Hyvä pelikone?

xtremee

Joo eli oisin tossa joulun paikkeilla ostamas uuden pelikoneen , kun en jaksa ite tehä omaa ni voisitteko ehdottaa jotai hyvii pelikoneit? Pääosissa pelaan counter strikee (cs 1.6 , css csgo) ja tiän ettei ne paljoo tehoo vaadi mut tän hetkine kone on 5-6vuot vanha ja pyörittää csgo jossai 50-60fps paikkeil :/ ois kiva saada vähintää 120fps vaik onki 60hertsin näyttö eikä sitä huomaa eroo mut ainaki ois vähä sulavampi ja ei droppailis fps koko aja ..pelaan myös gta v , ja far cry 4 ku sais sen uuden koneen eka ja budjetti olis 800-900e voi mennä hieman ylikin :) ite oon kattonu tätä http://www.verkkokauppa.com/fi/product/16870/fsvff/Asus-ROG-G20BM-tietokone-Win-8-1-musta -TAI-http://www.verkkokauppa.com/fi/product/58845/fsrvt/Asus-GR6-tietokone-Win-8-1-musta onko kumpikaa noist hyvä??

25

1282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhamiettiävielä

      Jos olet joulun paikkeilla ostamassa niin palataan asiaan sitten joulukuussa.

    • fdsafdsa

      No sinulla on sitten vielä paljon aikaa perehtyä asiaan ja lukea testejä.

      Pelikäytössä näytönohjain on ehkä tärkein komponentti.

      Katso ensin mitä näytönohjainmalleja on verkkokaupoissa myytävänä ja sitten kirjoita googleen hakusanaksi eri näytönohjainten mallinimiä ja sen perään review tai benchmark ja jos haluat löytää nopeuden tietyssä pelissä, niin voit kirjoittaa pelin nimenkin perään.

      Esimerkiksi GTX 970 review farcry 4 tai R9 285 review farcry 4 tai R9 290X farcry 4

      Sitten kun haluat verrata prosessoreja, kirjoita vastaavasti esimerkiksi i5 4440 gaming benchmark tai 4690K gaming benchmark tai AMD 8350 gaming benchmark tai 4790K gaming benchmark

      Jos haluat tietää paljonko pelikoneeseen tarvitaan muistia, kirjoita googleen how much ram is enough for gaming ja selaa googlen löytämiä artikkeleita

      jne...

      Valmiskoneet ovat jokatapauksessa yleensä varsin huonoja vaihtoehtoja tai sitten pitää maksaa todella paljon (n.1500-2000€) jos haluaa jonkin tehdastekoisen pelikoneen jossa on hyvä suorituskyky. Sen sijaan komponentit kannattaa valita itse ja pyytää sitten vaikka tietokoneliikettä kasaamaan kone.

      Jos tuntuu liian vaikealta, selaa vanhempia viestejä edellisen parin viikon ajalta, niin sieltä löytyy varmasti monenlaisia paketteja, joita täällä on päivittäin kasailtu pakettilaskureilla.

      • Tehdään näin , kiitos kommentista.


    • Ja sit haluisin viel ton mielipiteen et olisko jompi kumpi noista mun linkkaamista koneista hyvä? Siel lukee specsitki ku klikkaatte :) , ehkä mä rakennan oman koneen mut mistä paikasta sais tilattuu hyvii osii? Oon meinaa kuullu et sakasta sais halpoja osia :D

      • suomestakannattaa

        Suomesta. Ulkomailta ei kannata tilata. http://keskustelu.suomi24.fi/t/13667726


      • Okei kiitos kommentista :D


      • fdsafdsa

        Noista omista ehdotuksistasi GR6 on selvästi parempi, mutta pelikäyttöön ei voi oikein kumpaakaan suositella. 5200U on lähinnä läppäreihin tarkoitettu vähävirtainen 2-ydin prosessori.

        Pelikäytössä olisi hyvä olla vähintään neljä ydintä ja johtuen tulevien konsolien sisuskaluista ja siitä että pelit tehdään yleensä sekä konsoleille, että PC-koneille usein rinnakkain niin että pyörivät molemmilla alustoilla, voisi ajatella että lähitulevaisuudessa olisi hyötyä jopa kahdeksasta säikeestä, eli 8-ydintä tai 4-ydintä ja HyperThreading.

        Edullisissa koneissa pitänee tyytyä AMD:n prosessoreihin ja tehokkaammissa Intelin i5 tai i7 prosessoreihin.

        Näytönohjaimissa tällä hetkellä ylivoimainen malli <200€ hintaluokassa on on AMD R9 285 jopa päihittää monin paikoin esim. GTX960:n joka on ollut suoraan sanoen hienoinen pettymys Nvidialta. Jos raudan varmaan suorituskykyä FullHD-resoluutiolla ja hyvillä yksityiskohdilla haluaa, niin GTX970 tai R9 290X, jotka toisaalta ovat melko kalliita (>300€)

        Muistiksi riittää 2x4 Gt oikein hyvin

        Virtalähde olisi hyvä olla vähintään 550W mutta 650W ei ole mitenkään liioiteltua ja valmistajan olisi hyvä olla jokin laadukas, kuten XFX, Seasonic tai joissakin malleissaan hyvä ja joissakin ei niin hyvä EVGA.

        Tällä palstalla on esitetty monta tuon hintaluokan pakettia, joten voit katsoa niistä mallia.


      • fdsafdsa

        systemastore.fi

        AMD FX-8350 8-CORE 4.0GHz AM3 125W 8MB BLACK EDITION BOX
        189.00

        ASUS M5A97 LE R2.0 AM3 AMD970 DDR3 USB3 SATA6 ATX TARJOUSERÄ
        75.00

        G.Skill SNIPER Edition - DDR3 - 1866 MHz - 2 x 4GB
        63.90

        CORSAIR Carbide Series 200R 2x120MM USB3.0 ATX-kotelo
        55.00

        XFX PRO650W
        95.00

        ASUS STRIX AMD R9 285 DC2 OC 2GB GDDR5 0Db FAN KAMPANJA
        199.00

        Komponenttien Basic kasaus ilman ohjelmien asennusta
        45.00

        Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit FI DVD SP1 OEM
        99.90

        KINGSTON V300 240GB SSD 450/450Mb/s 2.5" SATA3
        99.90

        ASUS DRW-24F1ST 24X DVDRW BLACK SATA KAMPANJA
        19.00

        Yhteensä 940.70 (mekaanisella WD Blue levyllä n.900€)
        ---------------------------

        Tai sitten hyväksyt että kunnollinen kone nyt vaan maksaa mitä maksaa:

        hardwarium.fi

        Intel Core i7-4790K (Boxed, LGA 1150 Haswell Refresh)
        349,90 €

        SilentiumPC Brutus M25 Pure Black BT-M25 (ATX)
        46,90 €

        Kingston HyperX Fury Black 2 x 4 GB (DDR3, 1866 Mhz, CL10)
        65,90 €

        ASUS DRW-24F1ST (DVD/RW)
        19,90 €

        EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4 GB
        349,90 €

        Crucial BX100 250 GB SSD (2,5" SATA 3.0)
        94,90 €

        Gigabyte GA-Z97X-SLI (ATX, LGA 1150)
        119,90 €

        EVGA SuperNOVA 750W G2 (80Plus Gold) 109.90 €

        1157.20€

        Tietysti tuohon voi vaihtaa edullisemman virtalähteen ja säästää 25€ mutta tuo on testeissä todella hyvin pärjännyt virtalähde ja minimikoko jos asennat joskus toisen GTX970 että saat SLI:n. Samoin löytyy vielä edullisempi Z97 emolevy, mutta halvinta kannattaa harvoin ostaa, jos haluaa edes kohtuullista laatua.

        Jos on valmis laittamaan 900€ johonkin, niin kannattaa melkein laittaa samantien yli tonni jos sillä saa selvästi parempaa suorituskykyä. Jälkimmäisen koneen jälleenmyyntiarvokin on parempi.

        Suorituskykyero:

        Prosessori: http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-4790K-vs-AMD-FX-8350
        Näytönohjain: http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-285-vs-GeForce-GTX-970

        Näytönohjaimen testi: http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-285-vs-GeForce-GTX-970


      • fdsafdsa
        fdsafdsa kirjoitti:

        systemastore.fi

        AMD FX-8350 8-CORE 4.0GHz AM3 125W 8MB BLACK EDITION BOX
        189.00

        ASUS M5A97 LE R2.0 AM3 AMD970 DDR3 USB3 SATA6 ATX TARJOUSERÄ
        75.00

        G.Skill SNIPER Edition - DDR3 - 1866 MHz - 2 x 4GB
        63.90

        CORSAIR Carbide Series 200R 2x120MM USB3.0 ATX-kotelo
        55.00

        XFX PRO650W
        95.00

        ASUS STRIX AMD R9 285 DC2 OC 2GB GDDR5 0Db FAN KAMPANJA
        199.00

        Komponenttien Basic kasaus ilman ohjelmien asennusta
        45.00

        Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit FI DVD SP1 OEM
        99.90

        KINGSTON V300 240GB SSD 450/450Mb/s 2.5" SATA3
        99.90

        ASUS DRW-24F1ST 24X DVDRW BLACK SATA KAMPANJA
        19.00

        Yhteensä 940.70 (mekaanisella WD Blue levyllä n.900€)
        ---------------------------

        Tai sitten hyväksyt että kunnollinen kone nyt vaan maksaa mitä maksaa:

        hardwarium.fi

        Intel Core i7-4790K (Boxed, LGA 1150 Haswell Refresh)
        349,90 €

        SilentiumPC Brutus M25 Pure Black BT-M25 (ATX)
        46,90 €

        Kingston HyperX Fury Black 2 x 4 GB (DDR3, 1866 Mhz, CL10)
        65,90 €

        ASUS DRW-24F1ST (DVD/RW)
        19,90 €

        EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4 GB
        349,90 €

        Crucial BX100 250 GB SSD (2,5" SATA 3.0)
        94,90 €

        Gigabyte GA-Z97X-SLI (ATX, LGA 1150)
        119,90 €

        EVGA SuperNOVA 750W G2 (80Plus Gold) 109.90 €

        1157.20€

        Tietysti tuohon voi vaihtaa edullisemman virtalähteen ja säästää 25€ mutta tuo on testeissä todella hyvin pärjännyt virtalähde ja minimikoko jos asennat joskus toisen GTX970 että saat SLI:n. Samoin löytyy vielä edullisempi Z97 emolevy, mutta halvinta kannattaa harvoin ostaa, jos haluaa edes kohtuullista laatua.

        Jos on valmis laittamaan 900€ johonkin, niin kannattaa melkein laittaa samantien yli tonni jos sillä saa selvästi parempaa suorituskykyä. Jälkimmäisen koneen jälleenmyyntiarvokin on parempi.

        Suorituskykyero:

        Prosessori: http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-4790K-vs-AMD-FX-8350
        Näytönohjain: http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-285-vs-GeForce-GTX-970

        Näytönohjaimen testi: http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-285-vs-GeForce-GTX-970

        "Jouluksi" tekemistä... Eli jos jotain kiinnostaa, miten tietokone kasataan - se on todella helppoa: https://www.youtube.com/watch?v=JgwU-pPDzqA


      • MitäpäSeMulleKuuluu
        suomestakannattaa kirjoitti:

        Suomesta. Ulkomailta ei kannata tilata. http://keskustelu.suomi24.fi/t/13667726

        Ainakin osa osista kannattaa hyvinkin tilata ulkomailta. Joissain osissa on huomattava hintaero saksan hyväksi.
        Kotelo sitten kannattaa tilata vaikkapa Jimm'sistä niin ei tule postimaksuja vaikka onkin vähän kalliimpi perushinta. Siis jos nyt pitää tilata.


      • fdsafdsa
        MitäpäSeMulleKuuluu kirjoitti:

        Ainakin osa osista kannattaa hyvinkin tilata ulkomailta. Joissain osissa on huomattava hintaero saksan hyväksi.
        Kotelo sitten kannattaa tilata vaikkapa Jimm'sistä niin ei tule postimaksuja vaikka onkin vähän kalliimpi perushinta. Siis jos nyt pitää tilata.

        Ja jos jotain hajoaa takuuaikana, eikä itse saa selvitettyä viallista osaa, niin saat maksaa korkojen kera jos on tilailtu osia useasta liikkeestä. Itse tekisin kyllä niin, että tilaisin osat yhdestä paikasta.


      • AsusDeluxe
        fdsafdsa kirjoitti:

        Ja jos jotain hajoaa takuuaikana, eikä itse saa selvitettyä viallista osaa, niin saat maksaa korkojen kera jos on tilailtu osia useasta liikkeestä. Itse tekisin kyllä niin, että tilaisin osat yhdestä paikasta.

        Ei mulla ainakaan ole koskaan ollut ongelmia viallisen osan selvittämisessä.
        Minä nyt kyllä muutenkin päivittelen konetta aina vähitellen, joten ainahan mulla on osat hommattu milloin mistäkin olen järkevimmällä hinnalla saanut.


      • fdsafdsa
        AsusDeluxe kirjoitti:

        Ei mulla ainakaan ole koskaan ollut ongelmia viallisen osan selvittämisessä.
        Minä nyt kyllä muutenkin päivittelen konetta aina vähitellen, joten ainahan mulla on osat hommattu milloin mistäkin olen järkevimmällä hinnalla saanut.

        "Ei mulla ainakaan ole koskaan ollut ongelmia viallisen osan selvittämisessä."

        Sitten sinulla ei ole tullut tarpeeksi monta konetta vastaan...

        "Minä nyt kyllä muutenkin päivittelen konetta aina vähitellen, joten ainahan mulla on osat hommattu milloin mistäkin olen järkevimmällä hinnalla saanut."

        Se on eri tilanne. Jos toimivaan koneeseen hankkii uuden osan, on helppo keksiä missä on vika jos uusi osa ei toimi... Mutta kun ostaa koko koneen, kannattaa sen osat ostaa yhdestä liikkeestä. Ehkä näytönohjaimen voi ostaa muualta, mutta sekin ainoastaan siinä tilanteessa että laitteessa on myös integroitu.


      • AsusDeluxe
        fdsafdsa kirjoitti:

        "Ei mulla ainakaan ole koskaan ollut ongelmia viallisen osan selvittämisessä."

        Sitten sinulla ei ole tullut tarpeeksi monta konetta vastaan...

        "Minä nyt kyllä muutenkin päivittelen konetta aina vähitellen, joten ainahan mulla on osat hommattu milloin mistäkin olen järkevimmällä hinnalla saanut."

        Se on eri tilanne. Jos toimivaan koneeseen hankkii uuden osan, on helppo keksiä missä on vika jos uusi osa ei toimi... Mutta kun ostaa koko koneen, kannattaa sen osat ostaa yhdestä liikkeestä. Ehkä näytönohjaimen voi ostaa muualta, mutta sekin ainoastaan siinä tilanteessa että laitteessa on myös integroitu.

        Yleensä koko roskan ostaminen samasta paikasta tulee paljon kalliimmaksi. Tässäkin taas yksi syy, miksi kannattaa kasata itse kunnon alustalle ja päivitellä sitä mukaa kun tarvetta ilmenee.
        Lisäksi yli tonnin könttämaksu koneesta kirpaisee ainakin tällaista köyhää. 100-200 € vuodessa taas ei tunnu juuri missään.


      • eswgwegfw
        fdsafdsa kirjoitti:

        "Ei mulla ainakaan ole koskaan ollut ongelmia viallisen osan selvittämisessä."

        Sitten sinulla ei ole tullut tarpeeksi monta konetta vastaan...

        "Minä nyt kyllä muutenkin päivittelen konetta aina vähitellen, joten ainahan mulla on osat hommattu milloin mistäkin olen järkevimmällä hinnalla saanut."

        Se on eri tilanne. Jos toimivaan koneeseen hankkii uuden osan, on helppo keksiä missä on vika jos uusi osa ei toimi... Mutta kun ostaa koko koneen, kannattaa sen osat ostaa yhdestä liikkeestä. Ehkä näytönohjaimen voi ostaa muualta, mutta sekin ainoastaan siinä tilanteessa että laitteessa on myös integroitu.

        Tosi harrastajat eivät ole koskaan myös yhden teho masiinan varassa, näin ihan vain muistin virkistämiseksi.


    • fdsafdsa

      Tosin noita komponentteja ei sitten pidellä noin...

      Vaikka kaikki (laadukkaat) komponentit on suojattu ESD:ltä, oikea ja varma tapa silti on se, että kone kasataan t-paita päällä ja käsivarsi kotelon paljasta metallipintaa vasten ESD:n purkamista varten. Lisäksi emolevyä, muisteja ja muita osia pidelläään varmuuden vuoksi reunoista välttäen koskemasta johtimia ja komponentteja. Piirilevyjä voi siis koskea, mutta ei mitään metallista piirilevyjen pinnoilla tai muuta sellaiasta. Aina on riski, että iholta vapautuva ESD kärventää komponentteja.

      Lisäksi videolta puuttuu lämpötahnan laittaminen. Valmistuulettimissa se on tarrana jäähdyttimen pohjassa, mutta jos ostaa erillisen jäähdyttimen, se pitää laittaa itse. Jäähdyttimen mukana tulee ohje ja sitä kannattaa noudattaa tarkasti.

      • MitäpäSeMulleKuuluu

        "Valmistuulettimissa se on tarrana jäähdyttimen pohjassa"

        Pilkunviilausta, mutta itse en ole koskaan törmännyt tuulettimeen jossa olisi jotain tahnaa.


      • pcmuseo
        MitäpäSeMulleKuuluu kirjoitti:

        "Valmistuulettimissa se on tarrana jäähdyttimen pohjassa"

        Pilkunviilausta, mutta itse en ole koskaan törmännyt tuulettimeen jossa olisi jotain tahnaa.

        Boxatuissa...

        t:p


      • MitäpäSeMulleKuuluu
        pcmuseo kirjoitti:

        Boxatuissa...

        t:p

        No mutta ei se tahna tuulettimessa ole vaan jäähyssä.

        Joka tapauksessa ottaisin jäähystäkin suosiolla pois sen valmistahnan (ihan liian paksu kerros, tai jos lämpöteippiä niin ainakin liian paksu) ja ostaisin oikeaa tahnaa.
        Hyviä tahnoja saa edullisestikin, ei maksa montaa euroa, ja niillä tahnoittaa aika pirun monta cooleria.


    • lol

    • Koulukiusatt
    • HemuliKing

      sellaisesta paikasta kun Jimms,sielta saa hyvia koneen osia itse kauppa on Turussa mutta verkkokauppa kin löytyy!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Osta Jimmsiltä valmis hyvä kone tai itse kasaaaminen tietyillä komponenteilla. Jimms osaa varmasti tässä auttaa..

      https://diginyt.fi/pelikone/

    • Anonyymi

      Pelit pelataan Windowsilla, eli voi ostaa valmiina. Siinä on yleensä kolme tai neljä tuuletinta, että pysyy viileänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11273
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3143
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2994
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2187
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1948
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1795
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1774
    8. 86
      1759
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1758
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe