Te kaikki Vaasaan tulijat...

waasakylteri15

Monella teillä varmasti pistelee sydämessä, kun miettii sitä 0,5 tai 1p jäämistä Helsingistä/Turusta yms siististä isosta paikasta. Muistan tuon tunteen syvästi itse viime vuodelta, kun olin juuri muuttanut silloisen tyttöystäväni kanssa yhteen Helsingissä ja sain tietää, että elämän suunta muuttuukin ihan totaalisesti kohti Vaasaa, enkä ollut yhtään varautunut siihen. Koko kesän se harmitti, mutta syksyn ensimmäisestä Vaasa-päivästä alkaen asenteeni muuttui täysin.
Porukka on täällä ihan mahtavaa - todella paljon PK-seudun tyyppejä - mutta täällä meistä kaikista on jotenkin tullut avoimempia ja vähemmän "stadilaisia" (käyttäen sanaa sen negatiivisessa merkityksessä). Miljöö on ihan kaunis, jopa näin miehen näkökulmasta ja asuminen halvempaa kuin Helsingissä. Vaasan vuosijuhlat ei ole syyttä erittäin suosittuja. Kunhan tulet tänne vain avoimella mielellä, valmiina tutustumaan uusiin ihmisiin - vaikka parhaita kavereitakin pääsisi sisään - niin lupaan sinulle erittäin antoisaa aikaa täällä! Varoituksen sanana, että se ei kanna kovin pitkälle, jos tulet tänne nenä pystyssä stadin muijana katsomaan "osaako ne täällä landella mitään". Niin kuin jo aikaisemmin sanoin, suurin osa täältä on kuitenkin pk-seudulta, joten monet ovat ihan yhtä "korkealla" kuin sinäkin..
Koulusta vielä sen verran, että opetus on kokemani mukaan laadukasta, tilat ovat uudet ja sijaitsevat meren rannalla. Joten miksipä ei? Kaikille tekee hyvää saada vähän uutta näkemystä elämään uudelta paikkakunnalta, ja Vaasa on minun mielestä ehdottomasti aivan huippu sen toteuttamiseen!
Tervetuloa!!!

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zdvdsvgsd

      Vaasa on muutenkin ihana kaupunki, ihan näin satunnaisen turistin (:D) näkökulmasta, en siis opiskelemaan ole tulossa. Paljon kivempi se on kuin joku Turku.

    • oiawjiwawa

      Jos Vaasa olis lähempänä, niin olisin iha 100varma et se olis korkeemmilla rajoilla kuin Tampere, ehkä jopa Turku.

    • tätäkaipasin

      Ihana kirjoitus kiitos tästä viestistä! Toivottavasti syksyllä vaasaan <3

    • onnellineneksvaasalainen

      Oma kokemukseni Vaasan kauppiksesta on vähän kuin partioleiri, jossa kaikki ovat tiiviisti uudessa ympäristössä kokien uusia asioita. En voi ymmärtää mistä se tulee, mutta täällä porukka haluaa oikeasti olla toisilleen mukavia? Kai se on paikan pienuus, josta seuraa ettei "huvikseen" jaksa olla ylimielinen paskiainen, vaan ihan normaali mukava ihminen. Ja kaikki tämä hyvällä siis! :) Sain mahtavia ystäviä, ja ehdottomasti myös työelämän kontakteja loppuelämäkseni! Ja ruotsin oppimisestakaan ei missään nimessä ole ollut mitään haittaa - se tulee tapahtumaan kuin itsestään!

    • dasdawgag

      Vaasaan viimeinen sisäänotettu oli viimevuonna pisteillä 24.

      • jeheees

        Kiitti infosta


      • ajowjwoeög

        Thanx for information honeyy!


      • aurinkoasullekki

        Erittäin hyvä pointti, varsinkin kun sillä ei ole mitään tekemistä näiden henkilöiden kanssa, jotka ylittivät 27,5 pistettä, todella monet jopa Aaltoon riittäneillä pisteillä. Mutta kyllähän kaikessa pitää olla jotain huonoa, joten kiitos, että toit sen meille esiin nyt ennen kuin täysin innostutaan! :)


    • ihanaaelämää

      Isommissa paikoissa ei tule ehkä miettineeksi, mutta tuolla oikeasti huomaa, kuinka omalla käytöksellä on iso merkitys omaan elämään ja koko yhteisöön! Kenestäkään ei siis kannata ottaa itselleen mörköä, vaikka ei niin tykkäisikään, vaan tulla kaikkien kanssa toimeen ja parhaiden kanssa pitää superhauskaa! :) Mulla on jo ikävä syksyä ja mun syksyterassia, jossa pidetään aina kauppistyttöjen kanssa illanistujaisia. <3

    • hype10000

      VAASAHYPE is real, ja mä todellakin allekirjoitan sen!

    • jöwjöajöejoö

      Itsellä ei ole kokemusta, mutta kaikki kaverit ovat kehuneet kyllä älyttömästi..vähän harmittaa, kun laitoin Kuopion(??) tokaksi...

    • tintti119

      Vaasan koulu on laadukas mutta sieltä puuttuu aallon oikeasti välillä hulluksikin yltyvä kilpailu! Kun pääaine on "ansaittu", niin ketään ei suoraansanottuna kiiinnosta sun tulokset. Valitettavan harva tajuaa sen aallossa. Siksi sanoisin, että oman kokemukseni mukaan vaasassa on enemmän sosiaalista elämästä nauttivaa porukkaa! Ja mikäs siinä kun ympäristönä suomen aurinkoisin kaupunki :)

      • AaltoForEver

        Mikään ainejärjestö ei pärjää KY:n jumalalliselle yhteisöllisyydelle, kunnianhimon ja sosiaalisuuden pystyy Aaltolaiset kyllä sulattamaan yhteen papukaijamerkin arvoisesti.

        Regards, KY-aktiivi joka toivottaa Aallon mursut tervetulleeksi <3


    • mawöwamlt

      Niin sanoitko sinä alottaja, että ex-tyttöystävä? ;)

      • uuuuuuu

        XDD


    • truestory2013

      (Y)

    • Jsjsaäaäaöa

      Vaasa ei todellakaan ole mikään säälisija/armopala! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe