Sateenkaari ja PRIDE

Porinpojka

Se on mielestäni aika jännä juttu, että homoyhteisö on valinnut tunnuksiksensa juuri sateenkaaren ja ylpeyden.

Raamatun mukaanhan juuri sateenkaari on Jumalan lupaus ettei Hän enää hukuta kaikkia ihmisiä heidän pahuutensa ja syntiensä tähden.

Ylpeys on asia mitä vastaan raamattu ilmoittaa Jumalan olevan:

"Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon"

Eli nyt nämä ihmiset ovat valinneet toteuttaa heissä asuvaa syntiä ylpeinä ja samalla heiluttavat sateenkaarilippuja ikäänkuin muistutuksena Jumalalle lupauksestansa.
Tämä siis tietysti uskovaisen näkökulmasta katsottuna.
Uskon että henkimaailmalla on näppinsä pelissä tässä asiassa.

Sinänsä nämä asiat eivät minua yllätä kun tiedän että raamatun mukaan ei ainoastaan homous, vaan kaikenlainen laittomuus eli synti pääsee valtaan kun mennään pelin poikki viheltämistä kohti.

Hyvää alkavaa viikkoa sekä homoille että muille.

71

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Hyvää alkavaa viikkoa sekä homoille että muille."
      Niin, sehän voi olla vaikka viimeisesi, eikö totta? Huisin jännää - sitten saa kyllä kaikki möröt ja tontut kyytiä, kun Isännän poika ratsastaa valkealla ratsulla alas taivaalta. Tai sitten ei, odottelet Toista tulemista kuolemaasi asti niin kuin miljoonat muut ennen sinua - mutta saitpahan ainakin tuomita muita ihmisiä.

• Porinpojka

"mutta saitpahan ainakin tuomita muita ihmisiä."

Jos minä sanon mikä raamatun mukaan on syntiä, niin se en silloin ole minä joka tuomitsee, vaan raamatun sana.
        Minä itse en ole sanan yläpuolella, mistä voisin tuomita, vaan sen alapuolella niinkuin kaikki muutkin ihmiset minun uskoni mukaan.

Sanaa voi toki myös tulkita ja käyttää väärin omiin tarkoitusperiinsä, ja se on virhe mihin suuri määrä ihmisiä on syyllistynyt kautta aikain.

"15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen."

• UrbanLegends
        Porinpojka kirjoitti:

Jos minä sanon mikä raamatun mukaan on syntiä, niin se en silloin ole minä joka tuomitsee, vaan raamatun sana.
        Minä itse en ole sanan yläpuolella, mistä voisin tuomita, vaan sen alapuolella niinkuin kaikki muutkin ihmiset minun uskoni mukaan.

Sanaa voi toki myös tulkita ja käyttää väärin omiin tarkoitusperiinsä, ja se on virhe mihin suuri määrä ihmisiä on syyllistynyt kautta aikain.

"15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen."

Noinhan se on hyvä paeta vastuuta. Että en minä, vaan Raamattu. Kuitenkin kyse on omasta tulkinnastasi siitä, mikä Raamatussa on noudatettavaa, mikä kirjaimellista jne. Ja omasta valinnastasi siitä, mitä päätät muille sanoa. Ei Jumala tässä kirjoittanut, vaan sinä ihan itse.

Ei tämäkään ole Raamatusta, vaan ihan omaa tulkintaasi siitä, mitä toiset mielestäsi ajattelevat: "Eli nyt nämä ihmiset ovat valinneet toteuttaa heissä asuvaa syntiä ylpeinä ja samalla heiluttavat sateenkaarilippuja ikäänkuin muistutuksena Jumalalle lupauksestansa." Ehkäpä nämä ihmiset eivät muistuttele Jumalaasi yhtään mistään eivätkä 'toteuta ylpeinä syntiä' vaan iloitsevat siitä, että heilläkin on oikeus olla omia itsejään ja rakastaa.

Kun lähtee tuomitsemaan muita, voisi edes seistä sanojensa takana.

• Porinpojka
        UrbanLegends kirjoitti:

Noinhan se on hyvä paeta vastuuta. Että en minä, vaan Raamattu. Kuitenkin kyse on omasta tulkinnastasi siitä, mikä Raamatussa on noudatettavaa, mikä kirjaimellista jne. Ja omasta valinnastasi siitä, mitä päätät muille sanoa. Ei Jumala tässä kirjoittanut, vaan sinä ihan itse.

Ei tämäkään ole Raamatusta, vaan ihan omaa tulkintaasi siitä, mitä toiset mielestäsi ajattelevat: "Eli nyt nämä ihmiset ovat valinneet toteuttaa heissä asuvaa syntiä ylpeinä ja samalla heiluttavat sateenkaarilippuja ikäänkuin muistutuksena Jumalalle lupauksestansa." Ehkäpä nämä ihmiset eivät muistuttele Jumalaasi yhtään mistään eivätkä 'toteuta ylpeinä syntiä' vaan iloitsevat siitä, että heilläkin on oikeus olla omia itsejään ja rakastaa.

Kun lähtee tuomitsemaan muita, voisi edes seistä sanojensa takana.

"Ei tämäkään ole Raamatusta, vaan ihan omaa tulkintaasi siitä, mitä toiset mielestäsi ajattelevat: "Eli nyt nämä ihmiset ovat valinneet toteuttaa heissä asuvaa syntiä ylpeinä ja samalla heiluttavat sateenkaarilippuja ikäänkuin muistutuksena Jumalalle lupauksestansa." Ehkäpä nämä ihmiset eivät muistuttele Jumalaasi yhtään mistään eivätkä 'toteuta ylpeinä syntiä' vaan iloitsevat siitä, että heilläkin on oikeus olla omia itsejään ja rakastaa."

Niin minähän kirjoitin että se oli minun uskoon perustuvan näkemykseni mukaan.
        En oletakaan että ateistit olisi asiasta millään tavalla samaa mieltä.
        Enkä tietenkään oleta tai vaadi että kaikkien pitäisi elää raamatun mukaan.
        Totesin vain oman näkemykseni.

• UrbanLegends
        Porinpojka kirjoitti:

"Ei tämäkään ole Raamatusta, vaan ihan omaa tulkintaasi siitä, mitä toiset mielestäsi ajattelevat: "Eli nyt nämä ihmiset ovat valinneet toteuttaa heissä asuvaa syntiä ylpeinä ja samalla heiluttavat sateenkaarilippuja ikäänkuin muistutuksena Jumalalle lupauksestansa." Ehkäpä nämä ihmiset eivät muistuttele Jumalaasi yhtään mistään eivätkä 'toteuta ylpeinä syntiä' vaan iloitsevat siitä, että heilläkin on oikeus olla omia itsejään ja rakastaa."

Niin minähän kirjoitin että se oli minun uskoon perustuvan näkemykseni mukaan.
        En oletakaan että ateistit olisi asiasta millään tavalla samaa mieltä.
        Enkä tietenkään oleta tai vaadi että kaikkien pitäisi elää raamatun mukaan.
        Totesin vain oman näkemykseni.

