Itselläni on joensuu koko yhteishaun viimeisenä yhteispisteillä 48,25 ja lukee että olen 1. Varasijalla! Muissa (pori, oulu, lut, vaasa) lukee "opiskelijavalinta kesken"
opintopolussa tuloksia!
109
208
Vastaukset
- Nytkötulee
Hmmm paljon sait koepisteitä?
- poriiiiiiiin
koepisteitä säälittävät 21,25...... :D
- jojensuu
Mullakin lukee ja sain 28,5p voiskohan olla joku bugi=
- Houlhlflöd
Oikeesti :::D hyvä opintopolku, hyvä!!
- paljastuit
Trolliii!! Eihän varasijoilla voi olla kuin ensimmäiseen hakuvaihtoehtoon x)
- poriiiiiiiin
Lisäisin kuvan jos pystyisin, mutta en jaksa nähdä niin paljon vaivaa suomi24 takia että repeisin lataan kuvaa jonnekkin muuaalle ja linkittään tänne! selitys voisi olla ehkä se etten ole päässyt muualle, tai sitten se että muissa on valinta kesken ja joensuusta tulokset tulleet jo.
- Lgpwöw
Ja tänävuonna oli se muutos että voi olla varalla muihinkin kun ensimmäiseen ..
- OtaSelvää
Kaikkiin ylempiiin hakukohteisiin voi olla varalla edellyttäen että ei ole hylätty niihin.
- Meniköpaikka
Itsellä koepisteitä 25.75 ja yhteispisteitä 47.75 ja 8. varasija joensuuhun. Kummallista ettei tuohon välii mahdu useampaa.. Onkohan vielö mahdollisuuksia päästä kouluun?
- Lgpsnx
Onkohan toi varasija yhteispisteistä vai koepisteistä? Ja onko niin kun mulla lut 1. ja joensuu 2. niin en saa joensuusta mitään ennnekö lutti on antanu omansa?
- Meniköpaikka2
Veikkaisin, että koepisteistä. Ja minullakin oulu ykkösenä, mutta siinä valinta vielä kesken.
- hkckci
Raja voi hyvin olla vaikka 26, jos tää pitää paikkansa.
- kgoxo
Ja 8 vatasijalta voi päästä joensuuhun
- pskaakesää
37 koepistettä ei opintopolun mukaam riitä aaltoon
- Ärsytttääääää
Eikä 37,25
- Kuumotus
Outoa, että opintopolussa näkyy jo että olen aallossa varasijoilla, vaikka en ole edes saanut pisteitäkään. (36.75 omien laskujen mukaan)
- Hohhoijjaa
No niinkun mä olen jo sata kertaa sanonut raja on aaltoon 37,5 pistettä mutta kun ihmisillä ok vaikeuksia ymmärtää suomea...
- Jsjskaaaaa
No ei muuten ollut. HUOH!! Pääsin 37,25 sisään että lauo sä täällä näitä faktoja vaa :)
- hornyboy2000
Joensuuhun 28,75 pisteellä. Onpa vaikeeta!
- Jjhhhh
Saitko?
- 8fofofiä
Eihän yhteispisteillä pääse varasijalle vaan sillin katotaan koepisteitä ja 21 et voi olla 1 varasijalla.
- ouluun
ja mistäs niin olet päätellyt? :D jos tässä valinnassa on koepistekiintiö sekä yhteispistekiintiö, niin silloin jos paikka vapautuu yhteispistekiintiöstä niin sinne otetaan seuraava yhteispistekiintiöstä, eli yhteispistekiintiössä 1. varasijalla oleva. Jos puolestaan paikka vapautuu koepistekiintiöstä, niin silloin otetaan seuraava koespistekiintiöstä, eli koepistekiintiössä 1. varasijalla oleva. Mikä tässä asiassa on nyt kaikille niin vaikeaa ymmärtää ja uskoa. Täällä voi siis myöskin olla vaikkapa kaksi henkilöa 1. varasijalla, jos toinen on yhteis- ja toinen koepistekiintiöstä. :)
- justsaying212313532
ouluun kirjoitti:
ja mistäs niin olet päätellyt? :D jos tässä valinnassa on koepistekiintiö sekä yhteispistekiintiö, niin silloin jos paikka vapautuu yhteispistekiintiöstä niin sinne otetaan seuraava yhteispistekiintiöstä, eli yhteispistekiintiössä 1. varasijalla oleva. Jos puolestaan paikka vapautuu koepistekiintiöstä, niin silloin otetaan seuraava koespistekiintiöstä, eli koepistekiintiössä 1. varasijalla oleva. Mikä tässä asiassa on nyt kaikille niin vaikeaa ymmärtää ja uskoa. Täällä voi siis myöskin olla vaikkapa kaksi henkilöa 1. varasijalla, jos toinen on yhteis- ja toinen koepistekiintiöstä. :)
Eikös kauppatieteiden sivulla lue että valinnat varasijoille tapahtuu koepisteistä.
- faktaa
Varasijamenettely
Jos kauppatieteellisen alan yhteisvalinnassa opiskelijaksi hyväksytty ei ota saamaansa paikkaa vastaan, valitaan hänen tilalleen uusi opiskelija valtakunnallisen yhteishaun sijoittelukäytäntöjen mukaisesti koepistevalintapistein muodostuvasta valintatapajonosta (valintatapajono B).
http://www.kauppatieteet.fi/valintamenettely/varasijamenettely
- voieieieiei23
Hyi että jos aallon raja 37.5, enteilee aaaaika huonoa muidenkin koulujen kannalta..
- Siismitätapahtuuomg
Tuolla jollain 36,75 varasija 33 ? Jos oletetaan et raja 37,5 niin voiko tohon 0,75 mahtua oikeesti se 33 hlö? Vai onko raja vielä korkeempi?
- Rajatnousee
On todella hurja raja 37 pisteellä varasija ! Jepjep !!
- Sisäänekalla2015
Aalto tullut! :)
- Ofnelqng
Paljon pisteitä?
- jesjessdf
Aalto tullut - sisään ekalla!
- pisteett
Millä pisteillä oot päässyt Aaltoon?
- Parasta1
40!
- poriiiiiiin
Mulle päivittyi myös lut nyt, varasijalla 48. pisteillä 49,25!! :D
- Voiehelvetti
!!!!! Paljon sullakoepisteitä???
- Minävaanmietin
Varasijat vain koepisteillä...
- Helpottaavähä
Sisällä lutissa, 29,5/52,5p
- heattttenings
Yhteispistein? T.53,75 yhteispistekiintiössä
- Helpottaavähä
Yhteispistein kai (?). Luulis, että koepisteraja ois korkeampi. Jotenkin ei sitä vaan vielä uskalla uskoa todeks, ennenkuin kirje kopsahtaa postiluukusta :D
- poriinreilu36
Nyt niitä tuloksia poriin -.-
- voiiiihaaaan
Onko Tampereelle hakeneille tullu tuloksia ja jos on niin millä pisteillä?? Itse olen töissä ja kuumottaa niin paljon kun en pääse ite kattomaan.
- Masaaaaaaaaaaaa
Mä pääsin varmaan yhteispisteillä 60,25, mutta en tiedä voiko luottaa, tuntuu nousseen rajat niin paljon!
- mitämitämitätmitöä
Mulla on Joensuuhu yhteispojoja 50.75 ja lukee et valinta kesken
- poriiiiiin
no just joo! Ouluunkin varasijalla 2. pisteillä 50,25. Ei oo todellista että rajat nousee näin paljon :D
- voijessuuus
Ei helvettiiiiiiii.........
- Minävaanmietin
Mulla varasijalla 3. pisteillä 50.25 :O
- Jfkfldkdkd
Paljon koepisteitä?
- Ksldöslsbjsu
Mitä koepisteitä teillä, joilla lukee varasijalla???
- Aiwduiwdw
TAMPEREELTA TULI TIETO ::!!!! PAIKKA MYÖNNETTY ADUAHWSDH
- Jonneeeeeeeeeeeeee
Paljo sait pisteitä?
- etsitniin
Mulla lukee opintopolussa kahden viimeisen vaihtoehdon kohdalla PERUUNTUNUT. Mitäköhän tarkoittaa, hyvä/huono. Kolmen ensimmäisen kohdalla lukee KESKEN. Tampereelle hain ensimmäisenä pisteillä 34,25.
- Surullinenepäonnistuja12
36,25 ja aalto varasijalla 55. En voi uskoa tätä. Kaikki työ meni täysin hukkaan.
- spi
Ei kai se mikään pakko ole mihinkään aaltoon mennä... Valintojen maailma.
- Surullinenepäonnistuja13
En edes tiedä minkä tähden olen tällä idioottien palstalla, kai täältä jotain vertaistukea yritti hakea. Aalto oli mulle ehdoton ykkönen ja mulle iso ja tärkeä unelma. Tein aivan tajuttomasti töitä, annoin kaikkeni että saavuttaisin haaveeni, siksi olen nyt aivan murtunut. En myöskään tiedä miksi vaivauduin tänne enää vastaamaan. Pakko vain myöntää että tällähetkellä en todellakaan tiedä mitä minun pitäisi tehdä.
- spi
Niin... Ainahan sitä voi ensi vuonna hakea uudestaan jos se nyt on niin ehdoton... Huutonaurua tuolla idioottien palstalle :D Ei täältä kyllä mitään vertaistukea kannata hakea. Puolet viesteistä pelkkää trollaamista, vähintään.
- neljäskertatodensanoo
Pääsin nyt altoon 69 yhteispisteellä NELJÄNNELLÄ hakukerralla. Vaikka lukumäärät ei edellisillä kerroilla olleet suuria niin kyllä vitutti joka kerta kun näki ettei tänäkään vuonna onnistunut. Ei kannata jäädä murehtimaan vaan käyttää nyt vuosi järkevästi ja mennä eteenpäin. Ensi vuonna sisään!
- poriiiiiiin
APUA!!! Poriin varasijalla 1. pisteillä 24,25/51,25!!!!! Tätä jännityksen määrää.......... Onko Poriin mitään mahdollisuutta päästä 1. varasijalta??
- kckcj
Voi, jos turkuunkin pääsee
- kääkkkkääk
mulla pori 4. varasija 29/50 :DDD
- Kokeentekijätherätys
Aalto 38p hyväksytty. Mut silti aikamoist skeidaa et 37.25 pisteellä on varasijalla, jokin mennyt pahasti pieleen kokeen tekijöiltä. Eli raja varmaankin 37.5-37.75.
- varmaaatietoa
Raja 37,25, koska sillä on päästy ja jääty varasijalle.
- Jejejee
Aaltoon hyväksytty 37.75 pisteellä!
- Ouluunjee
Mää pääsin Ouluun pisteillä 31.5/51.5. Voi tätä ilon määrää!!!!
- hohhoijaaaavittu
64 yhteispistettä ei näköjää riitä aaltoon...
- Huhhuhfgh
Mulla oli 64,25 yhteispistettä ja varasijalla Aaltoon.
- hohhoijaauudellee
Mones? Mä 40.
- Ujbvhhjj
33. varasijalla Aaltoon
- Vsldkce
64,75 varasija 21
- jyväskyläänkö
Osaako kukaan sanoa että mitä tarkoittaa jos lukee alimman kohdalla että peruuntunut? Turku on vielä ylimpänä ja se on kesken, enkä sinne tule pääsemään, seuraavana Jyväskylä. Lappeenrannan kohdalla lukee tuo peruuntunut.
- varasijalla
Olet varasijalla Turkuun.
- kysymyksenikuuluu
Mistä tiedät ettet tule pääsemään turkuun? Se on kaikesta päätellen joko turku tai jyväskylä koska keskeytyny tarkottaa että oot päässy johonkin ylemmistä todennäkösesti
- jyväskyläänkö
Turkuun oli 33,25 pistettä, mikä ei riitä. Jyväskylään 32,25.
- Ruoppo
Mulla on ihan samanlaine homma :s
- poikanipuolesta
Näkeekö niitä pisterajoja myös jo jostain..?
- Anskudd
Poriin hyväksytty pisteillä 32.25!!
- Perkule
Tampereelle 8. varasija, eli tuskin pääsen. Vai monikohan sieltä on yleensä perunu paikkoja?? Oulusta ei oo vielä tullu tietoa, mutta sinne ainakin pääsen.
- tamperelele
Paljonko pisteitä?
- Pisteeeeet
31,5/58,5
- varasijahemmo
Pisteeeeet kirjoitti:
31,5/58,5
Lasketaanko varasijajonossa myös ensisijaisuuspisteet? Eli onko kokeesta sulla toi 31,5 vai 28,5?
- Niih
Sisältää ensisijaisuuspisteet, eli kokeesta 28,5
- tttttäwutface
Niih kirjoitti:
Sisältää ensisijaisuuspisteet, eli kokeesta 28,5
Minkähän takia olen 34 pisteellä varasijalla 34.
- Mitähelv
Vaikka kauppatieteet-sivulla lukee et varasijat tulee koepisteiden mukaan ni vaikuttaa siltä että ois tullu yhteispisteiden mukaan??? Toisessakin keskustelussa puitiin tätä. Mitä tapahtuuuu
- kdjhfs
Miltä ton opintopolun sivun kuuluisi näyttää, hain pelkästään turkuun (34 pistettä) ja sivun keskellä lukee vain opiskelijavalinta kesken? Tuleeko sen paikalle sitten lukemaan se hylätty kun aika koittaa
- varallaoot
Olet varasijalla X turkuun. Se voi olla mitä tahansa 1-500000 väliltä, varaudu siihen. 34 pisteellä tosin kovin paljoa jäit alimmasta pisterajasta, ehkä 0,25-0,5? Ei se tila muutu siitä, ellet varasijalta pääse kouluun.
Viime vuonna itselläni oli sama juttu, kun olin varasijalla Aaltoon muistaakseni 30. Ikävä pilata fiilistä, mutta Aaltoon ja Turkuun tuskin tulee peruutuksia paljoakaan. - niiimpä
höpö höpö. mulla lukee varasijalla alempaan kohteeseen, turku opiskelijavalinta kesken. eli opiskelijavalinta kesken ei ole = varasija!
- Jjeaah
Aallossa 65,75 yhteispisteellä!!
- aeakåpåk
Vaasa 36,5p!
- Jesjess
Aalto 68
- juhuuuuuu
Tääl kans yks Poriin päässy!!
- jernu1
Paljonkohan Joensuuhun tarttee tänävuonna pisteitä päästäkseen sisälle tai vaikka varasijoille? Onkohan sinne tunku :D
- lslslsl
35p enkä päässyt Tampereelle? MITÄ VITTUA??!!
- jaskateppo
Helppo koe joten pisterajat nousee. Sitä.
- Sielnähää
Aalto 72
- Jeeeee
Aaltoon 70.75 taidan päästä sisään
- naapurinlasse
Opintopolku kaatunut xddxxd
- Aalto2015neverforget
Aaltoon 322. Varasija. Hope dies last!
- joåjrå
täää oli paras kommentti :D kyyneleet kuivui sekunnissa! kiitos sulle kuka ikinä oletkaan <3 t. alle 50. varasijalla, pitänee ottaa sama asenne ja mennä pää pystyssä kohti vaasaa!: )
- vaasalainenihanaa
Onko Vaasan tulokset tullu opintopolkuun?
- PakkopäästäTSE
Kuulin mahd. trollasuta, mutta nyt julkaistut pisteet ovat ns. yhteispistevalinnassa päässeet ja kohta alkaa tippumaan niitä pelkällä kokeella pääseviä. Uskossa on hyvä elää?
- toivossaonhyväelää
Mistäköhän tällaista kuulit?
- årgjaer
ei todellakaan totta. en olisi ikinä päässyt b:n papereillani vaasaan
- bmiäs
Ei voi pitää paikkansa. T. Ouluun b papereilla.
- tampereelle
tampere 62,25
- voihuhhei
Jyväskylä taloustiede 52,5p ja kaikki alemmat "peruuntunut, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle". Jyväskylän kohdalla lukee valinta kesken, ja sitä ylemmissä hakukohteissa olen suurilla varasijoilla. Ei taida Jyväskylään tulla kauhean korkeat rajat, tai sitten opintopolku sekoilee omiaan.
- Helppooo
Aaltoon koepisteillä 28,5. Onneksi kirjoitukset menivät hyvin :D
- Apuvavava
nyt c'moon opintopolku, voisko joku käydä korjaa sen katkoksen nyt sieltä D::
- audimeis
luttiin pääsin 32,25p!!!! löytyyköhän sielt mun premium audille oven edest autopaikkaa?? anyway huome kaivolle! ;)
- Godtierteekkaari
Juu monta sakko paikkaa :) t lutin teekkari joka nauramassa täällä epätoivoisille kauppatiede pyrkyreille
- Hahahajhha
Mutta teit itses naurunalaseks kun et osaa edes yhdyssanoja.
- AallonKylteri
http://oi59.tinypic.com/2vv6vz4.jpg
Aallon pisterajat tuossa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389