Hei
Onko teillä kenelläkään ollut vaihdevuosiin liittyen outoja lihaskipuja ympäri kroppaa ja niihin liittyviä ikään kuin pistoksia ja lihasten nykimistä? Minulla myös varsinkin jaloissa lihassärkyä johon ei särkylääke auta kuten normaaliin lihassärkyyn.Lisäksi on ihon pinnassa tuntoaistimuksia ikään kuin joku kevyesti sivelisi "höyhenellä" ihoa. Minulla viimeiset kuukautiset noin kaksi vuotta sitten.
Vaihdevuodet ja lihaskivut
4
797
Vastaukset
- kahdeksanvuotta
Hei itselleskin
On ja on ja on nimittäin kipuja joille ei oikein löydy syytä.
Kuvittelin kun vaihdevuodet alkoivat noin 8 vuotta sitten, että muutaman vuoden kun jaksaa sitä hikoilua niin ei kait se paha ole. Mutta eipä niin käynytkään. Vuodet vierii ja oireet eivät ota loppuakseen, lisää vain uusia ilmaantuu.
Kun lueskelin aiheeseen liittyviä ketjuja tässä huomasin, että useille naisille oli lääkäri määrännyt jotain hormonihoitoa vaihdevuosivaivoihin. Minulle ei ole koskaan kukaan lääkäri edes ehdottanut hormonokorvaushoitoa?! Nyt nousee mieleeni epäilys että minua on yritetty hoitaa mielialalääkkeillä vuosia, vaikka lääkityksen olisi pitänyt olla jotain ihan muuta.
Joskus oikein on tuntunutkin ja epäilyttänytkin, että miksi määrätään niin monenlaisia mielialalääkkeitä aina vain lisää. Olo on kuin zombilla, tunteeton ja järki jäässä, koko ajan.
Jos tätä ketjua joku lukee niin kertokaa kotikonsteja miten olette saanut vaikkapa ruokavaliosta tai vitamiineista apua näihin niin epämiellyttäviin oireisiin.- Vaihdenainen
No vaikuttaa siltä, että sinua on tosiaan hoidettu väärin. :( Jos on pahat hikoilut, eikä ole mitään syytä, miksei voisi kokeilla hormoneita, niin kyllä kai niitä yleensä yhtenä vaihtoehtona tarjotaan.
- jokapaikkakipee
Mulla ne kivut tulkittiin fibromyalgiaksi, ja tunnistan kyllä oireista sen pitävän paikkaansa, varsinaista lääkitystä siihen en saanut....
- Yksvaankaks
Tervetuloa Facebookin menopaussiryhmään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2417467Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1393901Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas1172178Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy261477- 431453
- 331372
Minneapolisin tapauksesta hyvä video
Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh3411190Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1411002Milloin palaat
Odotan niin kauan kun vaan jaksan toivoa. Tiedät että sua jäi joku ikävöimään. ❤️23938Tiesitkö? Uusi Bachelor on raivannut tietään määrätietoisesti somessa, myös Böckermanin ex-rakas!
Arttu Kilpeläinen tuli julkisuuteen Pernilla Böckermanin rakkaana. Pariskunta päätyi eroon v. 2024. Ex-poliisi Kilpelä7907