Et sinä ihan noin kirjoittanut. Sinä kerroit, ettet tuomitse, vaan Raamattu. Minä toin esiin, miten kuitenkin nimenomaan ihan omia tulkintojasi jopa toisten motiiveista toit esiin, eli ihan itse tuomitsit. Mukavaa kuitenkin, että sallit ihmisten elää muutoinkin kuin uskonnollisten käsitystesi mukaan.

• Porinpojka
        UrbanLegends kirjoitti:

Et sinä ihan noin kirjoittanut. Sinä kerroit, ettet tuomitse, vaan Raamattu. Minä toin esiin, miten kuitenkin nimenomaan ihan omia tulkintojasi jopa toisten motiiveista toit esiin, eli ihan itse tuomitsit. Mukavaa kuitenkin, että sallit ihmisten elää muutoinkin kuin uskonnollisten käsitystesi mukaan.

"Eli nyt nämä ihmiset ovat valinneet toteuttaa heissä asuvaa syntiä ylpeinä ja samalla heiluttavat sateenkaarilippuja ikäänkuin muistutuksena Jumalalle lupauksestansa.

Tämä siis tietysti uskovaisen näkökulmasta katsottuna."

No olisihan tohon voinut selkeytykseksi lisätä etten ajattele Pride-kansan ajattelevan noin.

• UrbanLegends
        Porinpojka kirjoitti:

"Eli nyt nämä ihmiset ovat valinneet toteuttaa heissä asuvaa syntiä ylpeinä ja samalla heiluttavat sateenkaarilippuja ikäänkuin muistutuksena Jumalalle lupauksestansa.

Tämä siis tietysti uskovaisen näkökulmasta katsottuna."

No olisihan tohon voinut selkeytykseksi lisätä etten ajattele Pride-kansan ajattelevan noin.

"Jos minä sanon mikä raamatun mukaan on syntiä, niin se en silloin ole minä joka tuomitsee, vaan raamatun sana." Vastasin viestiin, jossa väitit noin. Ikään kuin kyse ei olisi ollut omista mielipiteistäsi. Mutta hienoa, että olemme samaa mieltä siitä, että nimenomaan sinun mielipiteistäsi oli kyse ja tuomitseminen siten oli sinun omasi, ei Raamatun.

• Porinpojka
        UrbanLegends kirjoitti:

"Jos minä sanon mikä raamatun mukaan on syntiä, niin se en silloin ole minä joka tuomitsee, vaan raamatun sana." Vastasin viestiin, jossa väitit noin. Ikään kuin kyse ei olisi ollut omista mielipiteistäsi. Mutta hienoa, että olemme samaa mieltä siitä, että nimenomaan sinun mielipiteistäsi oli kyse ja tuomitseminen siten oli sinun omasi, ei Raamatun.

No osoita sinä raamatusta että homous ei ole syntiä jos pystyt.

• Porinpojka
        Porinpojka kirjoitti:

Korjataan vielä sen verran että homouden fyysinen harjoittaminen.

• UrbanLegends
        Porinpojka kirjoitti:

No tämähän menee vänkäämiseksi. Kyse oli siitä, kerroitko omia mielipiteitäsi vai Raamattuko se vain tuomitsi, et sinä. Eiköhän se tullut kuitenkin jo selväksi, että ihan omaa näkökulmaasi toit esiin, vaikka haluatkin sysätä vastuun Raamatulle.

Jos harhateille pitää lähteä, niin Jeesus epäilemättä kertoi, jos homous on syntiä - niin suureksi se on nykyuskovilla tuo asia mennyt.

• Porinpojka ei kuitenkaan ole tuomion pasuunana mitenkään pahimmasta päästä näissä ympyröissä.

• eiummarra

"Jos minä sanon mikä raamatun mukaan on syntiä"

Mitä merkitystä sillä on mitä paimentolaisten aivopiereskelemä tarukirja sanoo?

• Porinpojka kirjoitti:

Toivottavasti olet vielä tässä todellisuudessa, eikä sinua ole temmattu - enkä siis pilkkaa nyt, vaan kirjoitan mitä Raamatussa on kirjoitettu. Jos olet jo siellä Karitsan häissä, niin sitten tämä tulee vähän myöhässä, mutta en missään nimessä pilkkaa vaan kirjoitan vain mitä Raamattu sanoo. Mutta jos olet siellä, niin voisi todeta, että ilmeisesti ruumiinsyönti ja verenjuonti oli ihan hyvä menu sunnuntaiksi - enkä edelleenkään pilkkaa vaan sanon vain mitä Raamatussa lukee. Mutta jos olet edelleen tässä minun ja suurimman osan maailman seitsemän miljardin ihmisen todellisuudessa, niin ikävä kuulla että edelleen joudut odottamaan - mutta ehkä jo huomenna? Äläkä ota tätä pilkkana tai muuna, minä en tuomitse sinua harhaiseksi, ihan vain toistelen papukaijana mitä Raamatussa lukee. Minä olen nöyrä ja olen kyllä viimeinen ihminen arvostelemaan millään tavalla sinun käsitystäsi todellisuudestasi.

• mäuskon

Sateenkaari Jumalan ja ihmisten välisen liiton symboli mä en ymmärrä mitä tekemistä sillon haureuden harjoittajien kanssa?

• kjhffhkk

Sinä pulmunen et ole koskaan harjoittanut haureutta tai edes ajatellut sitä? Katso kun pelkkä ajattelu on syntiä tai sitten et edes tiedä, mitä koko sana tarkoittaa.

• Sateenkaari on merkinnyt eri asioita eri puolilla.

On ollut sellainen kanta, että sateenkaari on enne jostain pahasta. Yksi kanta on Raamatussa, että se on merkki Israelin kansan ja heidän Jumalansa välillä, ja ettei enää tule vedenpaisumusta. Monille sateenkaari on taiteen kohde; tehdään maalauksia ja taiteellisia valokuvia. Homoilla se on jonkinlainen merkki olla saman kaaren alla.

En näe mitään poissuljettuna; kaikki saavat ajatella sateenkaaresta haluamallaan tavalla, eikä sitä kukaan voi itselleen omia. Toisaalta Israelin ja Jumalan välinen sateenkaari esiintyy kaikkialla maailmassa. Se kun on pelkkä valoilmiö liittyen sateiseen ilmaan.

• Ateisti1982EiKirj

Hengittäminen tätä ilmaa mitä me hengitämme yhdessä sinun kanssasi on ihan hemmetin kovaa syntiä. Ihmisten eläminenkin on syntiä, joten ainut jolloin ihminen ei harjoita syntiä on siis kuollut, joten kannattaisiko sinunkin olla tällöin kuollut!

Netissä keskustelupalstoilla kirjoittaminenkin tulisi olla uskoville jokin synti, autolla ajaminen ja kännyköiden käyttö, mutta sitäpä te uskovat ette luokittele synniksi. Teidän ei tulisi olla mukana maailman kehityksessä tai missään muussa sen kaltaisessa, kun vastustatte aatteiltanne kaikenlaista kehitystä.
        Kattovalaimisimien sijasta teillä tulisi palaa vain kynttilöitä talvellakin ja sähköhellan paikalla korkeintaan takka jonka päällä roikkuu pata.

