Voiko uida?

Tarvinapuaäkkiä

Mulla alko sunnuntaina menkat ja ne on nyt pikku hiljaa loppumas mut viel tulee kyl vähä ja oon serkkujen luona ja niil on palju nii voinks mennä uimaa paljuun?

13

4722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • berty

      Kuukautiset useimmiten loppuvat vedessä tai vähintäänkin sekoittuvat veteen joten verivanaa ei jää:) Tietysti jos mahdollisuus on laita ihmeessä tampooni näin vuotoa ei varmasti pääse veteen tai kun tulet pois vedestä kuivatessasi itseäsi esim. Pyyhkeeseen. Eihän tuo verisessä vedessä uiminen/lilluminen kauhean innostavalta kuulosta:D

    • EiIlmanTamponia

      En paljuun menisi ennen kuin vuoto on kokonaan loppu. On ällöttävää muille ja itsellekin, jos vuodat verta paljuun.

    • Tarvinäkkiäapua

      Nyt ne on sillee loppunu et sitees näkyy vaa pikku ruskee täplä nii voiko nyt uida paljussa?

    • hoe123

      Itse ainakin uin ja teki olosta raikkaaman.
      Menkat ei yhtään haitannut uimista.

      Mites te ootte mieltä jos uitte menkkojen ajan? Käyttekö uimassa jos teillä on kuukautiset :)

      • EiIlmanTamponia

        Järvessä ja meressä kyllä. Varsinkin jos on yksin jossain mökillä, niin ei tarvitse välttämättä käyttää tamponia. Ruuhkaisella uimarannalla tietysti on ikävää, jos kävelymatkalla pukukoppiin verta alkaa valua jalkaa pitkin, eli siellä olisi siksi hyvä olla tamponi. Uimarannalla kun ei voi välttämättä jättää vaatteita kovin lähelle.

        Uima-altaassa ja kylpytynnyrissä voi kuukautisten aikana lillua vain tamponin kanssa. Sitähän aloittaja kysyi.


      • Anonyymi

        No siis jos minulla on vain jonkunverran/vähän vuotoa enään niin tottahantoki


    • uintiauttaa

      Uin kuukautisten aikana. Se vähentää kuukautiskipuja, koska on niin rentouttavaa.

    • Kaikkitietävä

      Mun mielestä esim. järvivedessä ei saa uida kuukautisten aikana ilman tamponia (vaikka kukaan ei näkisikään) koska emättimeen voi mennä jotai bakteereita ja sit voi tulla joku tulehdus.

      • järvionok

        Se tamponi imee sisältöä ihmisen sisältä ja vedestä. Siinä juuri syy, miksi tamponi on vaihdettava pian uimisen jälkeen. En haluaisi pitää sisälläni pitkään niitä kylpylästä tai järvestä imeytyneitä pöpöjä.
        Ennen kaikkia nykyajan hömpötyksiä järvi oli monelle se paras paikka peseytymiseen. Ei se uimavedeksi kelpaava vesi mitenkään tulehduksia lisää.


      • EiIlmanTamponiaAltaaseen

        Jos vesi on likaista joko altaassa tai luonnossa, tai jos siinä on esim. sinilevää, niin voihan siitä saada vaikka silmätulehduksen, alapäätulehduksen tai ihon kutinaa tai vatsatautipöpön. Mutta ei siinä tamponi auta, ja tuskin liittyy kuukautisiin mitenkään.


    • BLOODisLIFE

      Ainakaan mereen ei kannata kuukautisten aikana mennä uimaan voi tulla vaikka valkohai!

    • Nimimerkki13

      Oon menossa huomenna serkkujen mökille ja se on järvenrannalla. En oo koskaan käyttänyt tamponia koska oon vasta 13 ja ei oo tullu sellasta hetkeä et ois tarvinnu. En haluais välttämättä käyttää tamponia koska ne on iteseni mielestä ällöttäviä enkö koe niitä mukavaksi. Voinko mennä uimaan mustat uimashortsit jalassa ilman tamponia vai onko siinä paha riski että voi tulla tulehdus? TARVITSEN LUOTETTAVAN VASTAUKSEN!!

      • E.I.T.A

        Ei tamponi vaikuta tulehdusriskiin, se vain estää veren valumisen. Kylmässä järvessä, jossa veden paine painaa mahaa ei muutenkaan yleensä juuri mitään valu, mutta ylös noustessa voi lirahtaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe