Miksi kiusatut ei tee asialle mitään?

tämäontotuus

Tälläkin palstalla on taas niin monta ihmistä ulisemassa että "on kiusattu koko ylä/alakoulu". Nää ihmiset näyttää olevan ihan tyytyväisiä tilanteeseen kun ei kerran tee sille asialle mitään. On olemassa opettajat, rehtori, kuraattori, sossut ja poliisikin. Sen lisäksi on myös tämä oman käden oikeus. Jos kiusaamiselle ei uskalla tehdä mitään, niin täytyy ihmisen kyllä melko heikko olla. Heikot ihmiset ei nimittäin pärjää elämässä joten ei sillä varmaan ole väliäkään jos heitä kiusataan.

54

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjf

      jotkut on tehny noi ja silti eipä oo paljookaan auttanut :)

      • tämäontotuus

        Sitten sitä ei ole tehty oikein.


      • kjf

        sinä sen varmaan tiiätkin...


      • tämäontotuus
        kjf kirjoitti:

        sinä sen varmaan tiiätkin...

        No ei kouluun sitä varten mennä että siellä voi tulla kiusatuksi. Kyllä kiusaamisen saa loppumaan, se on vaan itsestä kiinni...


      • kjf

        jep, aina vaan omavika et kiusataan juuri näin. kiusatut vaan haluu olla kiusattuja...


      • tämäontotuus
        kjf kirjoitti:

        jep, aina vaan omavika et kiusataan juuri näin. kiusatut vaan haluu olla kiusattuja...

        Näköjään näin on kun asialle ei haluta tehdä mitään.


      • tämäontotuus

        Ja suomi24:n ylläpito voi olla hyvä ja lopettaa kommenttien poistamisen, ensimmäisessäkään ei ollut mitään sääntöjen vastaista, siinä vain kerrottiin oma mielipide asiasta loukkaamatta ketään.


    • Joopajootaas

      Jumaleissön! Mistä tämmösiä hörhöjä oikein sikiää?

    • 6278

      Ei turpaan voi tosta noin lyödä.
      Esim.yks ystävättäreni on ihminen joka ei kertakaikkisesti osaa lyödä turpaan.
      meil oli yhen leiril sellanen itse puolustus kokeilu tunti.
      Sut kun hänen piti kampata niin ei han se siihen pystyny,pelkäs että mua sattuu.
      Sit siihen tuli harrastaja eikä sitäkään se voinu kampata.
      Vaikka ties ihan hyvin että se osaa katua silleen ettei sitä satu.
      Että miettiköön miten turpaan veto on vaikeaa jollekin ihmisille,enkä mäkäää lyöny ketään vaikka kuinka kiusaus ja pilkkas.
      Yhen kerran yht jätkää turpaa vedin kun alko ystävääni ahdistelemaan metrossa.

    • RH2002

      Kiusaamiksta on monen laista ja hiljainen kiusaaminen on vaikeampi selvittää sillä opettajat eivät voi todistaa että kiusaamista olisi tapahtunut koska se ei ilmene sillä että silmä mustana tullaan kotiin. Joissakin kouluissa ei sitäpaitsi osata puuttua kiusaamiseen kunnolla vaan katsotaan vain läpi sormien että kyllä tää varmaan joskus loppuu. Jos ajatellaan vaikka että pieni ja ujo ekaluokkalainen on koulussa jossa häntä kiusaa iso ryhmä isonpia oppilaita ja koulussa ei osata puuttua kiusaamiseen. Mitä se ekaluokkalainen muka sitten voisi tehdä sillä en usko että lyöminen auttaa siinä tilanteessa. Sitäpaitsi väkivalta ei ole oikeanlainen ratkaisu mihinkään. Niinkuin joku viisas totesi "silmä, silmästä tekee maailman sokeaksi"

    • toimii.com

      Jos opet ei puutu asiaan niin vetäkää niitä turpaan! XD

      • eitoimii

        juu siinä 5 tyyppii yhtä vastaan "vedä vaan turpaan"


    • mitänytaas

      Ne paskiaiset voi asialle mitään.

    • lyömisestä.ratkaisu.vai

      Koulussa ala-asteella minua kiusasivat luokan pojat ja opettaja. Olin itse pieni tyttö. Kotona vnhemmat eivät asiasta välittäneet. Miten itse tilanteessa olisit toiminut? Vetänyt isoa miesopettajaa turpaan vai? Mieti nyt vähän mitä kirjoittelet.

      • tämäontotuus

        No kyllä kai sinultakin löytyy puukko tai vastaava keittiön kaapista? Väkivalta ratkaisee tällaiset ongelmat, olitpa mitä mieltä tahansa.


      • seontrolli

        Trolli. Ilmiselvä trolli.


    • witungei

      itse olin 1-5lk kiusattu sitten vejin sitä kiusaaja porukan "pomoa" iha witun kovvaa turpii nii siihe loppu kiusaaminen sitten seiskalla tutustin siihen entiseen kiusaajaan ja nykysin se on mun paras ystävä

    • 4931

      Kävin ampumassa koulussa 12 tyyppiä. Kiusaaminen loppui kuin seinään.

      • iej

        ^^ suunilleen noin täällä kehotetaan se lopettamaan... ärsyttää kun eivät ajattele yhtään miten tilanne oikeasti pitäisi hoitaa :)


      • totta_on
        iej kirjoitti:

        ^^ suunilleen noin täällä kehotetaan se lopettamaan... ärsyttää kun eivät ajattele yhtään miten tilanne oikeasti pitäisi hoitaa :)

        suunilleen noin se pitäisikin lopettaa, eivätpä enää kiusaa :--D


    • Simppelihomma

      Kysymys: "Miksi kiusatut ei tee asialle mitään?" Vastaus: "Se ei auta".

      • tämäontotuus

        Kysymys: "Miksi se ei auta?" Vastaus: "Koska sitä ei tehdä oikein" .


      • kjf

        ^^ no selitä tässä sitten, miten kiusaamisen saa loppumaa, kun kerta sinä tiedät miten se oikein tehdään.


      • tämäontotuus
        kjf kirjoitti:

        ^^ no selitä tässä sitten, miten kiusaamisen saa loppumaa, kun kerta sinä tiedät miten se oikein tehdään.

        Se riippuu ihan kiusaamisen laadusta, osapuolista ja monesta muusta tekijästä.


    • teroitettuketju

      Summittaiseen väkivaltaan voi vastata ainoastaan kovemmalla väkivallalla. Koulukukaattorit, sairaanhoitajat, opettajat ja jopa poliisit ovat voimattomia tämän viheliäisen ilmiön kanssa.

      Ollessani koulussa vuonna yksi ja kaksi, isäni jujutsun kova harrastajana opetti minua käyttämään ketjua (ketjun lenkkien paksuus 0,7 cm). Kun sitten taas koulukiusaamiseni alkoi useimmiten kotimatkalla (kiristivät rahaa), niin tempaisin raskaan ketjun yhtäkkiä tilavan takin taskusta ja löin isän opeilla kaksi lähinnä ollutta sillä päähän tajuttomaksi. Hiustuppoja vaan lensi veren kanssa (viilattu, teroitettu ketju 71 cm) maahan. Kolmas pääsi karkuun ja olin kuitenkin osunut kovalla rystylyönnillä häntä ketjulla niskaan ja hoippuvaa ja hidasta oli kaverin karkumatka. En viitsinyt läimiä häntä tajuttomaksi. Koulukiusaaminen loppui siihen ja faija sanoi, "siinäs näet, oma apu on kaikkein varmin apu ja jälkeenpäin lähdin harrastamaan jujutsua.

      • teroitettuketju

        Suomessa vaan ei käsitetä sitä, että ihmisellä on oikeus itsepuolustukseen. Suomen väkivaltahistoria on täynnä tapauksia, jossa itsepuolustautuja joutuu syytteeseen.

        Jos toimii vallitsevan oikeuslainsäädännön kanssa siinä tilanteessa, kun kaveri lataisee kovan nyrkiniskun päin pläsiä, niin kannattaa väistää. Siinäkin on kyllä omat riskinsä, jos lyöjä venäyttää kätensä, niin maksat oikeudessa lyöjän venähtäneen käden hoitokulut. Sitten taas jos olet paikoillaan ja otat ehdoin tahdoin turpaan ja lyöjän käsi murtuu, niin maksat lyöjän murtuneen käden hoitokulut, vaikka itse olisit henkihieverissä. Näin Suomessa.