Eläkää uskovat sitten sen kirjanne mukaan itsekin kaikessa muussakin kivikautisina ihmisinä, älkääkä eläkö niin että annatte itsellenne mahdollisuuden eläytyä toisin kuin se Raamattu teille sanelee. Älkää kulkeko autolla vaan aasin rattailla, kuten Raamatussakin kuljetaan.

• UrbanLegends

Niin, kaikillehan sateenkaari ei tosiaan ole symboli siitä, miten Jumala on joskus tarinan mukaan hukuttanut muutamaa lukuunottamatta kaiken ja kaikki maan päällä ja luvannut sitten, ettei toista kertaa moista massatuhoa toteuta. Jos ei tuohon hirvittävään tarinaan usko, niin sateenkaarihan on varsin hyvä symboli - siinä kaikki värit ovat kauniisti sovussa keskenään. Tilaa on jokaiselle.

Ylpeyden yksi merkitys on onnellinen tyytyväisyys ja sorretuille ja poljetuille tämä on juuri sitä, että ei tarvitse enää piiloutua, vaan saa ihan vapaasti olla oma itsensä ja onnellinen siitä. Enää kun ei kristityillä ole niin paljon valtaa kuin ennen ja siten meillä on vähemmän syrjintää. Kova tosin on yritys edelleen...

• Porinpojka

"Ylpeyden yksi merkitys on onnellinen tyytyväisyys ja sorretuille ja poljetuille tämä on juuri sitä, että ei tarvitse enää piiloutua, vaan saa ihan vapaasti olla oma itsensä ja onnellinen siitä. Enää kun ei kristityillä ole niin paljon valtaa kuin ennen ja siten meillä on vähemmän syrjintää. Kova tosin on yritys edelleen..."

Eivät kaikki saa olla vapaasti onnellinen oma itsensä.
        Otetaan esimerkiksi itsensä paljastajat. Ihminen joka tuntee mielihyvää paljastella itseään julkisesti. Harmitonta puuhaa sinänsä, mitä nyt jotkut voivat järkyttyä näystä. Samoin voivat jotkut järkyttyä nähtyänsä homoparin suutelevan.
        Eikö heillekin voisi suoda tasa-arvon nimissä kulkea alasti julkisesti? Mitä se keneltäkään on pois?

• UrbanLegends
        Porinpojka kirjoitti:

"Ylpeyden yksi merkitys on onnellinen tyytyväisyys ja sorretuille ja poljetuille tämä on juuri sitä, että ei tarvitse enää piiloutua, vaan saa ihan vapaasti olla oma itsensä ja onnellinen siitä. Enää kun ei kristityillä ole niin paljon valtaa kuin ennen ja siten meillä on vähemmän syrjintää. Kova tosin on yritys edelleen..."

Otetaan esimerkiksi itsensä paljastajat. Ihminen joka tuntee mielihyvää paljastella itseään julkisesti. Harmitonta puuhaa sinänsä, mitä nyt jotkut voivat järkyttyä näystä. Samoin voivat jotkut järkyttyä nähtyänsä homoparin suutelevan.
        Eikö heillekin voisi suoda tasa-arvon nimissä kulkea alasti julkisesti? Mitä se keneltäkään on pois?

Kuuluiko tämä jotenkin asiaan? Mikä tässä oli pointti?

• Porinpojka kirjoitti:

Ihmisillä ei ole oikeutta kulkea julkisesti tietyissä paikoissa alasti, oli tämä sitten itsensäpaljastaja tai ei, niinpä tilanteen suhteen vallitsee tasa-arvo. Ja yhtälailla joku voi järkyttyä nähtyään vaikkapa vanhusten tai kehitysvammaisten pussailevan, ihan siinä heterokontekstissakin. Muutenkin julkinen pussailu hieman eri tason asia kuin julkinen alastomuus.

Jos heteroilla on oikeus julkiseen pussailuun niin on oltava myös homoilla, se on tasa-arvoista ja reilua. Ja se homopussailun näkemiseen liittyvä järkytys on paljon kiinni pelkästä tottumuksesta.

• sddfad

Josko ne sateenkaaren värit symbolisoivat (seksuaalisuudeltaan ja sukupulisuudeltaan) erilaisia ihmisiä, yhdessä muodostavat jotain kaunista niin kuin värikäs sateenkaari.

Vai olisiko pientä kettuiluakin mukana tosiuskovaisia kohtaa sateenkaaren valinnassa s&s vähemmistöjen tunnukseksi?

• Luonnotonta, ja miksi vielä pitää mainostaa. Hulluja nuo moni i väriset

• Sama vaikka tunnuksena olisi sammakko tai sarvikuonon. Tai mikätahansa muu aihe, niin aina voisi löytää Raamatusta vertauksen leikkaa ja liimaa periaatteella. Vanhassa temstamentista löytyy tarinoita kaiken alleen peitt'vist sammakkolaumoista. Sarvikuonon sopii vaikka Behemontiksi.

Ihmisen lineraalinen mieli se vain tekee sinulle kepposia. Sama vaikka sanoisit symbolin takana olevan Illuminatin taikka muinaiset alienit.

Yhtä hyvin joku muu voisi väittää, että sateenkaari auttaa löytämään kultaisia kolikoita täynnä olevan padan.

"Sinänsä nämä asiat eivät minua yllätä kun tiedän että raamatun mukaan ei ainoastaan homous, vaan kaikenlainen laittomuus eli synti pääsee valtaan kun mennään pelin poikki viheltämistä kohti.

Hyvää alkavaa viikkoa sekä homoille että muille."

Tiesitkö, että Raamatun mukaan moni muukin asia on syntiä ja toteutat niitä silti. Etenkin jos luetaan vanhaa testamenttia. Vaatteet kahta eri kangasta, olet varmaan syönyt jänistä tai äyriäisiä.

Etkä ole ympärileikattu ja käynyt läpi rabbin veren imaisemista kikulista. Kuten Jumalan laki määräsi.

• Porinpojka

"Tiesitkö, että Raamatun mukaan moni muukin asia on syntiä ja toteutat niitä silti. Etenkin jos luetaan vanhaa testamenttia. Vaatteet kahta eri kangasta, olet varmaan syönyt jänistä tai äyriäisiä.

Etkä ole ympärileikattu ja käynyt läpi rabbin veren imaisemista kikulista. Kuten Jumalan laki määräsi."

Kyllä tiedän että syntiä tulee tehtyä. En ylpeile siitä, vaan yritän tehdä siitä parannusta.

Minkä takia sinä luulet että minun tulisi noudattaa juutalaisten perinnäissääntöjä?
        Tuo on juuri sitä kirjoitusten kieroon vääntämistä mistä kirjoitin yläpuolella.

• jhjhkjhkjhkj

"Minkä takia sinä luulet että minun tulisi noudattaa juutalaisten perinnäissääntöjä?"

Kyse on Mooseksen laista, joka löytyy Raamatusta; ei juutalaisten perinnäissäännöistä.

• Porinpojka
        jhjhkjhkjhkj kirjoitti:

"Minkä takia sinä luulet että minun tulisi noudattaa juutalaisten perinnäissääntöjä?"

Kyse on Mooseksen laista, joka löytyy Raamatusta; ei juutalaisten perinnäissäännöistä.

"Kyse on Mooseksen laista, joka löytyy Raamatusta; ei juutalaisten perinnäissäännöistä."

Kyllä ja kristityt eivät ole Mooseksen lain alaisina.

"27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain."

"Room. 10:4
        Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo."

• UrbanLegends
        Porinpojka kirjoitti:

"Kyse on Mooseksen laista, joka löytyy Raamatusta; ei juutalaisten perinnäissäännöistä."

"27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain."

Kovasti kristityt kuitenkin jaksavat Mooseksen lakia siteerata halutessaan syrjiä homoja. Samalla seulalla luetaan Uuttakin Testamenttia.

• Porinpojka
        UrbanLegends kirjoitti:

Kovasti kristityt kuitenkin jaksavat Mooseksen lakia siteerata halutessaan syrjiä homoja. Samalla seulalla luetaan Uuttakin Testamenttia.

Omalla kohdallani ei ainakaan ole kyse siitä että haluaisin syrjiä yhtään ketään.
        Pidän kaikkia ihmisiä samanarvoisina.

Mutta mitä sinä tekisit jos uskoisit että lähimmäisiesi tie vie luultavasti kadotukseen? Rohkaisisitko heitä jatkamaan tiellä, vai yrittäisitkö varoittaa?

• Porinpojka kirjoitti:

Jumalan lait eivät koskaan ole "juutalaisten perinnäissääntöjä", vaan on Raamattuun kirjoitettuja käskyjä.

Eri asia sitten mitä VT:n puolelta otetaan kristityille; siitä ollaan erimielisiä. Mutta on ainakin pari kohtaa VT:ssa, joita kristityt mielellään käyttävät israelilaisille annetuista käskyistä ja kielloista.

• UrbanLegends
        Porinpojka kirjoitti:

Omalla kohdallani ei ainakaan ole kyse siitä että haluaisin syrjiä yhtään ketään.

Mutta mitä sinä tekisit jos uskoisit että lähimmäisiesi tie vie luultavasti kadotukseen? Rohkaisisitko heitä jatkamaan tiellä, vai yrittäisitkö varoittaa?

No mutta sehän on hienoa, että et halua syrjiä. Tosi moni uskovainen haluaa esimerkiksi evätä homoilta oikeuden avioliittoon. On ilo nähdä, että teitäkin tosiaan on olemassa, jotka haluatte kaikille ihmisille samat oikeudet.

Jos varoittaminen mahdollisesta kadotukseen joutumisesta oli keskeinen asia viesteissäsi, niin aika pieneksi se on siellä piilotettu. Eiväthän nuo viestit olleet esimerkiksi sisällöltään sellaisia, että tehkää parannus ja uskokaa Jeesukseen, niin pelastutte. Kyllä minä ymmärrän tarpeen varoittaa, jos tosissaan sellaiseen uskoo.

• fda

"Omalla kohdallani ei ainakaan ole kyse siitä että haluaisin syrjiä yhtään ketään.

Pidän kaikkia ihmisiä samanarvoisina."

Näin sen pitää ihmisen ollakin. Emme me kukaan ole täydellisiä, miksi vaatia sitä muilta?

"Mutta mitä sinä tekisit jos uskoisit että lähimmäisiesi tie vie luultavasti kadotukseen? Rohkaisisitko heitä jatkamaan tiellä, vai yrittäisitkö varoittaa?"

Tämä on ymmärrettävää, mutta oletko sitä mieltä että ihmisten pitäisi pystyä itse päättää sellaisissa asioissa, jotka eivät muita vahingoita? Vai oletko sitä mieltä, että valtion tulisi asettaa heille esteitä?

• Porinpojka kirjoitti:

"Omalla kohdallani ei ainakaan ole kyse siitä että haluaisin syrjiä yhtään ketään."

Ja silti kerskaat tai ainakin vihjaat, että he ovat juuri niitä jotka jumalaasi vastaan rikkovat. Vaikka itse rikot sääntöjä, ellet jopa pahemmin.

"Pidän kaikkia ihmisiä samanarvoisina."

Höpö höpö. Mikäli näin. Tuskin olisit heitä ja sateenkaaren värejä vastaan. Vaikkapa avioliittoasiassa.

"Mutta mitä sinä tekisit jos uskoisit että lähimmäisiesi tie vie luultavasti kadotukseen? Rohkaisisitko heitä jatkamaan tiellä, vai yrittäisitkö varoittaa?"

Mistä tiedät että juuri läheisesi ovat niitä jotka kadotukseen ovat joutumassa. Etkö itsekkin jo myöntänyt olevasi synnintekijä yhtä lailla. Ja mikäli näin. Eikö olisi suurempi huoli ensin hoitaa omat asiat kuntoon ennenkuin alat muita läksyttämään?

Ja sitäpaitti. Eikö Jeesus itse opettanut myös hyväksymään läheiset. Vai pitääkö läheisiä pelotella helvetillä, etteivät he saa elää sellaista elämää kuin itse haluavat?

• Porinpojka
        fda kirjoitti:

"Omalla kohdallani ei ainakaan ole kyse siitä että haluaisin syrjiä yhtään ketään.

Pidän kaikkia ihmisiä samanarvoisina."

Näin sen pitää ihmisen ollakin. Emme me kukaan ole täydellisiä, miksi vaatia sitä muilta?

Tämä on ymmärrettävää, mutta oletko sitä mieltä että ihmisten pitäisi pystyä itse päättää sellaisissa asioissa, jotka eivät muita vahingoita? Vai oletko sitä mieltä, että valtion tulisi asettaa heille esteitä?

"Tämä on ymmärrettävää, mutta oletko sitä mieltä että ihmisten pitäisi pystyä itse päättää sellaisissa asioissa, jotka eivät muita vahingoita? Vai oletko sitä mieltä, että valtion tulisi asettaa heille esteitä?"

Kysymys ei ole helppo ainakaan minulle.
        Se on vaikea määritellä mikä vahingoittaa muita ja mikä ei.

Mutta sanotaan näin että jos valtio ja suurinosa sen kansasta ei halua elää kristillisten arvojen mukaan, niin minkäänlainen yritys pakottaa muille vähemmistön arvoja, on hyödytöntä ja haitallistakin. Varsinkin silloin jos "oma huone" on epäjärjestyksessä.
        Kirkon tulisi kyllä pitäytyä raamatussa, ja lopettaa ihmisten mielisteleminen.
        Uskovaisten ei missään nimessä tule pyydellä anteeksi sitä mitä raamatussa sanotaan.

Paavalikin jakoi tietoa ja säädöksiä seurakunnille, ei valtioille.

Mutta en myöskään syytä kanssa uskovia jotka yrittävät tehdä jotain kun kristillisiä arvoja suomessa aletaan alasajamaan.

Mutta ei se kellekään raamattunsa tuntevalle uskovalle pitäisi tulla yllätyksenäkään.

• Porinpojka
        atac kirjoitti:

"Omalla kohdallani ei ainakaan ole kyse siitä että haluaisin syrjiä yhtään ketään."

Ja silti kerskaat tai ainakin vihjaat, että he ovat juuri niitä jotka jumalaasi vastaan rikkovat. Vaikka itse rikot sääntöjä, ellet jopa pahemmin.

"Pidän kaikkia ihmisiä samanarvoisina."

Höpö höpö. Mikäli näin. Tuskin olisit heitä ja sateenkaaren värejä vastaan. Vaikkapa avioliittoasiassa.

Mistä tiedät että juuri läheisesi ovat niitä jotka kadotukseen ovat joutumassa. Etkö itsekkin jo myöntänyt olevasi synnintekijä yhtä lailla. Ja mikäli näin. Eikö olisi suurempi huoli ensin hoitaa omat asiat kuntoon ennenkuin alat muita läksyttämään?

Ja sitäpaitti. Eikö Jeesus itse opettanut myös hyväksymään läheiset. Vai pitääkö läheisiä pelotella helvetillä, etteivät he saa elää sellaista elämää kuin itse haluavat?

"Höpö höpö. Mikäli näin. Tuskin olisit heitä ja sateenkaaren värejä vastaan. Vaikkapa avioliittoasiassa."

En minä ole heitä tai sateenkaaren värejä vastaan, vaan syntiä vastaan. Ja eniten tietenkin omassa elämisessäni.

Uskon synnillä olevan rappeuttava vaikutus sekä yksilön että yhteisön elämässä.

• fda
        Porinpojka kirjoitti:

"Tämä on ymmärrettävää, mutta oletko sitä mieltä että ihmisten pitäisi pystyä itse päättää sellaisissa asioissa, jotka eivät muita vahingoita? Vai oletko sitä mieltä, että valtion tulisi asettaa heille esteitä?"

Kysymys ei ole helppo ainakaan minulle.
        Se on vaikea määritellä mikä vahingoittaa muita ja mikä ei.

Mutta sanotaan näin että jos valtio ja suurinosa sen kansasta ei halua elää kristillisten arvojen mukaan, niin minkäänlainen yritys pakottaa muille vähemmistön arvoja, on hyödytöntä ja haitallistakin. Varsinkin silloin jos "oma huone" on epäjärjestyksessä.
        Kirkon tulisi kyllä pitäytyä raamatussa, ja lopettaa ihmisten mielisteleminen.
        Uskovaisten ei missään nimessä tule pyydellä anteeksi sitä mitä raamatussa sanotaan.

Paavalikin jakoi tietoa ja säädöksiä seurakunnille, ei valtioille.

Mutta en myöskään syytä kanssa uskovia jotka yrittävät tehdä jotain kun kristillisiä arvoja suomessa aletaan alasajamaan.

Mutta ei se kellekään raamattunsa tuntevalle uskovalle pitäisi tulla yllätyksenäkään.

"Se on vaikea määritellä mikä vahingoittaa muita ja mikä ei."

Joskus on ja joskus ei. Joitain ihmisiä loukkaa esim. se että on vääränvärisiä tai muuten vääränlaisia ihmisiä olemassa ja he kokevat, että se vahingoittaa heitä. Sellaisissa tapauksissa esimerkiksi voi sanoa, että vahinko tapahtuu heidän omassa päässään eikä todellisuudessa.

"Mutta sanotaan näin että jos valtio ja suurinosa sen kansasta ei halua elää kristillisten arvojen mukaan, niin minkäänlainen yritys pakottaa muille vähemmistön arvoja, on hyödytöntä ja haitallistakin. Varsinkin silloin jos "oma huone" on epäjärjestyksessä."

Saman voi tietysti sanoa islamistakin.

"Kirkon tulisi kyllä pitäytyä raamatussa, ja lopettaa ihmisten mielisteleminen."

Suomessa kirkko on valtioon sidoksissa, se antaa rajoituksensa. Onhan luterilaisuus aina ollut kiinni valtakoneistossa ja tehnyt kompromisseja sen pohjalta. Minusta vapaat suunnat saavat olla mitä mieltä tahansa kunhan eivät kehota väkivaltaan.

"Uskovaisten ei missään nimessä tule pyydellä anteeksi sitä mitä raamatussa sanotaan."

Ei tarvitse pyydellä anteeksi toisten kirjoituksia tietenkään. Se on kysymysmerkki jos ryhtyy toteuttamaan joitakin juttuja esim. VT:n puolelta toisten ihmisten suhteen.

"Paavalikin jakoi tietoa ja säädöksiä seurakunnille, ei valtioille."

Jotain positiivista Paavalistakin. Itsehän en ajattele juuri mitään negatiivista Jeesuksesta, mutta mielestäni Markion sotki kristinuskon valitsemalla Paavalin kirjeet ylimmäksi kristinuskon tulkiksi kasaamansa UT:n perustaksi sen nykyraamatuista puuttuvan Herran evankeliumin kanssa.

"Mutta en myöskään syytä kanssa uskovia jotka yrittävät tehdä jotain kun kristillisiä arvoja suomessa aletaan alasajamaan."

Sahaavat usein oksaa jalkojensa alta.

"Mutta ei se kellekään raamattunsa tuntevalle uskovalle pitäisi tulla yllätyksenäkään."

Muissakin uskonnoissa, esim Islamissa ajattelevat samalla tavalla.

"Uskon synnillä olevan rappeuttava vaikutus sekä yksilön että yhteisön elämässä."

Minulla on vastaava ajatus rehottavasta rikollisuudesta, korruptiosta ja syrjinnästä.

• UrbanLegends kirjoitti:

No mutta sehän on hienoa, että et halua syrjiä. Tosi moni uskovainen haluaa esimerkiksi evätä homoilta oikeuden avioliittoon. On ilo nähdä, että teitäkin tosiaan on olemassa, jotka haluatte kaikille ihmisille samat oikeudet.

Jos varoittaminen mahdollisesta kadotukseen joutumisesta oli keskeinen asia viesteissäsi, niin aika pieneksi se on siellä piilotettu. Eiväthän nuo viestit olleet esimerkiksi sisällöltään sellaisia, että tehkää parannus ja uskokaa Jeesukseen, niin pelastutte. Kyllä minä ymmärrän tarpeen varoittaa, jos tosissaan sellaiseen uskoo.

Kai ne onneksi harvassa on..

• Porinpojka kirjoitti:

"Höpö höpö. Mikäli näin. Tuskin olisit heitä ja sateenkaaren värejä vastaan. Vaikkapa avioliittoasiassa."

En minä ole heitä tai sateenkaaren värejä vastaan, vaan syntiä vastaan. Ja eniten tietenkin omassa elämisessäni.

"En minä ole heitä tai sateenkaaren värejä vastaan, vaan syntiä vastaan. Ja eniten tietenkin omassa elämisessäni."

Mutta entäs jos homous ei olekaan synti? Mitäs jos oletkin tulkinnut Raamattuasi väärin?

• Porinpojka kirjoitti:

"En minä ole heitä tai sateenkaaren värejä vastaan, vaan syntiä vastaan. Ja eniten tietenkin omassa elämisessäni."

Jos et kerta ole heitä vastaan, niin eikö olisi sama antaa heidän olla ja elää omaa elämäänsä?

Onhan maailmassa moni muukin tähdellisempi asia vastoin syntikäsityksiäsi, kuten nälänhätä ja eriarvoisuus. Eikö mielenkiinto sitten riitä vai miksi pitää silmäntikuksi valita seksuaalivähemmistöt. Vai eikö mielenkiinto vaikkapa kasvavaa nälänhätää ole sitten suurempi huolenaihe, kuin se että kaksi rakastavaa ihmistä voisivat mennä naimisiin?

"Uskon synnillä olevan rappeuttava vaikutus sekä yksilön että yhteisön elämässä."

Synti on myös yksi niistä uskonnollisista käsitteistä, millä halutaan kontrolloida ihmisiä.
        Ja mikäli haluat elää ilman syntiä. On paras olla tekemättä yhtään mitään, silloinkin tosin syyllistyy laiskuuteen.

• Niin. Ja sittenhän on vielä lisäksi Hetero pride ja White pride. Jälkimmäinen käyttää tunnuksenaan kelttiläistä ristiä.

• Porinpojka
        atac kirjoitti:

Jos et kerta ole heitä vastaan, niin eikö olisi sama antaa heidän olla ja elää omaa elämäänsä?

Onhan maailmassa moni muukin tähdellisempi asia vastoin syntikäsityksiäsi, kuten nälänhätä ja eriarvoisuus. Eikö mielenkiinto sitten riitä vai miksi pitää silmäntikuksi valita seksuaalivähemmistöt. Vai eikö mielenkiinto vaikkapa kasvavaa nälänhätää ole sitten suurempi huolenaihe, kuin se että kaksi rakastavaa ihmistä voisivat mennä naimisiin?

Synti on myös yksi niistä uskonnollisista käsitteistä, millä halutaan kontrolloida ihmisiä.
        Ja mikäli haluat elää ilman syntiä. On paras olla tekemättä yhtään mitään, silloinkin tosin syyllistyy laiskuuteen.

Siitä olen samaa mieltä että maailmassa on paljon muitakin tärkeempiä asioita.

Enkä pidä homoja mitenkään silmätikkuna. Tämä taitaa olla ensimmäinen kerta kun edes keskustelen asiasta tällä palstalla.
        Nyt se on ollut lähipäivinä mediassakin esillä vahvasti. Siitä koko ajatus aloitukseen lähtikin.

• "Enkä pidä homoja mitenkään silmätikkuna. Tämä taitaa olla ensimmäinen kerta kun edes keskustelen asiasta tällä palstalla."

Nokkava asenteesi kertoi kyllä ihan muuta.

"Nyt se on ollut lähipäivinä mediassakin esillä vahvasti. Siitä koko ajatus aloitukseen lähtikin."

Nyt? On kait seksuaalivähemmistöjen oikeudet olleet esillä mediassa jo kuinka pitkään ja monesti.

• "Siitä olen samaa mieltä että maailmassa on paljon muitakin tärkeempiä asioita."

Ja silti päädyit heittämään palstalle nokkavaa sontaa, että olisit tehnyt oikeasti jotain tähdellistä. Kuin vain valittaa, etteivät kaikki ole kuten sinä.

• Ateisti1982EiKirj
        Porinpojka kirjoitti:

Todennäköisesti lähimmäisesi tai sinunkaan tie ei vie yhtään minnekään sen enempää kadotukseen kuin taivaaseenkaan! Vinkki: Lähde siltä pohjalta hyväksymään rohkeasti vain niitä homoseksuaaleja! :)

• Niin eihän sekään liity sen enempää kristinuskoon kuin sateenkaarilippuunkaan, kun kirkko pakotetaan vihkimään homoja. Kyse on vain seremoniasta, joka ei liity laisinkaan kristinuskoon.

• fda

Minusta pitäisi kirkkojen rehellisesti kieltäytyä vihkimästä homoseksuaaleja ja siirtyä tiukemmin Samin kaltaisten syrjimystön edustajien joukkoon, niin nähtäisiin kuinka isot kansan rivit eroavat kirkosta. Eikö se olisikin win-win tilanne?

• Ei kirkkoa voi pakottaa vihkimään mutta ongelma tämän kannalta että on uskovia ja pappeja jotka uskovat kristillisestä näkökulmasta avioliittoihin ja totuus on se että kirkon kanta asioihin muokkaantuu sen sisällä vaikuttavien ihmisten kristillisen tulkinnan mukaan.

Raamattu ei anna homoavioliittoihin yhtä ainoaa oikeaa vastausta vaan siitä on olemassa monia eri tulkintoja. Se mitkä kristinuskon arvot tulkitaan olevan enemmistön mielestä on muuttunut kautta aikoijen ja tulee aina muuttumaan Raamattu näyttäytyy meille tänäkin päivänä hyvin erilaisessa kontekstissa kuin Jeesuksen aikoina.

Ei tarvitse katsoa kuin kieli on jopa parinkin vuosisadan sisällä muuttunut ja kuinka siinä Raamatun käännöksissä on ollut hyvinkin selkeitä eroja tajutakseen kuinka kulttuurillinen konteksti on vaikuttanut kristillisesti tehtyihin tulkintoihin.

Hyvin harvat kristityt esim. muistaa sen historiallisen kontekstin että meillä on ollut uskonnonvapaus vasta varsin vähän aikaa ja monet käyttäytyvät kuin kristinusko olisi aina taannut ihmisille oikeuden harjoittaa muita uskontoja kuin kristinuskoa.

Todellisuudessa kristillisesti muiden Jumalten palvominen on helposti vähintäänkin saman tason synti kuin homoavioliitot, hyvin varmasti jopa paljon pahempi ja ainakin täysin selkein sanoin Raamatussa kielletty toisin kuin homoavioliitot.

• fda

Jaa-a. Yllättävän moni homoseksuaali on kristitty. Mahdollisesti symboliikka on sieltä otettu, en tiedä? Monestihan heidän käskettiin hävetä silloin kun heitä teloitettiin, moni fundis koki tehtäväkseen hukuttaa väärinuskoneita.

• "Tämä siis tietysti uskovaisen näkökulmasta katsottuna."

Ja siinä se ongelma piileekin. Sekoitat mytoplogiaa ja todellisuutta vaikka niillä ei yhteyttä olekaan. Yhtä hyvin voisi etsiä näennäisiä yhteyksiä Roopen puuhailujen ja maailmantalouden välille ja se olisi yhtä mielekästä kuin sinun sekoilusi.

• "Raamatun mukaanhan juuri sateenkaari on Jumalan lupaus ettei Hän enää hukuta kaikkia ihmisiä heidän pahuutensa ja syntiensä tähden"

Tämä toki pitää paikkansa mutta paljon laajemmin sateenkaari on varsin universaali ilon ja onnen symboli. Sateenkaari esiintyy hyvin usein esim. lastenohjelmissa sateenkaaria näkyy, samoin on myös olemassakansanuskomuksia siitä että sateenkaaren päästä löytyy aarre.

"Ylpeys on asia mitä vastaan raamattu ilmoittaa Jumalan olevan:"

Pride ei tarkoita niinkään ylpeyttä kuin se tarkoittaa häpeämättömyyttä. Homot eivät ole yhtään sen enenpää ylpeitä kuin kristityt ovat ylpeitä kristillisyydestään. Ja taitaa käytännössä se kristittyjen puoli olla se joka ylpeyteen enemmän syyllistyy kun millään ei meinata myöntää että homoavioliiton suhteen ovat hävinneet pelin.

"Eli nyt nämä ihmiset ovat valinneet toteuttaa heissä asuvaa syntiä ylpeinä ja samalla heiluttavat sateenkaarilippuja ikäänkuin muistutuksena Jumalalle lupauksestansa."

Monet homot ovat kristittyjä joten on selvää monille kyse ei ole Jumalan uhmaamisesta, Muutenkin varsin harvat oikeasti ovat tietoisia sateenkaaren kristillisestä merkityksestä.

"Tämä siis tietysti uskovaisen näkökulmasta katsottuna."

Ei vaan sinun uskonnollisesta tulkinnastasi katsoen.

"Sinänsä nämä asiat eivät minua yllätä kun tiedän että raamatun mukaan ei ainoastaan homous, vaan kaikenlainen laittomuus eli synti pääsee valtaan kun mennään pelin poikki viheltämistä kohti."

Sinun tulkintasi, on monia uskovia joista homous ei ole syntiä. Ja itse olen Raamattuun tukeutuen samaa mieltä vaikka uskova en olekaan.

• pavelin

sateenkaarilippuja saatavilla Jammu Siltavuoren kuvalla.

• pavelin

saako sateenkaarilippuja Jammu Siltavuoren kuvalla ?

• tjaasq

Eikös se ollut hellari?

• Väärä.symboli.heillä

Sateenkaaren ovat siis paholaisen palvelijat ottaneet symbolikseen.? Oletettavasti, he joutuvat muuttamaan symboliaa.

• sadasda

:DDDDDDDDDDD

• joo-0

Porinpojka on ulkoistanut tuomitsemisensa ;)

• Kuplapuhkeaa

Raamatussa ei löydy sanaa sateenkaari. 1Moos.9:14. Ja minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä. Biblia. Ja koska niin tapahtuu, että minä tuotan pilven maan ylitse: niin pitää kaari pilvissä nähtämän.

• Jeeeeep

Ok siis ymmärrän, että monille homous on tuomittava asia. Enkä välitä enään siitä, jos ja kun monet kokevat homot inhottavina ja saastaisina. Onhan se kuvottavaa jos haluaa rakastaa jotain ihmistä, se antaa aiheen vihata , koska vihaaminenhan on SE hieno ja hyväksyttävä juttu monen heteron mielestä.
      Jostain syystä monet näistä vihaajista on niitä jotka hakkaa omaa vaimoaan, salaa runkkaa toinen mies mielessä jne. Mutta se tästä Kivaa uutta pvää olit sitten tuhma tahi vaan tyhmä.

• ”vihaaminenhan on SE hieno ja hyväksyttävä juttu monen heteron mielestä.”

Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö, sanoo Raamattu.
        Viha voi olla myös positiivista, jos siitä on hyötyä.
        Toki ihminen voi vihata myös Jumalaa ja kaikkea mitä Jumala on luonut, mutta siitä ei ole mitään hyötyä.

Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä.

• sami-a kirjoitti:

”vihaaminenhan on SE hieno ja hyväksyttävä juttu monen heteron mielestä.”

Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö, sanoo Raamattu.
        Viha voi olla myös positiivista, jos siitä on hyötyä.
        Toki ihminen voi vihata myös Jumalaa ja kaikkea mitä Jumala on luonut, mutta siitä ei ole mitään hyötyä.

Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä.

"Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö, sanoo Raamattu"

Kumpa vain vihastuminen ei olisi teillä kristityillä niin valikoivaa. Homous ja homoliitot saavat teiltä aivan kohtuuttoman määrän vihaa niskaansa samalla moni jopa periaatteessa paljon vakavampi synti ei teitä läheskään samalla tavalla vihastuta.

Jopa jotkin synnit hyväksytte täysin ja väitätte niitä jopa kristinuskon lahjaksi yhteiskunnalle kuten uskonnonvapauden ja siihen kuuluvan väärien jumalten pitämisen hyväksymisen kohdalla asia on vaikka Jumalan sana niin selkeästi kieltää pitämästä muita jumalia ja kyseessä on jopa 10 käskystä se ensimmäinen.

"Viha voi olla myös positiivista, jos siitä on hyötyä."

Vihasta toki voi olla hyötyä mutta aina löytyy nimenomaan paljon parempia ja hyödyltään suurempia tapoja lähestyä ongelmia. Kristittyjen syntiin kohdistuva viha pohjimmiltaan vain ruokkii syntisten vihaa kristittyjä kohtaan. Ja kristittyjä vihataan teidän vihastumistemme takia, tietystikin asetutte epärehellisyydessänne uhrin asemaan, kuin olisitte täysin viattomia siihen että teitä vihataan.

Niin se metsä vastaa kuin sinne huutelee.

"Toki ihminen voi vihata myös Jumalaa ja kaikkea mitä Jumala on luonut, mutta siitä ei ole mitään hyötyä."

Mutta kristittyjä uskovia sitten kannattaakin vihata, ainakin niitä jotka sen oikeasti ansaitseva röyhkeydellään ja vihallaan, kaikki hyötyvät siitä, mukaanlukien Jumala itse ja kaikki mitä Jumala on luonut.

"Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä."

Mutta sinun kaltaisesi kristityt eivät olekaan kuin Jumala eli kykeneväisiä rajaamaan vihansa vain siihen syntiin vaan vihaatte myös sitä syntistä, vaikka ette haluakaan sitä itsellenne myöntää.

• shadowself kirjoitti:

"Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö, sanoo Raamattu"

Kumpa vain vihastuminen ei olisi teillä kristityillä niin valikoivaa. Homous ja homoliitot saavat teiltä aivan kohtuuttoman määrän vihaa niskaansa samalla moni jopa periaatteessa paljon vakavampi synti ei teitä läheskään samalla tavalla vihastuta.

Jopa jotkin synnit hyväksytte täysin ja väitätte niitä jopa kristinuskon lahjaksi yhteiskunnalle kuten uskonnonvapauden ja siihen kuuluvan väärien jumalten pitämisen hyväksymisen kohdalla asia on vaikka Jumalan sana niin selkeästi kieltää pitämästä muita jumalia ja kyseessä on jopa 10 käskystä se ensimmäinen.

"Viha voi olla myös positiivista, jos siitä on hyötyä."

Vihasta toki voi olla hyötyä mutta aina löytyy nimenomaan paljon parempia ja hyödyltään suurempia tapoja lähestyä ongelmia. Kristittyjen syntiin kohdistuva viha pohjimmiltaan vain ruokkii syntisten vihaa kristittyjä kohtaan. Ja kristittyjä vihataan teidän vihastumistemme takia, tietystikin asetutte epärehellisyydessänne uhrin asemaan, kuin olisitte täysin viattomia siihen että teitä vihataan.

Niin se metsä vastaa kuin sinne huutelee.

"Toki ihminen voi vihata myös Jumalaa ja kaikkea mitä Jumala on luonut, mutta siitä ei ole mitään hyötyä."

Mutta kristittyjä uskovia sitten kannattaakin vihata, ainakin niitä jotka sen oikeasti ansaitseva röyhkeydellään ja vihallaan, kaikki hyötyvät siitä, mukaanlukien Jumala itse ja kaikki mitä Jumala on luonut.

"Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä."

Mutta sinun kaltaisesi kristityt eivät olekaan kuin Jumala eli kykeneväisiä rajaamaan vihansa vain siihen syntiin vaan vihaatte myös sitä syntistä, vaikka ette haluakaan sitä itsellenne myöntää.

”Mutta kristittyjä uskovia sitten kannattaakin vihata, ainakin niitä jotka sen oikeasti ansaitseva röyhkeydellään ja vihallaan, kaikki hyötyvät siitä, mukaanlukien Jumala itse ja kaikki mitä Jumala on luonut.”

Jos ja kun maailma teitä vihaa, tietäkää että se on vihannut minua alusta asti, sanoi Jeesus. Jos te olisitte maailmasta, maailma omaansa rakastaisi, mutta kun te ette ole, maailma teitä vihaa.

Seurakunta, jota maailma ei vihaa, ei ole enää Kristuksen seurakunta, vaan se on sopeutunut tämän maailman ajan mukaiseksi, suola on käynyt mauttomaksi, eikä se kelpaa enää muuhun kuin homojen ja muiden tämän maailman hyveellisten tallattavaksi.

• sami-a kirjoitti:

”Mutta kristittyjä uskovia sitten kannattaakin vihata, ainakin niitä jotka sen oikeasti ansaitseva röyhkeydellään ja vihallaan, kaikki hyötyvät siitä, mukaanlukien Jumala itse ja kaikki mitä Jumala on luonut.”

Jos ja kun maailma teitä vihaa, tietäkää että se on vihannut minua alusta asti, sanoi Jeesus. Jos te olisitte maailmasta, maailma omaansa rakastaisi, mutta kun te ette ole, maailma teitä vihaa.

Seurakunta, jota maailma ei vihaa, ei ole enää Kristuksen seurakunta, vaan se on sopeutunut tämän maailman ajan mukaiseksi, suola on käynyt mauttomaksi, eikä se kelpaa enää muuhun kuin homojen ja muiden tämän maailman hyveellisten tallattavaksi.

"Jos ja kun maailma teitä vihaa, tietäkää että se on vihannut minua alusta asti, sanoi Jeesus."

Jeesusta on tähän turha sekoittaa, teoistanne ja toimistanne on Jeesuksen henki ja oikea kristillisyys kaukana. Ensin Jeesuksen nimissä levitätte omaa pahuuttanne.

"Seurakunta, jota maailma ei vihaa, ei ole enää Kristuksen seurakunta, vaan se on sopeutunut tämän maailman ajan mukaiseksi, suola on käynyt mauttomaksi, eikä se kelpaa enää muuhun kuin homojen ja muiden tämän maailman hyveellisten tallattavaksi."

Ei kuule ole ainoatakaan seurakuntaa joka ei olisi tavalla tai toisella mukautunut ajan henkeen. Kaikista huvittavinta on se kuinka jyrkkä homouden vastustamisenne on yksi aikojen saatossa ajan mukaisuuden synnyttämä piirre ja todellinen Kristuksen seurakunta ei näe homoutta tai eikä edes homoavioliittoja ongelmana tai syntinä.

Joinain aikoina on käynyt niin se suola on ollut aivan liian ärhäkkää verrattuna Jeesuksen alkuperäisiin opetuksiin verrattuna ja joudumme kärsimään tästä edelleenkin teidän homovihanne takia.

Se että sinua vihataan ei kerro sinun olevan aito Jeesuksen seuraaja, se kertoo vain kuinka paljon vihaa ja pahuutta täynnä sinä itse olet. Jopa Jeesus vihaa sinua, kuinka väärinkäytät kokoajan kaikkea mitä Hän edustaa.

• Käärmetyynynalla

Miksi homojen oikeuksista keskustellaan tällä palstalla? Tämä on tarkoitettua keskusteluun ateismista eikä eläinten oikeuksista.

• Ateisti1982EiKirj

En minä vaan mitään eläimiä ole huomannut täällä olleen!?

• Ateisti1982EiKirj kirjoitti:

Ehkä hän tarkoittaa lampaita? Mutta kyllähän kristityilläkin on ihmisoikeudet ja niistä on hyvä keskustella.

• Käärmetyynynalla
        Ateisti1982EiKirj kirjoitti:

En pidä homoja ihmisinä. Niistä ei ole mitään hyötyä. Niitä ei edes voi syödä toisin kuin esim. nautaa tai mursua. Joten minusta ne ei ansaitse edes eläintenoikeuksia ja se pistää vihaksi että niitä pitäisi kohdella kuin ihmistä. Oksettaa pelkkä ajatuskin...

• Käärmetyynynalla

Ja vielä lisäksi. Uskonnolla ei ole mitään tekemistä näkemykseni kannalla. Olen ateisti ja en usko jumalaan. Mitä tekemistä sillä on sen kanssa mitä mieltä olen homoista?

• rekka.lesbo
        Käärmetyynynalla kirjoitti:

Ja vielä lisäksi. Uskonnolla ei ole mitään tekemistä näkemykseni kannalla. Olen ateisti ja en usko jumalaan. Mitä tekemistä sillä on sen kanssa mitä mieltä olen homoista?

Tulepas tänne niin laitetaan vähän pamppua sinne pyllyyn. Et arvaa miten hyvälle se tuntuu.

• Käärmetyynynalla kirjoitti:

En pidä homoja ihmisinä. Niistä ei ole mitään hyötyä. Niitä ei edes voi syödä toisin kuin esim. nautaa tai mursua. Joten minusta ne ei ansaitse edes eläintenoikeuksia ja se pistää vihaksi että niitä pitäisi kohdella kuin ihmistä. Oksettaa pelkkä ajatuskin...

Millä perusteella muka homoista ei ole mitään hyötyä? Ja jos tuo on näkemyksesi homoista niin pelottaa ajatellakaan mitä mieltä olet kehitysvammaisista.

• psekoittippkulkueessa

Niin. On hienoa herätä tietoisuuteen, kun maailman viisaat juhlivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      283
      3422
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      6
      2385
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      253
      2184
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      2069
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      72
      1718
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      345
      1358
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      25
      1137
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      65
      1079
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      1056
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1005
    Aihe