Merkinantopistooli

Lupahakuun

Ovatko merkinantopistoolit nykyään luvallisia kun joskus niihin ei tarvinnut lupia lainkaan mutta miksi ne ovat taas luvanvaraisia,eiväthän ne ole aseita.

5

1077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiääliö

      Kysytkö jotain vai vastaatko itsellesi ja ihmettelet aselain kiemuroita?

    • pyöräkö

      Ellei niillä voi ampua kovia ovat lupavapaita eihän polkupyöräkään tarvi aselupaa kun sillä ei pysty ampumaan kovia.

      • ökäröyp

        Kyllä polkupyörä tarvitsee aseluvan eli aseen osan luvan. Satulaputkeen menee haulikonpatruuna sisään, joten se voidaan hatsoa aseen piipuksi. Koska piippu on kätketty satulan alle osin runkoputken sisään, niin se on erittäin vaarallinen aseen osa, ja siihen luvan saaminen on vaikeaa.
        Polkupuorän ketju on myös vaarallinen esine, joten sen kanniskeleminen yleisellä paikalla on kiellettyä ilman hyväksyttävää syytä.


      • ebbes

        Järki mukaan ja saivartelu pois, Monet merkinantoaseet ovat kohtalaisen kestävää terästä ja suurimmaksi osaksi aitojen ruuti-aseiden mukaisesti tehty ja ne on kohtuullisen helppo muokata ruutiaseiksi varsinkin sellaiselta henkilöltä joka taitaa metallityön ja käytössään jonkinlaiset metallintyöstökoneet ja ihan vaan muiden "kokeilijoiden" turvallisuuden vuoksi ne on luvanvaraisia.

        Kaikilla kun ei ole sitä riittävää itsesuojeluvaistoa eikä riittävää varovaisuutta ja siksi on järkevää että ne on luvanvaraisia ja näin säästetään yhteiskunnan rahojakin kun ei tarvitse paikkailla kenenkään nahkaa lasareteissa sillä sekin maksaa.

        Jos on riittävän kova halua päästä käsiksi aseisiin ja kova halu päästä ampumaan niin järkevä ja fiksu harrastaja hankkiutuu ampumakerhoihin ja sitä kautta oman aseen haltijaksi mutta toisilla tahtoo olla halu vaan omistaa jokin mutka ja en kyllä ymmärrä miksi, vakavammin rikoksien poluilla tallustavien aseiden hallussapidon nyt tietää miksi ja nyt kesälomien aikaan kannattaa pitää erityisesti huolta aseistaan ja asekaapistaan, kameravalvonta ei nykyään paljoa maksa ja sitä voi olla hyvällä tuurilla hyötyä että varkaat saadaan kiinni.

        Kannattaa ostaa järeä kaappi vaikka olisi yksi ase ja kaappi kiinni talon rakenteisiin eikä jätetä niitä aseista mökeille kesäloman jälkeen ei edes mökki-pienoiskivääriä eikä myöskään tehokkaita ilmakivääreitä ja patruunoistakin syytä pitää tarkka huoli etteivät joudu vääriin käsiin.


    • nauranmakeasti

      Kohtalaisen kestävää terästä, anna mun nauraa sun juttujas. Ei kai koirankouluttaja ala magnum 44 revolverilla ammuskeleen, mieti vähän mitä kirjoitat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe