta laskusta, JOTA EN KOSKAAN OLLUT SAANUT. Ymmärtääkö elisa, ettei laskua voi silloinkaan maksaa??! Kun kiireessä jäi lukematta laskun pikkupräntti, enkä maksanut sitä HETI, sulkivat puhelimet neljän päivän jälkeen laskun saapumisesta!?! Sain maksaa kalliisti uudelleen avaamisesta, á 30 euroa eli 90 euroa! Lupasivat hyvittää teon siten, etteivät peri paperilaskuveloitusta puolelta vuodelta, mutta mitään hyvitystä EN KOSKAAN saanut. Mutta mitätön korvaus olisikin ollut menetetyn 90 euron rinnalla.

Menin tekemään vielä kahden vuoden sopimuksen näiden HUIJAREIDEN kanssa.. huoh..

IKINÄ EN UNOHDA MITEN PITKÄAIKAISTA, JO VUODESTA 2004 ASTI ASIAKKAANA OLLUTTA FIRMAANI KOHDELTIIN!

Sonera on paras! Laajakaista toimii moitteettomasti ja TEHOKKAASTI. Toisin kuin pätkivä elisa..

23

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei HuijattuYrittäjä. Todella harmillista kuulla, että Elisan laskutuksen kanssa on ollut ongelmia ja sinulle / yrityksellesi on aiheutunut ylimääräistä harmia :( Mikäli kirjaudut Elisan Palstalle ja laitat yksityisviestillä (http://elisa.to/henko_nen) yhteystietosi tai yrityksen nimen, niin voin vielä tarkastaa tilannetta uudelleen. Samalla voidaan selvittää mikä internetyhteyttäsi kiusaa, jos se pätkii tällä hetkellä :)

      Henri/Palstatiimi
      http://palsta.elisa.fi

      • HuijattuYrittäjä

        :D Huvittaa, että kuinka nyt julkisesti näette vaivaa hoitaaksenne asiaani ja vielä niin tekaistulla myötätunnolla, mutta todellisuus on, että mitään hyvitystä en tule saamaan, niin kuin en saanut vuosi sitten lukuisista yrityksistä huolimatta. Säästäkää aikaani. Ihan tarpeeksi olen sitä jo menettänyt..


    • eelaskulla

      E-lasku on keksitty joten kyllä yrittäjällä pitäisi olla vähän älliä käyttää sitä, koska se toimii hyvin ja antaa vaihtoehtoja joko maksaa suoraan eräpäivänä automaattisesti tai erikseen hyväksyä lasku tai muuttaa eräpäivää.

    • eukkopaha

      Huijaava Yrittäjä !?
      Mitä muuta jätät hoitamatta sillä verukkeella, että viesti on mennyt roskapostiin? Alkeellisin sähköpostiohje on, että aika-ajoin vilkaisee myös roskapostin. Jos puhelinlasku tulee kerran kuussa, niin toki siihen pitäisi osata varautua. Vai meinaatko myös, että jos postilaitos hukkaa paperisen laskusi, niin sitä ei tarvitse maksaa ja seuraamuksista voit ruveta syyttämään laskuttajaa.
      Hohhoijaa!

      • postihukkaakirjeitä

        Jos posti hukkaa laskun, niin siitä seuraamuksia ei ole minun tarvinnut ainakaan maksaa, kun on ensin kyseiseen yhtiöön soittanut että ensimmäistä laskua ei tullut.
        Niin asia on hoitunut ja maksumuistutuksiakaan ei tarvinnut maksaa.

        Elaskut ovat kirjanpidollisesti huonot, vai mitä verottaja tuumaa jos lähettää pelkän linkin?


    • yleinensyyttäjä-

      saat kyllä syyttää itseäsi

    • Terv.roskaposteljooni

      Jaa, että oikein yrittäjä ja että oikein firma.
      Nyt olisi hienoa tietää, minkä alan yritys ja jopa firman nimi.
      Tietäisi pysyä kaukana moisesta roska puljusta.
      Tuolla menolla yrityksesi päätyy pörssiin. Roskapostipörssiin.
      Ja vaihda se yrityksesi gmail sähköposti muuksi, niin huomaat roskapostitkin.

    • MyösHuijattu

      Mulla oli samoja kokemuksia Elisasta. On ollut jo vuosia muu palvelu ja tulee olemaan..

    • st3-

      Meillä ei ole ikinä ollut ongelmia Elisan suhteen, meillä käy ihan Elisan asentajat paikanpäällä unohtamatta tytäryhtiöitä. Niin tyytyväisiä ollaan Elisaan, että ollaan vieraille otettu oma wifi, jotta hekin pääsevät nauttimaan odotteluajasta. Niin tyytyväisiä ollaan oltu, että suurinosa on ottanut samalta palveluntuottajalta palvelun kotiin.

    • hyvintoimiiaina

      Kyllähän se Elisa toimii jos vain asiakas on heille ystävällinen eikä sellainen pikkuasioista riuhuja tai rähisiä.

    • Uusiliittymäkiitos

      Elisan kanssa tein sopimukset vuosia sitten. Uskoin että saan parhaan linjan ja parasta palvelua. Mutta toisin kävi. Kaduttaa että menin ottamaan määräaikaisen sopimuksen.. No, kohta se raukeaa mullakin.

      • Hei Uusiliittymäkiitos. Ikävä kuulla, että et ole tyytyväinen nykyiseen Elisan liittymääsi :( Onko yhteys hidas tai onko sen kanssa muita ongelmia? Suosittelen sinua kirjautumaan Elisan Palstalle ja laittamaan yksityisviestillä minulle (http://elisa.to/henko_nen) yhteystietosi, niin voidaan tarkastaa onko sinulla tällä hetkellä paras mahdollinen liittymä käytössäsi ja voin kertoa myös muista tarjolla olevista vaihtoehdoista. Mikäli nykyisessä liittymässäsi on toiminnassa ongelmia, saadaan vika heti selvitykseen ja päästään korjaamaan ongelma.

        Henri/Palstatiimi
        http://palsta.elisa.fi


      • Uusiliittymäkiitos

        Just joo.. olisi ollut mukavempaa saada hyvitys silloin saman tien, mutta ylimielisetti mitätöitte asiakaspalvelussa


    • Pässitnarussa

      Rappuumme oli ilmestynyt ilmoitus. Taloyhtiömme oli tehnyt Elisan kanssa sopimuksen, että me asukkaat saamme jatkossa ilmaisen 10megan nettiyhteyden, käymällä rekisteröimässä sen Elisan liikkeessä ja ostamalla 45e maksavan laitteen, samalla voisimme halutessamme päivittää myös muitakin aiheeseen liittyviä tarpeitamme. Vaimoni lähti Elisan liikkeeseen hakemaan tuota heidän lupaamaansa ilmaista nettiä ja ensimmäisenä oli myyjä todennut, että "toi 10m netti on ihan paska! Ette te tollasella mitään tee.. Mutta meillä olis nyt tällänen 100m netti tarjouksessa" (Oikeesti? Siis lupaavat ilmaisen netin joka on sitten ihan paska?) Myyjä Teki kaupan vaimoni kanssa (24kk/määräaikainen, elisaviihde 19,90/kk, yht. 477euroa/24kk) ja kun tulin kotiin ja kuulin vaimoltani uudesta netistä ja kanavapaketistamme, lähdin heti irtisanomaan pakettia liikkeeseen. Minä en kuulemma voinut vaimoni nimissä olevaa pakettia irtisanoa! Näytin valtakirjan jonka vaimoni oli allekirjoittanut ja valtuuttanut minut irtisanomaan ko. Paketin. Tämäkään ei riittänyt! Itisanomisia ei kuulemma valtakirjalla voi hoitaa. Soitin vaimolleni ja kutsuin hänet paikalle, vaimoni tuli paikalle ja ei irtisanominen muka onnistu, meidän pitäsi olla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun PUHELIMITSE, kun liikkeessä eivät irtisanomisia voi hoitaa! Vaikka samana päivänä, vain tunteja aijemmin oli vaimolleni paketti myyty. Kerroin, että haluan tietää myyjän nimen jonka kanssa keskustelin, niin myyjä kertoi, että se ei tähän kuulu. Ihmettelin, että anonyymeinäkö täällä toimitte. Pyysin tavata esimiehen, ei ollut esimies kuulemma paikalla, eikä häntä ollut mahdollista tavata. Sanoin, että olen yhteydessä kuluttaja viranomaisiin ja pidän huolen, että tästä tulee lehteen juttu. Alkoikin irtisanominen onnistua! "Kai mä voin tän irtisanoa"

      • HuijattuYrittäjä

        Voi luoja! On se nyt niin helppo olla puhumassa asiakasta ymmärtävästi julkisesti netissä kuin kahden kesken yrityslinjalla, jossa sain kylmää vettä niskaan. Ette arvanneet että en jätä sirkeaa kohteluanne tähän. Haluan että kaikki tietävät vuliritouhunne!


      • JUSTNÄIN

        Suomeksi, pysykää kaukana ELISASTA, siitä seuraa pelkää harmia ja PASKAA. Ja siitä PASKASTA ei pääse eroon.


    • Huijarielisa

      Ja kun pyytää kopiota laskusta kirjanpitoon niin vastaus oli:
      Lähetämme sen 12€ lisähinnalla.

      Onkohan ALV vielä päälle.

      • Tuo hinta sisältää arvonlisäveron. :)

        On suositeltavaa ottaa lasku talteen samalla kun sen maksaa niin ei tule kallista metsästysreissua. Laskukopiot on saatavilla täysin ilman maksua myös OmaElisa-palvelun kautta, josta ne voi kopioida omalle koneelle pdf-muodossa tai tulostaa.

        Laskukopion pyytäminen jälkikäteen ja muut maksulliset hinnat voi tarkistaa asiakaspalveluhinnastostamme:
        https://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/asiakaspalveluhinnasto/

        Matias / Elisan sometiimi


      • OmaElisasta saatavilla maksutta puolen vuoden ajalta. Sen verran vielä täsmennän. :)

        Matias / Elisan sometiimi


    • Mikroyrittäjä

      Aivan samankaltaisia kokemuksia. Kallista ja huonoa palvelua. Itselläni myöhästyi maksu 5 päivää, koska en ollut vuodenvaihteessa huomannut hyväksyä Elisan laskua: Huomautusmaksu 20 eur. Yritin ottaa yhteyttä Elisaan, mutta aina tulee vastaukseksi omaelisa ja proseduureja sinne kirjoittautumiseksi. En kaipaa byrokratiaa ja oma aikani on kallista. Silloin harvoin, kun tarvitsen henk.koht. palvelua se pitää tapahtua helposti . Vaihdoin heti asiakkuuden Soneraan 10 Elisa vuoden jälkeen. Nyt minua yritetään laskuttaa määräaikaisuuden perusteella vielä elokuuhun asti tarjoamatta lähtökohtaisesti mitään Simmiä käyttöön= rosvousta. Itse joutuisin petossyytteeseen vastaavasta teosta. Muutoin olen myös huomannut Elisa Oyj:n pyöristävän laskuissaan alvin senteissä aina liian pieneksi. Alv-tarkastus olisi tältä osin verottajalle hedelmällinen Elisa Oyj:ssä. Mikroyrittäjä

      • öjlk

        Hah. SINUN aikasi on rahaa, mutta katsot voivasi maksaa laskut myöhässä ja rikkoa määräaikaisen sopimuksen ilman seuraamuksia?


    • huijausfirma

      Minullekin elisa/saunalahti möi halvan liittymän joka ei edes toimi!
      Selvitin asian perustellisesti ja tuli selväksi,että huijatiin.
      Olin jo kerran kauan sitten elisan asiakas ja taas kerran petyin.
      EI ENÄÄ IKINÄ ELISAA/SAUNALAHTEA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      220
      4239
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2735
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2421
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2353
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      42
      1629
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      541
      1371
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1324
    8. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1320
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1301
    10. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1186
    Aihe