Medellin, oletko käynyt?

Mimmiiiiii

Hei,

Suunnittelen matkaa Etelä-Amerikkaan ja Medellin olisi yksi kohde. Onko tällä palstalla ketään joka olisi käynyt Medellinissä ja osaisi antaa vinkkejä matkaa varten.

Kiitos etukäteen!

5

2294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CoronelDelMonte

Vuokra-asunnolle sopiva paikka on esim. Laureles tai Estadio. Molemmista pääsee kulkemaan mukavasti metrolla ja viimemainitussa ei tule liikuntamahdollisuuksista pula. Mainitaan nyt vaikka olympia-allas ulkoilmassa sekä monenlaiset palloiluhallit ja -kentät.

Museot Medellinissä eivät ole kummoisia. Samoin matkailijan shoppailu tahtoo vain keskittyä ostoskeskuksiin (jotka kyllä ovat valtavia ja näyttäviä), koska erikoisliikkeet ovat hieman hajallaan, eikä keskusta ole muutenkaan se kaupungin näyttävin paikka.

• Mimmiiiiii

Tiedätkö mikä olisi hyvä vuodenaika matkustaa? Olen suunnitellut tammikuuta. Miltä turvallisuustilanne tuntui Medellinissä?

• CoronelDelMonte

Sää on lupsakka ympäri vuoden, ajoittaiseen sateeseen voi varautua, jonka pystyy päättelemään myös vihreyden määrästä. Varuillaan on oltava, aseellinen ryöstö käy hyvin nopeasti ja moottoripyörällä liikkuva konna voi ilmestyä taakse aivan hyvin vaikka rauhallisella kadulla Laurelesissa. Ylempänä rinteillä olevissa kaupunginosissa tapetaan sitten jo ihmisiä; tahti on tuollaiset kahdeksan kroppaa/päivä.

• Jffogkdh

Moi! Minä olen asustellut nyt yli kuukauden Medellinissä. On tiettyjä asioita, mitä pitää tietää ennen kuin täällä vaeltaa. Suosittelen majoitusta Pobladosta, turvallisin paikka turistille ja muutenkin mukava ja antoisa alue. Keskustassa ei kannata hortoilla enää 5-6 jälkeen illalla, sillä se ei ole turvallinen alue illalla. Päivällä voi hyvinkin vapautuneesti vaellella ympäriinsä, mutta pidä aina laukku edessäsi ja näytä siltä että sinulla on päämäärä. Jos et soita taksia tai käytä taksisovellusta, niin aina ennen taksiin menoa varmista että taksimittari on päällä ja aloitus nöyttää 2600 clp. Ennen kuin astut taksiin, vilkaise auton takaosaa ja sisällä teeskentele vaikka kirjoittavasi viestiä. Taksikuski silloin luulee, että olet ilmoittanut itsestäsi ja siitö missä taksissa olet. Medellin on mahtava paikka ja ihmiset ihania, suosittelen!

• CoronelDelMonte

Onko työtä, opiskelua suunnitelmissa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      37
      3167
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      52
      2744
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2590
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2124
    5. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      87
      2012
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1898
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1519
    8. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      26
      1395
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      52
      1068
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      1042
    Aihe