Voisiko joku tampereella opiskeleva kertoa vähä enemmän koulusta, paikasta yms.
Erityisesti myös kiinnostaisi kuulla kansainvälisestä vakuutustoiminnasta ja riskien hallinnasta.
Kiitos! :)
Tampereella opiskelu
12
339
Vastaukset
- smurffi09
Tuut varmaan tampereelle kaupungin takia, etkä odota koululta hirveästi? Koulu on erittäin "punainen" ja asenne ekonomeja vastaan kylmä. Opetuksen taso on varmasti laadukkaampaan muualla, ainakin toivon niin.
T: pettynyt smurffi -09- Helsinki2Tampere
Tarkoitatko siis, että muiden alojen opiskelijat suhtautuvat nihkeästi kauppatieteilijöihin? Itse Helsinkiläisenä hain 1. vaihtoehtona Tampereelle, jonne tulinkin valituksi. Onneksi, koska pisteet eivät aivan olisi riittäneet Aaltoon. Minua ainakin kiinnostaa taloustiede, sillä rahoitustahan tuolla ei edes voi lukea. Toivottavasti opetuksen taso olisi edes menettelevää.
Kai tuo nyt ihan ok paikka on, onhan kaupunki kuitenkin maamme suurin pk-seudun ulkopuolella..?
- jejeejjeje
Hmm, aika mielenkiintoinen väite.
No, kaupungista itse en voi ainakaan huonoa sanoa! Vaikea kuvailla, kun itse asunut tässä rinnakkaiskunnassa jo niin pitkään, etten tiedä miltä kaupunki ''ulkopaikkakuntalaisen'' silmissä näyttää, mutta itse rakastan Tamperetta!- Smurffi09
Ilmaisin ehkä hieman epäselvästi, mutta Tampereeseen en siis pettynyt vaan opetuksen tasoon ja koulun asenteeseen ekonomeja kohtaan. Millään mittakaavalla tampereen opetuksentaso ei ole hyvä. Jos saisin uudestaan valita menisin ehdottomasti Turkuun, Vaasaan tai Lappeenrantaan mielummin. Kuulopuheiden perusteella asiat paljon paremmin. Enkä ole yksin tämän mielipiteeni kanssa.
Summarum: Tampereen kauppiksen vetovoima perustuu itse kaupunkiin, eikä koulun opetuksentasoon mikä iskee päinkasvoja jokaisella smurffilla jossainvaihetta opintoja.
- Tulevaopislelija1
Onko Tampere muka oikeasti niin huono paikka? Jos se on kuitenkin Suomen 3. suurin yliopisto? Olisin itse päässyt aaltoonki mutta päätinpä hakea Tampereelle
- AaltoTSEjaVaasaLUT
Tampere ei ole, Tampereen kauppis on. Kuten edellä oli, vetovoima perustuu kaupunkiin itsessään, ei opetuksen tasoon tai tutkimuksen tasoon. Sama Jyväskylän kannalta.
- hmmhmmikävää
Kuinkas marginaalinen tämä ero sitten on? Harmi kuulla tietysti, kun syksyllä itsekin sielä aloitan opinnot. Toisaalta miten tuon huonon opetuksen sitten huomaa, kun ei ole mitään mihin verrata. Tuskin se nyt ihan järkyttävääkään on.
- jebs
Tätä "eroa" on hyvin vaikea arvioida, todella harvalla on omakohtaista kokemusta useammassa kauppatieteellisessä opiskelusta, joten uskon, että nämä heitot heikosta opetuksesta perustuvat mutuun tai sitten kirjoittajilla on muita intressejä.
Totta kai aina on mahdollisuus, että opiskelija oikeasti pettyy opetukseen tai opiskelupaikkaan. Jos jotain mieltäräjäyttävää matskua odottaa luennoilla, niin varmasti tulee pettymään.
- Joo09
Väitän että yli puolet hakijoista hakee tiettyyn yliopistoon kaupungin (sijainnin) perusteella. Tämän takia itse pääaineet ja opetuksen taso tulevat yllätyksinä opintojen edetessä.
- Hmeu
Varmaan aika paljon myös opiskelijan itsensä suhtautumisesta kiinni :)
- Sinnevaan
Eihän Tampereen "kauppis" edes kauppis ole. Lähempänä AMK:n tasoa
- 12345abcfff
Ois kiva saada tällekkin perusteluja.
Nyt on ollu kiva kun tulosten jälkeen täällä on vihdoin ollut järkevää keskustelua, kuten yllä. Mut sitten tällänen ihme tyhjänpäivänen irvailu perusteitta.
Toki yksikkö on pienempi, kun on osa johtamiskorkeakoulua, mutta ainakin käsittääkseeni JKK kautta saa myös muita kiinnostavia kursseja suoritettua eli etunsa silläkin. Kuitenkin pelkkä käyntini AMK tradenomin pääsykokeessa antoi itselle AMK:sta melko alkeellisen tason, etenkin kun on käynyt myös kauppiksen pääsykokeissa. Tarkempaa asiasta tietämättä epäilen kuitenkin, että treen kauppis niin olennaisesti ''heikompi'' olisi, että olisi verrattavissa lähinnä AMK:n tasoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768