hiiren hankinta ynnä muuta kyssää! !!!!!

kesyhiiret

1) Paljonko hiiri maksaa ja muut tarvikkeet yhteensä jos ostan dunan käytettynä?
2) mikä puru?
3) voisitteko kerto lisää hiiristä

Kiitos vastauksista jos niitä tulee

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Younow

      Hei! :)
      1. Kasvattajilla uroshiiret ovat yleensä 5-10€ per hiiri ja naaraat 8-10€ per hiiri. Eläinkaupoissa hiiret ovat olleet 12-20€, mitä olen viime aikoina on niitä katsellut. Ihan perustarvikkeisiin menee monesti helposti sama summa monikerroin.
      Terraarion ostin hamsulleni 40 eurolla ekotorilta.
      Ja muut tavarat kuten juomapullo, ruokakupit, mökit ja purut maksavat suunnilleen saman verran. itse hiiret (muista että hiiri on laumaeläin) 2 hiirtä maksavat yhteensä n. 20-40 e? Eli kaikki yhteensä n. 100-140 e.
      50x35x27 on mukavan kokoinen asumus 3 hiirelle.

      2. Parasta kuiviketta on kuohkealastuinen kutterinpuru tai höylänlastut. Sahanpuru tai hiekka eivät ole hyviä kuivikkeita. Ne pölyävät helposti ja voivat hiiren kaivellessa niitä vaurioittaa sen turkkia tai silmiä.

      3. Tässä tietoa hiiristä : http://www.lemmikkitieto.fi/elainlajit/hiiri
      Ja tässä : http://www.hiiret.fi/fin/lajit/?pg=1&sub=3

    • Sedä

      "50x35x27 on mukavan kokoinen asumus 3 hiirelle."

      Moni harrastaja pitää hiiriä tämänkin kokoisessa, mutta mun mielestä se on kyllä ikävän pieni, etenkin korkeuden puolesta. Mun hiiri-kolmikolla on 75x35x40 terra, ja siinäkin harmittaa, että korkeutta ei ole tuon enempää. Joululoman pidin hiiriä porukoiden luona minidunassa, ja häiritsi ihan pirusti kun sinne ei saanut millään juuri yhtään kiipeilyvirikkeitä koska korkeus oli juurikin alle 30cm... Hiiri on (etenkin hamsteriin verrattuna) tosi ketterästi kiipeilevä eläin, ja erilaisiin kiipeilyvirikkeisiin kannattaa oikeasti kiinnittää huomiota :) Toisaalta taas hiiri tykkää myös kaivaa, joten puruakin olisi hyvä olla vaikka 15cm. Ja sitten syntyy ongelma, että miten kiipeilyvirikkeet ja purun saa mahtumaan samaan asumukseen :D

      Ylipäätään hiirille on parempi ostaa dunaksi iso syyrialaiselle hamsterille sopiva, tyyliin 70cm pitkä, etenkin kun muutaman hiiren omistajalla ei varmasti tilakaan ole niin kortilla. Siellä se lemmikki kuitenkin asuu koko elämäänsä. Eikä ole välttämättä yhtään kalliimpia noi isommatkaan dunat, jos käytettynä ostaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1589
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      21
      1238
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1059
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1041
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    7. 4
      932
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      4
      926
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      912
    Aihe