Hei. Olen tässä hankkimassa jotain pientä jyrsiää. Mutta mikä se voisi olla? Kaikissa tuntuu olevan hyvät ja huonot puolensa. Vaihtoehtoina olisi kääpiöhamsteri, hamsteri, hiiri ja gerbiili. Haluaisin lemmikiltäni:
- toivoisin siitä seuraa joten päiväaktiivisuus ois isoa plussaa
- haluaisin, että voisin käsitellä sitä ja touhuta sen kanssa
- ei hirveän kallis, perustarpeet olen tietenkin valmis maksamaan
Hamsu ois ihana mutta se nukkuu päivisin, hiiri olisi ihana päiväaktiivinen, mutta vain katselueläin ja gerbiili olisi päiväaktiivinen, mutta nekin ovat enemmän katselulemmikkejä ja ne eläisivät luultavasti pidempään kuin hamsteri tai hiiri, en tiedä onko mulle sillä niin väliä.
Olkaa kiltit ja auttakaa! Tarviin neuvoja. Olen haaveillut jyrsiästä pitkään, mutta nyt kun minulla on mahdollisuus siihen en tiedä minkä otan. Olen hankkinut nuista kaikista reilusti tietoa ja olen täysin sitoutunut sen hoitoon (minkä nyt otankaan). Eniten minua kiinnostaa syrkki, mutta ne ovat yöaktiivisia joten mitä kerkeäisin muka sen kanssa tekemään? Kiiitos vastauksista!
Mikä pikku jyrsiä?
2
93
Vastaukset
- Sedä
Hiirikin voi olla seurallinen otus, etenkin urokset on usein jopa olkapäällä viihtyviä, koska ne asutetaan yksin. Mun mielestä hiiri on hauskempaa katseltavaa kuin gerbiili tai hamsteri, koska ne puuhailee monipuolisemmin esim. kiipeillen eikä jyrsi kaikkea heti silpuksi niinkuin gerbiilit. Gerbu- ja hamsuihmiset on sitten ehkä erimieltä...
Jos seurallista jyrsijää kaipaa, niin rotat on mun mielestä ihan ykkösiä. Mutta ne sitten kaipaa virikkeitä, seuraa ja ulkoilua jokainen päivä useamman tunnin, ja puuhaa samalla hauskoja pikku kolttosia... Muuten joutuu oikeastaan valitsemaan jonkun vähemmän seurallisen. - onniorava
Ottaisin maaoravan tms. Ohjeita löydät netistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.666051- 1315373
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4513282Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1071678Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3731247- 311097
- 671041
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46936Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109904Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52879