Orwellin kirja haussa

löytääköetsivä

Onpa yllätys ja kummallistakin kun George Orwellin kirjaa "Eläinten vallankumous" ei tunnu olevan saatavilla missään. Ei kirjastoissa (miten ihmeessä ei), ei Huutonetissä, ei antikvariaateissa, ja kun olen vähän klikkaillut kirjakauppoja, niin tulee vain tyly teksti että "ei saatavilla". Miksi ei oteta uutta painosta, jos edellinen on loppunut. Englanninkielisenä sitä saisi, mutta haluan suomenkielisen.

Luin juuri "Vuonna 1984", ja sen jälkeen tuli mieleen, etten ole lukenut sitä kaikkein kuuluisinta kirjaansa. En ainakaan muista lukeneeni.

Mistähän kyseisen kirjan saisi?

4

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • a.p

Kiitos vastauksesta! Näyttää olevan Akateemisessakin loppuunmyyty. Ja korjaan alkuperäistä viestiäni. Vaikka lähikirjastossa sitä ei ollut, niin pääkirjastosta kyllä löytyykin, jotenkin olin sen sivuuttanut, huolimattomuuttani. Eli voin sen tosiaan saadakin.

Mutta haluaisin nimenomaan hankkia omaksi sen kirjan, ja se ei nyt onnistu.

• Herätys_kustantajalle
        a.p kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Näyttää olevan Akateemisessakin loppuunmyyty. Ja korjaan alkuperäistä viestiäni. Vaikka lähikirjastossa sitä ei ollut, niin pääkirjastosta kyllä löytyykin, jotenkin olin sen sivuuttanut, huolimattomuuttani. Eli voin sen tosiaan saadakin.

Mutta haluaisin nimenomaan hankkia omaksi sen kirjan, ja se ei nyt onnistu.

WSOY näyttää ottaneen Eläinten vallankumouksesta uuden pehmeäkantisen painoksen niinkin myöhään kuin vuonna 2005. Ilmeisesti siksi, että tuolloin oli kulunut Animal Farmin julkaisemisesta Englannissa 50 vuotta ja teos sai siksi ilmaista mainosta mediassa.

Valitettavasti kirjoista on kuitenkin jo pitkään otettu niin pieniä painoksia, ettei niitä jää juurikaan kustantajan varastoihin. Vain parinkin vuoden takaisia suosikkikirjailijoiden teoksia on usein turha kysyä kirjakaupoista, puhumattakaan että kärkkyisi niitä kirja-alennusmyynneistä. Toisaalta hyvää nykyajassa on, että viimeiset painokset ovat kustantajalla valmiina digitaalisessa muodossa, joten jos kysyntä jatkuu, painokoneet saa halvalla laulamaan muutaman sadan kappaleen lisäpainoksen. Tuo vuoden 2005 painoskin on WSOY:llä varmasti digitaalisessa muodossa, kunhan siellä vain ymmärrettäisiin, että kysymyksessä on klassikko. Toivottavasti ei tarvitse odottaa Eläinten vallankumouksen 75-vuotisjuhliin asti.

• Jere_K

Viimeisin on: Helsinki : WSOY, 2010 Pekka Panun suomentamana
      (ISBN 978-951-0-35889-4)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      5006
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2279
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      2154
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      222
      2153
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      217
      1362
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      18
      1198
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      966
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      943
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      887
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      869
    Aihe