        Tällainen peli ei minulle vetele. Nopea maiger-potku munille ja vastustaja ei pysty tekemään yhtään mitään. Ennen hänenkivusta kaatumistaan hiuksista kiinni, ja polvi-embolla tukasta kiinni pitäen muotoillaan hyökkääjän nenä ja hammaskalusto uuteen uskoon.


      • teroitettuketju

      • mitävitttuuhei

        ja tuommoisen pelleilyn pitäisi auttaa lopettamaan kiusaaminen? muutenki näyttää joltain homostelulta tuo homma


    • Redalertis

      Etsi Sinä heikkouden raja,ettet olisi kuin isisi- Saatkohan ennakon edes; kun olet tyytyväisenä kaavoihisi kangistunut......

      • teroitettuketju2

        En ole kangistunut, olen kohtalaisen notkea.

        Venyttelyhatjoitukset kuuluvat jujutsuun.

        Katsopa, miten tyylikkäästi saksalaisnainen suorittaa jujutsun mustan vyön kokeen heitellen, lyöden ja potkien isoja äijiä heidän hieman "avustaessaan henkisesti" tapahtumaa" https://www.youtube.com/watch?v=MX8zIumAHwY Jujutsu, 1. DAN test.


    • fatimez

      Mä kyllä tajusin entisessä koulussani sen, että mulla oli paha olla ja musta ei pidetty, mutta en mä tajunnut sitä, että se oli kiusaamista, että se lasketaan kiusaamiseksi. Joten ei yksinkertaisesti ollut mitään, mistä kertoa.
      Ala-asteella on vielä sentään omat luokan opettajat, mutta yläasteella kun on toisin, et sä voi mennä itkemään musiikin opettajalle tai äidinkielen opettajalle, että Petteri sano mulle nyt rumasti käytävällä. Koska jos se ei tapahtunut musiikin tunnilla tai äidinkielen tunnilla, se asia ei kuulu heille millään tavoin, eivätkä he voi tehdä asialle mitään.

      • ratkaisu_löytyi

        Hakkaa se kiusaajasi niin pahasti että se pääsee juomaan omaa vertaan, sitten näet että kuka siihen asiaan puuttuu ja samalle ihmiselle voit kertoa myös kiusaamisestasi.


    • susadi

      Ei himputti ihmiset on **** jos suo ei olla kiusattu niin pidä leipäläpes ummessa!!! Ainoastaan kiusatut ymmärtävät mitä kiusaaminen todella on! Ensinnäkään siitä ei oo helppo kertoo, koska yleensä se vaan pahentaa asiaa. Tokaks ei oo niin helppo lyödä tai sanoa takasin ihmiselle joka on nöyryyttänyt suo!!! Ette varmaan ymmärrä helkuttiakaan, mutta yritin nyt aina n...voiko joku hiton viisas ihminen kertoo millainen äääöiö valitsee kiusatun elämän ja kuka hitin itseään kehittäväksi luulevat kusipää kirjoittaa tällästä ja repii kiusattujen arvet?!?!

      • Justiinsa_näin

        Taas yksi nössö joka ei uskalla sanoa kenellekkään vastaan mutta kun netissä anonyyminä kommentoi niin johan löytyy kanttia. Taidat ihan väärille ihmisille vittuilla, älä syytä muita omasta raukkamaisuudestasi.


      • hzdjsuwyeeje
        Justiinsa_näin kirjoitti:

        Taas yksi nössö joka ei uskalla sanoa kenellekkään vastaan mutta kun netissä anonyyminä kommentoi niin johan löytyy kanttia. Taidat ihan väärille ihmisille vittuilla, älä syytä muita omasta raukkamaisuudestasi.

        Nää "kiusatut on nössöjä" kommentit on varmaan saman tyypin kirjoittamia


      • ajattelevähän
        hzdjsuwyeeje kirjoitti:

        Nää "kiusatut on nössöjä" kommentit on varmaan saman tyypin kirjoittamia

        Tai sitten se on totuus...


      • Änyel

        Mua ottaa niin päähän tälla hetkellä nuo kommentit.. enkä yhtään enää ihmettele et joku ottaa aseen ja menee niitten kiusaajat!!!


