Spiritismi!LUKEKAA!!!!!!

muuttuva...

oikeesti kuulin koulus juttuu siit spiratismistä.onkse totta en oo iha varma toimiikse ja jotku sanoo et jos silt "pirult" kysyy et saaks lopettaa ja se sanoo ei nii sit pelii pitää jatkaa nii pitkään et se myöntyy joten ehkä jopa kymmenii vuosii en oo iha varma joten kysyn.haluisin kokeilla vaik oon vasta 11.v kanttiiks?? VASTATKAAAAAAA!!!!!
TE VIISAAT! aikki neuvot ovat tervetulleita!!!!!
kiitti jo etu käteen!

50

11296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simo

      Ole ihan varma yhestä asiasta: EI KANNATA! Tsemppiä kuiteskii.

      • muuttuva..

        kiitti simo kiitti


      • porinpeikko
        muuttuva.. kirjoitti:

        kiitti simo kiitti

        älä kokeile..
        1 joko tulet pettymään
        2 pää nuppi sekoaa
        3 tai molemmat kaupan päälle


    • peli seis

      Spiritismissä kysytään Saatanalta neuvoja ja tulevia. Saatanahan on entinen enkeli Lucifer, joka heitettiin taivaasta, kun yritti päästä valtaan. Niinpä Saatana tietää vain omat suunnitelmansa ja ennustukset voivat sikäli osua oikeaan. Mutta Jumala on suurempi voima ja tietää ja ohjaa kaikkea, mutta Saatana ei tiedä Hänen suunnitelmiaan (paitsi ne, jotka on ilmoitettu Raamatussa). Siispä tulevien kysyminen Saatanalta on yhtä tyhjän kanssa, koska hän ei yksinkertaisesti voi tietää kaikkea.
      Toinen pointti on, että Saatana on valheen isä. Ja tästähän seuraa se, että jos kysyt häneltä jotain ja sitten toimit hänen ohjeensa mukaan, voit tulla oikein pahemman kerran petetyksi.
      Mutta mikä pahinta: sitä saat mitä tilaat. Eli kun otat Saatanaan yhteyttä, niin sitten saat sitä yhteyttä. Sairaus, hulluus, itsemurhaan kehottaminen, murhaan kehottaminen, pahojen henkien ilmestymiset jne. ovat Saatanan parhaita lahjoja, joita hän pilkallisesti nauraen tarjoilee. Voi hän aluksi antaa jotain "hyvääkin", mutta siitä saa maksaa karmean hinnan.
      Minäkin olen kuullut ihmisiltä itseltään kertomuksia, mitä pahaa on spiritismin pelaamisesta seurannut. Joskus joku on kertonut niistä nuorten palstoilla lehdissäkin.
      Koskaan en ole kuullut kenenkään sanovan, että kylläpä kannatti pelata.
      Voi tuntua jännältä kokeilla jotain pahaa, mutta mene mieluummin vaikka lumikasaan pyörimään saunasta, jos haluat säväreitä, sillä siitä ei ainakaan pää sekoa ja loppuelämä mene pilalle.
      Saatanan kanssa ei ole leikkimistä.

      • S, MEDIUM, L, XL

        Kun Jumala ei vastaa kysytään asiaa vainajilta. Seuraavaksi raamatun esimerkki - huomattavaa on myös se että Saul itse aikaisemmin toimitti päiviltä paikalliset meediot, mutta tarpeentullen heidän apunsa kuitenkin kelpaa mainiosti.

        1.Sam.6-15

        "Ja Saul kysyi Herralta, mutta Herra ei vastannut hänelle, ei unissa, ei uurimin eikä profeettain kautta. Niin Saul sanoi palvelijoillensa: "Etsikää minulle joku vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki, niin minä menen hänen luoksensa ja kysyn häneltä". Hänen palvelijansa vastasivat hänelle: "Katso, Een-Doorissa on vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki". Silloin Saul teki itsensä tuntemattomaksi, pukeutui toisiin vaatteisiin ja lähti matkalle, mukanansa kaksi miestä. He tulivat yöllä vaimon luo, ja hän sanoi: "Ennusta minulle vainajahengen avulla ja nostata minulle se, jonka minä sinulle sanon". Mutta vaimo vastasi hänelle: "Sinä tiedät kyllä, mitä Saul on tehnyt, kuinka hän on hävittänyt vainaja- ja tietäjähenkien manaajat maasta. Miksi virität minulle ansan tuottaaksesi minulle kuoleman?" Niin Saul vannoi hänelle Herran kautta ja sanoi: "Niin totta kuin Herra elää: tästä asiasta ei sinulle tule mitään syytä". Vaimo kysyi: "Kenen minä nostatan sinulle?" Hän vastasi: "Nostata minulle Samuel". Mutta kun vaimo näki Samuelin, huudahti hän kovalla äänellä. Ja vaimo sanoi Saulille: "Miksi olet pettänyt minut? Sinähän olet Saul." Kuningas sanoi hänelle: "Älä pelkää. Mitä sinä näet?" Vaimo vastasi Saulille: "Minä näen jumal'olennon nousevan maasta". Hän kysyi häneltä: "Minkä näköinen hän on?" Vaimo vastasi: "Vanha mies nousee ylös, viittaan verhoutuneena". Niin Saul ymmärsi, että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta. Ja Samuel sanoi Saulille: "Miksi sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?" Saul vastasi: "Minä olen suuressa hädässä: filistealaiset sotivat minua vastaan, ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää, ei profeettain kautta eikä unissa. Niin minä kutsutin sinut, että ilmoittaisit minulle, mitä minun on tehtävä.""


      • Maanvarjo
        S, MEDIUM, L, XL kirjoitti:

        Kun Jumala ei vastaa kysytään asiaa vainajilta. Seuraavaksi raamatun esimerkki - huomattavaa on myös se että Saul itse aikaisemmin toimitti päiviltä paikalliset meediot, mutta tarpeentullen heidän apunsa kuitenkin kelpaa mainiosti.

        1.Sam.6-15

        "Ja Saul kysyi Herralta, mutta Herra ei vastannut hänelle, ei unissa, ei uurimin eikä profeettain kautta. Niin Saul sanoi palvelijoillensa: "Etsikää minulle joku vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki, niin minä menen hänen luoksensa ja kysyn häneltä". Hänen palvelijansa vastasivat hänelle: "Katso, Een-Doorissa on vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki". Silloin Saul teki itsensä tuntemattomaksi, pukeutui toisiin vaatteisiin ja lähti matkalle, mukanansa kaksi miestä. He tulivat yöllä vaimon luo, ja hän sanoi: "Ennusta minulle vainajahengen avulla ja nostata minulle se, jonka minä sinulle sanon". Mutta vaimo vastasi hänelle: "Sinä tiedät kyllä, mitä Saul on tehnyt, kuinka hän on hävittänyt vainaja- ja tietäjähenkien manaajat maasta. Miksi virität minulle ansan tuottaaksesi minulle kuoleman?" Niin Saul vannoi hänelle Herran kautta ja sanoi: "Niin totta kuin Herra elää: tästä asiasta ei sinulle tule mitään syytä". Vaimo kysyi: "Kenen minä nostatan sinulle?" Hän vastasi: "Nostata minulle Samuel". Mutta kun vaimo näki Samuelin, huudahti hän kovalla äänellä. Ja vaimo sanoi Saulille: "Miksi olet pettänyt minut? Sinähän olet Saul." Kuningas sanoi hänelle: "Älä pelkää. Mitä sinä näet?" Vaimo vastasi Saulille: "Minä näen jumal'olennon nousevan maasta". Hän kysyi häneltä: "Minkä näköinen hän on?" Vaimo vastasi: "Vanha mies nousee ylös, viittaan verhoutuneena". Niin Saul ymmärsi, että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta. Ja Samuel sanoi Saulille: "Miksi sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?" Saul vastasi: "Minä olen suuressa hädässä: filistealaiset sotivat minua vastaan, ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää, ei profeettain kautta eikä unissa. Niin minä kutsutin sinut, että ilmoittaisit minulle, mitä minun on tehtävä.""

        ... että Saul oli onneton kuningas, jonka tilannetta vain pahensi ne tapahtumat, jotka on kuvattu 1. Samuelin kirjan luvussa 28.

        Raamatun perustavia lukuja tuo kertomus Saul-kuninkaan joutumisesta kirouksen alle ei kuitenkaan ole. Kannattaisi mieluummin lukea vaikkapa Matteuksen evankeliumin luvut 5-7 ja hankkia uskovia ystäviä seurakseen.

        Raamatun sanoma anteeksiantavasta rakkaudesta eli armosta on mielestäni vaikeata ymmärtää lukemisen kautta. Sanotaankin että usko syntyy kuulemisesta ja että usko ei pohjimmiltaan ole tietämistä, vaan usko on Pyhän Hengen synnyttämää rauhaa sydämmissä. Ja jos sittenkään sitä rauhaa ei sydämmestä löydy, kannattaa kuitenkin muistaa että sittenkin sinun armossasi on minulle kyllin.

        Levätköön kuolleet rauhassa !


      • Vokkie

        Hieman Luciferista. Lucifer "valontuoja" oli Kaanilaisille Shaher aamutähti jonka tehtävä oli ilmoittaa auringon syntymästä ja hänellä oli veli Shalem iltatähti joka ilmoitti auringon kuolemasta. palvottiin yleisesti jerusalemissa. yhtäläisyyksiä löytyy moniin muihinkin kulttuureihin. (Raamatun selityksen ontuvat pahasti tai puuttuvat kokonaan. myös tämänkin asian kohdalla.) monet muutkin raamatun "pääpahiksen" nimet ovat tulleet muilta kuten: Perkele, joka muistaakseni oli ukkosen jumala. Olisikohan aika keksiä herralle ihan oma nimi, eikä parjata vanhempia henkiä tahi jumalia.

        Ja sitten spiritismiin. Lukiessani aiheeseen liittyviä kirjoituksia on mieleeni noussut, että jos olet kristitty tahi muutoin "kristillisen kasvatuksen" saanut niin unohda koko spiritismi touhu. On aivan sama toimiiko vai ei istuntosi niin on mahdollista, että sinulle syötetty kasvatus vääntää asian alitajunnassasi pahuudeksi ym. Ennen henkiyhteyttä pitää päästä pois musta-valkoisesta ajatustavasta.


      • opetettiin
        Vokkie kirjoitti:

        Hieman Luciferista. Lucifer "valontuoja" oli Kaanilaisille Shaher aamutähti jonka tehtävä oli ilmoittaa auringon syntymästä ja hänellä oli veli Shalem iltatähti joka ilmoitti auringon kuolemasta. palvottiin yleisesti jerusalemissa. yhtäläisyyksiä löytyy moniin muihinkin kulttuureihin. (Raamatun selityksen ontuvat pahasti tai puuttuvat kokonaan. myös tämänkin asian kohdalla.) monet muutkin raamatun "pääpahiksen" nimet ovat tulleet muilta kuten: Perkele, joka muistaakseni oli ukkosen jumala. Olisikohan aika keksiä herralle ihan oma nimi, eikä parjata vanhempia henkiä tahi jumalia.

        Ja sitten spiritismiin. Lukiessani aiheeseen liittyviä kirjoituksia on mieleeni noussut, että jos olet kristitty tahi muutoin "kristillisen kasvatuksen" saanut niin unohda koko spiritismi touhu. On aivan sama toimiiko vai ei istuntosi niin on mahdollista, että sinulle syötetty kasvatus vääntää asian alitajunnassasi pahuudeksi ym. Ennen henkiyhteyttä pitää päästä pois musta-valkoisesta ajatustavasta.

        koulussa, että perkele tulee jonkun puun (en muista minkä) latinankielisestä nimestä, kun haluttiin osoittaa, että luonnonuskot ovat haitallisia.


      • ydinjäte

        Spiritismissähän EI oteta yhteyttä mihinkään saatanaan tai henkiin, eli se ei ole siinä vaarana. Siinä on vaarana se, että jos siihen uskoo, saattaa pelästyä paljon ja ehkä seota. EI KANNATA KOKEILLA.


    • tieto

      pitääkin vielä muistuttaa, että spirtismi on laaja käsite, eikä spiritismi meinaa pelkästään ouija-laudan kanssa pelleilyä. luulen kyllä, että kokeillessasi tulet pettymään. nuorilla on aina kiinnostus noitiin, druideihin, spirtismiin ja yliluonnolliseen. uskoisin sen "vaiheen" tulevan melkeimpä kaikille jossain vaiheessa. se on aina vaan ihan kokeilun halua. ensiksi kuulee koulussa, jostain ihme tappaja-pelistä ja ruvetaan pelottelemaan muita kertomuksilla, joissa jotkut spiritismiä harrastaneet, olisivat esim. kuolleet ouija-laudan ääressä. älkää uskoko kaikkea mitä teille tuputetaan. no hyvä on nuoret tekevät tätä huvikseen kavereiden kanssa kokeilun halusta, eikä luultavasti edes oikeasti usko koko juttuun, vaan pelaavat sitä vain sen vuoksi, että näkisi/kokisi jotain yliluonnollista, josta voisi sitten "lesota" ystävilleen. en todellakaan väitä, että kukiaan nuorista ei olisi "järkevällä" tavalla tästä kyseisestä asiasta kiinnostunut, itsekkin olen vasta 15 ja erittäin kiinnostunut ja asiaa tutkinut poika. kyllä uskon että spiritistisen-istunnon aikana voi tapahtua jotain yliluonnollista esim. kanavoijan (meedio/ viestin välittäjä)trannsitilat, kielillä puhuminen (automatismi huom. myös erittäin laaja käsite!), levitointi ja ektoplasman erittäminen. siinä oli muutamia esimerkkejä, jotka ei itse asiassa kaikki uppoa minuunkaan (esim. tuo ektoplasma hommeli), vaikka uskonkin näihin asioihin. spiritistiseen istuntoon saatta liittyä myös erilaiset koputus/naputus/ raapimis äänet, esineiden materialisoituminen etc. keskiajalla oli vielä erittäin suosittua harrastaa spiritismiä. pieni tai suurikin ryhmä koottiin kasaan, mentiin pyöreän pöydän ääreen ja ja joku heistä on valittu kanavoijaksi (yleensä meedio, tai muu kokenut henkilö) joka yrittää saada yhteyden kuolleisiin. kädet liittettiin yhteen ja sitten "hihhuloitiin" :D. psykokiineettiset ilmiöt(elottomien esineiden ilmassa leijuminen, yhtäkkinen särkyminen, tai yksinkertaisesti niiden eritavoilla liikkuminen) olivat myös (huom. lukemisen perusteella) yleisiä ilmiöitä. mielen voimalla ryhmä yritti saada esim. levitoimaan (leijumaan) ilmassa. psykokinesian voi myös liittä poltergeist (melun/ räyhänhenki. sana tulee saksan kielestä polter/poltern=meluisa, geist=aave, henki), mutta ei siitä sen enempää, kun hypättiin näköjään ihan kunnolla luennointiin..:D no juu..ehkä pitäisi lopettaa tämä hössääminen, ennekuin sormet sauhuaa..

      T. Jiri

      • tota noin....

        tota noin... spiritismi on ihan oikeesti vaarallista...!!! oon kuullut muutaman jutun todella luotettavalta henkilöltä joka ei valehtele!!! ainakaan tästä asiasta... tyypit oli ollut riparilla ja yx oli sitte kysyny että mitä mulle täs nyn sitte tapahtuu ja henki oli vastannu että kuolet... nyt... valot oli sammunu ja kun ne taas sytty niin pojan päässä oli reikä josta vuoti verta... eikä poika tuntenu kipua... et sillee... ja toinen kans... 4 tyttöö oli pelanne rappujen alla ja yx oli kysyny että "koska kuolen" henki vastas että nyt ja sitte puukko oli tippunu ylhäältä likan päästä läpi... et miettikää kax kertaa ennen ku meinaatte pelata!!!!


      • Anonyymi
        tota noin.... kirjoitti:

        tota noin... spiritismi on ihan oikeesti vaarallista...!!! oon kuullut muutaman jutun todella luotettavalta henkilöltä joka ei valehtele!!! ainakaan tästä asiasta... tyypit oli ollut riparilla ja yx oli sitte kysyny että mitä mulle täs nyn sitte tapahtuu ja henki oli vastannu että kuolet... nyt... valot oli sammunu ja kun ne taas sytty niin pojan päässä oli reikä josta vuoti verta... eikä poika tuntenu kipua... et sillee... ja toinen kans... 4 tyttöö oli pelanne rappujen alla ja yx oli kysyny että "koska kuolen" henki vastas että nyt ja sitte puukko oli tippunu ylhäältä likan päästä läpi... et miettikää kax kertaa ennen ku meinaatte pelata!!!!

        Voi Jeesus mitä paskaa 😂😂😂


    • Black_Berrie

      Mulle on vaan kerrottu että sitä ei kannata alottaa... ei sillä et siin tapahtuis mitää, mut joku oli kokeillu ja kysyny millo kuolee ni se oli sanonu nyt. Sitte ne oli juossu äkkii ulos ja yks oli kaatanu kynttilän ja oli palanu poroks. Ja jos kokeilet (niiku mäkin haluisin mut kukaa kamu ei suostu) ni älä kokeile jos lähellä on peilejä. Vähän samallaine juttu on että kun sanoo kolme kertaa peilin eessä candyman ni se "candyman" tulee ja tappaa sut. En ole kokeillut en kä aijokkaa. Sen verran taika uskonen olen...

      • muuttuva...

        siis häh?!candyman kertoisitko lisää en oo ennen kuullutkaa?!


      • Black_Berrie
        muuttuva... kirjoitti:

        siis häh?!candyman kertoisitko lisää en oo ennen kuullutkaa?!

        tämän candyman jutun kuulin kamulta... en tiedä mistä lähtösin, mut se ei oo siltä lähtösin... ehkä vaan juoru! kokeilkaa ja kertokaa mitä tapahtu ni saadaa selville


      • nokatomoi
        muuttuva... kirjoitti:

        siis häh?!candyman kertoisitko lisää en oo ennen kuullutkaa?!

        candyman on elokuva. se siis on semmonen ampiaishemmo siinä elokuvassa. se on niinkun täynnä niitä ampiaisia yms yms ja sit jos sano kolmesti sen candymanin peilin ees ni se tuli ja tappo. mut siis se on ihan vaan elokuvassa keksitty juttu ja kokeilin kerran mut ei tullu kukaan tappaan. oon varmaan pariki kertaa koittanu. että ihan keksitty juttu.


      • Anonyymi
        Black_Berrie kirjoitti:

        tämän candyman jutun kuulin kamulta... en tiedä mistä lähtösin, mut se ei oo siltä lähtösin... ehkä vaan juoru! kokeilkaa ja kertokaa mitä tapahtu ni saadaa selville

        Se candyman juttu on leffa😂 ei tapahdu mitään niinku ei tota lautaa pelatessakaan. Ihmisen täytyy olla todella heikko mielinen että sekoaa tollasesta😂


    • kuvittelu

      tunne on voimakas ajatuksen atmosfääris tavoittaen yli maitten kohteen

    • tieto

      candyman?! voi luoja hyvät ihmiset! sehän on vain elokuva!

    • ihmisiä

      luulisi että kaikilla ihmisillä on aivot. Nykyään ei näytä asia olevan niin. PS. Taidan lähteä pirun kanssa kahville ja otetaan se Osamakin mukaan.

    • dorkat!

      Tulkaapa mulle todistamaan ihan mikä tahansa ns. yliluonnollinen ilmiö SIIS IHAN MIKÄ TAHANSA. Tuutte nyt sitten vaikka levitoimaan mun olohuoneeseen tai jotain. Säälittävää sakkia menkää lukemaan jotain jumalanpalvonta kirjaa

      • päätäsi sekoita

        moisella. Keksi jotain järkevämpää tekemistä.


      • lisää
        päätäsi sekoita kirjoitti:

        moisella. Keksi jotain järkevämpää tekemistä.

        Puhuin juuri äsken oman 11-vuotiaan lapseni kanssa näistä asioista. Uskon Jumalaan, jonka olemus on rakkaus. Kannattaa hakeutua hyvää kohti, ei pahaa.


      • asiasta
        lisää kirjoitti:

        Puhuin juuri äsken oman 11-vuotiaan lapseni kanssa näistä asioista. Uskon Jumalaan, jonka olemus on rakkaus. Kannattaa hakeutua hyvää kohti, ei pahaa.

        Lukaisepa huviksesi, kun kerta kuoleman jälkeiset asiat kiinnostavat tältä Uskonto-sivulta Mitä kuoleman jälkeen-palstalta sellainen kirjoitus kuin Near death experience, missä on ihmisten kokemuksia siitä kun ovat olleet hetken aivokuolleita ja on virvoiteltu henkiin.


      • vielä lisää
        asiasta kirjoitti:

        Lukaisepa huviksesi, kun kerta kuoleman jälkeiset asiat kiinnostavat tältä Uskonto-sivulta Mitä kuoleman jälkeen-palstalta sellainen kirjoitus kuin Near death experience, missä on ihmisten kokemuksia siitä kun ovat olleet hetken aivokuolleita ja on virvoiteltu henkiin.

        lukea huuhaata. Ei kiitos. Tässä maailmassa on niin paljon sekaisin olevia ihmisiä että huh. Jos joku näkee piruja seinillä, kuolee, näkee jumalan ja palaa henkiin ja kertoo kokemuksistaan niin mitä sitten? Täällä alueellakin joku varmaan nähnyt "oikeasti" jeesuksen. Ei ne kertomukset niistä tosia tee. Loppu. Älkää vastatko tähän kun en aio näitä sairaita alueita enempää lukea.


      • ElluLellu
        päätäsi sekoita kirjoitti:

        moisella. Keksi jotain järkevämpää tekemistä.

        Mä oon pelannu Spiritsmii ja se oli HAUSKAA! xD Joo.. Ei kysytty saataisko lopettaa, ku säikähettiin siittä ku kuultiin askelia ulkoa
        Mut ei siel ketään ollu... Mä rikoin lasin ja muut poltti paperin... Se oli jossain 7 aikaa aamulla vielä! x) x) x)
        Veli on kertonu tarinoita siittä.. Siistejä! Päänuppu ei oo seonnut ollenkaan!!! xD
        Aijon pelata varmaan joskus, mut HEIKKOHERMOISILLE EN SUOSITTELE! x)
        Jeh jeh..


      • vaikka jorma...

        tiedox vaa mut se on iha totta et jos et usko nii kokeile...


    • * Q *

      Mistä te ihmiset saatte päähänne, että spiritismissä on kyse Saatanasta? Spiritismihän tulee sanasta Spirit, eli henki. Kyseessä ovat siis erillaiset henget (joihin tietenkin teidän Saatananne voidaan rinnastaa). Kaikki henget eivät vaan ole pahoja. Minun mielipiteeni on, ettei kannata tehdä asioita, joita ei tunne kunnolla.

      • vaan tietoa

        Pahat henget ja Saatana ovat samaa joukkoa.

        Lucifer oli suuri enkeli taivaassa (musiikinjohtaja), mutta hän halusi tulla vielä suuremmaksi ja nousi kapinaan Jumalaa vastaan. Hän lietsoi kapinaansa muihinkin enkeleihin ja osa osallistui hänen kapinaansa. Jumala vihastui ja heitti Luciferin ja nämä hänen kanssaan kapinoineet enkelin maan päälle. Samalla heidän muotonsa muuttui loistavasta ja kauniista synkäksi ja rumaksi. Luciferin nimi muutettiin Saatanaksi (Perkeleeksi, valheen isäksi, paholaiseksi, käärmeeksi) ja enkeleiden nimi pahoiksi hengiksi.

        Spiritismissä (olkoot peli tai meedion suorittama) otetaan siis yhteyttä tähän Saatanan ja hänen pahojen henkiensä joukkoon.

        Tokihan Saatana yrittää, valheen isä kun on, uskotella ihmisille, ettei häntä olekaan. Hän myös esiintyy, kuten Raamatussa varoitetaankin valkeuden enkelinä eli hyvänä. Toisinaan hän saattaa esiintyä ihmisen kuolleena sukulaisena. Kuolleethan eivät Raamatun mukaan voi ilmestyä ihmisille tai palata millään lailla itsestään ilmoittamaan, mutta Saatana saattaa ottaa vaikka kuolleen omaisen hahmon ja äänenkin ja todistella olevansa tuo kuollut ihminen. Tietäähän Saatana koko tuon kuolleen ihmisen elämän, hänen tapansa jne., joten hän pystyy sangen uskottavasti esittämään ketä vaan.


    • Onhan niitä kaikenlaisia juttuja olemassa. Itse nuorena tyttönä osallistuin tällaiseen spritismi juttuun mielessäni hihitellen, että kaikkeen ne bimbot uskoo.Yksityiskohtiin sen paremmin menemättä, koko juttu "onnistui" vasta sitten, kun poistuin "pelilaudan" ääreltä "vääräuskoisena" sivummalle.

      No jotain tapahtuikin sitten pelin aikana - seurauksena siitä yksi sekosi, ja joutui mielisairaalaan. Sen lisäksi joukkohysteriaa isommassa porukassa jne. Itselleni jäi kammo moneksi vuodeksi eteen päin, ja vielä tänäkin päivänä se hetki on silmieni edessä aivan selvänä.

      Minä uskon vielä tänäkin päivänä yliluonnollisiin asioihin, mutten halua niitä ajatella, koska ne pelottavat. Toivon vaan, että minun suojelusenkelini jaksaa minua vartioida ja suojella (ja ihan oikeesti uskon sen olemassa oloon...).En halua joutua toista kertaa "pahan" kanssa tekemisiin.No mikäpä opetus - elämä ei ole leikkiä, kaikkea ei kannata kokeilla - mitä ei tiedä - sitä ei voi pelätä.

    • lina&padma

      joo tota..itse haluaisimme kovasti myös kokeilla mutta pieni osa meissä sanoo et se on hölynpölyä..

      älkää sekottako saatanaa spiritismiin se ei oo se pää pointti..kaikki riippuu siitä kenen kanssa haluaa keskustella siel "langan" päässä on se ketä(ne on henkiä) yrittää tavottaa.. silti pyydämme jättäkää henget rauhaan..ei ole viisasta häiritä niitä

    • Kluny

      Moi, sinä joka olit kysynyt spiritismistä...

      Jos 0let vasta 11 ei kannata kokeilla!!!Ei oo pakko kuunnella mut kokemuksella voin sanoa että siitä voi seota!!!henget valehtelee ja saa sut kuitenkin uskomaan kaiken mitä vaan sanoo!
      Olen itse pelannut joskus vuoden ja se aika oli yhtä helvettiä..Mut jos olet valmis ottamaan vastuun nii siitä vaan mut muista lukea ohjeet tarkkaan!

    • henzuliini;)

      olen itsekin ajatellut pelata peliä mutta olen kuullut huhua että se on todellista ja siinä voi tapahtua kaikkea kamalaa kuten jos joku kysyy " että koska esim. joku kaveristasi kuolee"? niin se voi kuolla heti... eli ei ikinä kannata kysyä kuolemisesta mitään, eikä kysellä nimiä, eikä kannata " hengen" pyytää antaa mitään merkkiä että uskoisitte sen olevan "paikalla"... että onnea niille ketkä yrittää pelata.. mutta EI KANNATA!!!!

    • hullu

      hullu

    • LurtzinOrja

      Tule kysymään samaa sitten kun olet...hmm sanotaan vaikkapa 25 vuotias! Noilla asioilla ei kannata leikkiä kun ei tiedä yhtään mitään asiasta. Sama kun menisit ja vetäisit huumeannoksen suoneen ja kysyisit vasta sitten: "hei mitä tää oli"?
      ja vaikka mitä asiasta täällä kysyisit ja vastauksia saisit, et missään nimessä olisi kyllin "viisas" ja "valmis" tuollaisiin touhuihin LAPSENA. Kannatan barbileikkejä vielä kohdallasi.

      • sporttivartti

        hyvä että saatiin tuo "huume" sana tähänkin yhteyteen survottua ;)


      • Veikko Sprii
        sporttivartti kirjoitti:

        hyvä että saatiin tuo "huume" sana tähänkin yhteyteen survottua ;)

        Lisään vielä sanan "Hitler", niin sitten on kaikki keskustelun olennaiset osat koossa.


    • Kokeillut muutaman kerran

      No kokemusta on vähän tästä pelistä... eikä siinä mitää ihan jännää se on, mutta kunhan varoo vaa ihan vaik tarkotuksella et ei sano mitää "tyhmää" eli tyylii "milloin mä kuolen" tai kysymästä missä hän majailee....Itse kyllä kysyin et missä se maijailee ni lasi liikku mua kohti menin minne tahansa!!! tosi story.... eli näin tiivistettynä senkus.. mut yks kokennu mukana pelaamassa ja sit... onnea matkaan...

    • Skorp.n

      Muuten tulee helvetti. Ja jos vain kuulee joltaa kaveriltaan spiritismistä 11 vuotiaan nii sit ei ainakaa kannata jos et haluu saada puukkoo selkääs.

    • niksu

      On tullu pelattua spiritismiä muutamaan kertaan. Usein hengen kirjoittamissa teksteissä ei juurikaan ole perää.. muutaman kerran pelatessamme lasi on liikkinut ajatusteni mukaan, enkä mitenkään olisi pystynyt liikuttamaan lasia yksin, koska meita oli kuusi henkeä pelaamassa..Kerran yksi henki kirjoitti ihan järkeviä juttuja ja kuulosti hyvältä hengeltä. Mutta henki varoitti meitä pelaamasta koska siten pahat henget saavat imettyä meistä eetteriä. Mieleen tuli että oliko tämä hyvä henki paha jonka tarkoituksena oli kertoa meille hyviä asioita ja hengen ainoana tavoitteena olikin saada meistä ravintoa, eetteriä. Eräs kaverini on spiritismi-istuntojen jälkeen alkanut nähdä hallusinaatioita, mutta mitään yliluonnollista ei mulle oo vielä tapahtunut.. hieman on kyllä yksinnukkuminen alkanut pelottaa..

    • No.. Riskit voi olla

      No... ite olen 12-vuotias tyttö. Olen nyt viimeiset 2-vuotta ollut todella kiinnostunut spiritismistä ja kaikesta yliluonnollisesta. Vietän aikaani koneen ääressä joka päivä yli 3 tuntia. Ja aina jaksan lukea yliluonnollisia juttuja ja loitsuja. Olen itsekkin spiritismiä kokeillut. Voin vain sanoa, että jos todella haluat ottaa ne kaikki riskit niin siitä vaan. Kun itse kokeilin... Kokeilin siis ouja-laudalla... niin en saanut ensimmäisellä kerralla minkännlaista yhteyttä henkimaailmaan. Kun kokeilin toisen kerran odotin n. 10 minuuttia, olin jo keräämässä lautaa pois, kun huomasin, että kynttilät väpätivät erikoisesti (en osaa selittää tarkemmin) Ja muistin sitten mitä olin lukenut ... (henki antaa merkin jos on paikalla) Niimpä sitten kysyin onko henkiä paikalla. No olihan niitä. Sitten kyselin kaiken maailman juttuja. (Pääasiassa kysymyksiä, joihin voi vastata "kyllä" tai "ei". No kun olin lopettanut pelin (en ole vieläkään polttanut lautaa, enkä tuhonnut lasia) otin laudan ja lasin. Mulle ei käynyt siinä mitään, mutta siinä yhteydessä, kysyin, että voisinko onnistua näkemään Bloody Maryn ---> (suom. Verinen Mari) Sain vastaukseksi "kyllä" No seuraavana päivänä uteliaisuuteni heräsi ja menin vessaan (olin yksin kotona) Lausuin kolmesti bloody Mary ja odotin. Minun ja peilin välissä oli kolme kynttilää, kaikki eri kokoisia. No katselin siinä peiliin ja näin jotain... Mun takana jotain, mitä ei voi edes selittää. No sit muistan ku juoksin pois vessasta ja paruin mun kamulle puhelimessa. No kamu tuli meille ja yritti rauhotella mua. No.. Olen jo aika hyvin siitä päässyt yli, mutta karmea totuus on, etten uskalla käydä yöllä vessassa, joudun paniikkiin, jos joudun yksin pimeään vessaan, en uskalla olla yksin pimeässä. Spiritismi on myös aiheuttanut minulle paljon masennusta. Olen aikoinani ollut todella masentunut ja jouduin jopa terveydenhoitajalle asioistani puhumaan. Juu, et ei kannata spiritismiä koittaa, henkien, saatanan ja tuonpuoleisen kanssa ei kannata leikkiä. Tämä tapahtuma ei ole kuitenkaan hälventänyt innostustani henkimaailmaan ja yliluonnolliseen. Edelleen etsin tietoa kaikesta yliluonnollisesta ja hankin uusia kokemuksia.

      • 26

        Ihmisten aivot/mieli/sielu ja tunteet ovat tuntemattomia kokonaisuudessaan tiedemiehillekkin. Omana kokemuksenani voin kertoa seuraavaa.

        Nuorena olin kuullut spiritismistä, jota pelattiin laudalla, jossa oli kirjaimet ja lasi, joka mukamas sitten siirtyi kysymysten vastaukseksi. Siitäpä toimeksi. Veljeni, joka oli mukana, ilmoitti, että minä en saa olla mukana, koska olen piru itse!??

        Aikuis iällä työpaikallani eräs henkilö esitti todisteita uudesta uskosta, jossa pääsee yhteyteen henkimaailmaan. Tilasin oppaita (kallis hinta) ja aloin "opiskella". Siellä oli jotain mantroja, joita piti toistella jatkuvasti.

        Pian unissani alkoi seinästä tulla jotain olentoja, jotka oli mukamas näitä uskonnon harrastajia. Lopetin, koska näitä oppaita olisi pitänyt tilata lisää.

        En ollut aikaisemmin huomioinnut, että ihmis mieli tekee näitä "tepposia", ilman mitään mantroja. Esim. joku filmi, traaginen kokemus tai OMA USKOMUS, saa aikaan myös outoja unia ja mikä kummallista, myös näkö harhoja.

        Unet olen usein yhdistänyt edellisten päivien tapahtumiin, mutta oman autoni katoamisen omalta pihaltani luokittelisin kyllä johonkin ihmisen (suggesto???) itsensä luomaan harhakuvaan.

        Auto "katosi", koska olin sanonut puolisolleni, että hän ei saisi ottaa autoa, koska lähdemme yhdessä lasten kanssa aamulla. Herättyäni, autoa ei näkynyt pihalla ja olin raivoissani. Siispä pian matkaan bussille. Käveltyämme noin 100m, lapset kysyivät, miksi emme mene autolla, koska se on kotona. Olin aivan järkkynä. Siinähän se oli pihalla!??? Palasimme tietenkin ja lähdimme autolla.

        Siis, oma uskomus voi tehdä tällaisen. Muistelen, että Raamatussakin sanotaan, että uskolla voi siirtää vuoria, mutta saa sillä näköjään autonkin katoamaan.

        Toinen "katoaminen" oli meidän lähin huoltoasema, josta minun piti hakea limua janoisille. Mielestäni siinä oli vain parakkirakennus, mutta oliko niin, että en ollut aiemmin sitä huomioinnut, että se peitti tämän huoltoaseman. Jokatapauksessa käännyin kotiin ja sanoin, että Shelli on purettu. Kuinka ollakkaan, se oli kuitenkin seuraavana päivänä ihan omalla paikallaan.

        Kolmaskin "katoaminen" oli myös autosta, mutta meillä oli sovittu lapseni kanssa trefit määrätylle kadulle, johon hän tulisi autolla. Odottelin aika kauan ja ihmettelin, missä hän viipyy. En kuitenkaan huomannut, että automme seisoi edessäni, josta olisin voinut jo päätellä, että "noutaja" on jo tullut ja asioi jossain lähi liikkeissä.

        Näistä kaikista ja lukuisista pienemmistä kokemuksista olen päätellyt, että ihmisen mieli ei ole niin simppeli, kuin se annetaan nuorisolle ymmärtää.

        Olen elämäni aikana osallistunut suggestoterapian kieliopintoihin, psygoterapian hoito menetelmiin ja rentouttavien, näiden molempien yhdistelmiin.

        Älkää siis koskaan yrittäkö jotain "spiritismiä". Mielensähän voi suggerdoita näköjään itsekkin ja mikä minulta on kokematta vielä. Hypnoosi.

        Sillähän joudutaan sitten parantamaan näitä mielensä järkyttäneitä ihmisiä, kuten myös tupakoijat ja alkoholin käyttäjät voivat saada siitä avun.

        Lisäisin viellä, että "ehkä" vaarallisempi on nuorille tupakan- ja alkoholin käytön opettelu. Kummastakaan itse en ole päässyt täysin eroon, ja se tuli niin salakavalasti, mutta nämä "henkimaailman" jutut ovat kyllä hallinnassa, siis ei todellakaan kokonaisuudessaan, mutta aikapaljon sikäli, että itsensä voi näköjään tahtomattaankin saada uskomaan, jos ei nyt vuoria siirtämään, niin ainakin autonsa hukkaamaan.


    • santeri pappi

      jos haluut lopettaa spiritismin polta lauta ja hajota lasi lue isä meidän rukous

    • läheiseen tyhteys

      Ite koitin sitä 11 vuotiaana. Kysyin onko täällä hyviä henkiä nii vastaus oli ``ÈI`` Säikiähdin ja kysyin voinko lopettaa vastaus ``EI`` Kysyin onko ukkini täällä vastaus ``KYLLÄ`` Kysyin sitten hengen nimeä ja se vastas mun ukin nimen! Kysyin vielä suku nimeä nii seki oli mun ukin!! Kysyin että missä hän on vastaus K A T S O E T E I S E N P E I L I I N !! vähän pelotti mut menin nii siinä oli mun ukki! ( mun ukki on kuollu jo aikoja sitten) Säikähdin vähän mutta kun näin että hän oli hyvällä mielellä eikä suinkaan vihaisen näköinen niin rauhoituin vähän. Menin takaisin laudalle ja kysyin vielä onko täällä hyviä henkiä nii se vastas ``KYLLÄ`` Kysyin onko hyvä henki mahdollisesti mun ukki nii vastas ``KYLLÄ`` Kysyin ukilta että kuka se paha henki oli nii se vastas ``PIRU``!! Kysyin ukilta et onko se viel täällä nii se vastas ``KYLLÄ`` Sit se viel jatko vastausta. Se kehotti lopettaa peli. Se sano et jos kysyn et voinko lopettaa pelin nii se sanois kyllä. Ukki sano et se halus et mulle ei käsvis mitää nii kuuntelin sit ukkia ja kysyin voisinko lopettaa pelin nii vastaus ``KYLLÄ`` rikoin sit lasin kiveen ja poltin laudan ja tuhosin sen kynän jolla tein laudan varmuudeks. Se oli aika karmivaa et näin kuolleen ukkini peilissä mut se oli silti kivaa ku en oo häntä muuten nähny.. Pelasin tätä mummin ja ukin kotona. Mummi on viel elos mut ukkiha on kuollu jo aikoja sitten.. Mummi sano menevänsä nopeesti kauppaan nii päätin sit koittaa ku mua kiinnosti hirveesti et onko ukki jäänyt asumaan siihen taloon.. Jos teijän läheinen on kuollu nii kannattaa koittaa sen entisessä talossa jossa se on asunu! Näin mä sain yhteyden ukkiin. :)

    • 666 SYÖ SUT

      Vitun paskahousupennut eivät tiedä spiritismistä mitään... Älkää kokeilko ja hävetkää jos teillä on kokeilunhalua! Nauran tollasille pennuille! Ja kaikki XD:ttäjät ovat noloja!

    • agarga

      Spiritismi on asia jolla monesti pelotellaan juurikin alakouluikäisiä lapsia ja isommat lapset/teinit saavat sitten nauraa kun pienemmät ovat peloissaan. Spiritismi on satua, älä mene lankaan, höpsö. :)

      Jos oikeasti alkaa uskomaan tuollaisiin, sekoaa ja joutuu ikäänkuin pois todellisesta maailmasta.

      Piruilta ei tarvitse kysyä mitään, anna niiden olla.

    • elämäss

      Itse uskon täysin yliluonnollisiin asioihin, henkiin jne...
      Olen kokenut paljon yliluonnollisia asioita(olen siis nyt 24 v), näen enneunia, jopa kuolemista. Aistin henkien läsnäolon usein.

      joka tapauksessa olen aina ollut kiinnostunut näistä asioista ja olen kokeillut spiritismiä kaksi kertaa, kummallakin kerralla olin ala-asteella ja mitään ei tapahtunut, teimme kaiken väärin, kynttillöiden sijasta taskulamppu jne...

      Etsin jollailailla siihen aikaan itseäni ja erosin jopa myöhemmin kirkostakin, vaivuin masennukseen ja negatiivisuuteen.

      Olen parin vuoden sisällä muuttunut paljon ja muutun edelleen, uskon nykyään jumalaan vahvasti, vaikka en vieläkään kuulu kirkkoon, en vain usko sillä olevan väliä. olennykyään optimisti ja en kärsi masennuksesta.

      En pelaisi spiritismiä enää koskaan, koska sillä ei saada hyvään yhteyttä. En myöskään tahdo pahaa lähettyvilleni. Minulla olisi mahdollisuus käydä tuttuni talossa joissa on pahoja henkiä, jotka kummittelevat aktiivisesti, talo on nykyään tyhjillään, mutta en tahdo mennä sinne, vaikka asiat kinnostavatkin minua suuresti.
      Eräs tuttuni sai spiritisminä pelatessa päälleen jotain todella pahaa...

      Kaikkea ei vain tarvitse tietää tai koittaa.

    • 87t

      Jos tarpeeksi koputtaa pirun ovea, se lopults aukeaa. Älkää leikkikö vakavilla asioilla.

    • IhmisMieliOnUskomaton

      Kokeiltu on parikin kertaa ja vielä eri paikoissa koska sattuu olemaan pari uteliasta ystävää. Itse en tähän ole koskaan uskonut ja olen aina ollut skeptinen näitä rituaaleja kohtaan. Mahdolliset äänet ovat selitettävissä ihmisen puolustusmekanismin eli pelon tuntemuksena, eli jos satut tän rituaali jälkeen kuulemaan epämääräsiä ääniä, on ne todellisuudessa tavallisia ääniä joita kuulee joka päivä. Eli pelkotilassa aivot reagoivat tavallisiin ääniin uhkina jonka ihminen pelkotilassa tulkitsee automaattisesti tämän liittyvän jotenkin spiritismiin. Kattokaa youtubesta pätkä national geographic kanavalta video aiheeseen liittyen löytyy ihan hakusanoilla spiritism debunked. Eipä tässä muuta :)

      • Ap222

        Mainitsen vielä että mikään näistä spiritismi yrityksistä ei toiminut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe