Vaihdevuodet ja lihaskivut

Särkyjä

Hei

Onko teillä kenelläkään ollut vaihdevuosiin liittyen outoja lihaskipuja ympäri kroppaa ja niihin liittyviä ikään kuin pistoksia ja lihasten nykimistä? Minulla myös varsinkin jaloissa lihassärkyä johon ei särkylääke auta kuten normaaliin lihassärkyyn.Lisäksi on ihon pinnassa tuntoaistimuksia ikään kuin joku kevyesti sivelisi "höyhenellä" ihoa. Minulla viimeiset kuukautiset noin kaksi vuotta sitten.

4

818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahdeksanvuotta

Hei itselleskin

On ja on ja on nimittäin kipuja joille ei oikein löydy syytä.

Kuvittelin kun vaihdevuodet alkoivat noin 8 vuotta sitten, että muutaman vuoden kun jaksaa sitä hikoilua niin ei kait se paha ole. Mutta eipä niin käynytkään. Vuodet vierii ja oireet eivät ota loppuakseen, lisää vain uusia ilmaantuu.

Kun lueskelin aiheeseen liittyviä ketjuja tässä huomasin, että useille naisille oli lääkäri määrännyt jotain hormonihoitoa vaihdevuosivaivoihin. Minulle ei ole koskaan kukaan lääkäri edes ehdottanut hormonokorvaushoitoa?! Nyt nousee mieleeni epäilys että minua on yritetty hoitaa mielialalääkkeillä vuosia, vaikka lääkityksen olisi pitänyt olla jotain ihan muuta.
      Joskus oikein on tuntunutkin ja epäilyttänytkin, että miksi määrätään niin monenlaisia mielialalääkkeitä aina vain lisää. Olo on kuin zombilla, tunteeton ja järki jäässä, koko ajan.

Jos tätä ketjua joku lukee niin kertokaa kotikonsteja miten olette saanut vaikkapa ruokavaliosta tai vitamiineista apua näihin niin epämiellyttäviin oireisiin.

• Vaihdenainen

No vaikuttaa siltä, että sinua on tosiaan hoidettu väärin. :( Jos on pahat hikoilut, eikä ole mitään syytä, miksei voisi kokeilla hormoneita, niin kyllä kai niitä yleensä yhtenä vaihtoehtona tarjotaan.

• jokapaikkakipee

Mulla ne kivut tulkittiin fibromyalgiaksi, ja tunnistan kyllä oireista sen pitävän paikkaansa, varsinaista lääkitystä siihen en saanut....

• Yksvaankaks

Tervetuloa Facebookin menopaussiryhmään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      187
      5085
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      25
      4472
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      259
      3039
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      145
      2941
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2541
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27