Ollaan suunnittelemassa alkusyksyyn häämatkaa. Budabest pyörii yhtenä vahvana vaihtoehtona erityisesti ehkä edullisuutensa vuoksi. Onko palstalla joukkoa, jolla olis kokemuksia Budabestistä romanttisena kohteena. Kannattaako lähteä ja olisiko jotain hotellisuositusta. Mielellään hyvinkin lähellä Tonavaa?
Häämatkalle Budabestiin
5
67
Vastaukset
- TommyB
Kirjoitetaan Budapest , ei Budabest.
Suosittelen, älä vaan mene naimisiin .
Hotellia suosittelen, Marriott ! Tonavanrannalla
Minä tiedän. Olen käynyt formuloissakin - Tykkäsinkovasti
Kokemusta vain yhdestä visiitistä, mutta Budapest vaikutti minusta erittäinkin romanttiselta kaupungilta. Toi monessa kohdassa mieleen Pariisin, varsinkin muutamat isot bulevardit.
Voin ehdottomasti suositella hotellia jossa asuimme, eli Sofitel Budapest Chain Bridge. Kun kerran häämatkasta on kyse niin kannattaa satsata sviittiin, eli huoneeksi vähintään Prestige Suite ja jos rahaa riittää niin mikä ettei Imperial Suite.
Me olimme muutaman yön Prestige Suitessa ja näköala Tonavalle ja varsinkin ketjusillalle oli aivan mahtavan kaunis. Muutama valokuva joista saa vähän käsitystä:
http://aijaa.com/9enSip
Hotelli oli muutenkin todella kiva ja viihtyisä. - Paikallisjuoruja
Onhan Budapest yksi Euroopan romanttisimpia kaupunkeja. Marriottista on hyvät näkymät mutta itse rakennus on kamala betoni kolossi kuin suoraan jostain neukku 70-luvulta. Tosin voihan sekin olla hauskaa retroa. Jos kuitenkin tykkäät vanhemmasta romanttisesta luksus tyylistä, niin yli sata vuotias Astoria on hyvä valinta. Huoneet on isoja ja kauniita, kristallikruunut jne. ja alakerrassa yksi kaupungin parhaimpiin kuuluvia kahviloita. Joelle tai ketjusillalle ei ole näköalaa, mutta Tonava on kyllä ihan lähellä. Astoriassa on viihtyneet monet taiteilijat ja myös Unkarin kansallisrunoilija Sándor Petöfi kirjoitti siellä runojaan.
Parhaat näköalat on minusta Budan puolelle lähellä linnaa olevasta Hiltonista, joka on Elisabeth Taylorin rakennuttama ja ihan yhtä kamalan ruma kuin Marriottkin. Taylor itse viihtyi Budapestissa juhliessaan Duna Inter Continentalissa, jonne Jet set kokoontui viettämään juhliaan.- tänne_vaan
Voi sitä nussia siivouskomerossakin.
- 789570985
Budapest on Budan puolelta romanttinen, kuten vaikka Pariisi, Amsterdam tai Rooma.
Jos ette halua olla turistirysässä, nuo vaihtoehdot eivät toimi.
Jos itse menisin naimisiin, kohde olisi aivan muu. Kaupunkiloma Italiassa, vuokratussa asunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764