pelko lapsettomuudesta

epävärmaaaa

heips! Olen 24- vuotias nainen, minua on kovasti viimevuodet vaivannut epävarmuus siitä voinko saada lapsia. Minulla oli klamydia n.2-3 vuotta täysin oireettomana ja sen jäätyä kiinni hoidettiin se pois. kuinka suurella todennäköisyydellä se on pilannut munajohtimeni tms? kokemuksia haluaisin kuulla, sekä myöskin tietoa miten asiaa voidaan tutkia ja hoitaa ja kuinka paljon se tulisi maksamaan ( yksityisellä ja kunnallisella)?
Tuntuu että epätietoisuus pilaa mielenterveyteni, olen koko ikäni halunnut lapsia ja kun asia alkaa pikkuhiljaa olla ajankohtainen... että pakko sitä on varman lähteä munajohtimia jossain välissä tutkimaan.
kiitos jos joku jaksaa jakaa tietonsa tai kokemuksensa ;)

3

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • firstthingsfirst12

Munanjohdinten aukiolotutkimuksen hinta ilman KELA-korvausta on 294€

Sairastin klamydian useampaan otteeseen teininä, ja sain silti kaksi ihanaa lasta kotikonstein.

Lääkäriin sitten vasta, kun olette tuloksetta yrittäneet vuoden ajan panna raskautta aluilleen. Ja jos et saa biologisia lapsia, on aina mahdollisuus lähteä adoptiojonoon.

Siinä olet oikeassa, että on korkea aika alkaa yrittämään. Raskauden alkaminen vaikeutuu päivä päivältä, kun ikää kertyy.

• No.hätä

Nainen on hedelmällisimmillään n. 30 vuoden iässä, joten avaajalla ei ole vielä mitään kiirettä. Turha hoppuilu ei saa aikaan muuta kuin lapsia, joilla on kaksi kotia.

• faktahommas

Naisen hedelmällisin ikä on noin 20-22-vuotiaana, jolloin naisen hedelmällisyys on yli 90 %, siitä eteenpäin on pelkkää laskua ja 30-vuotiaana alkaa vauhdikas romahdus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8563
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4668
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4198
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3742
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3196
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2960
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2461
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2183
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2107
    Aihe