Tampereella opiskelu

Tampere05

Voisiko joku tampereella opiskeleva kertoa vähä enemmän koulusta, paikasta yms.
Erityisesti myös kiinnostaisi kuulla kansainvälisestä vakuutustoiminnasta ja riskien hallinnasta.
Kiitos! :)

12

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smurffi09

Tuut varmaan tampereelle kaupungin takia, etkä odota koululta hirveästi? Koulu on erittäin "punainen" ja asenne ekonomeja vastaan kylmä. Opetuksen taso on varmasti laadukkaampaan muualla, ainakin toivon niin.

T: pettynyt smurffi -09

• Helsinki2Tampere

Tarkoitatko siis, että muiden alojen opiskelijat suhtautuvat nihkeästi kauppatieteilijöihin? Itse Helsinkiläisenä hain 1. vaihtoehtona Tampereelle, jonne tulinkin valituksi. Onneksi, koska pisteet eivät aivan olisi riittäneet Aaltoon. Minua ainakin kiinnostaa taloustiede, sillä rahoitustahan tuolla ei edes voi lukea. Toivottavasti opetuksen taso olisi edes menettelevää.

Kai tuo nyt ihan ok paikka on, onhan kaupunki kuitenkin maamme suurin pk-seudun ulkopuolella..?

• jejeejjeje

Hmm, aika mielenkiintoinen väite.
      No, kaupungista itse en voi ainakaan huonoa sanoa! Vaikea kuvailla, kun itse asunut tässä rinnakkaiskunnassa jo niin pitkään, etten tiedä miltä kaupunki ''ulkopaikkakuntalaisen'' silmissä näyttää, mutta itse rakastan Tamperetta!

• Smurffi09

Ilmaisin ehkä hieman epäselvästi, mutta Tampereeseen en siis pettynyt vaan opetuksen tasoon ja koulun asenteeseen ekonomeja kohtaan. Millään mittakaavalla tampereen opetuksentaso ei ole hyvä. Jos saisin uudestaan valita menisin ehdottomasti Turkuun, Vaasaan tai Lappeenrantaan mielummin. Kuulopuheiden perusteella asiat paljon paremmin. Enkä ole yksin tämän mielipiteeni kanssa.

Summarum: Tampereen kauppiksen vetovoima perustuu itse kaupunkiin, eikä koulun opetuksentasoon mikä iskee päinkasvoja jokaisella smurffilla jossainvaihetta opintoja.

• Tulevaopislelija1

Onko Tampere muka oikeasti niin huono paikka? Jos se on kuitenkin Suomen 3. suurin yliopisto? Olisin itse päässyt aaltoonki mutta päätinpä hakea Tampereelle

• AaltoTSEjaVaasaLUT

Tampere ei ole, Tampereen kauppis on. Kuten edellä oli, vetovoima perustuu kaupunkiin itsessään, ei opetuksen tasoon tai tutkimuksen tasoon. Sama Jyväskylän kannalta.

• hmmhmmikävää

Kuinkas marginaalinen tämä ero sitten on? Harmi kuulla tietysti, kun syksyllä itsekin sielä aloitan opinnot. Toisaalta miten tuon huonon opetuksen sitten huomaa, kun ei ole mitään mihin verrata. Tuskin se nyt ihan järkyttävääkään on.

• jebs

Tätä "eroa" on hyvin vaikea arvioida, todella harvalla on omakohtaista kokemusta useammassa kauppatieteellisessä opiskelusta, joten uskon, että nämä heitot heikosta opetuksesta perustuvat mutuun tai sitten kirjoittajilla on muita intressejä.

Totta kai aina on mahdollisuus, että opiskelija oikeasti pettyy opetukseen tai opiskelupaikkaan. Jos jotain mieltäräjäyttävää matskua odottaa luennoilla, niin varmasti tulee pettymään.

• Joo09

Väitän että yli puolet hakijoista hakee tiettyyn yliopistoon kaupungin (sijainnin) perusteella. Tämän takia itse pääaineet ja opetuksen taso tulevat yllätyksinä opintojen edetessä.

• Hmeu

Varmaan aika paljon myös opiskelijan itsensä suhtautumisesta kiinni :)

• Sinnevaan

Eihän Tampereen "kauppis" edes kauppis ole. Lähempänä AMK:n tasoa

• 12345abcfff

Ois kiva saada tällekkin perusteluja.

Nyt on ollu kiva kun tulosten jälkeen täällä on vihdoin ollut järkevää keskustelua, kuten yllä. Mut sitten tällänen ihme tyhjänpäivänen irvailu perusteitta.

Toki yksikkö on pienempi, kun on osa johtamiskorkeakoulua, mutta ainakin käsittääkseeni JKK kautta saa myös muita kiinnostavia kursseja suoritettua eli etunsa silläkin. Kuitenkin pelkkä käyntini AMK tradenomin pääsykokeessa antoi itselle AMK:sta melko alkeellisen tason, etenkin kun on käynyt myös kauppiksen pääsykokeissa. Tarkempaa asiasta tietämättä epäilen kuitenkin, että treen kauppis niin olennaisesti ''heikompi'' olisi, että olisi verrattavissa lähinnä AMK:n tasoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      224
      4681
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3459
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      263
      2015
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      8
      1832
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1247
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1209
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      100
      964
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30
      777
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      61