Kauppiksen ainevalinta ja muuta

keklliii

Syksyllä alotan opinnot Aallossa, mutta jostain syystä asiasta lukeneena nyt jo kiinnostaa pää- ja sivuainevalinnat. Itseäni kiinnostaa (kansan)taloustiede. Mitkä on yleisempiä yhdistelmiä taloustieteen kanssa? Esimerkiksi jos taloustiede on pääaineena, niin mikä sivuaine on yleinen? Tai päin vastaoin, taloustiede sivuaineena ja jokin toinen pääaineena?

Sitten vielä olisi toinen kysymys englannin kielen osaamisesta. Eli kuinka tärkeää se on itse opiskelussa. Kaikki varmaan ymmärtää, että työelämässä englannin ja muiden kielten osaaminen on suuri etu, mutta miten itse opiskelu vaiheessa? Kirjoja on ilmeisesti paljon englanniksi, mutta miten muuten englantia joutuu/pääsee käyttämään kauppiksessa?

4

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällälailla

      taloustiede/rahoitus/(laskentatoimi) siinä sulle pyhä kolminaisuus joista tosin laskentatoimi oman maun mukaan messiin.

    • Aallonkansiskandi

      Ota rahis niin laajana kun voit ja samoiten laskis laajana. Pääset god-tier pankkisektorin hommiin ja tarvittaessa osaat laskistakin tarpeeksi. Noilla seteillä pääset lähes mihin tahansa duuniin.

    • Maimai12345

      Itselle valkeni 1. vuoden jälkeen, että laskis ja rahis ei ole mun juttuja. Ne ei todella vaan jaksa kiinnostaa, vaikka aikanani hain kauppikseen just joku sijoitus-expertin ura silmissä.

      Päädyin johtamiseen, mikä oli aika pehmeää, ehkä vähän liiankin. Vaihdoin maisterivaiheessa markkinointiin, mikä osoittautui hyväksi puoliväliksi, sillä sisältää myös paljon myyntiä ja business-strategiaa. Riippuu siis tosiaan ihan sinusta. Peruskurssit 1. vuonna antaa ihan hyvää osviittaa siitä, mitä on luvassa.

      Lisäksi jos menee 1. vuonna vaihtoon niin se on sitten se sivuaine. Sen aikana pitää käydä muita, kuin oman pääaineen kursseja. Kandivaiheessa voisin ihan suositella tätä, sillä se on ihan ainutkertainen kokemus. Itse luin juuri kansista vaihdon kurssien aikana. 2. vuonna sivuaineeni oli Aalto ITP, mitä voin suositella sydämestäni myös. Parhaita kursseja, joita olen käynyt, varsinkin siinä alaohjelmassa, missä suunnitellaan verkkopalvelua.

      Jos kiinnostaa opintosisällöt niin täältä voipi katsella: http://studyguides.aalto.fi/

      Lisäksi suosittelen 1. vuonna osallistumaan aktiivisesti opiskelijatoimintaan.

      Tsemppiä opintoihin!

      • Maimai12345

        Siis maisterin sivuaineeni oli Aalto ITP. Ei suinkaan 2. vuonna :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe