pelko lapsettomuudesta

epävärmaaaa

heips! Olen 24- vuotias nainen, minua on kovasti viimevuodet vaivannut epävarmuus siitä voinko saada lapsia. Minulla oli klamydia n.2-3 vuotta täysin oireettomana ja sen jäätyä kiinni hoidettiin se pois. kuinka suurella todennäköisyydellä se on pilannut munajohtimeni tms? kokemuksia haluaisin kuulla, sekä myöskin tietoa miten asiaa voidaan tutkia ja hoitaa ja kuinka paljon se tulisi maksamaan ( yksityisellä ja kunnallisella)?
Tuntuu että epätietoisuus pilaa mielenterveyteni, olen koko ikäni halunnut lapsia ja kun asia alkaa pikkuhiljaa olla ajankohtainen... että pakko sitä on varman lähteä munajohtimia jossain välissä tutkimaan.
kiitos jos joku jaksaa jakaa tietonsa tai kokemuksensa ;)

3

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • firstthingsfirst12

Munanjohdinten aukiolotutkimuksen hinta ilman KELA-korvausta on 294€

Sairastin klamydian useampaan otteeseen teininä, ja sain silti kaksi ihanaa lasta kotikonstein.

Lääkäriin sitten vasta, kun olette tuloksetta yrittäneet vuoden ajan panna raskautta aluilleen. Ja jos et saa biologisia lapsia, on aina mahdollisuus lähteä adoptiojonoon.

Siinä olet oikeassa, että on korkea aika alkaa yrittämään. Raskauden alkaminen vaikeutuu päivä päivältä, kun ikää kertyy.

• No.hätä

Nainen on hedelmällisimmillään n. 30 vuoden iässä, joten avaajalla ei ole vielä mitään kiirettä. Turha hoppuilu ei saa aikaan muuta kuin lapsia, joilla on kaksi kotia.

• faktahommas

Naisen hedelmällisin ikä on noin 20-22-vuotiaana, jolloin naisen hedelmällisyys on yli 90 %, siitä eteenpäin on pelkkää laskua ja 30-vuotiaana alkaa vauhdikas romahdus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      315
      11449
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      217
      4863
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      2568
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      162
      1894
    5. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      129
      1891
    6. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      11
      1247
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      92
      1228
    8. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1146
    9. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      40
      1040
    10. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      84
      931
    Aihe