Häämatkalle Budabestiin

virheentoisto

Ollaan suunnittelemassa alkusyksyyn häämatkaa. Budabest pyörii yhtenä vahvana vaihtoehtona erityisesti ehkä edullisuutensa vuoksi. Onko palstalla joukkoa, jolla olis kokemuksia Budabestistä romanttisena kohteena. Kannattaako lähteä ja olisiko jotain hotellisuositusta. Mielellään hyvinkin lähellä Tonavaa?

5

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TommyB

      Kirjoitetaan Budapest , ei Budabest.
      Suosittelen, älä vaan mene naimisiin .
      Hotellia suosittelen, Marriott ! Tonavanrannalla

      Minä tiedän. Olen käynyt formuloissakin

    • Tykkäsinkovasti

      Kokemusta vain yhdestä visiitistä, mutta Budapest vaikutti minusta erittäinkin romanttiselta kaupungilta. Toi monessa kohdassa mieleen Pariisin, varsinkin muutamat isot bulevardit.

      Voin ehdottomasti suositella hotellia jossa asuimme, eli Sofitel Budapest Chain Bridge. Kun kerran häämatkasta on kyse niin kannattaa satsata sviittiin, eli huoneeksi vähintään Prestige Suite ja jos rahaa riittää niin mikä ettei Imperial Suite.

      Me olimme muutaman yön Prestige Suitessa ja näköala Tonavalle ja varsinkin ketjusillalle oli aivan mahtavan kaunis. Muutama valokuva joista saa vähän käsitystä:

      http://aijaa.com/9enSip

      Hotelli oli muutenkin todella kiva ja viihtyisä.

    • Paikallisjuoruja

      Onhan Budapest yksi Euroopan romanttisimpia kaupunkeja. Marriottista on hyvät näkymät mutta itse rakennus on kamala betoni kolossi kuin suoraan jostain neukku 70-luvulta. Tosin voihan sekin olla hauskaa retroa. Jos kuitenkin tykkäät vanhemmasta romanttisesta luksus tyylistä, niin yli sata vuotias Astoria on hyvä valinta. Huoneet on isoja ja kauniita, kristallikruunut jne. ja alakerrassa yksi kaupungin parhaimpiin kuuluvia kahviloita. Joelle tai ketjusillalle ei ole näköalaa, mutta Tonava on kyllä ihan lähellä. Astoriassa on viihtyneet monet taiteilijat ja myös Unkarin kansallisrunoilija Sándor Petöfi kirjoitti siellä runojaan.

      Parhaat näköalat on minusta Budan puolelle lähellä linnaa olevasta Hiltonista, joka on Elisabeth Taylorin rakennuttama ja ihan yhtä kamalan ruma kuin Marriottkin. Taylor itse viihtyi Budapestissa juhliessaan Duna Inter Continentalissa, jonne Jet set kokoontui viettämään juhliaan.

      • tänne_vaan

        Voi sitä nussia siivouskomerossakin.


    • 789570985

      Budapest on Budan puolelta romanttinen, kuten vaikka Pariisi, Amsterdam tai Rooma.
      Jos ette halua olla turistirysässä, nuo vaihtoehdot eivät toimi.
      Jos itse menisin naimisiin, kohde olisi aivan muu. Kaupunkiloma Italiassa, vuokratussa asunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe