Mikä huojuvissa sikakiikuissa kiehtoo?

Vöpykäine

Skodaa myydään Suomessa aika paljon, se on fakta jota ei käy kieltäminen.

Mistä johtuu tämä skoda innostus, kun Skodista tiedetään,että:

-ne huojahtelevat, huonot pompottavat ajo-ominaisuudet (jäykkä taka-akseli)
-ovat muovisia, nitiseviä,natisevia, ämpärimuovisia sisältä
-niissä on huonot penkit
-hinta ei ole halpa, vaikka imago on halppis - ns. kallis halppis
-tilaa ei ole runsaasti, ahtaita, vain farkkujen takatilassa reilummin tilaa
-erittäin vikaherkkiä, kalliita remontteja tiedossa
-kärsivät vesivuodoista ja homehtuvat
-ovat kylmiä talvella ja kuumia kesällä (alimitoitettu jäähdytysjärjestelmä, - ja lämmityslaitteisto)

Luulisi että tällaisen auton vapaaehtoisesti ostava olisi jonkin sortin masokisti.
Etenkin kun samalla rahalla saisi mukavan, tilavan,tehokkaan länsiauton, joka olisi kestävä ja arvostetumpi.
Onko niin että aatepuoli ei anna periksi ostaa länsiautoa?

32

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hauku.enemmän

      Et edes onnistunut laittamaan postaukseesi kaikkia niitä kliseitä, joilla Skodaa mollataan. Mikä ihmeen trollaus se on jos ei pysty täydellisyyteen?

      • tärkeä.huomio

        vois vielä lisätä että meluavat, jopa ulisevat!


      • Naulan.kantaan
        tärkeä.huomio kirjoitti:

        vois vielä lisätä että meluavat, jopa ulisevat!

        Kyllä, olet oikeassa.
        Ne meluavat ja ulisevat - nimittäin ne trollit jotka tänne kirjoittelevat.


      • Työterveyslaitos
        Naulan.kantaan kirjoitti:

        Kyllä, olet oikeassa.
        Ne meluavat ja ulisevat - nimittäin ne trollit jotka tänne kirjoittelevat.

        Melu ja uliseva äänimaailma ml. rengasmelu skeidasissa ei ole mikään leikin asia. Skottaraisissa on pidettävä kuulosuojaimia, sillä melun raja-arvot ylittyvät


    • TulevaSkodisti

      "Etenkin kun samalla rahalla saisi mukavan, tilavan,tehokkaan länsiauton, joka olisi kestävä ja arvostetumpi."
      Et vaan koskaan muista kertoa merkkiä & mallia...
      Ja olet oikeassa aatteen puolesta - vain NATO-maan auto kelpaa.

      • tärkeempihuomio

        Aatteen puolesta, siis Nato-maassa koottu saksalaismerkki on ainoa oikea, vai mitä?


    • Tylsyyspuree

      Skodan tylsä ja ankea olemus on hyvä lisä monen lippispäisen tallaajan arkielämään.

      • joko.onnistuu

        Pippeliä hieromalla saat sian muuttumaan koiraksi.


      • vepukaine
        joko.onnistuu kirjoitti:

        Pippeliä hieromalla saat sian muuttumaan koiraksi.

        Skoda on maaseudun vessa ja kaupunkien kusiputka. Helpommalla saa siasta hieromalla koiran kuin irvokkaasta skeidasesta auton.


      • Eiköotaeteen
        vepukaine kirjoitti:

        Skoda on maaseudun vessa ja kaupunkien kusiputka. Helpommalla saa siasta hieromalla koiran kuin irvokkaasta skeidasesta auton.

        Tuo vepukkavöpykkä nimittää koko ajan omaa pippeliään siaksi. Sitä se hieroo kaiken aikaa. huvittavaa.


    • Olet_erittäin_säälittävä

      Kasva ensin aikuiseksi ja hanki ajokortti. Käy sitten koeajamassa Skoda, niin huomaat, mikä siinä viehättää.

      • mikä-lie

        Alemmuudentunne vai kyykytyksen uhrina oleminen?


    • SelitysLöytyy

      Kyllä siinä hyvin pitkälti on sitä takana että meidät suomalaiset kasvatettiin sodan jälkeisistä ajoista aina 90-luvun alkuun hyvin neuvostomyönteisiksi. Moni muistaa lapsuudestaan kouluhallituksen pitämät Lenin-aiheiset ainekirjoituskilpailut ja luokittain käytiin pakollisena katsomassa suomalais-NL:lainen yhteistyöelokuva Luottamus. Laajasti oli yhteiskunnassa ja kansalaisilla vallalla käsitys että neuvostoliittolaiset tuotteet ovat paljon halvempia ja parempia kuin vastaavat länsimaiset, vain kovimpia porvareita neuvostoliittolainen tuotemerkki esti ostamasta ja pakotti valitsemaan kalliimman ja huonomman länsituotteen.
      Tältä pohjalta sitä Skodia paljolti vieläkin valitaan.

      • hopplaa

        Miten NATO:n jäsenvaltio ja neuvostomyönteisyys mielestäsi liittyvät toisiinsa?


      • KerranR-AinaR

        NL:n satelliitti on NL:n satellitti. Vaaditaan 5 sukupolvea ennen kuin se asia muuttuu jos silloinkaan.


      • YstävällinenNeuvo
        KerranR-AinaR kirjoitti:

        NL:n satelliitti on NL:n satellitti. Vaaditaan 5 sukupolvea ennen kuin se asia muuttuu jos silloinkaan.

        Markkinataloudessa nopeat syövät hitaat. Säälin sinua jämähtämisesi johdosta. Kiukuttelemalla vain pilaat tulevaisuutesi.


      • Ei.venäjälle

        Ostin Skodan vittuillakseni venäläisille, jotka ovat aina kiusanneet naapureitaan.


      • Oliskoaikaherätä
        YstävällinenNeuvo kirjoitti:

        Markkinataloudessa nopeat syövät hitaat. Säälin sinua jämähtämisesi johdosta. Kiukuttelemalla vain pilaat tulevaisuutesi.

        Loppu peleissä sinut syödään ja petettynä heräät todellisuuteen, toivottavasti.


    • siku

      Ne nimenomaan eivät huoju eikä kiiku, koska jousitus on liiankin jämäkkä.

      • vesi-ongelmaakin

        Sikakiikku liikkuu hitaasti ja kiikkuu. Se on skodan ominaispiirre. Jäykkä taka-akseli tekee sen vielä, että koko vankkuri on kun yhden laakerin varassa. Myönteisesti ajatellen, heikko auto takaa paljon ajanvietettä, kun korjailee sitä ja laittaa rahansa siihen. On se parempi harrastus, kun ajaa autolla ja nauttia olostaan.


    • vepsuvöpy

      sikakiikku kiikuttelee menemään... ruman näköistä

      • Kohan_kyselen

        Joko helpotti henkinen helvetti?


      • skottarainen-kamala

        Muistuttaa sämpyläkenkää, mutta koska huonot rengasakselistot niin parhaassa elementissään se kiikuttaa pellon reunalla kaalikärrynä. Toki pitää kumartaa kuskin aina itää, että pysyy hengessä kiihkeässä.
        Onkohan taas kokoontumisia tiedossa, jossa ripsakkaa ripaskaa poijat pomputtavat.


      • vöpykkäpössis
        skottarainen-kamala kirjoitti:

        Muistuttaa sämpyläkenkää, mutta koska huonot rengasakselistot niin parhaassa elementissään se kiikuttaa pellon reunalla kaalikärrynä. Toki pitää kumartaa kuskin aina itää, että pysyy hengessä kiihkeässä.
        Onkohan taas kokoontumisia tiedossa, jossa ripsakkaa ripaskaa poijat pomputtavat.

        Skeidan pompotus (jäykkä vanhanaikainen taka-akselirakenne) on aivan kamalaa, skodakääkän peräpukamat saa skeidasen epämukavalla penkillä varsinaisen shokkihoidon.


      • Kohan_kyselen
        vöpykkäpössis kirjoitti:

        Skeidan pompotus (jäykkä vanhanaikainen taka-akselirakenne) on aivan kamalaa, skodakääkän peräpukamat saa skeidasen epämukavalla penkillä varsinaisen shokkihoidon.

        Joko helpotti henkinen helvetti ja fyysinen ressi?


    • ocu

      Skodassa kiehtoo juurikin se, ettei se ole huojuva sikakiikku. Samaa ei voi sanoa kaikista ns. länsiautoista.

    • OnkoMuitaFaktoja

      Ei sinun kannata moisesta olla katkera.

    • oletoikeassa

      Kyllä se varmaan niin on, että aate velvoittaa näitä skodakuskeja.
      Ei niitä muuten juuri kukaan ostaisi.

      • Kuka nyt huojahtelevan, vikaantuvan, meluavan, pompottavan, vanhahtavan, vuotavan sikakiikun nyt muuten ostaisi.


    • van.der.gyygh

      karseita_kippoja

    • hyi helkkari, skeidat tul perseest

    • Autoinsinööri

      Tutina ja hytke

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe