Ihana eläke

Ansaittu

Nyt se alkoi, olenkin jo odotellut. Amulla kun heräsin ja menin ulos kahvimukini kanssa , linnut lauloi ja tajusin ei enään aamuherätyksiä töihin, saan nauttia näistä hiljaisista hetkistä . Mulle on aina ollut sama sataako vai paistaako, nyt varsinkin kun ei ole pakko lähteä mihinkään. Nautin ja vielä kerran nautin.

56

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korppis1

      Nautitaan;) vaikka luin juuri Suomen pankin madonluvut.. Joka neljäs suomalainen elää erilaisten tukien varassa kuten työ- ja kansaneläkkeen sekä työttömyyskorvausten varassa. Tuensaajien kohderyhmät olivat juuri tässä järjestyksessä. Se tiedoksi myös heille jotka eivät ole ikinä eläneet tukien varassa:) Ansaitulleko? Tuli vain mieleeni .

      • henrjii

        Enempi ne on perusoikeuksia, ja itse maksettuja, vaikeaa on löytää ketään joka ei olisi tukia suomessa saanut


      • Ansaittu

        Ihan ansaitulle ,eläke ei tietysti kovin suuri , mutta eipä tota rahaa liiemmälti ole koskaan ollut, olen toimeen tullut , eiköhän tästä eteenkin päin.


    • toinenlomalainen

      Nauti aloittaja aamuistasi. Älä ajattele onko ne tukiaisia vai etuuksia, ne eurot jotka saat.
      Nauti, nauti. Minulla on vielä vuosi töitä, mutta nyt alkoi viiden viikon kesäloma. Ukkonen näyttää keräävän pilviään. Ah, siitä nautin.

      • Ansaittu

        Nautin, enhaluakkaan murehtia vielä. Murehditaan sitten kun on sen aika.


      • bessie-
        Ansaittu kirjoitti:

        Nautin, enhaluakkaan murehtia vielä. Murehditaan sitten kun on sen aika.

        Herranjestas, taidatte mennä ihan ylikierroksilla tuon nauttimisen kanssa! Nautin, nautin, nauti! nauti! Ah ja oiiih lintusetkin laulaa! Saattaa käydä rasittavaksi ja stressaavaksikin jos koko ajan ja kaikesta, tyhjästäkin, nauttii täydellä teholla.


      • Ansaittu

        Tulee joskus sellanen tilanne että , pienilläkin asioilla on suuri merkitys.


      • Ansaittu
        bessie- kirjoitti:

        Herranjestas, taidatte mennä ihan ylikierroksilla tuon nauttimisen kanssa! Nautin, nautin, nauti! nauti! Ah ja oiiih lintusetkin laulaa! Saattaa käydä rasittavaksi ja stressaavaksikin jos koko ajan ja kaikesta, tyhjästäkin, nauttii täydellä teholla.

        Jos elämä vaan menee niin , että pienetkin asiat on nauttimisen arvoisia.


      • Hyppää-mereen-ja-pysy

        Bessimisti-bessie ei kykene nauttia mistään. Jokainen sanansa on vastahakoinen.


      • bessie-
        Hyppää-mereen-ja-pysy kirjoitti:

        Bessimisti-bessie ei kykene nauttia mistään. Jokainen sanansa on vastahakoinen.

        Ai minä vai en kykene nauttimaan? Mistä tuollainen ajatus päähäsi pälkähti? Olet niin väärässä kuin olla voi.

        Aloituksen otsikko on "ihana eläke". Omalla kohdallani - jos nyt ihana sanaa kuukausittain tilille tulevasta rahasummasta edes käyttäisin - 'ihana eläke' olisi niin suuri, että voisin sillä suuremmin rahojani laskematta tuottaa isompiakin iloja myös muille. Eli ihanaa eläkettä en tule koskaan saamaan, mutta hyvän eläkkeen saan varmasti.

        Nautin elämästäni kun asiat ovat tasapainossa ja kaikkea on sopivassa suhteessa, ja kun voin itse vaikuttaa eri elementtien tasapainoon ja siihen, että ne ovat oikeassa suhteessa keskenään, minun kannaltani ajateltuna.
        Voin myös nauttia rajoitetusta lomasta enemmän kuin loputtomiin jatkuvasta, kun nyt tässä tuosta nautinnon maksimoimisesta tuntuu olevan kysymys.
        Aurinkohan paistaa ja lintujen laulu kuuluu myös työssä käyville, vapaapäivinä voi nukkua pitkään jos kuka siitä nauttii, jne. jne., mutta loma on aina loma.

        En edes yritä repimällä repiä nautintoa kaikesta, sillä en vain yksinkertaisesti ole sellainen, liian rasittavaa. 'Yrittämättäkin' tunnen joskus suurtakin nautintoa. Yleensä hyvä oloni on kokonaisvaltaista, ja rakentuu monesta tekijästä, joista sosiaalinen puoli ja tunne-elämä kai merkittävimmät.
        Kun siis hyvin tiedän, ettei esimerkiksi mahdollisuus nukkua päivällä ja kukkua yöllä, tai yleensäkään 'ikioma' vuorokausirytmi, olisi minulle luontainen ja en siitä mitään nautintoa saisi, niin eihän se tietenkään kuulu eläkkeelle jäämisen nautinnollisiin puoliin minun kohdallani.

        Vai vastahakoinen... jopas oudon sanan valitsit.


    • Lopetin työt omilla rahoillani 2010.
      Tosin firma antoi ruhtinaallisesti lisää kättä puristaen.
      Eläke alkoi juosta 2013.
      Tlillä olisi vielä varaa kolmanteenkin löhö-aloitukseen.
      Harmi vain, en näe syytä kehua, koska paremmalle eläkkeelle ovat jääneet niin
      monet jo ennen minua.
      Miksi ihmeessä korppis tekee tällaisen aloituksen?
      Ihan vain tukia kiittääkseen tai moittiakseen?
      Tyyli on tehty enemmän tympeästi siilitellen, kuin taidokkaasti tyylitellen.

      Noh, minä maksan tukia omia rahojani tuhlaten.
      Koska minulla on tukemiseen varaa.
      Polvistukaa siis tämän eläkeläisen eteen, rakkautta rukoillen.
      Sanoen:

      "Herran jestas kuinka olet raatanut!
      Meidän pienten eteen ponnistellut.
      Olkoon siunattu ruhosi, voimasi vahvat.
      Suokoot muinaiset kykysi meille niin kaikkisen elämän.
      Kuin ikämme nauttia sallivat"

      H.

      • Ansaittu

        Ei ollut ,korppis , ihan minä vaan , joka halusin tämän onnellisen hetken jakaa.


      • Ansaittu kirjoitti:

        Ei ollut ,korppis , ihan minä vaan , joka halusin tämän onnellisen hetken jakaa.

        "Ansaittu"

        Niin ne kaikki rekkautumattomat aina sanoo.
        Minä vain poikkesin.
        Sattumalta huomasin.
        Huomaks kukaan että minä poistuin lomalle?
        Sillä vaki-nimmarillani?
        Mulla on uusi aihekin...
        Ei kun, en se minä...siis oo.

        H.


      • Ansaittu kirjoitti:

        Ei ollut ,korppis , ihan minä vaan , joka halusin tämän onnellisen hetken jakaa.

        En ollut aloittaja, sain kuitenkin vauhtia kirjoittajien sormiin, kommentillani, jonka kirjoitin odotellessani 50-vuotta sitten viimeksi tapaamaani ystävätärtä, joka piipahti kylään matkallaan Perukkaan kesämökilleen.

        Pistin hieman kirvelevää särmää, sillä olen saanut "etuuksia saamattomilta" kirjoittajilta huutia asumistuestani.

        Sain muuten sakkolapun. Olin ajanut 60 km nopeusrajoitusalueella 68 km. Juhannuksen aaton aattona sakko 85 euroa.. Sakkorysäpaikka on täytynyt tuottaa mahtavasti rahaa valtion talousvajeeseen. Ohitus tie Kajaanin kylessä, jossa on pari kilometriä 60 km rajoitusta.

        Aijon tehdä muutospyynnön taloudelliseen tilanteeseeni vedoten. Tulojeni mukaan sakko on aivan liian korkea.

        Mutta aloittaja kuten jo kirjoitin Ihanaa lomaa, aurinko näyttää pilkoittavan Korven taivaalla vaikka pilvet voivat tuoda välillä vettä jo muutenkin kosteaan puutarhaani ; )


      • korppis kirjoitti:

        En ollut aloittaja, sain kuitenkin vauhtia kirjoittajien sormiin, kommentillani, jonka kirjoitin odotellessani 50-vuotta sitten viimeksi tapaamaani ystävätärtä, joka piipahti kylään matkallaan Perukkaan kesämökilleen.

        Pistin hieman kirvelevää särmää, sillä olen saanut "etuuksia saamattomilta" kirjoittajilta huutia asumistuestani.

        Sain muuten sakkolapun. Olin ajanut 60 km nopeusrajoitusalueella 68 km. Juhannuksen aaton aattona sakko 85 euroa.. Sakkorysäpaikka on täytynyt tuottaa mahtavasti rahaa valtion talousvajeeseen. Ohitus tie Kajaanin kylessä, jossa on pari kilometriä 60 km rajoitusta.

        Aijon tehdä muutospyynnön taloudelliseen tilanteeseeni vedoten. Tulojeni mukaan sakko on aivan liian korkea.

        Mutta aloittaja kuten jo kirjoitin Ihanaa lomaa, aurinko näyttää pilkoittavan Korven taivaalla vaikka pilvet voivat tuoda välillä vettä jo muutenkin kosteaan puutarhaani ; )

        "korppis"

        Hienoa :)
        Sinäkin olet tukenut vähä-varaisia.
        Vaikkakin valehtelet silmäsi ja suusi täyteen.


        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ansaittu"

        Niin ne kaikki rekkautumattomat aina sanoo.
        Minä vain poikkesin.
        Sattumalta huomasin.
        Huomaks kukaan että minä poistuin lomalle?
        Sillä vaki-nimmarillani?
        Mulla on uusi aihekin...
        Ei kun, en se minä...siis oo.

        H.

        Hunksi jäin eläkkeelle kahdeksan vuotta sitten. Osaan nauttia ja olla nauttimatta eläkepäivistäni. ;)

        Nyt kyllä olen ajatuksissasi ja sydämessäsi kun näet minut joka aloituksissa, et kai vain ihan oikeesti ole ihastunut minuun enempi kuin Tiinaan tai Palomaan?


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Hienoa :)
        Sinäkin olet tukenut vähä-varaisia.
        Vaikkakin valehtelet silmäsi ja suusi täyteen.


        H.

        Mitä valehtelin?


      • bessie-
        korppis kirjoitti:

        En ollut aloittaja, sain kuitenkin vauhtia kirjoittajien sormiin, kommentillani, jonka kirjoitin odotellessani 50-vuotta sitten viimeksi tapaamaani ystävätärtä, joka piipahti kylään matkallaan Perukkaan kesämökilleen.

        Pistin hieman kirvelevää särmää, sillä olen saanut "etuuksia saamattomilta" kirjoittajilta huutia asumistuestani.

        Sain muuten sakkolapun. Olin ajanut 60 km nopeusrajoitusalueella 68 km. Juhannuksen aaton aattona sakko 85 euroa.. Sakkorysäpaikka on täytynyt tuottaa mahtavasti rahaa valtion talousvajeeseen. Ohitus tie Kajaanin kylessä, jossa on pari kilometriä 60 km rajoitusta.

        Aijon tehdä muutospyynnön taloudelliseen tilanteeseeni vedoten. Tulojeni mukaan sakko on aivan liian korkea.

        Mutta aloittaja kuten jo kirjoitin Ihanaa lomaa, aurinko näyttää pilkoittavan Korven taivaalla vaikka pilvet voivat tuoda välillä vettä jo muutenkin kosteaan puutarhaani ; )

        Onkohan eri poliisilaitoksilla eri suuruisia rikesakkomaksuja? Itselläni on tässä tasan 70 euron rikesakkomääräys, Sisä-Suomen poliisilaitoksen antama.

        Rikkomuksen laatu: Liikennerikkomus/NOPEUSRAJOITUSLIIKENNEMERKIN NOUDATTAMATTA JÄTTÄMINEN

        Lainkohdat: TLA 3 § 2

        Lisätietoja:
        Tapahtuma todettu automaattisella liikennevalvontalaitteella. Tapahtuma valokuvattu. Tekninen vähennys nopeudesta tehty.

        Nopeus - hastighet km/h
        Sallittu 80 Todettu 94

        Tuskinpa sinun tuosta kannattaa valittaa, joudut maksamaan joka tapauksessa.


      • bessie- kirjoitti:

        Onkohan eri poliisilaitoksilla eri suuruisia rikesakkomaksuja? Itselläni on tässä tasan 70 euron rikesakkomääräys, Sisä-Suomen poliisilaitoksen antama.

        Rikkomuksen laatu: Liikennerikkomus/NOPEUSRAJOITUSLIIKENNEMERKIN NOUDATTAMATTA JÄTTÄMINEN

        Lainkohdat: TLA 3 § 2

        Lisätietoja:
        Tapahtuma todettu automaattisella liikennevalvontalaitteella. Tapahtuma valokuvattu. Tekninen vähennys nopeudesta tehty.

        Nopeus - hastighet km/h
        Sallittu 80 Todettu 94

        Tuskinpa sinun tuosta kannattaa valittaa, joudut maksamaan joka tapauksessa.

        Rikesakkomääräys.

        Liikennerikkomus/nopeusrajoitus Liikennemerkin noudattamatta jättäminen. Tapahtuma todettu automaattisella liikenteenvalvontalaitteella. Tapahtuma valokuvattu. Tekninen vähennys nopeudesta tehty.

        Rikesakko 85 e eräpäivä 30.7.2015

        Lähettäjä
        Poliisin Liikenneturvallisuuskeskus
        PL 11 Viljatie 2
        00241 Helsinki
        Ohessa Rikesakkomääräyksen vastustamislomake.


      • bessie-
        korppis kirjoitti:

        Rikesakkomääräys.

        Liikennerikkomus/nopeusrajoitus Liikennemerkin noudattamatta jättäminen. Tapahtuma todettu automaattisella liikenteenvalvontalaitteella. Tapahtuma valokuvattu. Tekninen vähennys nopeudesta tehty.

        Rikesakko 85 e eräpäivä 30.7.2015

        Lähettäjä
        Poliisin Liikenneturvallisuuskeskus
        PL 11 Viljatie 2
        00241 Helsinki
        Ohessa Rikesakkomääräyksen vastustamislomake.

        On minullakin tässä rikesakon vastustamisilmoitus, mutta kun en ole syyllisyyttäni kiistämässä, en liioin väitetyn ylinopeuden suuruutta, niin jäisi vain tuo "pitää määräystä muulla tavoin perusteettomana".
        En minä pystyisi edes itselleni mitenkään perustelemaan, että miksi juuri minua ei saisi sakottaa.


      • bessie- kirjoitti:

        On minullakin tässä rikesakon vastustamisilmoitus, mutta kun en ole syyllisyyttäni kiistämässä, en liioin väitetyn ylinopeuden suuruutta, niin jäisi vain tuo "pitää määräystä muulla tavoin perusteettomana".
        En minä pystyisi edes itselleni mitenkään perustelemaan, että miksi juuri minua ei saisi sakottaa.

        Pyydän sakon kohtuuttamista, tuloni huomioon ottaen.

        Ei mitään saa jos ei yritä.

        Voinhan toimia sitenkin kuin se entinen mies, jonka auto särkyi tielle. Hän lähti etsimään jakoavainta.

        Ensimmäisen talon kohdalla hän mietti ei ne anna kuitenkaan. Heitti kiven ikkunaan ja huusi .... Pitäkää jakoavaimenne.


      • mitätulisanottua
        korpikirjailija kirjoitti:

        Pyydän sakon kohtuuttamista, tuloni huomioon ottaen.

        Ei mitään saa jos ei yritä.

        Voinhan toimia sitenkin kuin se entinen mies, jonka auto särkyi tielle. Hän lähti etsimään jakoavainta.

        Ensimmäisen talon kohdalla hän mietti ei ne anna kuitenkaan. Heitti kiven ikkunaan ja huusi .... Pitäkää jakoavaimenne.

        "Ajattele, jos olisi köyhä ja ruma"...


      • Ansaittu
        hunksz kirjoitti:

        "Ansaittu"

        Niin ne kaikki rekkautumattomat aina sanoo.
        Minä vain poikkesin.
        Sattumalta huomasin.
        Huomaks kukaan että minä poistuin lomalle?
        Sillä vaki-nimmarillani?
        Mulla on uusi aihekin...
        Ei kun, en se minä...siis oo.

        H.

        Aivan , olen juuri se , minä vaan.


      • ent.siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

        Rikesakkomääräys.

        Liikennerikkomus/nopeusrajoitus Liikennemerkin noudattamatta jättäminen. Tapahtuma todettu automaattisella liikenteenvalvontalaitteella. Tapahtuma valokuvattu. Tekninen vähennys nopeudesta tehty.

        Rikesakko 85 e eräpäivä 30.7.2015

        Lähettäjä
        Poliisin Liikenneturvallisuuskeskus
        PL 11 Viljatie 2
        00241 Helsinki
        Ohessa Rikesakkomääräyksen vastustamislomake.

        Tuossahan ne on taksat.

        http://www.oikeus.fi/tuomioistuimet/karajaoikeudet/fi/index/rikosasiat/seuraamukset/rikesakko.html

        Missä sellainen pykälä voisi olla, että köyhä eläkeläinen saisi kaahata pienen eläkkeensä varjolla tuhatta ja sataa ja päästä kuin koira veräjästä?


      • 100000e
        korppis kirjoitti:

        En ollut aloittaja, sain kuitenkin vauhtia kirjoittajien sormiin, kommentillani, jonka kirjoitin odotellessani 50-vuotta sitten viimeksi tapaamaani ystävätärtä, joka piipahti kylään matkallaan Perukkaan kesämökilleen.

        Pistin hieman kirvelevää särmää, sillä olen saanut "etuuksia saamattomilta" kirjoittajilta huutia asumistuestani.

        Sain muuten sakkolapun. Olin ajanut 60 km nopeusrajoitusalueella 68 km. Juhannuksen aaton aattona sakko 85 euroa.. Sakkorysäpaikka on täytynyt tuottaa mahtavasti rahaa valtion talousvajeeseen. Ohitus tie Kajaanin kylessä, jossa on pari kilometriä 60 km rajoitusta.

        Aijon tehdä muutospyynnön taloudelliseen tilanteeseeni vedoten. Tulojeni mukaan sakko on aivan liian korkea.

        Mutta aloittaja kuten jo kirjoitin Ihanaa lomaa, aurinko näyttää pilkoittavan Korven taivaalla vaikka pilvet voivat tuoda välillä vettä jo muutenkin kosteaan puutarhaani ; )

        Rikesakko on ns. kiinteä sakko, siinä ei katsota tuloja. Siivoojan linkki on hyvä.


      • höpsis
        hunksz kirjoitti:

        "Ansaittu"

        Niin ne kaikki rekkautumattomat aina sanoo.
        Minä vain poikkesin.
        Sattumalta huomasin.
        Huomaks kukaan että minä poistuin lomalle?
        Sillä vaki-nimmarillani?
        Mulla on uusi aihekin...
        Ei kun, en se minä...siis oo.

        H.

        "Huomaks kukaan että minä poistuin lomalle?

        Sillä vaki-nimmarillani?"

        Milloin? Ainahan tuo nuamasi on ollut jossakin keskusteluissa, milloin olen tänne katsonut


      • höpsis kirjoitti:

        "Huomaks kukaan että minä poistuin lomalle?

        Sillä vaki-nimmarillani?"

        Milloin? Ainahan tuo nuamasi on ollut jossakin keskusteluissa, milloin olen tänne katsonut

        "höpsis"

        Olet huono-lukuinen.
        Luettelo ei koskenut minua.

        H.


      • ihmekyylä
        hunksz kirjoitti:

        "höpsis"

        Olet huono-lukuinen.
        Luettelo ei koskenut minua.

        H.

        Miksi muiden tekemisistä huolehdit.


      • ihmekyylä kirjoitti:

        Miksi muiden tekemisistä huolehdit.

        "ihmekyylä"

        Voitko tarkentaa kommenttiasi?
        Taitoni ei nyt yllä.

        H.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tuossahan ne on taksat.

        http://www.oikeus.fi/tuomioistuimet/karajaoikeudet/fi/index/rikosasiat/seuraamukset/rikesakko.html

        Missä sellainen pykälä voisi olla, että köyhä eläkeläinen saisi kaahata pienen eläkkeensä varjolla tuhatta ja sataa ja päästä kuin koira veräjästä?

        Juttuhan on niin kuin esimerkissäni jakoavaimesta, että mitään et saa jos et edes yritä. Yrittäjänä pystyy tuloihinsa ja menoihinsa vaikuttamaan paremmin kuin työntekijänä.

        Olen myös sitä mieltä, että opettavaa, joskus miettiä miltähän tuntuisi olla ruma ja köyhä ; ) tai rikas ja kaunis.


      • ent.siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

        Juttuhan on niin kuin esimerkissäni jakoavaimesta, että mitään et saa jos et edes yritä. Yrittäjänä pystyy tuloihinsa ja menoihinsa vaikuttamaan paremmin kuin työntekijänä.

        Olen myös sitä mieltä, että opettavaa, joskus miettiä miltähän tuntuisi olla ruma ja köyhä ; ) tai rikas ja kaunis.

        Ainakin niihin menoihinsa voi yrittäjänäkin yrittää vaikuttaa sillä, kun yrittää noudattaa nopeusrajoituksia.
        Ulkomaan rekisterissä olevat taitaa saada anteeksi kaahaamisensa, jos ei osu elävä poliisi paikalle? Ainakin meille peltipoliisi viime kesänä iski vain silmää muutamankin kerran. Eikä mitään sen jälkeen.
        Likka vähän säikähti joka silmäniskun jälkeen mutta ei siksi, että olisi sakkoja pelännyt vaan siksi, ettei ehtinyt poseeraamaan kameran edessä ja oliko hiukset ja meikitkään aina kuvaamiskunnossa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ainakin niihin menoihinsa voi yrittäjänäkin yrittää vaikuttaa sillä, kun yrittää noudattaa nopeusrajoituksia.
        Ulkomaan rekisterissä olevat taitaa saada anteeksi kaahaamisensa, jos ei osu elävä poliisi paikalle? Ainakin meille peltipoliisi viime kesänä iski vain silmää muutamankin kerran. Eikä mitään sen jälkeen.
        Likka vähän säikähti joka silmäniskun jälkeen mutta ei siksi, että olisi sakkoja pelännyt vaan siksi, ettei ehtinyt poseeraamaan kameran edessä ja oliko hiukset ja meikitkään aina kuvaamiskunnossa.

        Meillä on uudehko leveä ohitustie. Siinä on ollut 80 nopeusrajoitus aijemmin. Nopeusrajoitus on vaihdettu 60 alueella, jossa on kaksi kaupungista tulevaa yhteenliittymää noin kolmen kilometrin matkalla. Tie ei ole ruuhkainen ja useimmat autoilijat ajavat siinä tiedostamattaan ylinopeutta. Itse tiedän, että siinä on nopeusrajoitus ja yritän noudattaa sitä. Kuitenkin ajonopeuden pitäminen nopeusrajoitusten mukaisena suoralla leveällä ohitustiellä saattaa pettää huomaamatta. Nopeutta mitattiin pakettiautosta joka oli parkkeerattu ruohikolle pienen mutkan jälkeen ennen Lehtikankaan liittymää. Näin auton ja katsoin mittariini se oli 60 - 70 välissä joten en tuntenut tehneeni rikosta. Tein kuitenkin. Yritän nyt kiertää ohitustien ja onneksi minulla on kilme vaihtoehtoa päästä mökiltä kaupunkiin eikä minun tarvitse ajaa tuota petollista sakkorysää. Esikoinen kysyi, milloin on sakkoni eräpäivä sillä hän kertoi ajaneensa ylinopeutta aina sillä alueella ohitustietä kuten suurinosa autoilijoista.


      • yrittäjäeläkeläinen
        korppis kirjoitti:

        Juttuhan on niin kuin esimerkissäni jakoavaimesta, että mitään et saa jos et edes yritä. Yrittäjänä pystyy tuloihinsa ja menoihinsa vaikuttamaan paremmin kuin työntekijänä.

        Olen myös sitä mieltä, että opettavaa, joskus miettiä miltähän tuntuisi olla ruma ja köyhä ; ) tai rikas ja kaunis.

        Yrittäjänä sai itse valita minkä verran maksaa yrittäjäeläkemaksua. Jos on maksanut tarpeeksi niin ei tarvitse kansaneläkettä eikä muitakaan köyhänapuja.


      • korppis1
        yrittäjäeläkeläinen kirjoitti:

        Yrittäjänä sai itse valita minkä verran maksaa yrittäjäeläkemaksua. Jos on maksanut tarpeeksi niin ei tarvitse kansaneläkettä eikä muitakaan köyhänapuja.

        Olen onnellinen ja nautin omalla tavallani. Kesä mökillä, pari kolme kuukautta ulkomailla syksyisin/keväisin. Jos anon ja saan lakisääteisiä tukia otan vastaa. Ei tarvinnut lasteni kirpparikuteissa kouluun mennä. En maksanut itselleni eläkettä, rahat kulutimme hyvätasoiseen elämääni. Olen tämän jo usein aikaisemminkin julkituonut.


      • bessie-
        korppis kirjoitti:

        Meillä on uudehko leveä ohitustie. Siinä on ollut 80 nopeusrajoitus aijemmin. Nopeusrajoitus on vaihdettu 60 alueella, jossa on kaksi kaupungista tulevaa yhteenliittymää noin kolmen kilometrin matkalla. Tie ei ole ruuhkainen ja useimmat autoilijat ajavat siinä tiedostamattaan ylinopeutta. Itse tiedän, että siinä on nopeusrajoitus ja yritän noudattaa sitä. Kuitenkin ajonopeuden pitäminen nopeusrajoitusten mukaisena suoralla leveällä ohitustiellä saattaa pettää huomaamatta. Nopeutta mitattiin pakettiautosta joka oli parkkeerattu ruohikolle pienen mutkan jälkeen ennen Lehtikankaan liittymää. Näin auton ja katsoin mittariini se oli 60 - 70 välissä joten en tuntenut tehneeni rikosta. Tein kuitenkin. Yritän nyt kiertää ohitustien ja onneksi minulla on kilme vaihtoehtoa päästä mökiltä kaupunkiin eikä minun tarvitse ajaa tuota petollista sakkorysää. Esikoinen kysyi, milloin on sakkoni eräpäivä sillä hän kertoi ajaneensa ylinopeutta aina sillä alueella ohitustietä kuten suurinosa autoilijoista.

        Noita tuo tapaisia "sakkorysiä" on kai koko maailma täynnä.

        Ei niitä tietenkään ole sakkorysiksi tieten tahtoen suunniteltu (Suomessa ainakaan), mutta kyllähän niiden kohdalla joskus sellainenkin ajatus voi mieleen tulla. Olen omaa mieltäni kouluttanut parempaan suuntaan tässä asiassa, ja todellakin pudotan nopeuden sallituksi vaikka jarruttamalla, niin turhalta kuin se joissain paikoissa tuntuukin. Aivan turhaan se nopeusrajoitus ei taida olla missään, vaikka ihan aina syytä siihen ei oikein ymmärräkään.

        Eräs tuttavani joutui varaamaan varsinaiseen työmatkaansa 15-20 minuuttia, ja omasta pihaliittymästään tielle pääsemiseen jopa kymmenen minuuttia, sillä valtaosa tiellä ajavista ei kunnioittanut 60 km/nopeusrajoitusta. Autoilijat kokivat 60 km rajoituksen liian pitkäksi, ja jos jonkun kilometrin noudattivatkin, niin lopulta kärsimättömyys voitti. Kylä(t) on rakennettu nauhamaisesti vanhan maantien varrelle ja suuret tehdastyöpaikat sekä moottoritielle pääsy toisessa suunnassa, lähin isompi kaupunki toisessa suunnassa.


      • bessie-
        100000e kirjoitti:

        Rikesakko on ns. kiinteä sakko, siinä ei katsota tuloja. Siivoojan linkki on hyvä.

        Hyvä linkki tosiaan. Itsekin jo vähän ihmettelin nopeusrajoitusten rikkomisesta saatujen rikesakkojen eroja, en ihmettele enää.

        Mutta tuo, että julkisella paikalla pissaamisesta ja kakkaamisesta saa saman suuruisen rikemaksun, se ei ole mielestäni loogisesti perusteltavissa. Kakkaamisesta pitäisi joutua pulittamaan ainakin 10 euroa enemmän, minun mielestäni. Jos tekee molemmat kerralla, niin oma hintansa sille, vähän halvempi kuin mitä tulisi yhteen ynnättynä.


    • Heikunkeikku

      Jos olet joutunut heräämään aamuisin töihin, niin voin helposti kuvitella, että nyt eläkkeelle päästyäsi nautit ihan satasella, ettei pakko herätä aamulla ja lähteä töihin.
      Minulla alkaa aina työt vasta iltapäivisin, mutta JOS olis semmonen työ, että silimä kourassa pitäisi mennä töihin aamulla, niin odottaisin eläkettä varmaankin hirmuisen hirmuisesti.

      Aamuisin minäkin kahvikupin kans menen ulos ja linnut toivottelevat minut tervetulleeksi monikuoroisesti. Ihan ihanaa.
      Nyt on kesäloma menossa ja voin möllöttää kuinka päin lystää, yhtään ei tartte vahdata kelloa jos ei haluu. Enkä pahemmin haluukaan.
      Eli nauti ja vielä kerran nauti:)

      • Ansaittu

        Kiitos nautin kyllä. 46v tuli tehtyä töitä, niillä tuloilla on maksettu asunnot , kasvatettu lapset maailmalle ja autettu lapsenlasia kykyjen mukaan . Nyt on minun vuoro, olen aivan varma että hyvältä tuntuu , menee sitten hyvin tai huonosti , olen työni tehnyt ja nuoremmat saa jatkaa.


    • de-meter

      Onnea matkaan, uuteen elämänvaiheeseen, aloittaja.

      En tahtoisi olla ilonpilaaja, mutta muistuupa mieleeni yhden tutun kommentti joka kerran kun olen jotakin hyvää omasta elostani halunnut kertoa:
      "Kyllä se siitä vielä huononee", hän toteaa ja niin on monesti käynyt - riippuen siitä miltä kantilta asioita on katsonut..))

      • Ansaittu

        Niinhän se menee , eihän tässä enää nuoreta, otetaan se vastaan mikä tulee, mitä sitä ennakkoon tilaamaan.


      • Ansaittu

        Piti kiittää kovasti.


    • onnea.vaan

      Onnea uuteen elämänvaiheeseen! Voin kuvitella miten nautittavaa onkaan nukkua silloin, kun nukuttaa, herätä silloin, kun haluaa, olla vaan eikä välittää sosiaalisesta kellosta.

      • Ansaittu

        Kiitos , noin juuri ajattelen.


    • Onnea ja onnea, ihanaa jos on ihanaa,.
      Nyt voit helposti osallistua kaikenlaisille yhteisille eläkeläisten riennoille, jos nimittäin haluat.

      Itsellä ensi vuonna tulee kuusvitonen ja tuntuisi ihan hirveältä jäädä eläkkeelle, kait jatkan niin kauan kun kunto kestää ja hommat maistuvat hyvältä. Tuntuisi varmaan vaikealta kirjoittaa papereihinsa, että eläkeläinen, paljon mielummin kirjoitan sen mitä nyt kirjoitan. Eläkeläisen elämä kuulostaa jotenkin alaspäin menolta, vai miten on, tunnetko olevasi elämäsi huipulla ja huippukunnossa kun olet eläkeläinen. Toivottavasti pysyt terveenä ja pitkään eläkeläisenä.

      • Kyllähän se niin on, että eläkeläinen joutuu pohtimaan "mihin ne vuodet ovat menneet, missä ne ovat"(Bo Carpelan) On lopultakin sen viimeisen kauden aika.
        Mutta koska se on osa elämänkaarta, ei siihen kannata liistrautua - vaan elää hyvällä mielellä ja niillä resusseilla mitä on kertynyt - eli anna palaa


      • Ansaittu

        Silloin kun sain tietää koska jään , oli hyvä tunne, mutta viimeinen viikko olikin yhtä vuoristorataa, mutta sitten kun koitti viimeinen aamu ajattelin kahvia juoden aamulla, että nyt on se vihon viimeinen päivä , ei ikinä enään. Terve ja terve , eihän tässä iässä olla enään 20 , mutta vuosien työtä tehneenä aikas hyvässä kunnossa olen , pitäis varmaan koputtaa puuta. Näillä mennään.


    • vastanytehdin

      Olen 66 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää vanhan ja aloitan nyt eläkkeelläolon.
      En joutanut aikaisemmin. Vasta nyt.

      Tuntuu mukavalle!

      Olen samaa mieltä, että on kulunut tää ilmaisu "nautin".

      • eläkkeelle.63v

        Normaali ihminen pääsee ja jää eläkkeelle viimeistään täytettyään 63 vuotta, ei yhtään enempää.


      • ent.siivoojaparka
        eläkkeelle.63v kirjoitti:

        Normaali ihminen pääsee ja jää eläkkeelle viimeistään täytettyään 63 vuotta, ei yhtään enempää.

        No johan nyt taas saa tuntea itsensä epänormaaliksi siitäkin, kun jäin eläkkeelle 66 vuotiaana.
        Kertokaa ny yhteen syssyyn kaikki muukin, mikä on normaalia ja mikä epänormaalia.


      • eläkkeelle.63v kirjoitti:

        Normaali ihminen pääsee ja jää eläkkeelle viimeistään täytettyään 63 vuotta, ei yhtään enempää.

        Normaalia, normaalia, ohi meni jo 63, eletään siis tätä epänormaalia elämää.
        Esimies kertoi 68 ihan kevyesti jos elämä suo ja terveyttä piisaa.


      • ent.siivoojaparka
        rosaliiin kirjoitti:

        Normaalia, normaalia, ohi meni jo 63, eletään siis tätä epänormaalia elämää.
        Esimies kertoi 68 ihan kevyesti jos elämä suo ja terveyttä piisaa.

        Noin minäkin sinun ikäisenäsi ajattelin, että niin kauan kuin terveys riittää. Mutta sitten tuli sellainen olo, että entäs sitten, jos se terveys alkaa reistaamaan just ennen eläkkeelle jäämistä. Tuli pakokauhu, että on päästävä eläkkeelle, kun on vielä terve, että ehtii jonkun aikaa nauttimaan laiskottelusta ja tosiaan nauttimaan (vaikka se kulunut sana onkin) siitä terveenä.


      • eläkkeelle.63v
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No johan nyt taas saa tuntea itsensä epänormaaliksi siitäkin, kun jäin eläkkeelle 66 vuotiaana.
        Kertokaa ny yhteen syssyyn kaikki muukin, mikä on normaalia ja mikä epänormaalia.

        No kyllä se itaruutta ja saituutta kun eläkepäiviään töissä viettää, eli erittäin epäönormaalia.
        Tai sitten ei ole tehnyt oikeita töitä ollenkaan.


      • ent.siivoojaparka
        eläkkeelle.63v kirjoitti:

        No kyllä se itaruutta ja saituutta kun eläkepäiviään töissä viettää, eli erittäin epäönormaalia.
        Tai sitten ei ole tehnyt oikeita töitä ollenkaan.

        Harvemmat kai siivoamista oikeana työnä pitävätkään, mutta kyllä se ainakin minulle ihan työstä kävi, eikä vähiten pitkien työmatkojen vuoksi.


      • mörkömöö
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Harvemmat kai siivoamista oikeana työnä pitävätkään, mutta kyllä se ainakin minulle ihan työstä kävi, eikä vähiten pitkien työmatkojen vuoksi.

        Taidat olla oikeassa, sillä siivous ei enää kelpaa nyky Suomessa kantaväestölle, koska 80- luvun hulppeat ajat soivat liian paljon "ilmaista" rahaa lusmuilla kotonakin.

        Sitten tulikin 90-luvun alku ja työpaikat katosi. Minä poloinen, no en sano niinkään, mutta sanouduin irti talouspäällikön virastani, vaikka johtajani varoitti, että lama tulee.

        Niin tuli ja vaikea oli löytää mitään työtä, mutta onneksi ansiosidonnainen oli riittävä minulle, joka kuitenkin piti ns. "nollata" 500 pv päästä.

        Muistin sitten, että keittiöapulaisia tarvitaan aina ja sain paikan työkkärin kautta. Olipa emäntä katkera lopulta, kun tuli puhe palkoista, joka hänellä oli pienempi, kuin minun soviteltu palkkani, joka koostui entisistä ansioistani.

        Työkkärin hommat kesti sen puolivuotta, jolla sai nollattua entisen ansiosidonnaisen ja siinä olikin taiteileminen, että ei ylitä sitä, sillä uusi laskelma olisi tullut sitten uuden palkan mukaan.

        Niin, lopulta otin siivojan pestin ja voi sitä kipua ensimmäisen viikon jälkeen. Olin kuin katujyrän alle jäänyt, mutta pianhan ne voimat karttui ja ansiosidonnainen turvasi tuloni, josta, sanoisinko, vihdoinkin pääsin eläkkeelle.

        ps. hiivatti taas tuota kirjainten estoa


    • Viatonsivullinen

      Niin kauan ollut jo eläkkeellä ettei enää viitsi ottaa puheeksi. Otan nyt kuitenkin, 5v ollut vapaalla. 62v jäin varhennetulle vapaaehtoisesti.
      Vähän hävisin rahassa mutta voitin vuoden vapauden, 63v olisi ollut
      virallinen. Sopeutuminen oli minulle vaikeaa. Elämä on ollut niin
      työntäyteistä, ohjelmoitua vuosikymmenet. Nyt on kaikki hyvin, en osaa sanoin kuvata, olen nyt se mikä olen ja se tuntuu helkkarin kivalta, voi että:)

    • ö-Öö

      Omaltako säästötililtäsi kulusi maksat, vai oletko yhteiskunan elättämä loispummi?

      Jos omia rahojasi, onneksi olkoon, jos muitten rahoja, enpä viitsisi paljoa leveillä asialla, vaan häpeäisin.

      =DW=

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      4974
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      292
      3085
    3. 134
      1797
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1647
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1223
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1173
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe