Voihan Gorgin nenä!

juhsalon

Moikka kaikki lueskelijat.
Täällä haahuillaan pitkin ja poikin.
Oikeaa sanomaa saa etsiä välistä rivien löytämättä etsimäänsä.
Oikeastaan tuntuu pahalta, kun tiedostaa nykytilanteen. Minusta tulee vaisu tässä yhteisössä.

Pitäisihän minunkin oma mielipiteeni ilmaista!
Se on tässä: Luetun ymmäräminen On kaiken a. ja. o.
Eli ei tarvitse muuta kuin ymmärtää mita sinä, tai minä sanon.
Siinä tämä koko ideoliginen ymmärtämyksen hegemonia kattaa kaiken sisällään.

Kertoopi -juhani-

24

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äläpä anna itses vaisuuntua. Otsikko olikin mielenkiintoinen.....et taida kuitenkaan tarkoittaa Maksim Gorkia, omaa venäläistä mielikirjailijaani silloin ammoin....etkä kaiket koirarotu-corgia, vai kuinka.

• Kanssa minäkin -- ja heti kieliopillinen virhe (minulla) että joku saa inspiksen --tähän mielenkiintoiseen aiheeseen. Pus ,pus . sanotaan koirallekkin .

Gorgin nenä- --oliko hänellä ehkä hyväkin "hoksnokka" --
      Sus--. taisikin olla aihetta lähellä - Koirarorodun oli pakko katsoa kirjasta . :nutta se venäläinen kirjailia siinä olisikin aiheelle ainesta - !

• Niin um, sinulla ja minullahan tämä aloittajan mainitsema ideologian ymmärtämys täsmää kyllä, sensijaan hegemonialla ei siinä ole mitään tekemistä.

No nenistä puheenollen, onkohan nenän koolla tai muodolla merkitystä persoonallisuuteen. Mulla taitaa olla enimmäkseen isonenäisiä ystäviä ja tuttavia, hoksasin tässä aatellessain. Isällänikin oli aika puhdaspiirteinen ns. kreikkalainen nenä, liekö jotain vuosisatojen takaista perimää. Omanikaan ei ole mitenkään nykerö. Näyttää kirjailija bolsevikki Gorkilla olleen myös aikamoinen pottu....kaikella kunnioituksella sanon näin.

• sus.morsian kirjoitti:

Niin um, sinulla ja minullahan tämä aloittajan mainitsema ideologian ymmärtämys täsmää kyllä, sensijaan hegemonialla ei siinä ole mitään tekemistä.

No nenistä puheenollen, onkohan nenän koolla tai muodolla merkitystä persoonallisuuteen. Mulla taitaa olla enimmäkseen isonenäisiä ystäviä ja tuttavia, hoksasin tässä aatellessain. Isällänikin oli aika puhdaspiirteinen ns. kreikkalainen nenä, liekö jotain vuosisatojen takaista perimää. Omanikaan ei ole mitenkään nykerö. Näyttää kirjailija bolsevikki Gorkilla olleen myös aikamoinen pottu....kaikella kunnioituksella sanon näin.

Koirista puheenollen -- tämä Cordia -- on Hienoorotua -- enkyllä tykkää --eläin ei näytä oikeen luonnolliselta --oliskoos jalostuksella siillä jokin tarkoitus --kun oli metsästykseentarkotettu ,ne englantilaiset sai sen mahtuun reppuunsa . ja sitten kun ressukka kettu oli mennyt koloonsa päästettiin se paha koira vetään sen sieltä pois --hyi kun julmaa-

Se (hän) minun Jerrygottonini oli samannäkönen kun esiisänsäkkin --Salsalainen rottakoira -- ei oltu jalostettu pilalle- Snautserit onkin puhtaampia koirarotuja siinäsuhteessa -Nenästä puheenollen tämä rotu on säilyttänyt kaikki aistinsakkin -
        Heräsin muuten aamulla Jerryn haukuntaan -- vaikka on ollut kuolleena jo 4kk. -- ei vaan näkynyt missään -- mutta oli kivaherätys.

• jakolasku
        ullamirjami kirjoitti:

Koirista puheenollen -- tämä Cordia -- on Hienoorotua -- enkyllä tykkää --eläin ei näytä oikeen luonnolliselta --oliskoos jalostuksella siillä jokin tarkoitus --kun oli metsästykseentarkotettu ,ne englantilaiset sai sen mahtuun reppuunsa . ja sitten kun ressukka kettu oli mennyt koloonsa päästettiin se paha koira vetään sen sieltä pois --hyi kun julmaa-

Se (hän) minun Jerrygottonini oli samannäkönen kun esiisänsäkkin --Salsalainen rottakoira -- ei oltu jalostettu pilalle- Snautserit onkin puhtaampia koirarotuja siinäsuhteessa -Nenästä puheenollen tämä rotu on säilyttänyt kaikki aistinsakkin -
        Heräsin muuten aamulla Jerryn haukuntaan -- vaikka on ollut kuolleena jo 4kk. -- ei vaan näkynyt missään -- mutta oli kivaherätys.

Mitkään rodut ei ole puhtaita jokaiseen rotuun on lirautettu yhtä ja toista kun on haettu jotakin erikoista mitä on tarvittu.

• ullamirjami kirjoitti:

Meilläkin oli näitä para-ilmiöitä. Aika päiviä kuollut koira haukkui eteisessä pissakäyntiä varten.
        Luulen että koirien ystävillä on paljon näitä tapauksia, mutta niistä ei uskalleta puhua, ettei pidettäisi ihan kajahtaneena.

• jakolasku

Eilen meillä toinen osapuoli tuli veskistä ja suihkuverho heilahti aivan kuin edesmennyt koiramme olisi käynyt siellä pyörähtämässä kuten sillä oli tapana tehdä toiselle osapuolelle kun oli ulosmenon aika. Eipä haittaisi vaikka poistunut täällä tepsuttelisi edelleen.
        Yhtenä iltana kuvailin elävää koiraani takapihalla ja yks kaks koira alkoi tuijottaa pääni yläpuolelle hyvin kiinteästi, en tiedä näkikö kuolleen kaverinsa vaiko ehkä oravan. Tuijotti näkyänsä ensin maaten ja nousi istumaan. Olikohan maan päältä poistunut koirani pilven päällä? Sitähän en tiedä kuvasin tilanteen.

• monirotuinen
        jakolasku kirjoitti:

Mitkään rodut ei ole puhtaita jokaiseen rotuun on lirautettu yhtä ja toista kun on haettu jotakin erikoista mitä on tarvittu.

Meilläkin oli monirotuinen pystykorvanarttu. Eli 14 vuotiaaksi. Suden sukua vielä jäljellä enemmän kuin puudeleissa ehkä.
        Kun kuuli ujeltavan äänen vaikka hälytysajoneuvosta lähtenyt niin nosti kuononsa ylös ja ulvoi sille vastauksen.

Luontodokumenteistä olen nähnyt, että taitavat matkijat saavat suden tai hirven vastaamaan kutsuun. Hirvikoiraat tulevat katsomaan onko kilpailija ehkä.

• Nyt vaan aistit virkeenä - Mieheeni --( kuoli v 1972 ) olisin halunnut saada yhteyttä -- varsinkin kun hän kuoli viereeni -- heräsin ja ei ollut enään elonmerkkiä hänessä . Patoloki Lääkäri - kun soitinhänelle ja kysyim kuolinsyytä . Hän sanoi ,että etteköte hyvä rouva tiennyt kuinka sairas teidän mies oli .

Ei oltu kerrottu sieltä päin (sairaalassa mies oli 5 v aikana monta kertaa-)Sydänvaivoja , sen tiesin -
      Nuori mies ja halus elää normaalisti --niinkauan kun jaksoi.

Kalastamamme hienon kalan söimme seuraavana päivänä ilman isää.
      Oltiin mäkillä sillon ,kesälomaaviettämässä - Ja sen kalankin perkas mieheni .
      Miettikää siitä . Elämä on niin rajallista . Sen kun ymmärtäis . En ainakaan minä -
      Odotan sitä Para-ilmiöö --lopun elämäni .

• Parempi ehkä ettei järin psyykeä mullistavia para-ilmiöitä kuitenkaan tapahtuisi. Unisensori, se sisäinen näyttää ikäänkuin arvioivan minkälaisen unielämyksen tuo tyyppi kestää.

Kauhistellaan kun aikoja sitten kupsahtaneet ihmiset kuten 2 veljeäni ja siskokin tuli siihen laulelemaan kuin parhaina nuoruuden päivinään.
        Äitini oli kyllä huimin. Tasan vuosi sitten hän ilmeltyi mielikuviini pahantuulisena, jopa häijynä.

Huilailtuaan atomimaailmassa, ilmestyi sitten töitämme seuraamaan oikein onnellisen oloisena ja useampana päivänä.
        Silloin hänen poisnukkumisestaan oli kulunut jo 20v.

Koiramme lepäili preerialla unessani. Oli ollut jo puutarhan haudassaan yli 10v. Kun kutsuin sitä, se pinkaisi nuolena jalkoihini.
        Oli vaaleampi ja turkki hyvin hoidettuna.

En uskalla heittää legendaa näistä asioista, ettei sieltä tultaisi muistuttamaan huolimattomasta herjanheitosta.
        Olen syntymästäni asti ollut yliherkkä. Osa siitä vielä on jäljellä.

• capt.cöpenick kirjoitti:

Parempi ehkä ettei järin psyykeä mullistavia para-ilmiöitä kuitenkaan tapahtuisi. Unisensori, se sisäinen näyttää ikäänkuin arvioivan minkälaisen unielämyksen tuo tyyppi kestää.

Kauhistellaan kun aikoja sitten kupsahtaneet ihmiset kuten 2 veljeäni ja siskokin tuli siihen laulelemaan kuin parhaina nuoruuden päivinään.
        Äitini oli kyllä huimin. Tasan vuosi sitten hän ilmeltyi mielikuviini pahantuulisena, jopa häijynä.

Huilailtuaan atomimaailmassa, ilmestyi sitten töitämme seuraamaan oikein onnellisen oloisena ja useampana päivänä.

Koiramme lepäili preerialla unessani. Oli ollut jo puutarhan haudassaan yli 10v. Kun kutsuin sitä, se pinkaisi nuolena jalkoihini.

En uskalla heittää legendaa näistä asioista, ettei sieltä tultaisi muistuttamaan huolimattomasta herjanheitosta.

Ja nyt nukkuun . Toivottavasti jerry herättää aikasin , huomena menen syntymäpäiville --Jo päivällä .
        Hän täyttää jo paljonyli 80 mutta en muista vuotta ,Vaimo kuoli muutamavuosi sitten . Menen eläkeläis ryhmän mukana . Samasta tästä talosta tulee pariskunta , mies on 84v ja vaimo joitain vuosia vanhempi -- heidän autossa pääsen .Ovat kovia liikkuun -- oma auto on heille kovin tarpeellinen .

Sielä , minne menemme käydään aina näin kesällä , on aina hyvät tarjoilut ruokaa ja kahvit kakkujenkanssa --lapset pitää vanhuksista huolta.
        Annetaan jokin lahjakortti yhteisesti , ja kukka

Toivottavasti on kaunis lämmin Sunnuntai
        Hyvää yötä ja toisella kotimaisella Natti ,natti-

• jjoutava
        ullamirjami kirjoitti:

Ja nyt nukkuun . Toivottavasti jerry herättää aikasin , huomena menen syntymäpäiville --Jo päivällä .
        Hän täyttää jo paljonyli 80 mutta en muista vuotta ,Vaimo kuoli muutamavuosi sitten . Menen eläkeläis ryhmän mukana . Samasta tästä talosta tulee pariskunta , mies on 84v ja vaimo joitain vuosia vanhempi -- heidän autossa pääsen .Ovat kovia liikkuun -- oma auto on heille kovin tarpeellinen .

Sielä , minne menemme käydään aina näin kesällä , on aina hyvät tarjoilut ruokaa ja kahvit kakkujenkanssa --lapset pitää vanhuksista huolta.
        Annetaan jokin lahjakortti yhteisesti , ja kukka

Toivottavasti on kaunis lämmin Sunnuntai
        Hyvää yötä ja toisella kotimaisella Natti ,natti-

Nattia' Ulla! Tänään saatiin kutsut 9v poian-pojan synttäreille, aiotaan mennä vuokra-autolla jota kuitenkin itse ajan. Ajokorttia varten kävin passikuvassa, mutta virkailija armahti minua kun sanoi laitettaisiko kuitenkin entinen kuva. Näin se on tilanne, kuvakin on jo kelpaamaton. Vinoksi kohteliaasti sitä väitti. Vino?

• jakolasku
        capt.cöpenick kirjoitti:

Parempi ehkä ettei järin psyykeä mullistavia para-ilmiöitä kuitenkaan tapahtuisi. Unisensori, se sisäinen näyttää ikäänkuin arvioivan minkälaisen unielämyksen tuo tyyppi kestää.

Tein Hesarissa olleen yliherkkyystestin ja olen oikein reippaasti yliherkkä henkisesti. Olen ulospäin suuntautunut ja sosiaalinen erityisherkkä.

• jakolasku

Lisään vielä...antennit on aina tanassa ympäristöä silmällä pitäen. Toinen osapuolemme on monista asioista aika pihalla kun minä huomioin.

• Taidanpa kuulua tähän herkkään porukkaan. Puhutte vain niin vaikein sanoin vastaanottavaisuudestanne. Ihmisistä, kanssakulkijoista olen aina pitänyt, siksi myös aina katselen ihmisiä, silleen lempeästi, siksihän tämä Hervanta on hyvä paikka asua. ´Oikeita ´, aitoja ihmisiä, vaikeuksia jos mitä kokeneet, herkkyytensä takia. Kaikki eivät pärjää kovassa maailmassa.

Ystävälliset sanat kenen kanssa hyvänsä voivat auttaa uskomattoman paljon taas eteenpäin näitä kilpailuyhteiskunnassa pärjäämättömiä. Vaikka monet ovatkin jo pettyneet elämään eivätkä jaksa enää ponnistella, voi edes pikkusen aina jelpata, huomioda syrjään jääneen. Muutamalla sanalla.

• jakolasku
        sus.morsian kirjoitti:

Taidanpa kuulua tähän herkkään porukkaan. Puhutte vain niin vaikein sanoin vastaanottavaisuudestanne. Ihmisistä, kanssakulkijoista olen aina pitänyt, siksi myös aina katselen ihmisiä, silleen lempeästi, siksihän tämä Hervanta on hyvä paikka asua. ´Oikeita ´, aitoja ihmisiä, vaikeuksia jos mitä kokeneet, herkkyytensä takia. Kaikki eivät pärjää kovassa maailmassa.

Ystävälliset sanat kenen kanssa hyvänsä voivat auttaa uskomattoman paljon taas eteenpäin näitä kilpailuyhteiskunnassa pärjäämättömiä. Vaikka monet ovatkin jo pettyneet elämään eivätkä jaksa enää ponnistella, voi edes pikkusen aina jelpata, huomioda syrjään jääneen. Muutamalla sanalla.

Tervetuloa vaan Sus haamurajan tälle puolelle.

• herkkyyttäkö

Herkkyyskö syynä, jos ei pärjää yhteiskunnassa ? Eiköhän siihen syrjäytymiseen ole syynä myös oma laiskuus, muita on niin helppo syytellä epäonnistumisista. Kaikilla on vastoin käymisiä, mutta jotkut jää rypemään niihin , jotkut sisuuntuu ja jatkaa eteen päin. Ei elämän pidä ollakkaan helppoa. Jonkun on rahaa ansaittava jotta nämä pudonneet voidaan asuttaa ja ruokkia. Vaikka sinne Hervantaan. Rahaa sanotaan kovaksi arvoksi, mutta eipä vaan ruokaa ja kattoa pään päälle ilman rahaa järjesty noillekkaan jotka ei mitään itse ole koskaan tienanneet. Joku ne maksaa. Yhteiskunta se maksaja ei ole vaan ne, jotka työtä tekee.

• jakolasku

On oikeastaan onnekasta olla erilainen, jos viha on pääasia se on yhtä inhottavaa kun Tuusulanjärven leväkukinnot. Vihaaminen on raskasta ja kuluttaa voimia sen olen kokenut joten olen irrottautunut siitä. Pyrin pitämään itseni tasapainossa ja todella kuten Sus keskustelee ihmisten kanssa sitä teen minäkin. En arvoi ihmisiä vaatteiden perusteella vaan mitä sanovat.
        Yhteiskunnallisesti erityisherkkiä on runsaasti mutta erityisherkät joutuu elämään valtavirran mukana kuten muutkin mutta hammasta purren pohtien onko joku juttu oikein vai väärin.

• Herkkyyden sanotaan olevan sekä lahja että riski, ellei herkkyyttä luontaista spontaaniutta opita kanavoimaan vaikkapa yhteisön hyväksi.

Lasten ja nuorten asiat huolestuttavat jos monesta virikkeellisyyden rahoituksesta yhteiskunnan puolelta on leikattava.

Nuoret ovat herkkiä vastaanottamaan sekä hyviä että huonoja vaikutuksia. Pahimpia karikkoja päihteiden käyttö.

• jakolasku

Entisaikaiset koulut oli hirveitä koska kakarat tasapäistettiin, ei ymmärretty yksilöidä. Tämän päivän koulumaailma on vapaampaa.
        Spontaani ja nopea vastaaminen aiheutti joskus koulussa lennon eteiseen ennen muinoin.

• jakolasku kirjoitti:

Entisaikaiset koulut oli hirveitä koska kakarat tasapäistettiin, ei ymmärretty yksilöidä. Tämän päivän koulumaailma on vapaampaa.
        Spontaani ja nopea vastaaminen aiheutti joskus koulussa lennon eteiseen ennen muinoin.

Vasta paljon myöhemmin tuli käyttöön nämä Adhd ja sen semmoiset neurologiset syyt koululaisten terveyden luokituksessa.
        Tuo mainittu lyhenne tarkoittaa kai ylivilkkaudesta ja keskittymiskyvyn puuttumisesta johtuvaa häiriökäyttäytymistä.

• Nenäänipitemmälle
        capt.cöpenick kirjoitti:

Vasta paljon myöhemmin tuli käyttöön nämä Adhd ja sen semmoiset neurologiset syyt koululaisten terveyden luokituksessa.
        Tuo mainittu lyhenne tarkoittaa kai ylivilkkaudesta ja keskittymiskyvyn puuttumisesta johtuvaa häiriökäyttäytymistä.

Varhyuuslapsuunesta tulikin mieleni
        Olin 5 viides meistä likoista - Ja sisareni minua ennen oli 6v edellä .
        Kun olin sodan alettua 5vuotias , ja sain olla paljon Papan kotona (äidin isä) joka oli jo ikäihminen .
        Ja kotona olin isompien kirjoita kiinnostunut .Se oli sitäaikaa kun ei saanut koskea .
        Mutta salaa luin niitäkin -- ne luuli että en osaa lukea.
        Aika tuli kovin pitkäksi --ei ollut "pahemmin virikkeitä " mutta Aamulehti tuli ja siittä halusin opetella kirjaimia - Olinkin oppivainen -- Opin lukemaan heti . Oli kivaa kun pääsi kouluun,mutta olikin ikävä ,istua pänttäämässä . Taisin olla sellanen vilkas muutenkin --ja häiritsin -- Sain olla kotona jos halusin -- mutta kun koulussa oli lämmin ateria -- halusin olla mukans kuitenkin -Koulu oli minulle tärkeä paikka . ei sillon ollut minkäänlaista kiusaamistakaan .
        Juuri tänään lapsi psykiatri TV:ssä sanoi , että ,ei saa laittaa kaikkia lapsia samaan "karsinaan"
        Nykyään on liian herkästi leimattu vilkkaita lapsia ADHD lapsiksi .

• jakolasku

Joo vilkkaat voi olla erityisherkkiä eikä adhd tapauksia.

• capt-cöpenick

Ai että minua riepoo tuo rikkaiden kreikkalaisten jatkua EUN hyväksikäyttäminen. Siellä se osataan.
      Koko alkuvuoden ajan tästä on kirjoitettu tälläkin palstalla, mutta en enää kehta uuta aloitusta tehdä.
      Siellä kansalaisia kupataan nälän partaalle mutta tosi konniin ei päästä ikänä käsiksi.
      Kreikan rahapösöt osasivat tehdä EU-hakemukseensa erikois-ehdot; jos rikkaat pohjoismaat otetaan unioniin mukaan, niin kreikan on saatava siitä hyvitystä.
      Saksa on syytänyt sinne pakukuormittain 500 ekun seteleitä mutta se kaivohan on pohjaton. Ne nauravat kippurassa EU;n tyhmälle johdolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3703
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2404
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1955
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      19
      1709
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1669
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1588
    7. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      97
      1499
    8. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1447
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1399
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      92
      1332
    Aihe