Hei kaikki maalauksesta tietävät!
Tarkoituksenani olisi maalata mökin kuisti. Edellinen omistaja on käsitellyt kuistin puuöljyllä useampaan kertaan. Osa kuistista on ns.kestopuuta ja osa tavallista höylättyä lankkua. Molemmat siis ovat käsitelty puuöljyllä. Nyt haluaisin maalata koko kuistin tasaisen väriseksi ruskeaksi. Voiko päälle maalata vesiohenteisella akrylaattimaalilla? Mitä haittaa siitä olisi? Mietin vain sitä, että taatustihan se ajan kuluessa kuluu paikoittain, mutta halkeileeko irti kuten lateksimaaleilla on joskus tapana tehdä sileälle puulle maalattuna?
Kiitos asiantuntevasta avusta jo etukäteen!
Tiina
Kuistin maalaaminen. Apua tarvitaan.
4
2763
Vastaukset
- remonttimies1
Ulkolateksi tai kuultava se huonosti peittävä puunsuoja pintaan, kaikki tärpätti ohenteiset ulkomaalit käy hyvin.
- Maaglari
Jos meinaat peittoon sen maalata, käytä jotain öljypohjaista lattiamaalia. Se kestää hyvin säävaikutukset ja kulutuksen. Jos taas haluat kuultavan, siihen käyttöön myydään ihan erikseen terassimaaleja. Sitten löytyy sävytettyjä terassiöljyjä.
- Oi00iO
Voikohan öljymaalilla maalata puuöljyllä käsitellyn päälle, vai pitääkö olla lateksia?
- 200444
Elikä ei öljymaalia ns lateksin päälle ; mulla kävi joskus näin vaikka kysyin paikallisesta rautakaupasta oli silloin agri market tässä Turun kupeessa no ryhdyttiin maalaa ja sitten sattui tulee tv Tikkurilan maalauskoulu ohjelma jota silloin tuli sunnuntai aamuisin kuten tuli remontti Reiskaakin ja siinä sanottiin että ei öljyä lateksin päälle eli meni jus väärinpäin . No vahinko oli tapahtunut
ja sitten maali rupee lähtee riisteenä pois koska ei pääse hengittää enää koska
muovimaali estää sen . Olin silloin n 25-v . Että suosittelen kuitenkin ottaa yhteyttä Tikkurilan neuvontaan siellä ne tietää paremmin kuin täällä palsatalla
täällä yhtä paljon näitä asiantuntijoita kuin on kirjoittajiakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513575Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1122446Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5932273Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192026KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar761700Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431658- 201648
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1361532- 281446
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?921411