    • JeesjeesJooo

      Siis mä kyllä komppaan alottajaa, mua on kiusattu/syrjitty mutta eipäs kiusata enää, se on omasta asenteesta ja rohkeudesta kiinni. Ajattele miltä näytät muitten silmissä pitkään ja syvällisesti voit jopa itsekkin tajuta mikä sussa on vikana. Itse kyllä löysin suurimman vian kiusaajastani, heh heh... Ja siis jos on hyvä kuolussa jne. Niin sitä voi miettiä että kuka on se tyhmenpi osapuoli

      • Änyel

        Ite kiusattu! Ja annat kuvan kuin olis vain asenteesta kiinni !


    • siksi

      kun aikakonetta ei ole vielä keksitty.

    • Susadi

      Siinä näkee kuinka julmaksi kiusaaminen tekee...mun mielestä toi on heikkoutta. En väitä kuitenkaan etten ite olis vetänyt kiusaajia turpaan mutta ei oo auttanut.

    • 884842

      jos niitä ei huvita

    • Änyel

      Taidat olla itse kiusaaja! Ootko tosissasi? Ilmaise ittes kun tuut vastaan. .syljen sun päälles. .häpeä..ameeba! !

    • Häpeä

      Ei oo todellista! Kiusattu on nössö ja mitä muuta!!? Pitäs nostaa hartioita ja puolustaa itseään!!??"nössöllä" on juoppo äiti ja isä.. häpeää vaatteitaan.. nössö ei puolusta itseään. Jokaiselle teistä ..tiedätte kyllä kelle..rukoilen "nössön" elämää. Häpeän teitä kaikkia jotka olette kiusanneet. .kohdelleet kaltoin..häpeän!!!

    • Änyel

      Kiusattu on yksin..useaa vastaan. Häpeä..Minä Häpeän sinua että edes kysyt ! Hyi saatana..Anna jo olla! Etkö jo kiusannut tarpeeksi!?

    • Änyel

      Toivon ja rukoilen sinut heidän asemaan. Arvaa mitä? Moni toivoo samaa. . Arvaa mitä?! Toiveet toteutuu. . Moni yhtyy tähän. . Joudut itse kiusatuksi..eristetyksi. .olet yksin..eikä kukaan auta. Tämä on sinun kohtalo.rukoilet apua. .Kukaan ei kuule tai auta. .sinäkin rukoilet auttajaa. .auttajaa ei tule! Miksikö? Siksi että sait mitä tilasit !

      • Änyel

        Arvaa mitä.. teet itsarit. . Miksikö.. Siksi että oot yksin..hylätty.. Kukaan ei kaipaa. . Hirtät itsesi .tai ammuttiin kiusaajat!! Jatkakaa vain saatanan ylimielistä paskaa! Ettekö tajua miksi joku päättää tarttua aseeseen!!


    • Änyel

      Todella. .ette edes ymmärrä ei ole hävittävää. Kuraattorillekko? ! Opettajallekko!? Vanhemmillekko!?luuserii jota kaikki kiusaa! Vähitellen opit. Opit vihaamaan. Kukaan ei ole puolellasi. .Olet yksin. Opettajat komppaavat oppilaitaan. ( oppilaitaan) kiusaajat ovat sama kuin yhteiskunta. . Mikä sinussa on väärin? Ulkonäkö? Käytös? Perhe? Mikä? Oon 55. Koulu kiusattu. Jos olis ollut ase oisin ampunut kaikki. . Tuskin kukaan ois ees huomannut....

    • Penuela

      Häpeän sinua Aloittaja! Rukousteni myötä.. (rukoilen sinulle johdatusta hyvään) kiihtymykseni haihtuu jo.. Toki kirjoitat tänne miten Jumala johdatti sinua! ? Joka ainut päivä olet rukouksissani. Rukoilen tälläkin hetkellä. . Kerro mitä kuuluu..

    • Kiusattuna

      Itseäni kiusattiin, olin liian kiltti, syrjään vetäytyvä, jollain lailla ehkä muutenkin erilainen että toisten silmätikuksi jouduin. Jatkuva haukkuminen koulussa. Jatkuva haukkuminen ja fyysisen väkivallan pelko koulumatkalla. Eräälläkin oli tapana aina lyödä täysillä mahaan kun sai kiinni kun se oli niin hauskaa olevinaan muiden mielestä kun haukoin henkeä saamatta happea. Olin henkisesti täysin loppu. En vasikoinut kenestäkään kun jostain kumman syystä luulin sen vain pahentavan asiaa. Jaksoin sitä rääkkiä vuosia. Koulunvaihtohan siitä seurasi kun romahdin täysin ja olin koululaitokselle ongelma kun taas kiusaajat saivat jäädä elämään kuten ennenkin. Kiva vaihtaa koulua ihan uuteen ympäristöön kun on henkisesti loppu eikä enää luota kehenkään vaan pelkää milloin se taas alkaa. Sitä kun on ollut pitkään kiusattu ja yksin niin ei oikein edes enää osaa puhua kenellekään vaan sanoo jotain typerää kun joku yrittää tutustua.

      Nyt aikuisena olen isompi vahvempi ulkoisesti vaikka sisäisesti edelleen haavoittunut sekä yksin kun luottamus ihmisiin meni jo nuorena. Enää ei tosin kukaan kiusaa kun pystyn antamaan takaisin enkä pelkää enää tappeluita. Silti kaikenlaisia henkisiä ongelmia kouluhelvetti jätti jälkeensä enkä voi olla niitä aikoja muistamatta kun olin todella yksin muiden joukossa, kiusattuna. Nyt jos näkisin kiusaajani ja tunnistaisin heidät niin hakkaisin heidät, parantaisi ehkä oloani, tai sitten ei. Pilasiko kouluaika elämäni? kyllä. Nyt ainakin jos näen jotakin kiusattavan menen väliin ja annan pitkin korvia seurauksista välittämättä. Hullun paperit jo sain niin ei millään ole niin väliä, vähäksi aikaa vain muumitalon rauhaan. Siellä ainakin toisilla on vielä pahempia ongelmia. Yksin tulen olemaan loppuikäni joka tapauksessa vaikka joskus sitä haaveili jopa tyttöystävästä, vaimosta, lapsista.

      Ei se kiusaaminen ole yksinkertainen juttu. Henkinen puoli on monelle pahempi juttu kuin se fyysinen kiusaaminen. Monet kiusaajista on on henkisesti hyvinkin vajavaisia mutta korvaavat henkisen vajavuutensa fyysisellä väkivallalla.

      • Ex-kiusattu

        Totta puhut. Sama on koettu eikä elämä ole juuri näyttänyt kiusaamisen loputtuakaan mitään valoisia puolia. Työttömyyttä, rahattomuutta, yksinäisyyttä, addiktoitumista milloin viinaan ja päihteisiin, milloin pelaamiseen ja jossain välissä seksiin ja ylensyömiseenkin. Murheet vellovat mielessä epämääräisenä läjänä jota ei saa lakaistua koskaan kokonaan pois. Hetken unohdusta voi em. asioilla hankkia mutta paluu todellisuuteen on aina edessä yhtä synkkänä ellei synkempänä.
        Saan myös raivareita jos näen jotakin puolustuskyvytöntä kiusattavan.
        Enpä tiedä mitä enää voi tulevalta odottaa. Haaveet ovat vuosien saatossa haihtuneet. Yksinäisenä persaukisena luuserina tulen tämän pelikentän jättämään
        se on jo pitkään ollut päivä päivältä ja vuosi vuodelta varmempaa.

        Voi vain toivoa sitä ihmettä että jotain hyvää vielä osuisi joskus kohdalle.


    • Koulukiusattu99

      Minut kiusattiin alakoulussa todella paljon, ja voin sanoa, että se on vitun vaikeetta. Minä olin koittanut saada apua opettajilta, muilta oppilailta, jopa rehtorilta mutta ei, ei vittu auttanut.

      Se, että kiusatut ei tee mitään, se on sun väänettyä ripulipaskaa. SINUN pitäisi olla puutumassa kiusaamiseen aina kun näet sitä. Ketään ei saa koulukiusata, ja se on aivan saatanan vaikea jos kerran ei oo ketään kelle puhua. Silloin kun minut koulukiusattiin, niin minulla ei ollut ketään, KIRJALLISESTI ei vittu ketään.

      Puutu koulukiusaamiseen. AINA!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      287
      2596
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      95
      2050
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1606
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1437
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1278
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1195
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe